0900-nummers | Eneco Community
vraag

0900-nummers

• 26 november 2012
  • 34 reacties
  • 27321 Bekeken

Waarom gebruikt Eneco nog steeds de zeer klantonvriendelijke 0900-nummers?

Persoonlijk zal ik die NOOIT bellen. Voor welke reden dan ook!

Een taak voor de klantenservice om hier snel een einde aan te maken.

34 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste vdlugt,

Welkom op ons forum en bedankt voor het stellen van je vraag.

Het betaalde nummer zorgt ervoor dat alleen mensen met een echte vraag of klacht bellen. Op deze manier kunnen wij sneller en efficiënter helpen dan met een regulier of gratis telefoonnummer, wat vaak tot ongewenst telefoonverkeer leidt.

Er zijn overigens veel manieren om het betaalde nummer te vermijden. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van Mijn Eneco waar je kosteloos veel zaken kan regelen. Daarnaast zijn we via ons contactformulier op de website te bereiken of via dit forum.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Als je voordat je een medewerker spreekt gewoon je klant nr moet invoeren of een terugbelfunctie? BIj Polis Direct kan ik teruggebeld worden in tijdsduren van 15 minuten. Zeer handig.
Reputatie 2
Badge
Beste vdlugt

Kijk eens op internet 0900vervanger. Bijvoorbeeld www.vraagalex.nl

Gebruik de alternative telefoonnummer(s) voor Eneco 0900-0201 

Eneco 0900 - 0201 alternatief nummer
Eneco 0900 - 0201 Klantenservice Particulier alternatief nummer

Eneco consument
Reputatie 4
Badge +1
@Eneco Consument
In je reactie verwijs je naar telefoonnummers die je op een externe website heb gevonden. Goed om te zien dat je meedenkt met de forumleden en een alternatief probeert te bieden. Graag leg ik je uit dat de telefoonnummers niet uitkomen op onze Klantenservice. Zo komt er via de eerste drie telefoonnummers geen verbinding tot stand. Het vierde telefoonnummer zetten we in bij bepaalde acties of campagnes. De medewerkers bezitten de kennis van de betreffende actie of campagne en kunnen overige vragen vaak niet beantwoorden. Het is dan ook niet aan te raden voor alle vragen dit telefoonnummer te bellen. Het laatste nummer is het telefoonnummer van onze receptie. Onze receptie bezit niet de kennis van onze klantadviseurs. Ook heeft de receptie geen toegang tot ons klantensysteem. Hierdoor is het voor de receptie niet mogelijk vragen te beantwoorden.

Graag geef ik nog een toelichting op betaalde telefoonnummer. Het is bij bedrijven in Nederland gebruikelijk dat de Klantenservice bereikbaar is via een 0900 nummer. Ook Eneco gaat hier in mee. Op dit moment wordt wel binnen de Tweede Kamer besproken of de kosten van 0900 nummers in de toekomst verplicht worden verlaagd naar lokaaltarief. Uiteraard houden we deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Zoals Kelly in haar eerdere reactie aangaf, bieden we naast het 0900 nummer ook andere manier om met ons in contact te komen.

@Jeroen
Op diverse delen van onze website zoals hier, hier en hier bieden we de mogelijkheid om onze klant terug te bellen. We zijn voortdurend opzoek naar nieuwe en extra manieren om een goede service te bieden. Het is dan ook goed mogelijk dat er in de toekomst nog extra manieren komen om met ons in contact te komen.
Waarom gebruikt Eneco nog steeds de zeer klantonvriendelijke 0900-nummers?

Persoonlijk zal ik die NOOIT bellen. Voor welke reden dan ook!

Een taak voor de klantenservice om hier snel een einde aan te maken.

Met deze stelling ben ik het eens. Ik haat de 0900 nummers
Gelukkig is er ook een mail-mogelijkheid en gelukkig heb ik de ervaring dat er rond de 3e dag toch goed door Eneco op de mail wordt gereageerd.

Verderop meldt de moderator dat bij veel bedrijven een 0900 nummer nog steeds gebruikelijk is, maar ik ben het daar niet geheel mee eens.
Ik zal 1 voorbeeld geven de KPN dus!
Sinds enige maanden is daar de gehele Klantenservice overgeschakeld naar 0800!!
En de verwijzing naar terugbel-mogelijkheid is heel mager en eigenlijk alleen te gebruiken bij het afnemen van nieuwe diensten.......Tja.....
Reputatie 2
Badge
@Eneco Consument
In je reactie verwijs je naar telefoonnummers die je op een externe website heb gevonden. Goed om te zien dat je meedenkt met de forumleden en een alternatief probeert te bieden. Graag leg ik je uit dat de telefoonnummers niet uitkomen op onze Klantenservice. Zo komt er via de eerste drie telefoonnummers geen verbinding tot stand. Het vierde telefoonnummer zetten we in bij bepaalde acties of campagnes. De medewerkers bezitten de kennis van de betreffende actie of campagne en kunnen overige vragen vaak niet beantwoorden. Het is dan ook niet aan te raden voor alle vragen dit telefoonnummer te bellen. Het laatste nummer is het telefoonnummer van onze receptie. Onze receptie bezit niet de kennis van onze klantadviseurs. Ook heeft de receptie geen toegang tot ons klantensysteem. Hierdoor is het voor de receptie niet mogelijk vragen te beantwoorden.

Graag geef ik nog een toelichting op betaalde telefoonnummer. Het is bij bedrijven in Nederland gebruikelijk dat de Klantenservice bereikbaar is via een 0900 nummer. Ook Eneco gaat hier in mee. Op dit moment wordt wel binnen de Tweede Kamer besproken of de kosten van 0900 nummers in de toekomst verplicht worden verlaagd naar lokaaltarief. Uiteraard houden we deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Zoals Kelly in haar eerdere reactie aangaf, bieden we naast het 0900 nummer ook andere manier om met ons in contact te komen.

@Jeroen
Op diverse delen van onze website zoals hier, hier en hier bieden we de mogelijkheid om onze klant terug te bellen. We zijn voortdurend opzoek naar nieuwe en extra manieren om een goede service te bieden. Het is dan ook goed mogelijk dat er in de toekomst nog extra manieren komen om met ons in contact te komen.

Beste Mike,

Bedankt voor je reactie. Allereerst vind ik je verwijzing naar “gebruikelijk in het bedrijfsleven” geen sterk argument. Eneco had zich op dat punt kunnen onderscheiden van andere Energieleveranciers en Trendsetter kunnen zijn.

Met het verschuilen achter termen “gebruikelijk in het bedrijfsleven” geef Eneco aan Trendvolger te zijn ontstaan door gebrek aan creativiteit, initiatief, onderneming geest en teveel gemakzucht. Trendsetter zijn vraagt andere competenties is uitdagend en ondernemend.

Het gebruik van 0900-nummer is gebruikelijk in het bedrijfsleven waarbij klantenservice meestal is uitbesteed aan een CallCenter bedrijf. Een 0900-nummer is niet locatiegebonden. Dat geldt overigens niet voor Eneco klantenservice.

Dan nog een tip aan Eneco. Veel Eneco klanten hebben een vastbellen abonnement waarbij de belkosten zijn afgekocht. Echter 0900-nummers zijn hiervan uitgesloten. Als Eneco nu gewoon een normaal 010-nummer als toegang tot klantenservice in gebruik neemt dan is dat al ongebruikelijk in het bedrijfsleven maar wel klantvriendelijk.

Elk Eneco 0800- en/of 0900-nummer wordt doorgeschakeld naar een normaal 010-groepsnummer op haar bedrijfscentrale b.v. . Voor Eneco een kleine technische ingreep met als resultaat 0800/0900 kostenbesparing en tevreden klanten. Met die kostenbesparing komt er misschien budget beschikbaar om trouwe klanten te belonen.

Aan Eneco klanten, blijf gewoon de opgegeven 0900-vervangers proberen zelfs het hoofdnummer is al een goede toegang. De receptie/telefoniste hoef je vraag niet te beantwoorden maar gewoon haar taak doen, doorverbinden naar Klantenservice.

Aan Eneco om iets te doen met geuite klantwensen.
Reputatie 3
Badge
@mike, gaat hier om mensen die je iets kunnen verkopen. kunnen ze je dan doorverbinden met klantnservice?
Reputatie 5
Badge +3
@Eneco consument,

Bedankt voor je tips. We hopen dat onze uitleg over het gebruik van een 0900-nummer en de alternatieven duidelijk zijn. Als er iets veranderd m.b.t het telefoonnummer, laten we dat gelijk weten.

Het is overigens niet de bedoeling dat de receptie gebeld wordt door klanten die op zoek zijn naar de Klantenservice. Als dat namelijk te veel gebeurd is de receptie niet meer goed bereikbaar voor zaken waar deze voor bedoeld is.

Groet, Kelly
Wat is de reden dat  Eneco een 0900 nummer (10ct p.m.) hanteert als je particulier bent? Waarom wel gratis als je een zakelijke klant bent? 0800 of 088
Reputatie 3
Badge
Beste jacobke,

Welkom op het forum. In een ander topic is hiervoor al een reden gegeven door een moderator. Misschien kunnen we daar verder gaan. Zo houden we het forum overzichtelijk.
Reputatie 3
Badge
https://forum.eneco.nl/over-eneco-96/0900-nummers-4775/

Het is wel vreemd dat Eneco voor zakelijke klanten wel een 0800 nummer heeft.
Reputatie 3
Badge
Beste vdlugt,

Welkom op ons forum en bedankt voor het stellen van je vraag.

Het betaalde nummer zorgt ervoor dat alleen mensen met een echte vraag of klacht bellen. Op deze manier kunnen wij sneller en efficiënter helpen dan met een regulier of gratis telefoonnummer, wat vaak tot ongewenst telefoonverkeer leidt.

Er zijn overigens veel manieren om het betaalde nummer te vermijden. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van Mijn Eneco waar je kosteloos veel zaken kan regelen. Daarnaast zijn we via ons contactformulier op de website te bereiken of via dit forum.

Groet, Kelly

Zie de vraag uit dit topic?

https://forum.eneco.nl/de-huiskamer-86/0900-nummers-4970/
Beste vdlugt

Eneco 0900 - 0201 alternatief numme

Eneco consument

Het 088-nummer biedt overigens geen kostenbesparing want mijn provider Telfort rekent 25 ct p.m. bij mobiel bellen plus de kosten die de 088 eigenaar in rekening brengt. Nog duurder dus.
Reputatie 3
Badge
Er zijn oplossingen om ongewenste telefoontjes tegen te houden. Dit door de klant zijn klant nr. te laten invoeren na het bellen. Zonder dit nr gewoon niet doorverbinden. Is het ook niet leuk meer om nep telefoontjes te plegen.
Beste vdlugt

Eneco consument

Het 088-nummer biedt overigens geen kostenbesparing want mijn provider Telfort rekent 25 ct p.m. bij mobiel bellen plus de kosten die de 088 eigenaar in rekening brengt. Nog duurder dus.

Heb je dit topic vanaf het begin gelezen???
Beste vdlugt

Eneco 0900 - 0201 alternatief nummer verwijderd door moderator
Eneco 0900 - 0201 Klantenservice Particulier alternatief nummer verwijderd door moderator

Eneco consument

Heb je dit topic vanaf het begin gelezen???

ja, 2x nu. Waar zie ik wat over het hoofd m.b.t. de 088-nummers?
vr.gr.
Reputatie 3
Badge
Ik denk dat brandje onderstaand bedoeld.

Zo'n 0900 nummer is verrot duur en ik ben er niks mee opgeschoten.
Reputatie 3
Badge
@mkanninga

Voor verduidelijk mbt tot je geschreven info hieronder een link. Zo begrijpen mede forumleden waar je frustratie op gericht is.
https://forum.eneco.nl/servicevragen-90/door-stedin-opgenomen-gasstand-niet-verwerkt-door-eneco-4851/

wat bedoel je met verrot duur? In vergelijking met andere bedrijven is 10cent pm niet duur. Ja sommige zijn gratis maar andere weer 50 cent pm.
Niet te geloven het 0900 nummer! " ...(€ 0,45 per gesprek + uw gebruikelijke belkosten)... " net de factuur van UPC ontvangen van € 9,06 om met Eneco te 'mogen' bellen om de correct meterstanden door te bellen!
De hele overstap is één grote chaos bij jullie. Niemand kan de correct prijzen en/of waardes vertellen of aanpassen en als klap op de vuurpijl ben ik nog bijna 10 euro kwijt! De beloofde VVV-bon als tegemoetkoming in de hogere gas tarieven moet (na 4 maanden) nog steeds komen...
Voordat er nu iemand reageert op de factuur van UPC; de andere gebelde 090X en 088 nummers zijn voor 0,00 gefactureerd, zitten in het abonnement.
Heb je het andere topic gelezen over het 0900 nr?
Daar is inmiddels bekend dat UPC daar onjuiste tarieven in rekening brengt.

Vreemd dat je meterstanden met een 0900 nr doorgeeft.......
Dat kan gewoon gratis op een 0800 nr of via de site Mijn Eneco of via dit forum.
Ik heb het topic maar even opgezocht voor je:

https://forum.eneco.nl/servicevragen-90/teveel-betaald-servicenummer-klantenservice-7607
Reputatie 6
Badge +1
En ook de prijzen mbt je contract staan ook gemeld in mijneneco

Hoi Jürgen, ja dat is reeds behandeld, want het is een vast aanslag van € 0,45 per gesprek en de eventuele abonnementskosten van je eigen provider.
Maar het lijkt er op dat UPC hier eigen regels stelt en gewoon €0.45 per minuut rekent en dat is tegen de afspraak.
Reputatie 6
Badge +1

Hoi Jürgen, ja dat is reeds behandeld, want het is een vast aanslag van € 0,45 per gesprek en de eventuele abonnementskosten van je eigen provider.
Maar het lijkt er op dat UPC hier eigen regels stelt en gewoon €0.45 per minuut rekent en dat is tegen de afspraak.

sorry Ton,

maar ik reageerde eigenlijk op dit verhaal

De hele overstap is één grote chaos bij jullie. Niemand kan de correct prijzen en/of waardes vertellen of aanpassen .

Als hij in mijneneco gekeken had, zag hij daar de contractsprijzen staan. Had hij niet voor naar het 0900 nummer hoeve te bellen.

Over dat nummer van 0900 weet ik niks, alleen dat ik het bijna nooit bel en eigenlijk altijd zoek naar alternatieve. daarbij moeten ze eigenlijk die nummers verbieden voor dienstverlenende nutsbedrijven (gas/water/stroom/internet) en overheden. als tussenoplossing zou ik kiezen voor een vast tarief per gesprek. dat zou dan nog iets menselijker zijn.

Reageer