vraag

Stroom grafieken in Mijn Eneco werken niet meer

Reputatie 2
Badge +2
  • 250 gigawatt
  • 389 reacties
Half vorige maand heb ik nog de grafieken van het stroomverbruik kunnen bekijken. Inclusief de voor mij nieuwe grafieken van verbruik en terug levering per uur. Gisteren bleek de optie grafieken niet meer te werken. Als ik nu kies voor de aansluiting "stroom" in Mijn Eneco krijg ik een overzicht pagina te zien met o.a. een grafiek met jaar verbruiken van de afgelopen drie jaar. Klik ik vervolgens op de bijbehorende link dan komt er een GAS (?) symbool en alleen een mogelijkheid voor het downloaden van meterstanden maar GEEN grafieken van maand/dag/uur gegevens van stroom.
Kan een moderator dit (laten) oplossen?

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
Hoi Zuid,

Bedankt voor je bericht. Ik heb een aanpassing gedaan in je profiel. Ik verwacht dat je begin volgende week weer gebruik kunt maken van de grafieken. Mocht het uiterlijk woensdag nog niet lukken, dan hoor ik het graag!

Groet, Kelly
Reputatie 2
Badge +2
Ik zal he volgende week opnieuw proberen.
m.v.g.
Nico
Reputatie 2
Badge +2
@Kelly
Er is inderdaad het een en ander gewijzigd nu. Maar helaas niet beter.
Maand/week/dag/uur grafieken van stroom zie ik nog steeds niet in MijnEneco.
Van gas ook niet, maar dat kan ook niet met een "domme" meter.
Historie van stroom nota's is verdwenen als gevolg van het samenvoegen van de twee aansluitnummers. Gelukkig slechts een paar jaar. Samenvoegen was een aantal jaar terug ook al eens geprobeerd als oplossing voor een probleem in MijnEneco.
De info in de Eneco app is nu helaas ook niet meer compleet. In de app mis ik nu de terug levering van stroom.
Onze situatie blijft kennelijk lastig voor de software bouwers. 🙂
Reputatie 2
Badge +2
@Kelly
Aanvulling: In MijnEneco werkt het downloaden ook niet meer. Er wordt wel een bestand gemaakt met de aangegeven periode maar er staan uitsluitend nullen in. (meterstanden verbruik enz.) Waarschijnlijk is net als de vorige keer bij het samenvoegen (poging tot samenvoegen) een groot deel van de historie verloren gegaan.
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Zuid,

Jammer dat de verandering niet ten gunste is geweest!
Het samenvoegen van de accounts, heeft inderdaad invloed op de historie, maar verklaart niet de huidige problemen.
Welke browser gebruik je voor Mijn Eneco?
Reputatie 2
Badge +2
@Kelly
Het verloren gaan van de historie is er ook de oorzaak van dat de grafieken die ik bekeek er niet meer waren. Ik keek naar maand grafiek en vervolgens naar week grafiek. Beide zijn door het ontbreken van historie (nog) niet zichtbaar. Ik heb nu wat verder geklikt. Dag en uur grafieken zijn er toch wel. Dus een weekje geduld voor de weekgrafieken en een maand voor de maand en een jaar voor de jaargrafieken. Ik ben er niet echt blij mee. Het is al de tweede keer dat we historie kwijt zijn. Het nut van de grafieken in MijnEneco is al beperkt maar wordt hierdoor eigenlijk (tijdelijk) nutteloos. (of is er een herstel van de historie mogelijk ............)
Het probleem in de app. bestaat echter nog steeds. Terug levering is in de app. NIET zichtbaar meer(dus wel in MijnEneco)

Reageer