Contact leggen met Eneco is lastig | Eneco Community
beantwoord

Contact leggen met Eneco is lastig

We proberen al weken een contactformulier in te vullen. Het is nogal complex dus bellen werkt niet. Een e-mail adres waarop ze reageren is niet te vinden. Elke keer zien we da de website even tegenwind heeft en dat het max 10 minuten duurt. Dat is al weken zo. Ondertussen krijgen we allerlei robots die berichten sturen en voicemails inspreken zonder retour adres. Communicatie moet bij eneco blijkbaar unidirectioneel. We krijgen daarmee het gezeik alleen niet opgelost. Wat een waardeloze klantenservice. Echt waardeloos! Stuur me een mail adres waar alles naartoe kan en los het dan op. wij zijn er helemaal klaar mee.
icon

Beste antwoord door Danielle 30 mei 2016, 15:14

@E. van Roemburg,

Je kunt in dit geval mailadres klantenservice@eneco.com gebruiken.
En bedankt voor je tip hoor. 😉
Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@E. van Roemburg,

Balen dat je een complex probleem hebt die niet via bijvoorbeeld deze weg is door te geven.
Erg vervelend ook dat het niet lukt om ons contactformulier te gebruiken. Kun je uitloggen in Mijn Eneco en dan naar eneco.nl/contactformulier gaan? Of een andere webbrowser gebruiken? Dan moet het lukken. Anders verneem ik het graag.
A) Repareer dat, dat is blijkbaar een bekend probleem!

😎 We willen e-mailadres waar de complete aanklacht naar toe kan inclusief de bijlages.
Reputatie 7
Badge +6
@E. van Roemburg,

Je kunt in dit geval mailadres klantenservice@eneco.com gebruiken.
En bedankt voor je tip hoor. 😉
We hebben een mail gestuurd. Het zal me benieuwen.
Reputatie 7
Badge +6
De mail hebben we ontvangen! De desbetreffende afdeling gaat verder met de klacht. Je hoort er binnen enkele dagen meer over.

Groet, Danielle
Hoewel jullie nu het probleem wel bekeken en een deel van de onvrede hebben weggenomen, met name de kosten die dat voor mij veroorzaakte. Het onderliggende probleem van de twee accounts is niet opgelost. Dat ge-O-H begint dus straks weer. Dus bedankt, maar niet heel erg.
Reputatie 7
Badge +6
@E. van Roemburg

We kunnen de accounts laten samenvoegen dan ontvang ik graag de meterstanden van je van gas en elektra. Dit kan ook eventueel via pb.
er is inderdaad nergens een emailadres op te vragen.
alleen robot Emma komt met allerlei suggesties waar je absoluut niet verder mee komt. je hebt er helemaal niks aan!!!!
er is inderdaad nergens een emailadres op te vragen.
alleen robot Emma komt met allerlei suggesties waar je absoluut niet verder mee komt. je hebt er helemaal niks aan!!!!

"Nergens"?
Hier op het forum in dit topic wordt toch een e-mailadres genoemd?
Maar op de site zelf kan je het contactformulier gebruiken.....
En je kan uiteraard gewoon op het forum je vraag stellen.
Chronologie is misschien een moeilijk concept voor je maar dat adres kwam pas toen ik mijn beklag deed op het forum. Zoals ik al zei, dat formulier werkte niet wegens de redelijk brak gecodeerde website. Er zijn nog meer irritante problemen mee.

Dat email adres staat nergens op de website. Een forum is een totaal verkeerd medium om specifieke problemen met je account opgelost te krijgen. Het onderliggende probleem dat ik twee accounts heb voor gas en elektra met verschillende betaaldatums, verschillende betaal manieren die dan ook nog op verschillende momenten wijzigen zonder dat ik daar expliciet om gevraagd heb wordt ook maar niet opgelost.

Het is een chaos! Die heel fijn wordt aangevuld met bel robots die zichzelf emma noemen en sms berichten sturen zonder retoursnummer. Dat is een bureaucratisch klote manier van communiceren. De paarse broek die dat een 'geinig' idee vond moet opgesloten worden in een gevangenis voor marketeers, communicatiemanagers en andere niets toevoegende beroepen.
Reputatie 7
Badge +8
WhatsApp was misschien ook een optie geweest? Dan kan u ook alle bijlage's sturen.. Eneco beschikt over WhatsApp waar u ook al u vragen kwijt kan.. Misschien is dat een idee, omdat u het forum niet de manier vind..
Chronologie is misschien een moeilijk concept voor je maar dat adres kwam pas toen ik mijn beklag deed op het forum. Zoals ik al zei, dat formulier werkte niet wegens de redelijk brak gecodeerde website. Er zijn nog meer irritante problemen mee.

Dat email adres staat nergens op de website. Een forum is een totaal verkeerd medium om specifieke problemen met je account opgelost te krijgen. Het onderliggende probleem dat ik twee accounts heb voor gas en elektra met verschillende betaaldatums, verschillende betaal manieren die dan ook nog op verschillende momenten wijzigen zonder dat ik daar expliciet om gevraagd heb wordt ook maar niet opgelost.

Het is een chaos! Die heel fijn wordt aangevuld met bel robots die zichzelf emma noemen en sms berichten sturen zonder retoursnummer. Dat is een bureaucratisch klote manier van communiceren. De paarse broek die dat een 'geinig' idee vond moet opgesloten worden in een gevangenis voor marketeers, communicatiemanagers en andere niets toevoegende beroepen.

Je kan wel boos zijn en slecht lezen, maar zo kom je niet verder.
Ik reageer op "nergens" van een ander forumlid.

Als jij je meterstanden doorgeeft zal Folkert de samenvoeging meteen voor je regelen.
Ik spreek uit ervaring, want na mijn ovetstap met alleen stroom van Nuon naar Eneco liep ik ook tegen dit probleempje op.

Uit ervaring weten wij inzake het maken van oplossingen met accounts dat dat hier via het forum prima werkt.
Die worden feilloos door de moderators opgelost en zodra privacy gevoelige info uitgewisseld moet worden, dan gaat dat simpel weg via een privé berichtje.

Dus let eens wat minder op randverschijnselen en maak je wat minder boos o.a. over het contact-formulier e.d; richt je op de mogelijkheden tot herstel/oplossing van je problemen mbt accounts en het contactformulier.
Ik heb het contactformulier getest en werkt prima; dat het bij sommige forumleden niet werkt heeft gewoon met de configuratie met hun PC's te maken; denk hierbij aan cookies; pop-up weigering enz. Dus de Eneco site is niet 'brak', maar zoek het eerst eens bij je eigen configuratie.....

Wij zijn hier graag oplossingsgericht bezig namelijk en gelukkig lukt dat bij/met vele forumleden prima!
Reputatie 7
Badge +8
@Brandje : Exact de spijker op zijn kop! Duimpje verdiend!
Hoi mAiden,

Kijk het irriteert me als er gereageerd wordt met 'chronologisch' en er dan ook nog slecht gelezen wordt.
Dus dan reageer ik ook maar weer eens met m'n test die ik diverse keren met het contactformulier heb uitgevoerd en bewijzen daarvan op het forum heb geplaatst.
Den denk ik "steek eerst eens de hand in eigen boezem"

Ivm de soms terechte hoge veiligheid worden PC's soms volledig dichtgetimmerd en dan roepen dat de site waar je op zit niet werkt, ja ja
Dus bij betrouwbare site moet je soms de teugels iets laten zakken; laat cookies gewoon toe e.d. om eens te beginnen.
Kleine moeite om die achteraf alsnog te verwijderen als je dat wenst!
Ik heb geen sociale media en kan tijdens kantooruren niet bellen. Online formulieren zijn tegenwoordig blijkbaar uit de mode. Als ik mijn vraag stel via klantenservice@eneco.com krijg ik ook geen antwoord. Als dit klantenservice moet zijn zal Eneco deze definitie eens moeten opzoeken en hun beleid hierop aanpassen.
Juist dit forum is een prima medium om vragen te stellen en problemen op te lossen.
Dus mijn advies: stel je vraag hier en een moderator zal je ongetwijfeld verder helpen.
@Brandje Nee, een forum is vaak een onoverzichtelijke vergaarbak van van alles en nog wat. Ik als klant zou helemaal niet genoodzaakt moeten zijn om mijn vraag in een forum te stellen. Een fatsoenlijk bedrijf heeft een goed werkende en eenvoudig benaderbare servicedesk die al mijn vragen beantwoord.
Ook na jouw reguliere kantoortijden is de klantenservice telefonisch bereikbaar.

Dit forum is uiteraard geen vergaarbak; er zijn aparte hoofdgroepen waar je je “ei” kwijt kan.

Een moderator gaat vervolgens met je aan de slag; privacy problemen zijn er niet; niemand die je hier kent; alleen een moderator weet wie je echt bent en gaat als privacy toch een probleem is via een privé bericht verder met je.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen