Verbruik niet te zien, app inlog werkt niet | Eneco Community
beantwoord

Verbruik niet te zien, app inlog werkt niet

• 16 december 2018
  • 32 reacties
  • 702 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Via de website kan ik inloggen maar m'n verbruik is niet zichtbaar. Via de app inloggen is niet mogelijk.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 18 december 2018, 13:13

Dag @Bram.,

Welkom op de Eneco Community!

Door een fout in Mijn Eneco is het voor jou momenteel niet mogelijk om in te loggen in de Eneco-App of om je verbruik in te zien in de webversie van Mijn Eneco. Onze excuses hiervoor, we zijn druk bezig met een oplossing.

@JanB
Hetzelfde geldt voor jou. Het klopt overigens dat je slimme meters niet in storing hebben gestaan, de fout ligt aan onze kant.

Groet, Denise
Bekijk origineel

32 Reacties

Heb je Slimme Meters?
Zo ja, heb je toestemming verleend om de standen te mogen uitlezen?
Ja en ja.
Storing sl meters?
Zou kunnen. Heb eerder de verbruiksgegevens nl wel kunnen inzien. En het niet kunnen inloggen via de app?
Inloggen zoekt een moderator uit😏
@Bram.

Ik heb al weken lang exact dezelfde problemen.
Voor wat betreft het verbruik kreeg ik te horen dat er een storing was bij de slimme meter.
Dat was in ieder geval onzin. Eneco heeft vorige week gewoon mijn jaarrekening kunnen opmaken met de juiste meterstanden die ik niet zelf had doorgegeven. Zij kunnen dus wel de meterstanden lezen.
Maar blijkbaar niet zichtbaar maken op de site.

Volgens mij is er sprake van een IT probleem, voor zowel het niet kunnen inloggen in de app als het zien van het verbruik. En aangezien dit nu al sinds zeker half november speelt, kan je wel vraagtekens zetten bij de kundigheid van het IT-personeel van Eneco.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een storing zo lang op een oplossing moet wachten.

Gelukkig heeft het proces om de jaarrekening op te maken geen probleem. Die was helemaal correct.
Dat maak je je toch echt een denkfout.
In de slimme meter zit een communicatie module, die zorgt er voor dat je Netbeheerder je standen kan uitlezen, zodat Eneco je bv een jaarnota kan sturen😏

Maar die module stuurt ook je P1 poort aan en als daar een storing in zit krijgt Toon®️ geen data door.

Heeft verder niets met IT-mensen bij Eneco te maken. 😳
Als het dit probleem zou zijn, zoals genoemd in de kop van dit topic, moet je je tot je Netbeheerder richten😏
@Brandje

Het gaat in dit geval helemaal niet om Toon, die heb ik zelfs niet.
Het gaat om het zichtbaar zijn van mijn verbruik in Mijn Eneco op de laptop.
Eneco kan wel de meterstanden zien, maar blijkbaar niet zichtbaar maken in Mijn Eneco.
Overigens had ik de netbeheerder (enexis) al gevraagd of er sprake is van een storing. Die blijkt er niet te zijn.
Een Toon®️ hoeft idd niet altijd in het spel te zijn.
Maar aangezien het hier over “verbruik” gaat in z'n algemeenheid, noemde ik deze gang van zaken.
Slim dat je in ieder geval in jouw situatie via Netbeheer die fase hebt uitgesloten.

Maar in dit topic gaat het los van een eventuele storing met Slimme Meters om het niet kunnen inloggen op de App.
Reputatie 7
Badge +4
Dag @Bram.,

Welkom op de Eneco Community!

Door een fout in Mijn Eneco is het voor jou momenteel niet mogelijk om in te loggen in de Eneco-App of om je verbruik in te zien in de webversie van Mijn Eneco. Onze excuses hiervoor, we zijn druk bezig met een oplossing.

@JanB
Hetzelfde geldt voor jou. Het klopt overigens dat je slimme meters niet in storing hebben gestaan, de fout ligt aan onze kant.

Groet, Denise
Beste Denise,

Allereerst dank voor je reactie.

Waarom krijgen wij vanuit Eneco geen bericht/update over deze 'fout'?
Het enige dat ik zie is:
Er is geen data beschikbaar voor de geselecteerde periode. Probeer een andere periode of probeer het later nog eens.
Nu moet ik zelf in actie komen om informatie te krijgen.
En word ik vanaf nu wel op de hoogte gehouden?
Ook hier geen verbruik te zien. maar p1 kabeltje gehaald en via domoticz dumpen naar excel sheetje.

duurt idd wel erg lang om het op te lossen, zo moeilijk kan het toch niet zijn.
Reputatie 7
Badge +4
@Bram.

Op het moment is het onbekend hoe lang dit gaat duren en heeft het daarnaast niet betrekking op alle klanten. Vandaar dat het niet mogelijk is om hier een bericht/update over te delen. Wanneer wij groen licht krijgen voor alle klanten, dan delen wij dit op de Community.

Groet, Denise
@DeniseMR

Ik heb best begrip voor 'een paar dagen storing', echter dit duurt nu wel erg lang.
Ik zie dat ik kan 'verlengen'. Gelukkig werkt dat wel...
@DeniseMR

Inmiddels zijn we al ruim in het nieuwe jaar en duurt het probleem bij mij dus al meer dan 1 1/2 maand.
Dat is wel erg lang, maar goed, we blijven hopen.
Wel vraag ik me af of jullie ondertussen mij via mail mijn verbruikscijfers kunnen sturen. Een download vanaf 1 december tot nu toe zou mij helpen mijn standen in beeld te houden.
Uiteraard zou ik ook zelf de meterstanden kunnen aflezen, maar ik had nog de hoop dat het probleem snel opgelost zou zijn.
Reputatie 5
Badge +5
@JanB begrijpelijk dat je ondertussen wel inzicht wenst in je verbruiken. Ik zie dat je niet staat aangemeld voor toesturen van het maandelijks energierapport. In dit rapport laten we jouw verbruiken zien. Wens je hier voor aangemeld te worden?

Daarnaast kan ik je een Excel bestand toesturen met daarin in een lijst van de periodiek uitgelezen standen. Dit bestand vertaalt deze standen niet naar verbruiken. Wens je dit als nog te ontvangen of heb je voldoende aan de verbruikscijfers, door mij berekend, van 1 december tot de laatst uitgelezen stand? Ik lees het graag.
@Erica

Hoi Erica, ik wil graag aangemeld worden voor het maandelijkse energierapport. In ieder geval zolang de problemen nog duren.
Daarnaast zou ik het genoemde Excelbestand met de uitgelezen meterstanden graag ook ontvangen.

Voor beide acties alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +5
@JanB prima geregeld zo. Als het goed is heb je inmiddels de e-mail binnen met als bijlage het overzicht. Ook heb ik het toesturen van het maandelijks energierapport weer geactiveerd.
@Erica Hoi Erica, ik had inmiddels verwacht dat ik het maandelijks energierapport over januari zou hebben ontvangen. Maar helaas is dat niet zo. Wat gaat er mis?
De problemen zijn nog steeds niet opgelost, dus ik zou graag dat rapport ontvangen.
Als dat over januari niet meer kan, dan zou ik graag nog de meterstanden doorkrijgen van 31-1 t/m 9-2.
Reputatie 5
Badge +3
@Erica Hoi Erica, ik had inmiddels verwacht dat ik het maandelijks energierapport over januari zou hebben ontvangen. Maar helaas is dat niet zo. Wat gaat er mis?
De problemen zijn nog steeds niet opgelost, dus ik zou graag dat rapport ontvangen.
Als dat over januari niet meer kan, dan zou ik graag nog de meterstanden doorkrijgen van 31-1 t/m 9-2.

Hoi @JanB,

Heb je ook je spam gecontroleerd?

Groet, Audrey
Hoi @Audrey, ik heb ook mijn spam gecontroleerd. Ik heb echt geen maandrapport ontvangen.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @Audrey, ik heb ook mijn spam gecontroleerd. Ik heb echt geen maandrapport ontvangen.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik zie dat er een sprake is van een vertraging in het verzenden van het Maandelijks Energierapport. Sorry hiervoor! We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te versturen.

Groet, Audrey
Klopt @Audrey!
Mijn maandelijkse energierapport over januari 2019 is net van jullie in de mail verschenen. 😏
Reputatie 5
Badge +3
Klopt @Audrey!
Mijn maandelijkse energierapport over januari 2019 is net van jullie in de mail verschenen. 😏

@Brandje

Wat fijn dat je dit nog aan ons laat weten 😁

Groet, Audrey
Hoi @Audrey , Nog steeds geen maandrapportage. Omdat ik niet de illusie heb dat de problemen rond het verbruik zichtbaar maken en inloggen in de app nog opgelost gaan worden (duren nu al 3 maanden) heb ik nu een gratis account bij slimmemeterportal.nl en zijn daar mijn verbruiksgegevens zichtbaar.
Het enige wat ik nu nog nodig heb zijn mijn meterstanden van 30-1-2019 t/m 9-2-2019. Als je me die in excelvorm stuurt (net als begin januari), ben ik weer tevreden. Alvast bedankt

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen