Discussieer mee: Eneco verstuurt geen papier meer! | Eneco Community
vraag

Discussieer mee: Eneco verstuurt geen papier meer!

Toon eerste bericht

189 Reacties

Hoe wil Eneco de klanten bereiken die geen computer hebben zoals Ouderen, mensen met een beperking, mensen die niet zelf hun financiële zaken kunnen regelen, mensen met hoge schulden die geen computer kunnen betalen?
Natuurlijk gaat het niet op voor alle mensen die ik in bovenstaande scherts, maar er zijn, naar mijn mening, nog genoeg mensen die niet zonder een papieren nota kunnen.
En daarom zal de papieren versie nooit afgeschaft worden.
Eneco wil echter het digitale verkeer verhogen, vandaar deze discussie.
Er zullen vele zijn die nu nog zaken per post ontvangen en geen bezwaar hebben tegen een digitale variant.
Door zo'n discussie kan dat als een eye-opener werken.

Op deze wijze zou Eneco deze kosten post terug kunnen dringen.
Het zou jammer zijn dat net als BV de banken geld gevraagd gaat worden als de klant een papieren versie wil.
Gezien de reacties. Lijkt het me een goed idee dat alle klanten een keuze kunnen maken.
Tenslotte klant is koning. Toch...
:P
Kimberly wrote:

Wist je dat Eneco elk jaar 535.000 jaarnota’s per post verstuurt naar haar klanten? Dit betekent dat 35% van alle Eneco klanten nog een jaarnota per post ontvangt. Voor de nieuwsbriefstelling van juli wil ik jullie vragen om mee te praten over de volgende stelling: Eneco verstuurt geen papier meer!

Zou jij je keuze willen toelichten? We zijn benieuwd hoe jij hierover denkt!

Er zijn toch nog steeds ouderen die niet met de computer kunnen omgaan. Ook mis ik toch wel de mogelijkheden tot persoonlijk contact. Ook dit is practisch niet meer mogelijk.
Alles wordt zo onpersoonlijk, via keuzes 1 of 2 etc. via de telefoon.Soms zit daar ook niet je vraag bij die je wilt stellen.
R. Klok wrote:

Gezien de reacties. Lijkt het me een goed idee dat alle klanten een keuze kunnen maken.
Tenslotte klant is koning. Toch...

Precies en die keuze mogelijkheid is er al jaren en zal ongetwijfeld juist na deze discussie wel blijven.
Je kan de keuze in "Mijn Eneco" zelfs heel gericht maken.
Het ene wel ene het andere niet.
Kimberly wrote:

Wist je dat Eneco elk jaar 535.000 jaarnota’s per post verstuurt naar haar klanten? Dit betekent dat 35% van alle Eneco klanten nog een jaarnota per post ontvangt. Voor de nieuwsbriefstelling van juli wil ik jullie vragen om mee te praten over de volgende stelling: Eneco verstuurt geen papier meer!

Laat Eneco niet de fout maken die de Overheid ook al maakt.
Iedereen moet maar digitaliseren.

Ik verleen hulp bij administratie via het buurtteam.
Bij zeker 10 van de 12 cliënten die ik regelmatig help, is er niet de mogelijkheid digitaal te ontvangen.
L:aat dit al duidelijk genoeg ziojn, dat Eneco niet alleen maar digitaal kan toesturen.
Laat ook deze mensen niet b etalen voor het feit dat ze gteen digitale mogelijkheid hebben. Het betreft nagenoeg allemaal de laagste inkomensgroep. laat staan te lezen.

Zelf ontvang ik het liefst alles digitaal van Eneco, maar ik behoor dan ook bij het % dat geen problemen heeft met het digitale tijdperk

Nou, wij vinden dat er ook papier meegestuurd moeten worden, standaard, maar ook digitaal.
Alleen mensen kunnen alléén doorgeven als ze geen papieren meer willen ontvangen. Want we hebben namelijk beiden nodig. eentje orgineel voor thuismap en eentje voor altijd inzien via pc/smartphone. waar je overal ook bent. (uitprinten gaat het voor ons niet, geen ruimte/geen financieel/enz voor.):8
Nee ik wil graag mijn jaarnota en meterstanden verzoek via de post blijven ontvangen. Email lees ik niet dagelijks, mijn post wel. Allemaal mooi dat digitale tijdperk maar als je computer stuk gaat en geen nieuwe kan kopen dan zit je mooi. Andere mensen zitten er echt niet op te wachten dat je hun computer gebruikt (weet ik uit ervaring). Ook vind ik niet dat er extra betaald zou moeten worden om het per post te ontvangen. Dit is gewoon een stukje service dat je als bedrijf moet geven.
Kimberly wrote:

Ik wil bijna alles via de mail, maar niet mijn jaarnota's. die wil ik ouderwets bewaren.
Ook vind ik een poll waarvoor je moet inloggen vreemd over dit onderwerp. mensen die niks met een pc hebben ( en de nota dus op papaier willen hebben) zullen hier nooit stemmen

mvg rob
Badge +5
robbiesan wrote:

Kimberly wrote:

Ik wil bijna alles via de mail, maar niet mijn jaarnota's. die wil ik ouderwets bewaren.
Ook vind ik een poll waarvoor je moet inloggen vreemd over dit onderwerp. mensen die niks met een pc hebben ( en de nota dus op papaier willen hebben) zullen hier nooit stemmen

mvg rob

Ben het met je eens Rob, via de post ontvangen we ook niet de mogelijkheid om te kiezen voortaan digitaal te gaan....
Yobotje wrote:

Vooral mijn partner heeft niets met een pc en wil relevante facturen zoals die van energie per post ontvangen. Ik kijk er ook zo tegenaan en op termijn is het hebben van een computer niet meer vanzelfsprekend.
Het alternatief van een tablet dekt onvoldoende de lading als je wil raadplegen, vergelijken, archiveren, printen of opmerkingen maken op het document.
Dat er bespaard en vereenvoudigd moet worden vind ik begrijpelijk maar niet op dit soort relevante zaken waar het gaat om ingewikkelde overzichten waar je details gemakkelijk over het hoofd ziet.
Daarbij komt dat e-mails niet overal goed gaan vwb verzenden of ontvangen.

J.W. Bartels wrote:

Yobotje wrote:

Vooral mijn partner heeft niets met een pc en wil relevante facturen zoals die van energie per post ontvangen. Ik kijk er ook zo tegenaan en op termijn is het hebben van een computer niet meer vanzelfsprekend.
Het alternatief van een tablet dekt onvoldoende de lading als je wil raadplegen, vergelijken, archiveren, printen of opmerkingen maken op het document.
Dat er bespaard en vereenvoudigd moet worden vind ik begrijpelijk maar niet op dit soort relevante zaken waar het gaat om ingewikkelde overzichten waar je details gemakkelijk over het hoofd ziet.
Daarbij komt dat e-mails niet overal goed gaan vwb verzenden of ontvangen.

Hoi JW Bartels,

Waar is je reactie nu??
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan alles digitaal, maar vergeet niet de grote groep bejaarden, de mensen die geen computer hebben, de mensen die geen computer willen, gehandicapten enz. Dus laat de mensen vrij in hun keuze.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen