Eneco beloond met NCCA Customer First Technology Award


Reputatie 2
Badge +2
  • Community Manager
  • 297 reacties
Samen met een aantal klanten is de afgelopen maanden hard gewerkt aan het vereenvoudigen en versnellen van het ontvangen van de jaarnota. Daar zijn grote vernieuwingen uitgekomen. Zo hoef je na het doorgeven van de meterstanden geen drie weken te wachten op je jaarnota, maar ontvang je deze direct. Daarnaast is het tegenwoordig ook mogelijk om de meterstanden door te geven via een chatbot op Facebook Messenger.



We zijn trots dat de inspanningen zijn beloond met een mooie prijs: de NCCA Customer First Technology Award. De jury schreef het volgende over Eneco: “De NCCA Technology Award is uitgereikt aan Eneco voor de overtuigende wijze waarop dit energiebedrijf middels moderne technologie het belangrijke klantproces rondom de jaarrekening heeft verbeterd. Via een chatbot kunnen klanten in één keer hun meterstanden doorgeven, waarna zij hun online jaarnota en eventuele tegoeden ontvangen plus termijnbedragen kunnen aanpassen.”

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Stefan,

Gefeliciteerd met het behalen van de prijs.

Ik wil de feest vreugde niet verpesten.
Maar toen ik in November mij meterstanden door wou geven, had ik extra het automatisch uitlezen uitgezet (Administratief uit). Mocht inderdaad zelf de standen doorgeven, maar had niet binnen 24uur mij jaarnota. Maar dit duurde ongeveer 3 weken. Als ik Folkert niet had gevraagd was dit termijn waarschijnlijk nog langer. Hoop dat dit dit jaar beter gaat? Wel binnen 24uur de jaarnota klaar staat, ook als je slimme meters hebt.
Reputatie 2
Badge +2
mAiden wrote:

Hoi Stefan,

Gefeliciteerd met het behalen van de prijs.

Ik wil de feest vreugde niet verpesten.
Maar toen ik in November mij meterstanden door wou geven, had ik extra het automatisch uitlezen uitgezet (Administratief uit). Mocht inderdaad zelf de standen doorgeven, maar had niet binnen 24uur mij jaarnota. Maar dit duurde ongeveer 3 weken. Als ik Folkert niet had gevraagd was dit termijn waarschijnlijk nog langer. Hoop dat dit dit jaar beter gaat? Wel binnen 24uur de jaarnota klaar staat, ook als je slimme meters hebt.



Hi mAiden,

Dankjewel! Het klopt dat de service toen nog niet voor alle klanten beschikbaar was. Inmiddels kunnen meer klanten er gebruik van maken. Jij volgend jaar vast ook 🙂
Hoi Stefan,

Gefeliciteerd met deze prijs.
Uiteraard dik verdiend om het in 1 dag te regelen. 😃

Die Emmy in het filmpje heeft het maar druk met haar chat-zaken en dan de mail van Eneco er tussendoor; ff snel de standen doorgeven en dan komt de replay "de standen kloppen"
Eigenlijk vreemd, want de standen kunnen nooit gecontroleerd worden op afstand door Eneco, hooguit kan er bepaald worden of ze consistent zijn......:P
Hoi Stefan, leuk allemaal, maar ik denk dat een goed werkend klachten formulier, op mijn Eneco belangrijker is. Heb vanavond 2 x geprobeerd om via "Mijn Eneco" een formulier, met bevindingen, en agressieve verkoop/colporteren bij jullie onder de aandacht te brengen, maar helaas pindakaas. Je kunt niet in de velden komen " waar gaat het over" en verfijn etc..... Super zo'n site. Maar je hebt er als 41 jarige klant niets maar dan ook niet aan. Heb nu het via info@eneco naar jullie toegestuurd. Mooi hoor al die prijzen, maar als dit ten koste moet gaan van?????? Laat dan maar, en maak je maar druk over je klanten, die zijn "goud" waard toch? Zonder klanten GEEN Eneco!!!!
Reputatie 4
Badge +6
Beste P. van Zevenbergen,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Ik hoor het graag wanneer ik hierin nog iets voor je kan betekenen.

Groet,

Folkert
Nog een klein "dingetje"! Jullie bel menu geeft niet de mogelijkheid voor " overige vragen" . Heb vanmorgen binnen het menu, ik toetste er maar een" doorgegeven dat er in het bel menu en "hiaat" zit en dat het klachtenformulier op MIJN ENECO niet te verzenden is omdat enkelen velden niet aan getoetst kunnen worden. De dame aan de telefoon heeft mijn klacht genoteerd en zou deze bij de juiste persoon neerleggen. Verder kan ik U zeggen dat ik mijn klacht maar naar "info@eneco.nl heb gestuurd. Hoop dat dit bij de juiste persoon terecht komt. Al 41 jaar klant, niet opgegroeid met de huidige techniek en mogelijkheden, ontdekt dan dat al die techniek eigenlijk helemaal niet nodig is. Hebben klanten vragen of willen zij wat over een product weten, dan kunnen zij U uitstekend vinden, mits het "Klachtenformulier" verzonden kan worden, en het telefonisch menu niet tig hoeft worden afgeluisterd, omdat er geen ruimte is voor een Toets....voor overige vragen.
Hoe moeilijk is dit allemaal! Uw IT specialist moet leren om logisch te denken en niet vergeten dat Nederland vergrijst, maar dat al die "grijzen" Eneco groot hebben gemaakt. Groet,
Reputatie 1
Badge +1
Goedemorgen P. van Zevenbergen,

Wat goed om te lezen dat je al zo lang klant bent!

Ik ben blij dat je onze collega's van de klantenservice ook hebt gevonden en dat zij jou op een persoonlijke manier te woord hebben kunnen staan.
Een telefonisch gesprek bied natuurlijk mogelijkheden die een stuk fijner kunnen zijn dan berichten op het internet.

Er is reeds melding gemaakt van je klacht en opmerkingen over de website. Daar werken we aan!

Groet, Vincent

Reageer