0900-nummers | Eneco Community
vraag

0900-nummers

• 26 november 2012
  • 34 reacties
  • 27122 Bekeken

Toon eerste bericht

34 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Voor Eneco geldt eigenlijk de volgende regel sinds 13 juni 2014 (ingangsdatum nieuwe wettelijke regeling).

Het 0900-0201 is een algemeen toegangsnummer waaronder ook een klantenservice actief is, in dat geval mogen de kosten maximaal €1,- per gesprek zijn en daar bovenop je gebruikelijke belkosten van je provider.

Dit hoeft echter niet, ze mogen ook gewoon kiezen voor de gebruikelijke belkosten van je provider, deze zijn door vele in abonnementen al afgekocht en dus gratis.

Zelf vind ik een 0900 nummer een disrespect van het bedrijf voor je klanten (hiermee bedoel ik niet de individuele medewerkers hoor 😉 ), en een wantrouwen in je eigen product.
Het is bedoeld als remfunctie voor de klantenservice zodat klanten een barrière hebben om contact op te nemen, niet meer en niet minder, zeker wanneer er onder de nieuwe regels nog steeds een bedrag per gesprek wordt gevraagd. Dat Eneco "maar" €0,45 per gesprek vraagt is voor mij geen verzachtende omstandigheid.
Daarbij is er voor acties vaak wel een 0800 nummer beschikbaar, bedoelt om nieuwe producten te verkopen of nieuwe klanten aan te trekken.

Eneco geeft tussen de regels in sommige draadjes aan dat het als remfunctie wordt gebruikt, jammer....... dit om te voorkomen dat je klantenservice zwaar belast gaat worden, er is dan iets mis met je productketen, anders heb je geen overbelasting van je klantenservice! Het lijkt mij dan verstandig om daar je energie 😉 als bedrijf in te steken en op orde te brengen.

Elk beetje zelfrespecterend bedrijf heeft een gratis 0800 bereikbare klantenservice.
Neem als voorbeeld KPN, gratis en 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar. Dit wil zeker niet zeggen dat alles op rolletjes loopt maar je hebt wel vertrouwen in je product en respect voor je (toekomstige) klanten.

Dus ook voor het Eneco beleid, stop met de 0900 nummer(s) en krijg vertrouwen in je eigen product.
Ondanks alle "social" media moet het gewoon mogelijk zijn om met een gratis belletje je vragen/problemen te kunnen melden/oplossen.
Nu betalen ook vele klanten om iets op te lossen wat ze zelf geeneens hebben veroorzaakt, hoe krom kan het zijn.

Ik deel Jürgen zijn mening, als bedrijven dit jammer genoeg zelf niet kunnen reguleren dan betaalnummers maar wettelijk verbieden.
[quote=jvp]

sorry Ton,

maar ik reageerde eigenlijk op dit verhaal

De hele overstap is één grote chaos bij jullie. Niemand kan de correct prijzen en/of waardes vertellen of aanpassen .

Als hij in mijneneco gekeken had, zag hij daar de contractsprijzen staan. Had hij niet voor naar het 0900 nummer hoeve te bellen.

Over dat nummer van 0900 weet ik niks, alleen dat ik het bijna nooit bel en eigenlijk altijd zoek naar alternatieve. daarbij moeten ze eigenlijk die nummers verbieden voor dienstverlenende nutsbedrijven (gas/water/stroom/internet) en overheden. als tussenoplossing zou ik kiezen voor een vast tarief per gesprek. dat zou dan nog iets menselijker zijn.

Hoi Jurgen,

Oke duidelijk!

Gek eigenlijk dat de vraagsteller de standen niet gewoon met 0800 doorbelde hè?
Niet te geloven het 0900 nummer! " ...(€ 0,45 per gesprek + uw gebruikelijke belkosten)... " net de factuur van UPC ontvangen van € 9,06 om met Eneco te 'mogen' bellen om de correct meterstanden door te bellen!
De hele overstap is één grote chaos bij jullie. Niemand kan de correct prijzen en/of waardes vertellen of aanpassen en als klap op de vuurpijl ben ik nog bijna 10 euro kwijt! De beloofde VVV-bon als tegemoetkoming in de hogere gas tarieven moet (na 4 maanden) nog steeds komen...
Voordat er nu iemand reageert op de factuur van UPC; de andere gebelde 090X en 088 nummers zijn voor 0,00 gefactureerd, zitten in het abonnement.

UPDATE: Na contact met UPC is toegegeven (met brief!) dat UPC fout zat. Het teveel berekende wordt gecorrigeerd met de volgende factuur.
De gas tarieven staan nu (!) wel correct vermeld op Mijn Eneco. Voor de zekerheid wel een print gemaakt. Voor de volledigheid; op mijn contract staan dus de foutieve bedragen. Alleen online kan ik het afgesproken bedrag nu vinden!
En het doorgeven van de meterstanden via het 0800 nummer kon alleen als je al klant van Eneco was, niet om foutieve beginwaardes bij aanvang van het contract te laten corrigeren.
Goed dat je je contact met UPC nog even aan ons terugkoppelt.
In jouw geval is het logisch dat je 0800 nr niet kon bellen.
Maar nu je dit forum hebt ontdekt kun je zelfs gratis met Eneco communiceren.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Stephan20nl,

Fijn dat UPC het erkend heeft en oplost!
Je maakt nu gebruik van Hollandse wind 3 jaar en Aardgas 3 jaar. De tarieven die je kunt vinden in de contractbevestiging zijn de juiste. Op Mijn Eneco zie je voor gas een afwijkend tarief, omdat Mijn Eneco vooralsnog alleen de gastarieven uit regio 3 toont en jij daarbuiten woont. We zijn ons ervan bewust dat dit verwarrend is en het heeft onze aandacht om dit aan te passen. Naar verwachting zal dat echter pas in 2015 worden aangepast.

Hoe ben je tot de veronderstelling gekomen dat de gastarieven op Mijn Eneco wel kloppen en die in de contractbevestiging niet?

Groet, Kelly
ook al is het topic al redelijk antiek, ik reageer toch even.

ik sluit me van harte aan bij de TS. De argumenten die Eneco aandraagt zijn bijzonder zwak (zoals reeds door anderen zijn onderschreven).
Ik ga ook een klantenservice alleen bellen op het moment dat het nodig is, zoals nu met een verhuizing die niet via het verhuisservice formulier doorgegeven kan worden (alleen warmte), ook zo'n puur klantje pesten idee lijkt het wel: je hebt alleen warmte dus geen electra van ons? Dan bel je maar lekker naar 0900.

Eindresultaat is dat de wijziging per mail gaat, maar uiteraard ben ik alleen bereikbaar na 18:00 en jullie gaan de vraag nog stellen wat het nieuwe adres dan wordt en dat gaat alleen per telefoon doorgegeven worden, uiteraard pas nadat er 45 euro overgemaakt is want dat zorgt er voor dat alleen serieuze bedrijven bellen.
Deze beide trucjes heb ik van Eneco geleerd: Zorg dat je online de zaken niet kunt regelen en verwijs vervolgens naar een nummer waar je kosten voor moet maken en geef daar als antwoord op: Zo zorgen we er tenminste voor dat we alleen serieuze gesprekken krijgen.

De dag dat de NMA de warmtelevering openbreekt ben ik in iedergeval vertrokken, succes met jullie 0900 nummer in dat geval. Hopelijk mogen er veel trouw betalende klanten volgen!
Jammer dat je niet wat verder op het forum hebt rondgeneusd inzake het 0900 nummer tegen €0,45 per gesprek.
Dan had je kunnen lezen fat er reeds vele voor jou gemopperd hebben en dat Eneco heeft geluisterd.
Binnen afzienbare tijd kan de klantenservice tegen normaal tarief op een 010 xxxxxxx nummer gebeld worden.

Maar slimmers onder ons doen gewoon zaken met Eneco via dit forum en dat werkt snel en afdoende en oplossingsgericht en het ligt nog digitaal vast ook.

Zo simpel is dat!:P
Die toezegging was ik inderdaad nog niet tegengekomen, alleen dat op elk topic wat gestart was er terugverwezen werd naar dit topic om het centraal te houden. Ben trouwens heel benieuwd welk draadje dat is want ook als ik er expliciet op zoek krijg ik alleen maar Eneco reacties dat het 0900 nummer er niet voor niets is.

Op de site zelf staat hier overigens ook nog niets over, terwijl het vrij simpel lijkt. Achter het 0900 nummer zit namelijk gewoon een normaal netnummer, die publiceer je en klaar ben je.

Even qua het plaatsen van persoonlijke gegevens op een forum: dat zou je in beginsel nooit moeten willen natuurlijk, je geeft dus je persoonlijke gegevens als adres en bankrekeningnummer via een forum door wat ik nou niet echt slim zou willen noemen. Dat is precies de reden waarom je een secure omgeving zoals mijn eneco neerzet (moet je alleen even zorgen dat die secure omgeving ook afdoende werkt :))
Reputatie 7
Badge +7

Even qua het plaatsen van persoonlijke gegevens op een forum: dat zou je in beginsel nooit moeten willen natuurlijk, je geeft dus je persoonlijke gegevens als adres en bankrekeningnummer via een forum door wat ik nou niet echt slim zou willen noemen.

je hoeft geen persoonelijke gegevens neer te zetten op het forum
de moderators (die alleen) zien jou gegevens vanzelf🆒

Reageer