Wat vind je van het vernieuwde Mijn Eneco?

Reputatie 2
Badge +1
  • Eneco Moderator
  • 1738 reacties
UPDATE 4 JULI: zie topic Stand van zaken rondom problemen met het nieuwe Mijn Eneco

BELANGRIJKE MEDEDELING/UPDATE: diverse klanten met een slimme meter (Telmi) hebben ons via het Eneco Forum laten weten dat de verbruiksgegevens en inschattingen niet kloppen. Wij bedanken iedereen voor hun kritische feedback en hebben dit probleem met hoge urgentie opgepakt. Wij verwachten het probleem met de slimme meters deze week opgelost te hebben. Over de voortgang hebben we een specifiek topic geopend.

Heb je andere suggesties of opmerkingen voor het vernieuwde Mijn Eneco? Dan kun je deze in een reactie achterlaten, in het topic waar je je nu in bevindt.[/i]

---------

Onlangs hebben we het bestaande Mijn Eneco in een volledig nieuw jasje gestoken. Je kunt bijv. nu nog beter zien hoeveel energie je in de afgelopen jaren hebt verbruikt. En wat je hebt betaald. En ook het aanpassen van je maandelijkse termijnbedrag of het wijzigen van je persoonlijke gegevens is een stuk verbeterd.

Bekijk de belangrijkste eigenschappen en mogelijkheden in onderstaande animatie. En kijk eens rond in het nieuwe in Mijn Eneco.

We blijven hard werken om jou en onze andere klanten via internet nog beter van dienst te zijn. Daarbij is jouw mening van groot belang. Wat vind je van het vernieuwde Mijn Eneco? Wat vind je goed en wat moet er anders of wat mis je? Wat vind je bijv. bij andere bedrijven handig waar wij wat van kunnen leren? Laat het ons in de reacties weten!
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

308 Reacties

Mooi en overzichtelijker dan de vorige layout.
Het is echter zo dat mijn slimme meter standen niet meer goed worden weergegeven, en dat ik mij niet kan aanmelden voor de gratis dienst om maandelijks mijn meterstanden per SMS te ontvangen, ik krijg dan een foutmelding.
Historisch verbruik lijkt mij niet goed, volgens mij krijg ik het dubbele te zien. Verder is de site een verbetering, alleen het overschakelen van stroom naar gas is mij te omslachtig.
Ziet er mooi uit. Er is zelfs een knop om de tarieven te verlengen van mijn bijna aflopende contract.
Enig probleem; als je die knop gebruikt blijkt de achterliggende site niet te bestaan...
Voorlopig vind ik de nieuwe site slecht. Er staat dat ik sinds half maart (dus in 5 weken) meer dan 6000 (zesduizend!!) kilowatt elektriciteit verbruikt zou hebben. Dat is mijn jaarverbruik niet eens.
ziet er wel overzichtelijker uit dan voor heen moet het wel nog even beter bekijken want de verbruiksmeter lijkt mij toch niet helemaal te kloppen
De vernieuwde Mijn Eneco ziet er leuk en fris uit. Ook het gebruikersgemak is sterk verbeterd. Alleen is de site is erg traag bij her overschakelen naar een nieuw onderwerp. Tevens kloppen de verbruikscijfers niet.
De verbruik cijfers, daa schrik ik nogal van, en meer mensen, ik denk dat daar een denk fout wordt gemaakt, Eneco telt voor de periode die loopt, en wordt vergeleken met totaal jaar verbruik vorige nota... Zou dat maar rap veranderen. Tevens is er bij de overschakeling van 31 maart 2012 naar 1 april schijnbaar wat mis gegaan, op de zondag niks gebruikt, op de maandag ineens wel, en dat is hoog tarief....

Verder wel leuk dat Eneco dit verandert, maar Dag/week/maand keuze zou beter moeten, nu kies je eerst maand, dan week, en dag bijvoorbeeld, en moet je veelvuldig klikken om weer een beetje in de goede periode te komen.
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt voor jullie feedback op het vernieuwde Mijn Eneco. @Sandra, jouw opmerking is gemeld en pakken we direct op. Bedankt! Zodra het probleem is opgelost, laat ik het aan je weten.

Op de andere opmerkingen hebben we nog geen antwoord en dit zijn we op dit moment aan het onderzoeken. We laten zo snel mogelijk meer aan jullie weten.
Reputatie 2
Badge +1
Zoals beloofd zijn we bezig met onderzoek naar het probleem rondom de verbruikscijfers die zichtbaar zijn op Mijn Eneco. De verbruiken die jullie terugzien op Mijn Eneco zijn indicatief en worden niet gebruikt voor de berekening op de jaarnota. De vernieuwde Mijn Eneco is nog volop in ontwikkeling dus het kan zijn, zoals bij jullie het geval is, dat de getoonde verbruiken afwijken van het daadwerkelijke verbruik. We zijn er mee bezig om dit te verbeteren. Jullie reacties hierover helpen ons hier zeker bij!
Badge

Vind de site overzichtelijker, makkelijk om de dingen te vinden. En je eigenverbruik is nu een stuk makkelijker te vinden dan eerst.
De nieuw layout ziet er goed uit. Echter ik heb zelf een aansluiting voor Gas en Stroom. bij het wisselen staat alleen het leveringsadres(2x). Dit is bij mij hetzelfde en daarom onduidelijk waar ik nu moet zoeken. Tip is om even stroom of gas erachter te zetten.

Verder kon ik mijn termijn bedrag voor stroom eenvoudig aanpassen. Bij dezelfde handeling voor Gas komt er een scherm dat de stand een geschatte stand is. Verder geen uitleg waarom ik dan niet het termijn kan aanpassen.

Ook de verschillende hulp site met vragen geven blanco schermen.

Suc6
Waardeloze verandering, bij de oude versie kan je alles nog teug vinden, geen verbetering.
Nieuwe Mijn Eneco ziet er goed uit. Even wennen wat betreft de vindplaats van diverse bekende zaken. Maar na even zoeken en rustig lezen alles kunnen vinden wat ik wilde vinden en bekijken. Inzicht van verbruik en vergelijking met verleden en buurt zinvol en nuttig. Wat ik wel mis en wat misschien een puntje is waarover nagedacht kan worden om in te voeren is het volgende. Ik ben (net als veel mensen denk ik) actief met zuinig zijn wat energie ge- en verbruik. Een gedetailleerde rekening kan hierbij vanwege zijn gedetailleerde over- en inzichten zeer nuttige informatie verstrekken. Het zou in mijn beleving dan zeer nuttig zijn dat er een export functie aanwezig zou zijn. Dit zou het makkelijker maken om diverse jaren in één overzicht te plaatsen en zo met elkaar te vergelijken.
Verder ben ik zeer aangenaam verrast wat betreft lay-out, gebruikers gemak en de overzichtelijk aangeboden informatie.
Dus kan niet anders concluderen dat de nieuwe "mijn eneco" absoluut een verbetering is.
Leuk een nieuwe website, het is altijd weer even wennen, maar het zou handig zijn als die eerst goed uitgeprobeerd zou zijn. Ik heb een slimme meter en download de meterstanden, vanaf 24 maart 2012 gaat dat slecht, (oude website) er zijn dagen bij dat er geen meterstanden zijn, maar met de nieuwe website gaat het helemaal niet meer, je komt telkens terug in het scherm om de datums in te vullen. Wanneer de meterstanden niet goed opgeslagen worden heeft een weekgrafiek ook geen zin, want dan zijn er dagen dat ik geen verbruik heb. Er is dus nog werk aan de winkel. Succes!!
Beste Mike,
Bedankt voor je toelichting. Ik heb echter een opmerking. Heeft Eneco de nieuwe Mijn Eneco niet eerst getest in een testomgeving en daarna een acceptatieomgeving, zodat klanten de nieuwe website kunnen beoordelen, voordat deze volledig in productie gaat, met nu dus alle bugs die in de testfase niet naar voren zijn gekomen?
Normaal gesproken loop je voor zo'n soort project een OTAP fase door.
Groet,
Jeffrey
Ik vind het nieuwe Mijn Eneco wel ok. Zeker de grafiek van het energieverbruik over vier jaar geeft mij een goed gevoel. Ik zie een forse daling van mijn gasverbruik en dan denk ik "dat kan nog beter"

. Ik vind Mijn Eneco wel erg traag. Daar moet Eneco toch echt snel iets aan gaan doen

.
Bij de tab "uw termijnbedrag" werkt de hyperlink "bekijk uw jaarnota's" in de tekstballlon niet

. Een reactie plaatsen betekent dan drie keer opnieuw inloggen en uiteindelijk is het dan toch gelukt. Pffff.
Bij "Uw jaarnota's" (mijn jaarnota's, neem ik aan!) krijg je bij elke detailpagina een server error (500 error)
nu de nieuwe site is wel wennen maar ik kom er niet uit omtrent mijn stroom en gas verbruik
nu zijn we met z'n tweeen en ik heb volgens de site een giga verbruik aan stroom
kunnne jullie mij uitleggen wat groene cijfers en de rode betekenen
en volgens jullie heb ik nu exteem meer verbruikt terwijl we streven om minder te verbruiken
groetjes sylvia
waarrop klopt er niets van de gebruiksgegevens van stroom en gas bij de vernieuwde mijn eneco?

waarrop klopt er niets van de gebruiksgegevens van stroom en gas bij de vernieuwde mijn eneco?

t.gezel@:
Bij deze vraag moet je voor de andere forumleden wel goed uitleggen WAT er niet klopt, anders kunnen wij (en de Eneco) daar niet op reageren.
Wat MIJ betreft is het onzin.
Mijn verbruiksgeschiedenis heb ik van ieder jaar op papier, aanpassing van mijn maandbedrag is meestal niet nodig of effe tel. te regelen, de betaaldatum is gewoon eind van de maand als mij salaris binnenkomt. Dat ìs het.
Ergo: een leuk speeltje om zich vervelende mensen bezig te houden, een grappige gimmick om nieuiwe klanten binnen te halen of een inhoudsloze PR-stunt.
Wat die nieuwe site biedt,...HEB ik van de Eneco allemaal al !
Popiejopie-geleuter, dus
Leuke opzet, maar helaas klopt de schatting/inhoud niet 😞

Door Eneco ingeschat verbruik : 29% meer dan ingeschat door Eneco.

Je zou denken dat ik dus bijna 30% teveel gebruik elke maand sinds de laatste jaarnota. (19-6-2011). Echter vanaf (inclusief) juni tot op heden heb ik in slechts 1 maand een overschrijding van het geschatte verbruik gehad. Het is mij dan ook een raadsel waarop deze schatting is gebasseerd...
Zie de bijlages met screenshots.

Ik verzoek u vriendelijk nogmaals naar deze cijfers te kijken.

Groeten,
Peter.
Ik heb twee contracten (een voor elekticiteit en een voor gas).
De manier om tussen beide te switchen is erg onduidelijk. Het mooiste zou zijn wanneer alle (actieve) contracten bijvoorbeeld als tabbladen worden getoond (of samengevoegd voor zover zij niet dezelfde diensten betreffen).
Om te switchen moet ik nu op 'toon andere aansluiting' klikken, waarna ik een dropdown krijg met twee keer hetzelfde (mijn) adres. Ik zou op zijn minst een toevoeging willen zien van de dienst achter de gekozen aansluiting, zodat ik weet welke de elektricieit is en welke het gas.

Ik hoor graag wat mogelijk is.
Een ander punt wat mijn inziens vreemd is, is dat periodes in de toekomst worden gezien als besparingen. (zie screenshot)
Mijn idee zou zijn om deze neutraal te verrekenen.

Voor de lopende maand zou ik willen voorstellen om geschatte verbruik naar rato te tonen, zodat je echt kun zien of je 'op schema' ligt. Wanneer je nu op de 10e van de maand kijkt, zit je (uitzonderingen daargelaten) altijd onder je geschatte verbruikt, maar wat je echt wilt zien is of je in deze 10 dagen meer of minder hebt verbruikt dan de maandschatting * (10/31) bij een maand van 31 dagen.