Stand van zaken rondom het nieuwe Mijn Eneco | Eneco Community

Stand van zaken rondom het nieuwe Mijn Eneco

Reputatie 4
Badge +1
  • Moderator
  • 1736 reacties
EDIT: voor de meest recente update, klik hier

Onlangs hebben we Mijn Eneco compleet vernieuwd. We hebben veel positieve reacties gekregen, maar ook veel kritische feedback over problemen waar gebruikers van Mijn Eneco tegenaan lopen. In de meeste gevallen komt dat omdat Mijn Eneco er niet alleen anders uitziet, maar ook omdat de techniek erachter compleet is vernieuwd. Dat levert bij sommige van onze klanten problemen op die we niet hadden voorzien.

Met meer dan 2 miljoen klanten krijgen we veel feedback en dit keer meer dan we gewend zijn. We zoeken zoveel mogelijk uit en repareren waar mogelijk direct. We doen ons best, maar – eerlijk is eerlijk – het gaat nog niet snel genoeg. Aan de andere kant willen we benadrukken dat we alle problemen en suggesties die gemeld worden op dit forum hebben gelezen en genoteerd. We bedanken iedereen voor hun bijdrage en feedback!

Via dit topic proberen we iedereen te informeren over de prioriteit waarmee we de problemen aanpakken en welke problemen inmiddels zijn opgelost.

UPDATE 5 OKTOBER 2012

Nieuw toegevoegd in Mijn Eneco:
Mede op basis van feedback van forumleden, hebben we de volgende, veelgevraagde functionaliteiten toegevoegd aan Mijn Eneco:
- Een uitgebreid nota-overzicht
Vanaf nu weet je altijd precies wat je hebt betaald aan Eneco, wat je hebt ontvangen en welke bedragen eventueel nog openstaan. je vindt dit overzicht op het tabblad ’Uw nota’s’.
- Printen van de termijnnota
Je kunt voortaan de maandelijkse nota van Eneco uitprinten en op die manier bewaren voor je administratie. Klik bij openstaande nota’s op ‘Toon details’ en dan in het detailscherm op ’Print nota‘. @Soundwork, @Lisy en @Astridz: dank voor jullie feedback!

Verder zijn o.a. de volgende problemen opgelost:
- De benaming van de stroomtarieven (enkele meter, dubbele meter e.d.) op het tabblad ’Uw producten‘ leidde soms tot verwarring. De namen van de tarieven zijn nu gelijkgetrokken met de tarieven zoals ze o.a. op de (jaar)nota’s verschijnen.
- Bij een aantal klanten gaf de grafiek bij ’Uw verbruik‘ een veel te hoog verbruik weer. Dat is opgelost voor klanten zonder slimme meter.
- In sommige internetbrowsers werd het Mijn Eneco introductiefilmpje vanzelf gestart zonder dat je het kon stoppen; dit is opgelost.

Een aantal problemen dat zich voor een kleine groep klanten voordoet blijkt complexer en moeilijker op te lossen dan gedacht. Het betreft problemen met inloggen voor klanten met o.a. buitenlandse adressen en klanten met een huurapparaat die zijn weggegaan bij Eneco en inmiddels weer klant zijn. Er wordt aan gewerkt, maar we kunnen helaas nog geen inschatting afgeven wanneer we dit hebben opgelost.

De volgende problemen zijn nog niet opgelost, maar hebben op dit moment prioriteit:
- Sommige klanten ervaren problemen met het inloggen in Mijn Eneco, onder andere klanten met buitenlandse adressen.
- Ook klanten met een huurapparaat die zijn weggegaan bij Eneco en inmiddels weer terug zijn, ervaren problemen met het inloggen.
- Als er wordt betaald met iDEAL krijg je in Mijn Eneco op dit moment geen terugkoppeling dat de betaling is geslaagd.

Update 8 augustus 2012
De volgende problemen zijn inmiddels opgelost:
- De link om een PDF-document te downloaden met je stroom- en gasproducten inclusief bijbehorende tarieven werkte niet. Bedankt @GeenIdee voor het melden.
- Als het correspondentieadres wordt aangepast en er worden spaties gebruikt in het postcodeveld, leidde dat tot een foutmelding.
- Sommige klanten zagen op een tabblad twee keer een aanbod om een garantieprijs-product te verlengen.
- Voor klanten die betalen met iDEAL via Mijn Eneco: sommige klanten gaven aan dat de knop “nog te betalen” niet werkte. Nu wordt de knop grijs wanneer het iDEAL-venster al uitgeklapt is en er niet op geklikt kan worden.
- Op het tabblad ‘Uw Nota’s’ wordt nu ook een melding getoond wanneer er geen openstaande nota’s zijn.
- De link ‘downloaden als PDF’ op het tabblad ‘Uw producten’ werkt weer.
- Bij klanten die betalen met automatische incasso wordt bovenaan de tabs niet langer een waarschuwing getoond dat er openstaande nota’s zijn. De nota’s worden immers automatisch afgeschreven, dus hoeft er geen waarschuwing gegeven te worden.
- Klanten met een slimme meter krijgen nu geen blokkerende melding meer als ze hun verhuizing doorgeven via Mijn Eneco.
- Alle klanten zien nu in Mijn Eneco de tarieven van hun energieproducten terug.

De volgende problemen zijn nog niet opgelost, maar hebben op dit moment prioriteit. Ze staan ingepland om begin september live gezet te worden:

- Sommige klanten ervaren problemen met het inloggen in Mijn Eneco, onder andere klanten met buitenlandse adressen.
- Ook klanten met een huurapparaat die zijn weggegaan bij Eneco en inmiddels weer terug zijn, ervaren problemen met het inloggen.
- Als er wordt betaald met iDEAL krijg je in Mijn Eneco op dit moment geen terugkoppeling dat de betaling is geslaagd.
- De nota met de details is in tegenstelling tot het oude Mijn Eneco moeilijk printbaar. Ook zouden sommige klanten de nota’s graag willen printen, ook nadat de nota is betaald Bedankt @Soundwork, @Lisy en @Astridz voor het melden. We zijn er dus mee bezig.
- Bij sommige klanten wordt onterecht het verbruik van het nachttelwerk meegenomen en lijkt het energieverbruik in Mijn Eneco twee keer zo hoog als de jaarnota aangeeft.

Al eerder opgelost (begin juli 2012):
- In Mijn Eneco worden voor de meeste klanten de energietarieven weer getoond. Aan het tonen van de laatste tarieven wordt op dit moment gewerkt.
@Rameraj & @Bernard, dank voor het melden!
- De activatiecode in de bevestingsemail na het wijzigen van de betaalwijze naar iDEAL werkt weer.
Gemeld via Twitter
- De links in Mijn Eneco om je Garantieprijs-product te verlengen als dat binnenkort afloopt, werken weer.
@Florian85, jij hebt eerder aangegeven dat het niet lukte om je contract via Mijn Eneco te verlengen. Mede dankzij jou signaal hebben we het probleem opgelost!
- Het verhuisformulier gaf soms een foutmelding dat je het emailadres moest invullen, terwijl dat al vooringevuld stond; daarnaast moest het opvoeren van de postcode exact de juiste notatie hebben. Deze problemen zijn opgelost.
- Na livegang werkten de veelgestelde vragen niet allemaal; dat is opgelost.
- Op de printversie van het productoverzicht verschenen soms geen tarieven. Probleem doet zich nu niet meer voor.
- De benaming van dag- en nachttarief waren omgedraaid.
@Josvl, scherp gezien, dank voor het melden!
- Hoog- en laagtarief bij klanten met slimme meters is gefixed.
@kooswiojsman, bedankt voor het doorgeven.

Ervaar je toch nog problemen met bovenstaande onderwerpen? Reageer dan op dit topic, dat is voor ons belangrijke feedback!

Groet,
Mike

322 Reacties

Mike,

3 maanden geleden ben ik overgestapt van Oxxio naar Eneco. Zojuist heb ik voor het eerst op Mijn Eneco gekeken. Zaken die bij mij ontbreken:

-Verbruik
"Er is op dit moment nog geen data beschikbaar voor een of meerdere grafieken ." bij zowel stroom als gas. Alles is leeg. Ik heb al anderhalf jaar een slimme meter, destijds van Oxxio.

-Tarieven
Bij allebei de producten (Internetvoordeel Ecostroom winter 12 en Internetvoordeel gas winter 12) staat "Er is geen tarief gevonden."
Hoi Mike,

De week van 16 juli is bijna voorbij. Komt er nog een update?

Alle problemen die ik in mij voorgaande post beschrijf zijn nog steeds aanwezig. Ik heb nu geen idee wat mijn tarieven zijn, en dat vind ik erg vervelend.

Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Mux,

Hier vind je de tarieven van gas en die van elektriciteit zoals ze voor jou van toepassing zijn.

Het was inderdaad onze insteek deze week weer een update te geven. Ik ga gelijk voor je informeren wanneer je de update kunt verwachten. Als ik meer weet, meld ik het hier.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Allen,

Inmiddels vinden jullie in dit topic weer update over de problemen rondom het vernieuwde Mijn Eneco.

Groet,Mike
Alleen het probleem waar we al maanden last van hebben, lees ik niks over n.l. het downloaden van de Excel bestanden en nog belangrijker het goed weergeven in Excel. Ik  heb al ruim 4 jaar een slimme meter met de bedoeling je verbruik in de gaten te houden, maar sinds april 2012 werkt het niet meer, en toezeggingen zijn er wel, maar oplossingen ho maar.

Inmiddels vinden jullie in dit topic weer update over de problemen rondom het vernieuwde Mijn Eneco.

Groet,Mike
[/quote]
Reputatie 2
Badge +4
Hebben ze bij Eneco geen ICT ers in dienst.......?????

Gezien de problemen met de slimme meters en mijn eneco lijkt het me goed een paar goede ICTers in dienst te nemen of het door een bedrijf te laten opknappen want op dit moment is het gezien de reakties op dit forum PRUT
Reputatie 2
Badge +4
http://www.slimmemeteruitlezen.nl/

Schijbaar kunnen zij het wel..........
Ik zie nog steed het achterlijke verbruik van 13.6666666667 voor off Peak en 5.3333333333 in de maand september in de downlaod staan. Er dus dus nog steeds niks aan gedaan. GOEDE SERVICE hoor Ik loop hier nu al weken over te klagen, maar er gebeurt niks. Ik sluit geheel bij Kvdijk aan neem een paar goede ICTers in dienst.
Ik beb de download nog eens goed gecontroleerd en nu blijkt dat ik in het weekende 22-09-2012 en 23-09-2012 zowel hoog als laag heb verbruikt. Leg mij eens uit hoe dit mogelijk is. Er klopt dus van deze maand geen hout van. Waneer wordt nu eens recht gezet. Mischien toch maar eens gaan shoppen naar een andere leverancier. En het contract wat ik heb opzeggen. Of wat ook kan KASSA inschakelen. Kijken of zij wat aan deze slechte service kunnen doen. Jammer dat ik zo over mijn voormalige werkgever moet reageren. De srevice loopt hard achteruit bij ENECO.
Reputatie 7
Badge +6
@Plasschaert

Deze gegevens worden verkeerd weergegeven in Mijn Eneco en daardoor verkeerd overgenomen door het Excelbestand. Deze foutieve weergave heeft geen effect op je jaarnota. Ik heb dit probleem doorgegeven aan de web beheerders.
Reputatie 2
Badge +4
Nog maar eens een poging wagen......
Mijn eneco overzicht van het gas werkt naar behoren.
overzicht elektro doe het niet, er blijft staan (uw slimme metter is geactiveerd enz)
Is er nu niemand bij eneco die dit kan oplossen ?????
Als dit zou werken ben ik echt heel tevreden over de service. 😮
Ik zie in mijn verbruik van 1-10-2012 en 10-10-2012 wwn vreemd verbruik beide dagen 18 Kwh  hoog en 8 Kwh laag is naar mijninziens niet juist als naar het vebruik van de andre dagen kijkt dan zit ik tussen de q2 en 17 kWh. Is dit weer een schatting?
Reputatie 7
Badge +6
@kvdijk

We gaan onderzoeken wat er misgaat bij het binnenhalen van je elektra standen. Ik kom hier nog op terug.
@Plasschaert

Deze gegevens worden verkeerd weergegeven in Mijn Eneco en daardoor verkeerd overgenomen door het Excelbestand. Deze foutieve weergave heeft geen effect op je jaarnota. Ik heb dit probleem doorgegeven aan de web beheerders.

Maar hoe zit het met de dagen dat er niet van dag naar nacht is geschakelt. Dit heeft wel invloed op mijn afrekening die tussen nu en 4 weken in de bus valt.
Reputatie 3
Badge
Aan de moderators van Eneco,

Ik zie binnen het forum steeds meer klachten komen over het niet werken van mijn Eneco. Nu heb ik nergens last van (stoor me er niet aan) maar wanneer komt er nu duidelijkheid. Als ik de topics lees, merk ik dat sommige problemen al maanden aanhouden of functies die beloofd zijn niet komen omdat de problemen niet opgelost zijn?

Wat gaat er nu op korte termijn veranderen. Ik merk steeds meer onvrede en lijkt me niet goed voor jullie als bedrijf. Kunnen jullie geen toezeggingen doen of juist vertellen wat er nog mis gaat en waarom het niet lukt. Zou dit zelf niet zien als een zwakke kant tonen.
Reputatie 4
Badge +1
@Jeroen Ruiter
Ik begrijp goed dat je deze vraag bij ons neerlegt. Ik ga er mee aan de slag en je kunt onze reactie hierop tegemoet zien.

Groet,
Mike
Badge
@jeroen

Ik kan goed begrijpen dat je vraagtekens plaatst bij het vernieuwde Mijn Eneco. Je vraagt of we kunnen vertellen wat er precies aan de hand is; dat leg ik jou, en ook de andere forumleden zoals @Plasschaert, graag uit.
Een half jaar geleden hebben we een volledig vernieuwde Mijn Eneco gelanceerd. Hierbij is niet alleen het design van de site aangepast, maar ook de werking van een aantal systemen op de achtergrond. En juist die systemen zijn complexer dan het er in Mijn Eneco uitziet. Hierdoor is het, tot onze teleurstelling, voor ons lastig om bepaalde zaken snel te kunnen fixen.

De onvrede op het forum komt bij een groep gebruikers vandaan die zeer actief Mijn Eneco gebruikt; met name huiseigenaren met een slimme meter. Deze klanten missen terecht bepaalde zaken of zien onvolkomenheden. Het forum helpt ons echt enorm om deze zaken goed inzichtelijk te krijgen!
Het grootste deel van de Eneco-klanten heeft echter nog geen slimme meter en voor hen voldoet het huidige Mijn Eneco over het algemeen goed.

Ik kan me daarnaast voorstellen dat het lijkt alsof we weinig oplossen en alleen maar op het forum terugkoppelen dat we ermee bezig zijn. Maar ik kan je echt verzekeren dat er hard wordt getrokken aan dit project. Maar zoals hierboven uitgelegd kunnen we niet altijd de snelheid behalen die we zouden willen. Om meer inzicht te geven hebben we een tijd geleden dit topic geopend om iedereen op de hoogte te houden van de vorderingen. Wat er inmiddels is verbeterd of gerepareerd zie je aan het begin van dit topic.Ik zou niet weten wat we moeten doen om dit nog beter te doen. Suggesties zijn altijd welkom.

@plasschaert Gisteren hebben we specifiek jouw problemen en meldingen nog eens goed onder de loep genomen. Ik kan je verzekeren dat we er echt bovenop zitten.
mischien dat je ontwikelaars kunt zeggen dat ze een keer met mij contact  op moeten nemen zodat ik ze zelf uit kan leggen wat de problemen zijn. Ik ben een man uit het veld en loop tegen deze problemen op.Mijn tel.no is bekend bij de afdeling communicatie, met deze afdeling heb contact gehad.
Badge
@plasschaert We wachten nu nog even op de uitkomsten van mijn collega's, want ik denk wel dat ze begrijpen wat er aan de hand is. Als het alsnog nodig blijkt, dan nemen we graag contact met je op. Bedankt voor dit aanbod!
Beste @Marijn, het is nu al weer ruim een week geleden dat je mij hebt meegedeeld dat ze er mee bezig zijn maar ik hoor niks. Bij het ophalen van de data van oktober heb ik ook verkeerde data ontvangen. Waarom nemen ze geen contact met mij op. Vandaag telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij konden mij ook niet helpen. Ik wordt er een beetje moedeloosvan. Graag aktie.
Badge
@plasschaert Ik heb in mijn vorige reactie aangegeven dat we met jouw opmerkingen bezig zijn. Hoe graag ik ook wil, ik kan je geen tijdsindicatie of status afgeven. Ik begrijp echt heel goed dat je daar moedeloos van wordt. Oprecht sorry daarvoor.
Reputatie 2
Badge +4
Bij mij doet het gas het prima in mijn eneco, maar elektra doet nog steeds niets.
De standen van de meter worden niet doorggeven naar mijn eneco.
Stedin zegt dat het bij hun goed gaat maar ENECO heeft dikke fouten in de programmatuur.
Met stijgende verbazing lees ik alle klachten op dit forum.
Hoe is het mogelijk dat een bedrijf als ENECO dit NIET voor elkaar krijgt.
Bij mij doet het gas het prima in mijn eneco, maar elektra doet nog steeds niets.
De standen van de meter worden niet doorggeven naar mijn eneco.
Stedin zegt dat het bij hun goed gaat maar ENECO heeft dikke fouten in de programmatuur.
Met stijgende verbazing lees ik alle klachten op dit forum.
Hoe is het mogelijk dat een bedrijf als ENECO dit NIET voor elkaar krijgt.

je hoort op geen enkele wijze van eneco, vorige week tel contact gehad, antwoord meneer weet ik niet. Daarna via de mail geprobeerd, resultaat niks. Je hoort niks. Die problemen die ik heb  van de nieuwe ? Mijn Eneco lopen al van het begin dus al bijna 8 maanden. Als ik dan een beetje negatief wordt, wordt ik op gebeld dt IK dat niet kn maken. Maar jullie vragen er zelf om.
Reputatie 7
Badge +6
@kvdijk

Je elektra standen komen nog steeds niet binnen. Je gegevens staan juist in ons systeem en we hebben bij Stedin een melding gemaakt dat de elektrastanden niet bij ons aankomen. Wij kunnen het probleem bij Eneco helaas niet verhelpen, op dit moment krijgen wij geen standen binnen voor elektra wanneer wij je EAN-code uitvragen. Er wordt vandaag nogmaals een bericht uitgestuurd naar Stedin, om te vragen wat de status hiervan is. Zodra wij terugkoppeling krijgen laat ik het je weten.
Ik ontvang meldingen dat mijn nota's online staan - ik probeer IDEAL te activeren om een betaling te doen en krijg alleen maar een melding dat ik 
me moet aanmelden voor een automatische incasso !!! 
Dat is nu juist wat ik NIET wil. Ik wil zelf controle houden over mijn betalingen. 
Zodoende heb ik dus al een nota staan waarvan e betalingstermijn is verstreken ..... ik hoopte dat een tijdelijke bug in de website was - maar sorry allekeren als ik het probeer krijg ik dezelfde melding.
Nogmaals ik wil GRAAG betalen - maar de website accepteert niet eens een banknaam !!!
Dan voor uw hulp 
Veronica:(

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen