Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst! | Eneco Community
Sticky

Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

  • 10 januari 2019
  • 105 reacties
  • 26996 Bekeken
Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!
Reputatie 4
Badge +3
Eneco is voortdurend in beweging. Niet alleen voor, maar ook achter de schermen. Zo doen we ons uiterste best om de Mijn Eneco omgeving en de apps zo waardevol mogelijk te maken voor onze klanten. Onze digitale teams werken hier hard aan.

Regelmatig krijgen we de vraag dat mensen niet in kunnen loggen in Mijn Eneco, de Eneco app of de Toon app. Soms heeft dit te maken met een storing of een fout aan onze kant. Soms heeft te maken met klanten die hun wachtwoord zijn vergeten of simpelweg een typefoutje maken.

Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen. Als je er niet uitkomt, neem dan contact met ons op. Dit kan door lid te worden van de Eneco Community en hier een bericht achter te laten. Zorg dat je je klantnummer hebt ingevuld in Mijn Profiel. Wij helpen je graag.

Stap 1: Open een browser

Als je niet kunt inloggen op Mijn Eneco of één van onze apps, ga altijd eerst naar onze website in een browser voordat je de volgende stappen doorloopt. Een browser is een programma om websites te bezoeken. Bijvoorbeeld Chrome, Firefox, Internet Explorer, Microsoft Edge of Safari voor je pc of laptop. Voor je smartphone gebruik je meestal Chrome of Safari.

Stap 2: Log in op Mijn Eneco

Mijn Eneco, de Eneco app en de Toon app maken alle drie gebruik van dezelfde methode om in te loggen. Voor het inloggen of registreren hiervan ga je altijd naar https://www.eneco.nl/aanmelden/.
Inloggen (dit is hetzelfde als aanmelden) doe je wanneer je al een Mijn Eneco account hebt. Wanneer je deze nog niet hebt, kun je registreren (een account aanmaken). In het aanmeldscherm checken wij voor je of je reeds een Mijn Eneco account hebt en sturen je daarna door naar inloggen danwel registreren.

Tip: Weet je niet zeker of je goed typt? Klik dan op het kleine oogje helemaal rechts in het veld voor het wachtwoord. Als je nu je wachtwoord intypt, dan is deze zichtbaar.

Bij het inloggen kan het zijn dat je bent vergeten wat je gebruikersnaam of wachtwoord is. Klik op 'toon inhoud' om te lezen wat je kunt doen als dit het geval is.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten


Tip: De meeste klanten hebben een e-mailadres als gebruikersnaam.
Ben je je gebruikersnaam vergeten, dan is er geen man overboord. Ga naar https://www.eneco.nl/inloggegevens-vergeten/en voer je e-mailadres in. En vink aan: “Gebruikersnaam vergeten”. Klik op “E-mail mijn gegevens”. Je ontvangt een e-mail met je gebruikersnaam. Geen e-mail ontvangen? Controleer eerst even je spambox.

Tip: Je klantnummer kun je vinden op je jaarnota, in de e-mails die we naar je verzenden en op je afschrijvingen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ben je je wachtwoord vergeten? Ga naar https://www.eneco.nl/inloggegevens-vergeten/en voer je e-mailadres in. Vink aan: “Wachtwoord vergeten” en klik op “E-mail mijn gegevens”. Je ontvangt een mail met een link. Als je deze link aanklikt, kun je een nieuw wachtwoord opgeven. Geen mail ontvangen? Controleer eerst even je spambox.

Neem in de volgende gevallen contact met ons op:
  • Je weet zeker dat je gegevens goed zijn, maar inloggen lukt nog steeds niet.
  • Je hebt je wachtwoord gewijzigd en inloggen lukt nog steeds niet. Als dit niet lukt, heeft het geen zin om dit te blijven proberen.
  • Je hebt geen e-mail ontvangen bij het opvragen van je gebruikersnaam en/of wachtwoord.
Kies je ervoor ons te contacten via deze community, voeg eerst je klantnummer in. Dit doe je in Mijn Profiel.


Met het inloggen kunnen de volgende zaken voorkomen:


Je komt in het scherm: “Registreer je bij Mijn Eneco”

Wanneer je je gebruikersnaam of e-mailadres niet bij ons in het systeem bekend is, dan vragen we je in het volgende scherm te registreren. Hiervoor hebben we je postcode en huisnummer nodig. Met deze informatie controleren we of je klant bent bij ons.

Let op: Pas wanneer je een product van ons afneemt of een leveringsaanvraag hebt lopen kunnen we je gegevens verstrekken. (Lees verderop in dit topic verder over de boodschap “U bent geen klant”.)

Ik weet zeker dat ik een account heb, maar het systeem herkent mij niet

We hebben eind 2018 een opschoningsactie gedaan en gebruikers een e-mail gestuurd met de vraag of ze zich opnieuw wilden registreren. Deze e-mails hebben we verstuurd tussen 22 november en 29 november 2018, met als onderwerp: “Registreer je opnieuw voor Mijn Eneco en bekijk je verbruik”.

Misschien heb je deze mail gemist of is deze in je spambox beland. In het geval dat je zeker weet dat je een account hebt, maar toch in het registratiescherm terecht komt, registreer dan opnieuw. Na je registratie zie je al je gegevens en verbruikshistorie gewoon weer terug en kun je zien wat je precies verbruikt hebt.

Ik krijg een scherm ‘wind tegen’

Als je inlogt op Mijn Eneco en de melding ‘wind tegen’ verschijnt, ververs de pagina dan even in je browser en kijk of het inloggen dan wel lukt.
Blijf je de melding ‘wind tegen’ zien? Klik dan op 'toon inhoud' om de vervolgstappen te bekijken.
  • Open de browser in “incognito” modus (Lees hier hoe je dat kunt doen). Via deze weg worden alle cookies en verwante data niet gebruikt en begin je als het ware een “schone” sessie.
  • Indien ‘wind tegen” dan weg is, dan is de kans groot dat het een cache/cookie probleem is. Het beste wat je dan kunt doen is alle cookies wissen. (Lees hier hoe je je cookies kunt wissen.)
Als het probleem na het volgen van bovenstaande stappen toch nog aanhoudt, neem dan contact met ons op.


Ik krijg na het inloggen een melding dat ik geen klant ben

Het kan zijn dat je een melding ontvangt dat je geen klant bent. Klik op 'toon inhoud' om de drie gevallen te bekijken waarbij dit voor kan komen.a. Je hebt je contract opgezegd
Je hebt je contract opgezegd en je logt in op het systeem. Je kunt dan wel inloggen, maar je gegevens zijn niet (meer) zichtbaar.
Vaak willen mensen inloggen om nog hun jaarnota te bekijken. Deze heb je reeds ontvangen via het door jou aangegeven voorkeurskanaal: e-mail of post. Mocht je toch nog je jaarnota willen ontvangen, laat het ons weten. Dan sturen wij die naar je op. Om je snel te kunnen helpen: voer eerst je klantnummer in in Mijn Profiel.
b. Je bent een nieuwe klant
Je kunt je gegevens inzien vanaf je leveringsaanvraag. Wij versturen een welkomstbrief of welkomste-mail wanneer het zover is. Heb je meer leveringsaanvragen lopen? Dan kan het zijn dat je nog even moet wachten.
c. Je maakt gebruik van een buitenlands adres
Wanneer je een adres hebt ingevoerd dat zich niet in Nederland bevindt en je krijgt de melding dat je geen klant bent van Eneco, neem dan even contact met ons op.


Ik heb al het bovenstaande geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet om in te loggen

We hopen in dit topic zo volledig mogelijk te zijn. Heb je nog tips of aanvullingen? Laat het weten. Heb je nog verdere vragen, reageer dan hieronder.

105 Reacties

@Urgel dankje wel voor je reactie.
Ik heb hem nu toegevoegd in mijn profiel.
Hoor graag van je, als je kunt vinden wat het probleem is..
Met vriendelijke groet Jacqueline
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @Famweber

Welkom op het Eneco forum. Jammer dat ook jij getroffen bent door de inlogproblemen met de Toon app 😞 . Wil je je klantnummer vermelden in je profiel? We gaan dan na wat het inlogprobleem aan jouw kant veroorzaakt.

Groet. Urgel.
Hooi, ook ik heb het probleem dat ik niet kan inloggen op de toon app.. Alle stappen door genomen. Die wat hier staan als tips en ook tuussen de vraagstellingen. Ik krijg bij het aanmelden deze fout. Wat kan ik verder doen..??
Reputatie 7
Badge +6
@case76

Welkom op de community! Wanneer je vanavond voor 20.00 het displaynummer naar mijn collega @TinaC stuurt, dan maakt zij het in orde voor je.

Groet,

Folkert
Mooi, dank voor de snelle reacties 🙂
Vanavond zal de dan dienstdoende moderator jouw topic lezen en via een privébericht dit displaynr met je uitwisselen en de ontkoppeling voor je regelen. Dit ivm de privacy!
Komt goed.
Dank! Volgens mij heb ik een abonnement op Toon genomen (verhuisd, veel nieuwe dingen afgesloten), anders had ik volgens mij geen e-mail met activatiecode ontvangen 🙂.

Ik ben niet thuis. Als ik thuis ben zal ik het displaynummer paraat houden. Hoe kom ik dan in contact en hoe geef ik dat nummer door?
Hoi @case76 ,

Oke duidelijk!
Een moderator kan de ontkoppeling voor je regelen. Houdt het displaynr van de Toon®️ even paraat.
Heb je wel een abonnement op Toon®️ genomen ad €4,50 per maand?
Anders werkt de App voor Toon®️ ook niet.
Hey Ton, dank voor je reactie! Ja, ik heb een Toon van een vorige eigenaar. Klantenservice heeft me gevraagd om in het Forum mijn verzoek te plaatsen, dan zou het verder opgepakt worden.
Is je Toon®️ soms 2e hands.
Dus bedoelt de klantenservice misschien niet dat je Toon®️ dan nog ontkoppeld moet worden van de vorige eigenaar?
Pas dan kan je Toon®️ opnieuw activeren.
Ik kan niet inloggen op mijn toon app. Er wordt aangegeven dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord onjuist zijn. Inloggen lukt wel op de Eneco app. Ik heb gebeld met klantenservice, die gaven aan dat Toon nog niet geactiveerd is. Ik meen me te herinneren dat ik Toon wel geactiveerd heb. De Toon thermostaat lijkt goed te werken. Wat moet ik doen om te kunnen inloggen op de Toon app?
Badge
Hoi, kan nu inderdaad wel inloggen, gelijk weer het volgende issue. Om de een of andere reden staat Automatische Incasso uit - heb ik niet voor gekozen, maar lijkt zo te zijn. Als ik mijn IBAN invul (toch echt correct, in format NLXX BANK XXXX XXXX XX zoals het op mijn bankpas staat), is het formulier het niet eens dat dit een geldig IBAN is...

Groet,
Jelle

Reputatie 1
Badge
Inderdaad, het is wat vreemd, de symptomen zijn niet veranderd sinds ik 9 dagen geleden voor het eerst wat liet weten.

Gr Jelle


@Pozo , goed nieuws! Er is aan de achterkant het een en ander controleert. Niet alle instellingen stonden juist, nu weer wel! Wil jij je opnieuw registreren en mij laten weten of het aanmelden daarna wel lukt?

Groet, Bianca
Badge
Inderdaad, het is wat vreemd, de symptomen zijn niet veranderd sinds ik 9 dagen geleden voor het eerst wat liet weten.

Gr Jelle
@Biancaa,
I have tried the steps and tried to reset the password. Neither worked
Reputatie 1
Badge
Hoi, bij mij nog geen verbetering. Kunnen jullie iemand activeren om dit op te lossen? Ter controle - Dit is de formele klantenservice hiervoor toch? Die indruk wordt in ieder geval gewekt door de eneco site.

Als ik zelf mijn wachtwoord probeer te resetten (door bij het inloggen aan te geven dat ik hem vergeten ben) krijg ik te zien dat mijn gebruikersnaam niet bekend is.

Groet, Jelle


Hoi @Pozo , dit is zeker de juiste weg om dit aan te kaarten! 🙂

Dus, bij het inloggen krijg je niet de vraag om te registreren maar om je wachtwoord in te voeren? En vervolgens krijg je de melding dat je e-mailadres (en dus ook je gebruikersnaam?) niet bekend is? Vreemd. Dit spreekt elkaar tegen.

Ik ga navraag voor je doen hoe dit komt, en belangrijker, of mijn collega's dit op kunnen lossen. Zodra ik terugkoppeling krijg, hoor je van mij.

Groet, Bianca
Badge
Hoi, bij mij nog geen verbetering. Kunnen jullie iemand activeren om dit op te lossen? Ter controle - Dit is de formele klantenservice hiervoor toch? Die indruk wordt in ieder geval gewekt door de eneco site.

Als ik zelf mijn wachtwoord probeer te resetten (door bij het inloggen aan te geven dat ik hem vergeten ben) krijg ik te zien dat mijn gebruikersnaam niet bekend is.

Groet, Jelle
Reputatie 1
Badge
Hi @S.Flatin , we meet again. We want to keep the forum organized, which is why I referred you to this.

In the meantime you have spoken to another colleague. He wants, just like me, that everyone follows the house rules. But that aside. Your My Eneco account.

I assume that you have completed the above steps in the meantime? Have you also requested a password reset? Does this work?
Dear Eneco team,

My problem is the following: I am Eneco customer. I don't have a 'Mijn Enco' account. However, when I try to make one it says I can't make one because I already have one. Which I don't. That's it.

I have been trying to solve this issue since months. I called by now 3 times. 2 times I have been promised a solution and getting back to me, but neither ever happened. The third time the call center lady was kind enough to tell that they actually can't help me. I have to post at the forum. Whe I posted at the forum, I have been redirected to this post to seek for a solution. When I pronounced my diasppointment about your completely disfunctional and impotent system with a comment before, I have been contacted by your colleague of the month, Urgel, who said that my post is deleted because inaprorpiate language. Of course he also refused to help me until I post again here. So here I am, not using inapropriate language. Maybe this time I succeed. But who knows, maybe I won't. At this point I am not sure if contacting you is more helpful or I should rather just simply start praying for help from God. If I don't receive help until Sunday, I guess I will have to visit the church and start praying for a 'Mijn Eneco' account. Oh my life will be wonderful once I will have it
Reputatie 7
Badge +5
@Pozo

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb je dit probleem uitstaan bij mijn collega's die zich bezig houden met Mijn Eneco. Zodra dit is opgelost of wanneer er nieuws is, koppel ik dit hier terug.

Groet, Denise
Badge
Hallo Denise, ja, geen verschil ten opzichte van eerder.
Reputatie 7
Badge +5
@Pozo

Goed dat je het aangeeft en bedankt voor het volgen van de stappen. Loop je hier vandaag ook nog tegenaan?

Groet, Denise
Hoi Jelle,

Dat is erg jammer!
Helaas gaat het bij inloggen Toon®️ klanten met een abo zonder energiecontract nogal eens fout.
Hopelijk kan een simpel WW reset door een moderator een oplossing bieden.
Badge
Hallo Brandje, helaas, het werkt nu nog steeds niet - zelfde resultaat. Denk dat iemand van Eneco er naar moet kijken.

Gr Jelle
Als je gebruikersnaam en WW voor de Toon®️ App goed zijn, dan is het gewoon nog even wachten ivm de activering van je Toon®️ die net pas gerealiseerd is.
Straks nog een keer proberen en je zal zien dat het dan wel werkt.

Reageer