Wat vind je van het vernieuwde Mijn Eneco?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

308 Reacties

Wat een onoverzichtelijke puinhoop is de nieuwe website geworden. Ik kom hier alleen om mijn maandelijkse nota te betalen, maar de knop om naar betalen te gaan is vakkundig verstopt. Veel links en knoppen zijn dubbel aanwezig.
Reputatie 3
Badge +3
@Arjen,
Welkom op ons forum en bedankt voor het delen van je mening. We hebben al veel feedback over de vernieuwde site ontvangen en we proberen de problemen die er zijn, zo snel mogelijk op te lossen. Via dit topic geven we regelmatig een update over de problemen rondom Mijn Eneco.

Er zijn momenteel geen problemen bekend met de iDEAL-betaalknop. Je hebt ook geen openstaande nota's dus kennelijk is het betalen wel gelukt 🙂. Kun je wat specifieker uitleggen wat de problemen zijn die je nu ervaart, zoals welke links en buttons dubbel vermeld staan?

PS: Ik weet niet of dit de oorzaak is geweest maar; Als een iDEAL-transactie mislukt of wordt afgebroken, dan duurt het circa 10 minuten voordat de status van de transactie op 'verlopen' wordt gezet door de bank. Zo lang de status van de transactie nog op 'open' staat, tonen wij de iDEAL button niet meer om te voorkomen dat u de factuur twee keer betaalt.

Als je de pagina met de openstaande nota na 10 minuten weer opnieuw opvraagt of ververst zal de iDEAL-button er weer staan.

Groet, Kelly
Geachte klantenservice,

Hartstikke bedankt voor de zeer snelle reactie, ik ben intussen ingelogd en ik kan u mededelen dat ik mijn contract al verlengd heb met 3 jaar garantie stroom en gas, echter deze moet inderdaad nog verwerkt worden.

Ik kon dus ook niet zien of ik de "Hollandsewind" als groene stroom in mijn contract zat, daar wil ik mij graag voor aanmelden.

met vriendelijke groet

Frank_Soest
Reputatie 3
Badge +3
@Frank_Soest,
Leuk dat je gebruik maakt van ons forum, welkom!

Ik begrijp dat je eerder niet kon inloggen op Mijn Eneco maar dat dat nu wel gelukt is. Fijn om te horen. Je maakt geen gebruik van de overeenkomst 'Hollandsewind'. Je hebt gekozen voor Garantieprijs Eneco Ecostroom®️ en gas herfst 12 tot 1 januari 2016. Dit contract hebben we 4 oktober 2012 schriftelijk aan je bevestigd. Je kunt het contract niet meer kosteloos omzetten naar een andere contractvorm, omdat de annuleringsperiode al verstreken is en wij de huidige overeenkomsten al in orde maken.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Beste Eneco,

Jaaroverzichten kan je niet downloaden via de knop zoals bedoeld.

De vernieuwde Eneco is voor mij net zo nieuw als de oude dus kan ik geen oordeel geven over beter of slechter.

Ik kon snel mijn jaaroverzichten vinden dus dat is een pré.
Maar ik kon ze vervolgens niet downloaden omdat de knop niet het gewenste resultaat geeft.

Mijn oplossing was om via rechtsklikken op de download knop de koppeling op te slaan in een map op mijn PC en vervolgens het gedownloade bestande eindigend op ".ASPX" te openenen met Adobe reader. Dan pas krijg je het overzicht in PDF en kan je het ook opslaan.

Ook kan ik bevestigen dat de grafiek betreffende mijn stroomverbruik er 400 Kw naast zit over 5 jaar. Op zich een goede score als ik dit vergelijk met andere reacties.

Eneco of een ander?
Ik ben n u nog aan het dubben of ik weer een vast contract neem. Ik zou graag en vergelijking willen zien van de kosten 1:1 over bijvoorbeeld 2012. Dus verbruik over geheel 2012 met oude tarieven en met de nieuwe tarieven. Dan weet ik tenminste wat het precies inhoud.
Overstappen naar een andere provider heb ik al eens geprobeerd, dat kostte mij waarschijnlijk 200€ meer dan wanneer ik bij Eneco gebleven was. Nuon tilde de boel en begon al door binnen een half jaar de kosten voor een heel jaar te innen i.v.m. met verkeerde schattingen.(ondanks mijn  moeite om hen te voorzien met de juiste meterstanden, of mogelijk gaf Eneco de standen verkeerd door?) Heel veel ellende en weinig lol zo'n overstap. Maar ik ken ook betere verhalen waar men wel veel bespaarde. Ik twijfel dus nog.
Als eneco mij echt duidelijk laat zien wat alles kost dan is voor mij de keuze makkelijker, bij Nuon weet je nooit waar je aan toe bent heb ik ervaren.
Maar er zijn er nog meer. Overigens wil ik best wat meer betalen voor zekerheid en service. Daarom ben ik nu ook weer terug bij Eneco sinds 6 jaar. Maar nu loopt mijn vaste contract van 3 jaar af en ben ik weer zoekende naar een nieuwe vast contract voor 3 of 5 jaar.
--------------------------------------------------
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Lourens,

Sorry, helaas heb we je bericht eerder over het hoofd gezien. Op je andere vraag over de jaarnota hebben we gelukkig wel snel gereageerd.

Ik begrijp dat het vervelend is dat het niet gelijk is gelukt de jaaroverzichten te openen. Ik geef het probleem door aan de beheerder van de website zodat we het probleem kunnen oplossen. Goed om te zien dat het je uiteindelijk is gelukt de jaaroverzichten in te zien.

Als je het fijn vindt nemen we telefonisch contact met je op over je contract. Deze loopt immers bijna af. We helpen je dan graag met een eerlijke vergelijking en doen je dan een nieuw aanbod. Ik hoor graag van je of je dit op prijs stelt.

Groet,
Mike

Hallo Lourens,

Sorry, helaas heb we je bericht eerder over het hoofd gezien. Op je andere vraag over de jaarnota hebben we gelukkig wel snel gereageerd.

Ik begrijp dat het vervelend is dat het niet gelijk is gelukt de jaaroverzichten te openen. Ik geef het probleem door aan de beheerder van de website zodat we het probleem kunnen oplossen. Goed om te zien dat het je uiteindelijk is gelukt de jaaroverzichten in te zien.

Als je het fijn vindt nemen we telefonisch contact met je op over je contract. Deze loopt immers bijna af. We helpen je dan graag met een eerlijke vergelijking en doen je dan een nieuw aanbod. Ik hoor graag van je of je dit op prijs stelt.

Groet,
Mike

Beste Mike,

Bedankt voor je aanbod.

Ik heb nog eens rond gekeken op internet en eigenlijk kom ik tot de conclusie dat een vast maandbedrag per 3 jaar niet zo rendabel is. Zeker omdat de variabele tarieven lager zijn dan de vaste. Ik heb mijn vorige vaste contract berekend en die komt gemiddeld  zo'n 8% goedkoper uit dan het huidige voorgestelde contract.

Kortom ik wacht wel een actie af die wel interessant is.

Met vriendelijke groet,

Lourens
Reputatie 2
Badge +1
Beste forumleden,

Een half jaar geleden hebben we het vernieuwde Mijn Eneco gelanceerd. Daar zijn in dit topic meer dan 300 reacties op gekomen. Iedereen bedankt voor de feedback!
Het topic is nu dusdanig lang geworden dat we besloten hebben het topic te sluiten. Alle opmerkingen zijn meegenomen. We houden regelmatig iedereen in dit topic op de hoogte van de vorderingen van deze opmerkingen. Nieuwe suggesties, problemen en opmerkingen kun je voortaan in datzelfde topic kwijt.

Groet,
Mike