Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst! | Eneco Community
Sticky

Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

• 10 januari 2019
  • 102 reacties
  • 26637 Bekeken
Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

Toon eerste bericht

102 Reacties

Wie heeft er ook problemen met het inloggen op de eneco app, dus niet de Toon. Heb al geregeld contact gehad met de klantenservice maar daar wordt ik niet verder geholpen.
De eneco app werkt al dagen niet. Iemand hier ook last van?
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan niet meer inloggen in de app. Wel op site. Zie screenshot voor de error alert die ik bij inloggen krijg. Plz help!

Hoi @S. Maljaars,

Goed dat je dit aan ons laat weten. We zien dat je weer succesvol kunt inloggen op Mijn Eneco. Klopt dit of ervaar je nog problemen in de app?

Groet, Audrey
Na meerdere telefoontjes kan ik nog steeds niet inloggen op mijn eneco mij is meerdere keren verteld dat jullie contact met mij gaan opnemen maar tot op heden nog steeds niets gehoord
Het is voor mij onbegrijpelijk als je bedrijfsnaam Eneco staat voor Energie en communicatie, de afdeling Eneco app ontwikkeling niet communiceert over de huidige bugs, de voortgang van de huidige stand van zaken en de datum van een nieuwe release. ( was eerst; 2de week februari 2019). Zowel de reviews op de IOS als de Android app liegen niet.
Iedere dag worden de cijfers slechter door de kritische gebruikers welke bruikbare info leveren aan de ontwikkelaars. Dagelijks wordt er gecommuniceerd over de niet zichtbare daluren van de elektriciteit. De mensen van webcare en de moderators doen hun best. Echter degene die zouden moeten communiceren om in ieder geval de naam van Eneco met trots waar te maken zwijgen tot nu toe. Communiceren is moeilijk maar zwijgen en de gebruikers in het ongewisse laten is killing. Kom op Eneco personeel ( afdeling app ontwikkeling) wees trots op de naamgeving van je bedrijf en doe de laatste twee letter c.o. (Communicatie) eer aan. Vrgr HA.
@? Daluren betreft daguren
Badge +2
*** Update: Kom je er na het lezen van onderstaande stappen niet uit? Stuur dan een e-mail met je klantnummer (deze vind je hier), je e-mailadres dat je gebruikt voor Eneco en een korte omschrijving van het inlogprobleem naar Eneco . We proberen in maximaal 3 dagen je probleem op te lossen. ***

Ik krijg na het inloggen een melding dat ik geen klant ben

Het kan zijn dat je een melding ontvangt dat je geen klant bent. Klik op 'toon inhoud' om de drie gevallen te bekijken waarbij dit voor kan komen.
b. Je bent een nieuwe klant
Je kunt pas je gegevens inzien wanneer je daadwerkelijk levering hebt van ons. Wij versturen een welkomstbrief of welkomste-mail wanneer het zover is.

Ik heb al het bovenstaande geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet om in te loggen

Bovenstaande is voor mij van toepassing, met de uitzondering, dat ik geen gas/stroom geleverd krijg.
Ik heb wel een abonnement afgesloten van € 4.50 om mijn Toon te kunnen uitlezen in de Toon app.

Ik kan op de website wel inloggen maar krijg dan de bewuste melding dat ik geen klant ben, en zie daarom niets. In de app inloggen gaat niet, zie afbeelding

Badge +2

*** Update: Kom je er na het lezen van onderstaande stappen niet uit? Stuur dan een e-mail met je klantnummer (deze vind je hier), je e-mailadres dat je gebruikt voor Eneco en een korte omschrijving van het inlogprobleem naar Eneco. We proberen in maximaal 3 dagen je probleem op te lossen. ***

Ik krijg na het inloggen een melding dat ik geen klant ben

Het kan zijn dat je een melding ontvangt dat je geen klant bent. Klik op 'toon inhoud' om de drie gevallen te bekijken waarbij dit voor kan komen.

b. Je bent een nieuwe klant
Je kunt pas je gegevens inzien wanneer je daadwerkelijk levering hebt van ons. Wij versturen een welkomstbrief of welkomste-mail wanneer het zover is.

Ik heb al het bovenstaande geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet om in te loggen

Bovenstaande is voor mij van toepassing, met de uitzondering, dat ik geen gas/stroom geleverd krijg.
Ik heb wel een abonnement afgesloten van € 4.50 om mijn Toon te kunnen uitlezen in de Toon app.

Ik kan op de website wel inloggen maar krijg dan de bewuste melding dat ik geen klant ben, en zie daarom niets. In de app inloggen gaat niet, zie afbeelding

Na 1,5 uur bellen met de helpdesk en een mailtje naar Eneco, heeft laatst genoemde afdeling een "MijnEneco" account aangemaakt, waarmee ik kan inloggen in de Toon app.

Kennelijk leeft er bij de helpdesk het idee, dat je ten alletijde een "MijnEneco" account moet aanmaken via de website, en dat lukt niet zonder afname van stroom en gas.

Voor nu is mijn probleem opgelost, maar daar moet je kennelijk wel 1,5 uur praten als brugman voordat men het snapt.

Ik denk dat daar een verbeterpuntje ligt.
Waarom is het niet mogelijk om middels een passwordmanager op mijneneco in te loggen.
Mij lukt het in ieder geval niet. Ik gebruik Lastpass.
Zie de commentaren in play store: regent nog steeds problemen. Opnieuw installeren van de app na update 5-3-2019 geeft klantnummer en feedback terug maar nog steeds niet meterstanden, statistieken, historie, termijnbedrag en vergelijking of je nog op koers ligt.
Online zie je iets meer.
Goedemorgen,

Eindelijk na maanden kan ik mijn Tussenstand weer zien. Echter nu werkt de tab Verbruik en Bekijk Termijn advies niet meer. Wederom de " wij hebben wind tegen" en "er is iets mis gegaan"......! Ik heb in de App cache en gegevens verwijderd, zelfde issue. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en weer opnieuw aangemeld, .. zelfde ellende. Eneco wanneer wordt hier nou eens serieus naar gekeken? Deze applicatie wordt door duizenden mensen gebruikt en zie zeer veel klachten. Zouden jullie mijn account kunnen nakijken en feedback geven wat er nu weer aan de hand is?

Mvg,
Mark
Hallo,

Er doen zich een problemen voor na de laatste update in de Android app. Getest op een iPhone en daar geen enkel probleem ondervonden, dus niet account gerelateerd. Zouden jullie de Android app kunnen checken? Het werkt niet op mijn Android telefoon en ook niet op mijn tablet. Ik krijg de melding: Tegenwind bij Verbruik en een error bij de Bekijk Termijn advies. Alvast bedankt, Mark
Reputatie 7
Badge +5
Dag @ErwinCT

We hebben een inlog gemaakt met je e-mailadres als gebruikersnaam en Welkom2019 als tijdelijk wachtwoord, waarmee je weer kan inloggen in Mijn Eneco. Beide kan je aanpassen zodra je bent ingelogd.

Groet, Denise
inloggen lukt wederom weer eens niet... hellupp

*na 8000 pogingen kwam ik in ene op de website ingelogd, dit werkt sowieso niet op de app. Vervolgens log ik uit, om te testen of ik opnieuw kan inloggen, maar wederom wordt niets herkend....

jullie hebben echt best wel een beetje boel een waardeloos systeem.. dat mag je niet verwachten van een bedrijf als deze......
Reputatie 5
Badge +5
@Franca onwijs vervelend dat inloggen niet lukt. Sorry dat dit je al vaker dan eens is overkomen. Ik heb gelijk wat test uitgevoerd en krijg geen foutmelding te zien. Je bent in ieder geval succesvol geregistreerd met jouw e-mailadres (hotmail.com) als gebruikersnaam. Welke foutmelding krijg jij te zien? En gebeurt dit enkel in de app?
Ik kan niet inloggen op mijn eneco via de website, de diverse stappen in het openingsbericht gedaan, maar ik kom er niet in. Gekke is: mijn toon doet het wel, mijn app op mijn telefoon werkt. Maar inloggen op mijn eneco op de website lukt dus niet.

Als ik inlog via de website krijg ik de melding dat mijn email adres niet wordt herkend, opnieuw registreren helpt niet, ik blijf dezelfde melding houden.

Via twitter direct message contact gezocht: stuur een mail naar digital@.. gedaan... geen enkele response tot nu toe (mail verzonden op 16 april), volgens twitter webcare: response tijd max 3 dagen (nu inmiddels 9 dagen). Opnieuw aangekaart bij twitter webcare: heeft u nog even geduld....

Ik weet niet wat er aan de hand is op de helpdesk, maar dit kan eigenlijk niet in deze tijd waarbij je alles via de website moet regelen.

Overigens de mail met titel "Registreer je opnieuw voor Mijn Eneco en bekijk je verbruik" heb ik niet ontvangen (of is in de spambox terecht gekomen). Ik ben trouwens wel huiverig voor dit soort emails, ik vermoed dat mijn spamfilter dit voor een fishing mail heeft aangezien.
Reputatie 5
Badge +5
@htca niet leuk dat je al langer dan je van ons mag verwachten op een oplossing wacht voor je inlogprobleem. Ik ben je graag van dienst vanavond. Direct het één en ander voor je nagekeken en zie niet dat je kampt met het issue zoals wordt aangegeven in dit topic. Mogelijk is dat ook de reden dat je wel gewoon op de Mijn Eneco- app kunt inloggen en dus als vanzelf op de Toon- app. Ik kan op afstand wel inloggen op jouw account (speciale ingang voor ons als klantenservice waarbij ik verder niets kan wijzigen in jouw account). Dat dit lukt betekent dat het issue mogelijk toch echt alleen aan jouw kant plaatsvindt. De gebruikersnaam staat geregistreerd op het e-mailadres wat ook gekoppeld is aan jouw profiel op de community. Misschien toch goed om even in je spam te kijken naar de e-mail om het wachtwoord te resetten want het is heel goed mogelijk dat deze daar beland.
@Erica ik kan een nieuw wachtwoord aanvragen (ook al eerder gedaan en zojuist weer), maar de website herkent niet dat ik een bestaand emailadres gebruik. Op het moment dat ik op deze pagina:
https://www.eneco.nl/aanmelden/

mijn emailadres invoer (ook het emailadres waarop de wachtwoordlink ontvang), krijg ik de melding:
Het e-mailadres xxx@xxxx.nl is bij ons niet bekend als gebruikersnaam.

(email adres geanonimiseerd voor het forum)
Ik heb het idee dat mijn gebruikersnaam niet hetzelfde is als mijn emailadres.

MVG
Marcel
Reputatie 5
Badge +5
@htca wat gek zeg! Ik zie nu wat je bedoelt. Deze is nieuw voor mij. Morgen ben ik weer aanwezig tussen 08.00 en 16.30 en dan probeer ik het geregeld te krijgen voor je door direct contact op te nemen met de beheerder van Mijn Eneco. Jouw account moet verwijdert worden en dan kun je je opnieuw registeren. De gebruikersnaam is overigens gewoon correct hoor.
@Erica ok, ik wacht je bericht af
Reputatie 5
Badge +5
@htca jammer genoeg nog geen bevestiging ontvangen op het verwijderen van jouw account. Ik stel jouw geduld dus nog even op de proef! Zodra ik bericht ontvang laat ik het jou weten zodat je opnieuw kunt registeren.
@Erica ok.... ik wacht weer/nog af
@Erica ok.... ik wacht weer/nog af
@Erica niets nog?
Reputatie 5
Badge +5
@htca nou allereerst dank voor je engelengeduld! Als het goed is kun je je nu opnieuw registeren. Wil je de stappen eens doorlopen via www.eneco.nl/aanmelden/? Als het goed is kom je nu niet meer in die vervelende loop terecht en kun je je succesvol registeren.
@htca nou allereerst dank voor je engelengeduld! Als het goed is kun je je nu opnieuw registeren. Wil je de stappen eens doorlopen via www.eneco.nl/aanmelden/? Als het goed is kom je nu niet meer in die vervelende loop terecht en kun je je succesvol registeren.
Yes ik heb een succesvolle aanmelding kunnen doen! Waarschijnlijk de toon en de toon app uitloggen en opnieuw inloggen?

Reageer