Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst! | Eneco Community
Sticky

Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

  • 10 januari 2019
  • 105 reacties
  • 27315 Bekeken
Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!
Reputatie 4
Badge +3
Eneco is voortdurend in beweging. Niet alleen voor, maar ook achter de schermen. Zo doen we ons uiterste best om de Mijn Eneco omgeving en de apps zo waardevol mogelijk te maken voor onze klanten. Onze digitale teams werken hier hard aan.

Regelmatig krijgen we de vraag dat mensen niet in kunnen loggen in Mijn Eneco, de Eneco app of de Toon app. Soms heeft dit te maken met een storing of een fout aan onze kant. Soms heeft te maken met klanten die hun wachtwoord zijn vergeten of simpelweg een typefoutje maken.

Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen. Als je er niet uitkomt, neem dan contact met ons op. Dit kan door lid te worden van de Eneco Community en hier een bericht achter te laten. Zorg dat je je klantnummer hebt ingevuld in Mijn Profiel. Wij helpen je graag.

Stap 1: Open een browser

Als je niet kunt inloggen op Mijn Eneco of één van onze apps, ga altijd eerst naar onze website in een browser voordat je de volgende stappen doorloopt. Een browser is een programma om websites te bezoeken. Bijvoorbeeld Chrome, Firefox, Internet Explorer, Microsoft Edge of Safari voor je pc of laptop. Voor je smartphone gebruik je meestal Chrome of Safari.

Stap 2: Log in op Mijn Eneco

Mijn Eneco, de Eneco app en de Toon app maken alle drie gebruik van dezelfde methode om in te loggen. Voor het inloggen of registreren hiervan ga je altijd naar https://www.eneco.nl/aanmelden/.
Inloggen (dit is hetzelfde als aanmelden) doe je wanneer je al een Mijn Eneco account hebt. Wanneer je deze nog niet hebt, kun je registreren (een account aanmaken). In het aanmeldscherm checken wij voor je of je reeds een Mijn Eneco account hebt en sturen je daarna door naar inloggen danwel registreren.

Tip: Weet je niet zeker of je goed typt? Klik dan op het kleine oogje helemaal rechts in het veld voor het wachtwoord. Als je nu je wachtwoord intypt, dan is deze zichtbaar.

Bij het inloggen kan het zijn dat je bent vergeten wat je gebruikersnaam of wachtwoord is. Klik op 'toon inhoud' om te lezen wat je kunt doen als dit het geval is.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten


Tip: De meeste klanten hebben een e-mailadres als gebruikersnaam.
Ben je je gebruikersnaam vergeten, dan is er geen man overboord. Ga naar https://www.eneco.nl/inloggegevens-vergeten/en voer je e-mailadres in. En vink aan: “Gebruikersnaam vergeten”. Klik op “E-mail mijn gegevens”. Je ontvangt een e-mail met je gebruikersnaam. Geen e-mail ontvangen? Controleer eerst even je spambox.

Tip: Je klantnummer kun je vinden op je jaarnota, in de e-mails die we naar je verzenden en op je afschrijvingen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ben je je wachtwoord vergeten? Ga naar https://www.eneco.nl/inloggegevens-vergeten/en voer je e-mailadres in. Vink aan: “Wachtwoord vergeten” en klik op “E-mail mijn gegevens”. Je ontvangt een mail met een link. Als je deze link aanklikt, kun je een nieuw wachtwoord opgeven. Geen mail ontvangen? Controleer eerst even je spambox.

Neem in de volgende gevallen contact met ons op:
  • Je weet zeker dat je gegevens goed zijn, maar inloggen lukt nog steeds niet.
  • Je hebt je wachtwoord gewijzigd en inloggen lukt nog steeds niet. Als dit niet lukt, heeft het geen zin om dit te blijven proberen.
  • Je hebt geen e-mail ontvangen bij het opvragen van je gebruikersnaam en/of wachtwoord.
Kies je ervoor ons te contacten via deze community, voeg eerst je klantnummer in. Dit doe je in Mijn Profiel.


Met het inloggen kunnen de volgende zaken voorkomen:


Je komt in het scherm: “Registreer je bij Mijn Eneco”

Wanneer je je gebruikersnaam of e-mailadres niet bij ons in het systeem bekend is, dan vragen we je in het volgende scherm te registreren. Hiervoor hebben we je postcode en huisnummer nodig. Met deze informatie controleren we of je klant bent bij ons.

Let op: Pas wanneer je een product van ons afneemt of een leveringsaanvraag hebt lopen kunnen we je gegevens verstrekken. (Lees verderop in dit topic verder over de boodschap “U bent geen klant”.)

Ik weet zeker dat ik een account heb, maar het systeem herkent mij niet

We hebben eind 2018 een opschoningsactie gedaan en gebruikers een e-mail gestuurd met de vraag of ze zich opnieuw wilden registreren. Deze e-mails hebben we verstuurd tussen 22 november en 29 november 2018, met als onderwerp: “Registreer je opnieuw voor Mijn Eneco en bekijk je verbruik”.

Misschien heb je deze mail gemist of is deze in je spambox beland. In het geval dat je zeker weet dat je een account hebt, maar toch in het registratiescherm terecht komt, registreer dan opnieuw. Na je registratie zie je al je gegevens en verbruikshistorie gewoon weer terug en kun je zien wat je precies verbruikt hebt.

Ik krijg een scherm ‘wind tegen’

Als je inlogt op Mijn Eneco en de melding ‘wind tegen’ verschijnt, ververs de pagina dan even in je browser en kijk of het inloggen dan wel lukt.
Blijf je de melding ‘wind tegen’ zien? Klik dan op 'toon inhoud' om de vervolgstappen te bekijken.
  • Open de browser in “incognito” modus (Lees hier hoe je dat kunt doen). Via deze weg worden alle cookies en verwante data niet gebruikt en begin je als het ware een “schone” sessie.
  • Indien ‘wind tegen” dan weg is, dan is de kans groot dat het een cache/cookie probleem is. Het beste wat je dan kunt doen is alle cookies wissen. (Lees hier hoe je je cookies kunt wissen.)
Als het probleem na het volgen van bovenstaande stappen toch nog aanhoudt, neem dan contact met ons op.


Ik krijg na het inloggen een melding dat ik geen klant ben

Het kan zijn dat je een melding ontvangt dat je geen klant bent. Klik op 'toon inhoud' om de drie gevallen te bekijken waarbij dit voor kan komen.a. Je hebt je contract opgezegd
Je hebt je contract opgezegd en je logt in op het systeem. Je kunt dan wel inloggen, maar je gegevens zijn niet (meer) zichtbaar.
Vaak willen mensen inloggen om nog hun jaarnota te bekijken. Deze heb je reeds ontvangen via het door jou aangegeven voorkeurskanaal: e-mail of post. Mocht je toch nog je jaarnota willen ontvangen, laat het ons weten. Dan sturen wij die naar je op. Om je snel te kunnen helpen: voer eerst je klantnummer in in Mijn Profiel.
b. Je bent een nieuwe klant
Je kunt je gegevens inzien vanaf je leveringsaanvraag. Wij versturen een welkomstbrief of welkomste-mail wanneer het zover is. Heb je meer leveringsaanvragen lopen? Dan kan het zijn dat je nog even moet wachten.
c. Je maakt gebruik van een buitenlands adres
Wanneer je een adres hebt ingevoerd dat zich niet in Nederland bevindt en je krijgt de melding dat je geen klant bent van Eneco, neem dan even contact met ons op.


Ik heb al het bovenstaande geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet om in te loggen

We hopen in dit topic zo volledig mogelijk te zijn. Heb je nog tips of aanvullingen? Laat het weten. Heb je nog verdere vragen, reageer dan hieronder.

105 Reacties

Mooi, dank voor de snelle reacties 🙂
@Erica ok, ik wacht je bericht af
Reputatie 5
Badge +5
@htca kijk aan! Heel fijn dit 🙂 Het is inderdaad goed om bij de andere ook even opnieuw in te loggen.
Badge +1
Dank voor je reactie Brandje.
Ik heb een abonnement van 4,50 pm voor Toon.
Zou het kunnen zijn dat deze nog niet actief is.
Ik blijf gewoon proberen.

Om even aan te geven hoe beroerd het inlog systeem van Eneco is... Toen ik wilde reageren op jou post werden mijn inlog gegevens van deze community niet meer herkent. 😃
Goedendag,
Al sinds de afsluiting van mijn contract kan ik niet inloggen op mijn Eneco. Volgens het inlogscherm zou ik een mijn Eneco account moeten hebben. Wanneer ik op wachtwoord vergeten druk, krijg ik geen email. Wanneer ik gebruikersnaam vergeten selecteer, krijg ik wel een email. Ook wanneer ik mij met een nieuw mailadres probeer te registreren, zegt jullie website dat ik al een account heb op mijn eigen mailadres.

Nu, volgens de telefonische klantenservice heb ik geen account en zou ik een nieuw account moeten kunnen aanmaken. Zij sturen de melding steeds door naar ict, zonder dat er daadwerkelijk wat gebeurd.
Ik zou nu toch eens graag van mijn Eneco gebruik willen maken, om inzicht in mijn gebruik te krijgen en mijn voorschot hier eventueel op aan te passen. Ik wil niet voor verassingen komen te staan.

Groeten Thomas
Ik kan niet meer inloggen in de app. Wel op site. Zie screenshot voor de error alert die ik bij inloggen krijg. Plz help!

Hey Ton, dank voor je reactie! Ja, ik heb een Toon van een vorige eigenaar. Klantenservice heeft me gevraagd om in het Forum mijn verzoek te plaatsen, dan zou het verder opgepakt worden.
Reputatie 7
Badge +6
@case76

Welkom op de community! Wanneer je vanavond voor 20.00 het displaynummer naar mijn collega @TinaC stuurt, dan maakt zij het in orde voor je.

Groet,

Folkert
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @Famweber

Welkom op het Eneco forum. Jammer dat ook jij getroffen bent door de inlogproblemen met de Toon app 😞 . Wil je je klantnummer vermelden in je profiel? We gaan dan na wat het inlogprobleem aan jouw kant veroorzaakt.

Groet. Urgel.
inloggen lukt wederom weer eens niet... hellupp

*na 8000 pogingen kwam ik in ene op de website ingelogd, dit werkt sowieso niet op de app. Vervolgens log ik uit, om te testen of ik opnieuw kan inloggen, maar wederom wordt niets herkend....

jullie hebben echt best wel een beetje boel een waardeloos systeem.. dat mag je niet verwachten van een bedrijf als deze......
Reputatie 5
Badge +5
@Franca onwijs vervelend dat inloggen niet lukt. Sorry dat dit je al vaker dan eens is overkomen. Ik heb gelijk wat test uitgevoerd en krijg geen foutmelding te zien. Je bent in ieder geval succesvol geregistreerd met jouw e-mailadres (hotmail.com) als gebruikersnaam. Welke foutmelding krijg jij te zien? En gebeurt dit enkel in de app?
Ik kan niet inloggen op mijn eneco via de website, de diverse stappen in het openingsbericht gedaan, maar ik kom er niet in. Gekke is: mijn toon doet het wel, mijn app op mijn telefoon werkt. Maar inloggen op mijn eneco op de website lukt dus niet.

Als ik inlog via de website krijg ik de melding dat mijn email adres niet wordt herkend, opnieuw registreren helpt niet, ik blijf dezelfde melding houden.

Via twitter direct message contact gezocht: stuur een mail naar digital@.. gedaan... geen enkele response tot nu toe (mail verzonden op 16 april), volgens twitter webcare: response tijd max 3 dagen (nu inmiddels 9 dagen). Opnieuw aangekaart bij twitter webcare: heeft u nog even geduld....

Ik weet niet wat er aan de hand is op de helpdesk, maar dit kan eigenlijk niet in deze tijd waarbij je alles via de website moet regelen.

Overigens de mail met titel "Registreer je opnieuw voor Mijn Eneco en bekijk je verbruik" heb ik niet ontvangen (of is in de spambox terecht gekomen). Ik ben trouwens wel huiverig voor dit soort emails, ik vermoed dat mijn spamfilter dit voor een fishing mail heeft aangezien.
Reputatie 5
Badge +5
@htca niet leuk dat je al langer dan je van ons mag verwachten op een oplossing wacht voor je inlogprobleem. Ik ben je graag van dienst vanavond. Direct het één en ander voor je nagekeken en zie niet dat je kampt met het issue zoals wordt aangegeven in dit topic. Mogelijk is dat ook de reden dat je wel gewoon op de Mijn Eneco- app kunt inloggen en dus als vanzelf op de Toon- app. Ik kan op afstand wel inloggen op jouw account (speciale ingang voor ons als klantenservice waarbij ik verder niets kan wijzigen in jouw account). Dat dit lukt betekent dat het issue mogelijk toch echt alleen aan jouw kant plaatsvindt. De gebruikersnaam staat geregistreerd op het e-mailadres wat ook gekoppeld is aan jouw profiel op de community. Misschien toch goed om even in je spam te kijken naar de e-mail om het wachtwoord te resetten want het is heel goed mogelijk dat deze daar beland.
@Erica ik kan een nieuw wachtwoord aanvragen (ook al eerder gedaan en zojuist weer), maar de website herkent niet dat ik een bestaand emailadres gebruik. Op het moment dat ik op deze pagina:
https://www.eneco.nl/aanmelden/

mijn emailadres invoer (ook het emailadres waarop de wachtwoordlink ontvang), krijg ik de melding:
Het e-mailadres xxx@xxxx.nl is bij ons niet bekend als gebruikersnaam.

(email adres geanonimiseerd voor het forum)
Ik heb het idee dat mijn gebruikersnaam niet hetzelfde is als mijn emailadres.

MVG
Marcel
Reputatie 5
Badge +5
@htca wat gek zeg! Ik zie nu wat je bedoelt. Deze is nieuw voor mij. Morgen ben ik weer aanwezig tussen 08.00 en 16.30 en dan probeer ik het geregeld te krijgen voor je door direct contact op te nemen met de beheerder van Mijn Eneco. Jouw account moet verwijdert worden en dan kun je je opnieuw registeren. De gebruikersnaam is overigens gewoon correct hoor.
Reputatie 5
Badge +5
@htca jammer genoeg nog geen bevestiging ontvangen op het verwijderen van jouw account. Ik stel jouw geduld dus nog even op de proef! Zodra ik bericht ontvang laat ik het jou weten zodat je opnieuw kunt registeren.
@Erica ok.... ik wacht weer/nog af
@Erica ok.... ik wacht weer/nog af
@Erica niets nog?
Reputatie 5
Badge +5
@htca nou allereerst dank voor je engelengeduld! Als het goed is kun je je nu opnieuw registeren. Wil je de stappen eens doorlopen via www.eneco.nl/aanmelden/? Als het goed is kom je nu niet meer in die vervelende loop terecht en kun je je succesvol registeren.
@htca nou allereerst dank voor je engelengeduld! Als het goed is kun je je nu opnieuw registeren. Wil je de stappen eens doorlopen via www.eneco.nl/aanmelden/? Als het goed is kom je nu niet meer in die vervelende loop terecht en kun je je succesvol registeren.
Yes ik heb een succesvolle aanmelding kunnen doen! Waarschijnlijk de toon en de toon app uitloggen en opnieuw inloggen?
Reputatie 6
Badge +7
Ik heb nu weer een ander probleem. Ik kan nu niet meer inloggen op mijn eneco en de app. Klantnummer word ook niet herkent als ik een nieuw account wil aanmaken.
Reputatie 7
Badge +5
@picardo

Ik heb je wachtwoord aangepast waardoor het inloggen nu wel mogelijk is. Ik stuur je een DM met meer informatie.

Groet, Denise
gelukt!
Beste forum,
Sinds een week zijn wij verhuisd en hebben eneco en een toon geïnstalleerd in huis.
Helaas kunnen wij niet inloggen op mijn eneco of de toon app. Meerdere malen een wachtwoord reset aangevraagd maar die komt niet in de mail binnen. Ook de spam gecontroleerd.
Via Facebook contact gehad en zojuist telefonisch verwezen naar een help mailadres welke niet bestaat. Dit is digitaal@eneco.nl?
Kunnen jullie ons verder helpen?
Wij willen alleen maar een link om het wachtwoord te resetten. Klinkt niet moeilijk toch?
Gr. Will en Lein
Reputatie 5
Badge +5
@willlenleinrovers vervelend zeg, dat je niet komt ingelogd. We helpen je hier graag bij natuurlijk. Het klantnummer wat vermeldt staat in jouw profiel lijkt echter niet te kloppen, of geeft in ieder geval geen zoekresultaat. Wil je dit nog eens nalopen?

Reageer