torenhoog gasverbruik op 19 september jl volgens 'mijn eneco'site | Eneco Community
beantwoord

torenhoog gasverbruik op 19 september jl volgens 'mijn eneco'site

Beste andere Eneco klanten,

ik heb afgelopen zondag, 23 september, weer eens mijn wekelijkse check gedaan van mijn gas- en stroomverbruik via de slimme meter, op "Mijn eneco". Ik viel bijna van mijn stoel van schrik. Wat schetste namelijk mijn grote verbazing. Op woensdag 19 september j.l. staat er een gasverbruik genoteerd van maar liefst 2550m3, omgerekend 1726 euro! Dit hebben wij, een 2 persoonsgezin met baby, in alle jaren bij eneco nog nooit meegemaakt. Dit verbruik op 1 enkele dag is bijna 2 maal mijn jaarverbruik. Onmogelijk dus.

De overige dagen in die week, dus de dagen ervoor en erna, is het verbruik evenals vorige maanden zoals gebruikelijk, gewoon laag-normaal (1-2 m3), en die woensdag was eenzelfde soort dag als normaal, dus geen lekkages en geen spuitende gaskranen ofzo. Mijn onderbuurman had op de betreffende dag zelfs een vermeld verbruik van 5000 m3. Gelukkig is bij ons beiden de genoteerde gasstandsaldo wel overeenkomstig de realiteit . Is die slimme meter op de betreffende dag op hol geslagen of is er iets mis gegaan bij Eneco website? Zijn er mensen die hier ook ervaringen mee hebben, het gaat om de slimme meter van Landis Gyr B25, geplaatst door Stedin in 2007, gebied Valkenboskade.
Bij Stedin waren de verbruiksgegevens op 19 september gelukkig niet afwijkend, werd mij telefonisch verzekerd. Bij eneco heeft men er notitie van gemaakt om te onderzoeken of het euvel daadwerkelijk in de 'mijn eneco' software zit.

Met vriendelijke groet

Ron Bakker
icon

Beste antwoord door MvStight 3 oktober 2012, 19:27

Goedenavond,

Ik ben blij dit topic gevonden te hebben en te lezen dat het hier om een fout van Eneco gaat.

Ook wij zijn ons zojuist na het inloggen op 'Mijn Eneco' rot geschrokken. Bij ons lag het gas verbruik op 1 dag (woensdag 19 september) nog een stukje hoger, namelijk 2716 M3!! En dit met een klein gezin, man-vrouw-peuter.

Wat mij enorm verbaasd is dat Eneco wel de 'Mijn Eneco' gebruikers via email weet te vinden om de nieuwe slimme thermostaat aan te laten schaffen, maar dat na het ontdekken van deze fout niet de moeite is genomen de 'Mijn Eneco' gebruikers te waarschuwen voor deze (toch wel angstaanjagende) fout.

Graag zou ik dan ook vernemen, zij het via email, danwel via dit forum, hoe dit opgelost gaat worden. En hoe we inzicht kunnen krijgen in het daadwerkelijke verbruik.

Ik heb een bijlage bijgevoegd om te laten zien hoe het er voor de klant uitziet in Mijn Eneco.

Met vriendelijke groet,
M van Stight

Bekijk origineel

31 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
@ron bakker,
Goed dat je je weg naar het forum hebt gevonden. Welkom. Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Diensten' omdat je vraag daar beter past.

Ik begrijp dat je erg geschrokken bent van het hoge gasverbruik in de verbruiksgrafiek. Er wordt momenteel uitgezocht wat er aan de hand is. Ik ga ervan uit dat er sprake is van een fout aan onze kant, ik hoop je hier zo snel mogelijk uitsluitsel over te geven. geruststellend is in elk geval dat de genoteerde gasmeterstanden kloppen, ook bij Stedin. Op basis van die informatie maken we de jaarnota op, niet op basis van het verbruik in de grafiek. Ik kom er z.s.m. op terug!

Groet, Kelly
ron bakker wrote:

Beste andere Eneco klanten,.....
Ron Bakker

Ik heb hetzelfde probleem, ook op 19 september! Ik woon bij park de Verademing, bij u in de buurt dus. Vraag gesteld aan Eneco per email, tot dusver geen antwoord ontvangen. Was inderdaad even schrikken!

Enkele gegevens >>> Verbruik 1454 m3, terwijl mijn totale meterstand gas 2014 m3 is...ik woon hier inmiddels 3,5 jaar!
Karliene wrote:

Ik heb hetzelfde probleem, ook op 19 september! Ik woon bij park de Verademing, bij u in de buurt dus. Vraag gesteld aan Eneco per email, tot dusver geen antwoord ontvangen. Was inderdaad even schrikken!

Enkele gegevens >>> Verbruik 1454 m3, terwijl mijn totale meterstand gas 2014 m3 is...ik woon hier inmiddels 3,5 jaar!

Hallo Karliene,
bedankt voor de reactie. Laat even weten wat de reactie van Eneco is op je e-mail. Het is hoogstwaarschijnlijk tot zeker een foutje geweest in de software....gezien jouw meterstand! Hoop van je te horen.

vrg Ron
Hoi Ron,
Ik heb inmiddels antwoord gehad dat de stand in MijnEneco inderdaad niet klopt. Eneco heeft beloofd naar een oplossing te zoeken.
Groetjes, Karliene
Goedemorgen allen,

Ook bij mij is dit het probleem. Bij is het op 20 september gebeurd en vanaf week 34 ongeveer is er al niets gereigistreerd. Hetzelfde geldt voor mijn elektra verbruik. Ik heb inmiddels contact gehad met Stedin die mij wist te vertellen dat mijn gasmeter gewoon netjes de gasstanden heeft doorgegeven en dat dit een fout is geweest in de software van Eneco.

Mijn electrameter daarintegen is helaas overleden en wordt vervangen (wel een beetje snel dat deze kapot is gegaan; 4 jaar)

Graag hoor ik nog hoe en wanneer het software probleem is/wordt opgelost.

met een vriendelijke groet,

Jorrin
In september is mijn gas meter over de rooie.
Deze geeft nu een verbruik aan van de afgelopen 4 jaar. hoe kan dat ????????
eneco al gebeld       antwoord   een foutje  ik hoop het maar!!!!!!!!
Reputatie 3
Badge
Hallo Kehi,

welkom op dit forum. Wat bedoel je precies. Zie je op mijn eneco de verkeerde standen? Zo ja zou je ook even de zoekfunctie kunnen gebruiken. Door fouten op mijn eneco zijn er wat verkeerde standen zichtbaar bij een aantal mensen.
Dat eneco dit beter had mogen communiceren is een feit maar een oplossing wordt gezocht. Of lees ik je vraag verkeerd. Zie je op je meter in de meterkast een verkeerde stand in jou ogen? Ik hoop dat een moderator jou een duidelijk antwoord kan geven. Ik ben maar een klant van eneco. Wat eneco jouverteld is waarschijnlijk echt zo. Snap als je dit ook bevestigd wilt hebben aangezien je bang bent voor een flinke rekening. Gr Jeroen
Dag Kehi,

Welkom op ons forum. Ik heb de titel van je topic aangepast, zodat het onderwerp ook voor andere lezers makkelijk te vinden is.

De aanvullende vragen die Jeroen stelt, zijn inderdaad belangrijk voor een beter begrip van je vraag/opmerking. Ook ik ga ervan uit dat je het hebt over foutieve verbruikgegevens op Mijn Eneco. We werken er, zoals Jeroen al aangeeft, hard aan om dit probleem te verhelpen.

Mocht je probleem niet over de weergave van je gasverbruik in mijn Eneco gaan, laat het me dan nog even weten.

Groeten,
Rieneke
Hallo,
Ik wou even mij verbruik checken via "Mijn Eneco" en tot mijn schrik zag ik dat de gasmeter stand zeer hoog was voor de maand september, maandkosten voor gas september is rond de 2000 euro, ik neem aan dat dit een foutje van het programma is? 
@ Ron Bakker, Karliene, Jorrin, Kehi & Hoessin,

Er is op dit moment een probleem met het weergeven van de gasmeterstanden en het gasverbruik op mijn Eneco. We werken er hard aan om dit probleem te verhelpen. Al jullie reacties over dit onderwerp in verschillende topics heb ik verplaatst naar dit topic, zodat alle meldingen en reacties voor iedereen snel te vinden zijn.

Ik hoop dat het probleem snel is opgelost!

Groeten,
Rieneke

@ Ron Bakker, Karliene, Jorrin, Kehi & Hoessin,

Er is op dit moment een probleem met het weergeven van de gasmeterstanden en het gasverbruik op mijn Eneco. We werken er hard aan om dit probleem te verhelpen. Al jullie reacties over dit onderwerp in verschillende topics heb ik verplaatst naar dit topic, zodat alle meldingen en reacties voor iedereen snel te vinden zijn.

Ik hoop dat het probleem snel is opgelost!

Groeten,
Rieneke

Hoi Rieneke, 
Ok, bedankt alvast voor het uitzoeken hiervan, Ik dacht even dat ik als enige was met dit probleem, maar heb al gelezen dat er meerdere mensen dit hebben ervaren.

Mvg,
Hoessin.
Goedenavond,

Ik ben blij dit topic gevonden te hebben en te lezen dat het hier om een fout van Eneco gaat.

Ook wij zijn ons zojuist na het inloggen op 'Mijn Eneco' rot geschrokken. Bij ons lag het gas verbruik op 1 dag (woensdag 19 september) nog een stukje hoger, namelijk 2716 M3!! En dit met een klein gezin, man-vrouw-peuter.

Wat mij enorm verbaasd is dat Eneco wel de 'Mijn Eneco' gebruikers via email weet te vinden om de nieuwe slimme thermostaat aan te laten schaffen, maar dat na het ontdekken van deze fout niet de moeite is genomen de 'Mijn Eneco' gebruikers te waarschuwen voor deze (toch wel angstaanjagende) fout.

Graag zou ik dan ook vernemen, zij het via email, danwel via dit forum, hoe dit opgelost gaat worden. En hoe we inzicht kunnen krijgen in het daadwerkelijke verbruik.

Ik heb een bijlage bijgevoegd om te laten zien hoe het er voor de klant uitziet in Mijn Eneco.

Met vriendelijke groet,
M van Stight
Reputatie 3
Badge
Welkom op het forum. Bedankt voor jou bijdrage doormiddel van beeld. Dit vinden veel mensen toch prettig als iets visueel wordt. Eneco werkt aan een oplossing al die deze nog niet gevonden.
Beste M van Stight,

Net als Jeroen, heet ik je ook graag welkom op ons forum.

Ik snap dat je enorm geschrokken bent van je verbruiksgegevens op Mijn Eneco. En ik begrijp heel goed dat je hierover in te toekomst graag geïnformeerd wil worden. Je suggestie om klanten hierover pro-actief te benaderen, speel ik dan ook door naar mijn collega's, zodat ze kunnen onderzoeken wat onze mogelijkheden hierin zijn.

Uiteraard laten we via dit topic weten wanneer het probleem met de verbruiksgegevens op Mijn Eneco is opgelost.

Groeten,
Rieneke
Dank jullie wel voor de reacties. Ik zal dit topic in de gaten houden.

Groet,
M van Stight
Zelfde ervaring op 19 sep j.l. ruim 1700 m3 gasverbruikt !! Meterstanden op Mijn Eneco kloppen wel ( dus geen 17oo m3). Aflezing op de meter lukt alleen voor het dagtarief en nieit voor het nachttarief..Een ander bekend bij Eneco: Afwachten wat de 1700 m3 betreft. Voor de meter komt Stedin op 19 okt langs.
Komt allemal toch wat onzorgvuldig over. Toch maar rustig gaan slapen.
Mijn torenhoge gasverbruik is niet op 19 maar op 20 september. Deze fout duurt nu al een hele tijd, als je alleen deze piek-dag even zou kunnen wissen zou het weer aardig kloppen 😉. Waarom niet een email naar alle gebruikers over dit feit, kleine moeite Eneco? Mensen gaan n.l. ook bellen, allemaal onnodig en kost jullie ook extra tijd.
Dag Arie J en Enecoom,

Welkom op ons forum en bedankt voor jullie reacties!

@ Enecoom: Ook M van Stight heeft ons geadviseerd klanten hier voortaan over te mailen, zodat we de schrikreacties voorkomen. Daarom heb ik zijn advies aangekaart. We bekijken nu of het mogelijk is om onze klanten hierover pro-actief te benaderen.

Zodra ik meer weet, laat ik het jullie in dit topic weten.

Groeten,
Rieneke

In september is mijn gas meter over de rooie.
Deze geeft nu een verbruik aan van de afgelopen 4 jaar. hoe kan dat ????????
eneco al gebeld antwoord een foutje ik hoop het maar!!!!!!!!

Niet je gasmeter maar mijn eneco is sh't!! Ik heb hetzelfde dus het werkt voor geen (gas)meter!
Niets aan de hand, ik had in één dag een verbruik van 6373 m3!! Dat verbruiken ze in de kassen van Aalsmeer niet eens! 🆒
Vandaag 6 oktober  kijk ik even hoe het staat met mijn gasverbruik.
De gedetailleerd informatie gasverbruik toont aan dat ik in september 3701 m3 heb verbruik, normaal zou dat 45m3 moeten zijn.
Het lijkt wel of ik de hele straat van energie heb voorzien.
Is de slimme meter mij nu te slim af of is er ergens een foutje gemaakt?
Ook wij hebben in één dag (19 september 2012) zo'n 4.500 m3 verbruikt. Het bevreemdt mij dat firma Eneco na meer dan twee weken dit probleem nog steeds niet opgelost heeft en er bovendien niet over gecommuniceerd heeft. Blijkens dit forum zijn wij bovendien niet de enige waar een foutje gemaakt is.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Op 19 september zijn niet de juiste metergegevens gecommuniceerd naar ons slimme metersysteem, hierdoor zijn er bij een aantal klanten verkeerde(veel te hoge) verbruiken voor gas geregistreerd. Dit heeft geen invloed op de jaarafrekeningen. Omdat er ook aan de kant van de netbeheerder wat aanpassingen nodig zijn voordat we dit probleem kunnen verhelpen, kan het nog enkele weken duren voordat we dit binnen Mijn Eneco opgelost hebben.
Badge
Ik kijk net toevallig naar mijn thermostaat, Toon, en zie nu een gasverbruik van het afgelopen uur van 40148 liter/uur. Ik heb Toon pas sinds september en mijn meterstand is 40 m3. Ik neem aan een softwarefout? Volgens de persoonlijke pagina was mijn meterstand op 8 oktober nog 38 m3.
Badge
ericdere wrote:

Ik kijk net toevallig naar mijn thermostaat, Toon, en zie nu een gasverbruik van het afgelopen uur van 40148 liter/uur. Ik heb Toon pas sinds september en mijn meterstand is 40 m3. Ik neem aan een softwarefout? Volgens de persoonlijke pagina was mijn meterstand op 8 oktober nog 38 m3.

Gelukkig bleek vanmorgen dat deze piek niet terugkwam in de grafieken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen