Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst! | Eneco Community
Sticky

Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!
Reputatie 4
Badge +1
Eneco is voortdurend in beweging. Niet alleen voor, maar ook achter de schermen. Zo doen we ons uiterste best om de Mijn Eneco omgeving en de apps zo waardevol mogelijk te maken voor onze klanten. Onze digitale teams werken hier hard aan.

Regelmatig krijgen we de vraag dat mensen niet in kunnen loggen in Mijn Eneco, de Eneco app of de Toon app. Soms heeft dit te maken met een storing of een fout aan onze kant. Soms heeft te maken met klanten die hun wachtwoord zijn vergeten of simpelweg een typefoutje maken.

Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen. Als je er niet uitkomt, neem dan contact met ons op. Dit kan door lid te worden van de Eneco community en hier een bericht achter te laten. Zorg dat je je klantnummer hebt ingevuld in Mijn Profiel. Wij helpen je graag.

Stap 1: Open een browser

Als je niet kunt inloggen op Mijn Eneco of één van onze apps, ga altijd eerst naar onze website in een browser voordat je de volgende stappen doorloopt. Een browser is een programma om websites te bezoeken. Bijvoorbeeld Chrome, Firefox, Internet Explorer, Microsoft Edge of Safari voor je pc of laptop. Voor je smartphone gebruik je meestal Chrome of Safari.

Stap 2: Log in op Mijn Eneco

Mijn Eneco, de Eneco app en de Toon app maken alle drie gebruik van dezelfde methode om in te loggen. Voor het inloggen of registreren hiervan ga je altijd naar https://www.eneco.nl/aanmelden/.
Inloggen (dit is hetzelfde als aanmelden) doe je wanneer je al een Mijn Eneco account hebt. Wanneer je deze nog niet hebt, kun je registreren (een account aanmaken). In het aanmeldscherm checken wij voor je of je reeds een Mijn Eneco account hebt en sturen je daarna door naar inloggen danwel registreren.

Tip: Weet je niet zeker of je goed typt? Klik dan op het kleine oogje helemaal rechts in het veld voor het wachtwoord. Als je nu je wachtwoord intypt, dan is deze zichtbaar.


Bij het inloggen kan het zijn dat je bent vergeten wat je gebruikersnaam of wachtwoord is. Klik op 'toon inhoud' om te lezen wat je kunt doen als dit het geval is.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten


Tip: De meeste klanten hebben een e-mailadres als gebruikersnaam.

Ben je je gebruikersnaam vergeten, dan is er geen man overboord. Ga naar https://www.eneco.nl/inloggegevens-vergeten/en voer je e-mailadres in. En vink aan: “Gebruikersnaam vergeten”. Klik op “E-mail mijn gegevens”. Je ontvangt een e-mail met je gebruikersnaam. Geen e-mail ontvangen? Controleer eerst even je spambox.

Tip: Je klantnummer kun je vinden op je jaarnota, in de e-mails die we naar je verzenden en op je afschrijvingen


Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ben je je wachtwoord vergeten? Ga naar https://www.eneco.nl/inloggegevens-vergeten/en voer je e-mailadres in. Vink aan: “Wachtwoord vergeten” en klik op “E-mail mijn gegevens”. Je ontvangt een mail met een link. Als je deze link aanklikt, kun je een nieuw wachtwoord opgeven. Geen mail ontvangen? Controleer eerst even je spambox.

Neem in de volgende gevallen contact met ons op:
  • Je weet zeker dat je gegevens goed zijn, maar inloggen lukt nog steeds niet.
  • Je hebt je wachtwoord gewijzigd en inloggen lukt nog steeds niet. Als dit niet lukt, heeft het geen zin om dit te blijven proberen.
  • Je hebt geen e-mail ontvangen bij het opvragen van je gebruikersnaam en/of wachtwoord.
Voordat je contact met ons opneemt, voeg eerst je klantnummer in. Dit doe je in Mijn Profiel.


Met het inloggen kunnen de volgende zaken voorkomen:


Je komt in het scherm: “Registreer je bij Mijn Eneco”

Wanneer je je gebruikersnaam of e-mailadres niet bij ons in het systeem bekend is, dan vragen we je in het volgende scherm te registreren. Hiervoor hebben we je postcode en huisnummer nodig. Met deze informatie controleren we of je klant bent bij ons.

Let op: Pas wanneer je een product van ons afneemt kunnen we je gegevens verstrekken. (Lees verderop in dit topic verder over de boodschap “U bent geen klant”.)


Ik weet zeker dat ik een account heb, maar het systeem herkent mij niet

We hebben eind 2018 een opschoningsactie gedaan en gebruikers een e-mail gestuurd met de vraag of ze zich opnieuw wilden registreren. Deze e-mails hebben we verstuurd tussen 22 november en 29 november 2018, met als onderwerp: “Registreer je opnieuw voor Mijn Eneco en bekijk je verbruik”.

Misschien heb je deze mail gemist of is deze in je spambox beland. In het geval dat je zeker weet dat je een account hebt, maar toch in het registratiescherm terecht komt, registreer dan opnieuw. Na je registratie zie je al je gegevens en verbruikshistorie gewoon weer terug en kun je zien wat je precies verbruikt hebt.

Ik krijg een scherm ‘wind tegen’

Als je inlogt op Mijn Eneco en de melding ‘wind tegen’ verschijnt, ververs de pagina dan even in je browser en kijk of het inloggen dan wel lukt.
Blijf je de melding ‘wind tegen’ zien? Klik dan op 'toon inhoud' om de vervolgstappen te bekijken.
  • Open de browser in “incognito” modus (Lees hier hoe je dat kunt doen). Via deze weg worden alle cookies en verwante data niet gebruikt en begin je als het ware een “schone” sessie.
  • Indien ‘wind tegen” dan weg is, dan is de kans groot dat het een cache/cookie probleem is. Het beste wat je dan kunt doen is alle cookies wissen. (Lees hier hoe je je cookies kunt wissen.)
Als het probleem na het volgen van bovenstaande stappen toch nog aanhoudt, neem dan contact met ons op.


Ik krijg na het inloggen een melding dat ik geen klant ben

Het kan zijn dat je een melding ontvangt dat je geen klant bent. Klik op 'toon inhoud' om de drie gevallen te bekijken waarbij dit voor kan komen.
a. Je hebt je contract opgezegd
Je hebt je contract opgezegd en je logt in op het systeem. Je kunt dan wel inloggen, maar je gegevens zijn niet (meer) zichtbaar.
Vaak willen mensen inloggen om nog hun jaarnota te bekijken. Deze heb je reeds ontvangen via het door jou aangegeven voorkeurskanaal: e-mail of post. Mocht je toch nog je jaarnota willen ontvangen, laat het ons weten. Dan sturen wij die naar je op. Om je snel te kunnen helpen: voer eerst je klantnummer in in Mijn Profiel.
b. Je bent een nieuwe klant
Je kunt pas je gegevens inzien wanneer je daadwerkelijk levering hebt van ons. Wij versturen een welkomstbrief of welkomste-mail wanneer het zover is.
c. Je maakt gebruik van een buitenlands adres
Wanneer je een adres hebt ingevoerd dat zich niet in Nederland bevindt en je krijgt de melding dat je geen klant bent van Eneco, neem dan even contact met ons op.


Ik heb al het bovenstaande geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet om in te loggen


Heb je al het bovenstaande geprobeerd en het is nog steeds niet gelukt om in te loggen? Wij helpen je graag.

Tip: Voordat je op de community een vraag stelt vragen we je eerst je klantnummer in te voeren in Mijn Profiel. Op die manier helpen we je sneller. Dit kun je doen door op deze link te klikken. Je klantnummer is alleen zichtbaar voor medewerkers van Eneco. Deel je klantnummer, e-mailadres of andere persoonlijke gegevens nooit openbaar op de community.

Voor ons is het volgende ook handig om te weten:

  • Ben je eerder klant geweest bij Eneco?
  • Kun je niet inloggen in de app én niet inloggen op de website?
  • Kun je wel inloggen op de website, maar niet in de app?
  • Kun je wel inloggen op de app, maar niet op de website?
Dit kun je kwijt in het veld “aanvullende informatie” in Mijn Profiel.



We hopen in dit topic zo volledig mogelijk te zijn. Heb je nog tips of aanvullingen? Laat het weten. Heb je nog verdere vragen, reageer dan hieronder.

0 reacties

Nog geen reacties, wees de eerste die reageert!

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen