Niet alle producten zichtbaar in Mijn Eneco | Eneco Community
vraag

Niet alle producten zichtbaar in Mijn Eneco

• 6 november 2014
  • 24 reacties
  • 439 Bekeken

Hoi lieve energiemannetjes en energievrouwtjes,

Ik heb "mijn Eneco" echter ik zie alleen maar warmte/koude staan. Niet mijn gas en stroom> Hoe komt dat en wat kan ik er aan doen?

THNX alvast

24 Reacties

Oeiii oeiiii wat worden we lief aangesproken zeg......

Er zal straks wel een moderator reageren en je uitleggen wat er aan de hand is.
Tot dan nog even geduld.
ik bel wel even...:-) #gaatvlotter:-) #welduurder:-(
dus #dom, ##niet doen dus

Er is iedere dag een moderator tot 21:00 uur op het forum aanwezig dus niet wanhopen......
Reputatie 7
Badge +6
@Marnixveldman,

Welkom hier op het forum!
Ben je er inmiddels achter gekomen waar je stroom en gas kunt zien op Mijn Eneco? Ik leg het anders graag nog voor je uit.
Ha dank, hulp! Nee het staat er nog niet op maar heb wel een gezellig gesprek gehad met de telefoniste.
Zij zou het doorgeven aan het "mijn Eneco" team. Ben benieuwd..
Wilde iets weten hoeveel vastrecht ik betaal.. Gebruik enkel 4 m3 gas:-) Dus beetje buiten proportie...:-)
Reputatie 7
Badge +6
Oh heb je alleen kookgas?
Op Mijn Eneco zit het een beetje verstopt, maar gas en stroom is wel te zien.
Als je inlogt op Mijn Eneco zie je bovenaan je naam en adresgegevens staan. Onder je adres staat: 'Toon andere aansluiting'. Als je in het dropdownmenu 2 keer je adres ziet staan, dan klik je op de onderste. Als je op 'Keuze bevestigen' klik, ververst de pagina en zie je stroom en gas in beeld. Kun je dat uitproberen?
Hoi Marnix,

De lieve forum mannetjes en vrouwtjes zijn nieuwsgierig naar je bevindingen met de uitleg van Danielle.
heb ik gedaan en werkt inderdaad. Dank daarvoor. Bij Gas Variabel staat: "Tarieven zijn inclusief BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie, exclusief transportkosten en op basis van gasregio 3" prima. Maar wat zijn de "transportkosten"?
Dat woord is toch begrijpelijk?
Energie moet getransporteerd worden om bij de verbruiker afgeleverd te worden.
Dus leidingen enz enz en alles wat daar bij komt.
Eigenlijk moet iedere leverancier verplicht per 1 januari 2015 dat nu Netwerkbeheerskosten noemen.
@brandje Eneco helpt mij meer dan prima:-)

@eneco het gaat dus om de hoeveelheid, de kosten dus.
Reputatie 7
Badge +6
De transportkosten voor gas zijn ongeveer €21 per maand. Doordat iedereen en ook jij jaarlijks Energiebelasting terug krijgt t.w.v. ongeveer €360, wordt dat per maand al in mindering gebracht. Je termijnbedrag komt daardoor lager uit.
@brandje Eneco helpt mij meer dan prima:-)

@eneco het gaat dus om de hoeveelheid, de kosten dus.

Graag gedaan!
Maar ben je nu na mij en Danielle voldoende geïnformeerd?
goede morgen @eneco @Danielle De telefonische helpdesk melde mij dat ook. Ik gebruik 4 m3 gas per jaar dat maakt dus (12 maanden * 21 euro) PLUS (4 m3 * 0,65 cent) = 252 euro PLUS 2,6 euro = 254,60 euro

Dat is 21 en een beetje per maand. Ik betaal voor mijn gas en licht samen 17 euro. Het is totaal onduidelijk wat daarin voor gas is en wat voor licht. Maar wat wel duidelijk is, is dat het veel te weinig is. Omdat ik er alleen met gas al overheen kom. Of ik nou 1 of 100 m3 had gebruikt. Vraag is hoe kwamen jullie aan die 17 euro?

Het is totaal onduidelijk wat daarin voor gas is en wat voor licht.

Die stelling snap ik niet!

Als ik bij de samenstelling van mijn voorschotbedrag kijk in Mijn Eneco dan zie ik helemaal gespecificeerd hoe het bedrag is samengesteld.
Reputatie 7
Badge +6
@Marnixveldman,

De specificaties kan je inderdaad op Mijn Eneco zien onder het kopje 'Termijnbedrag'. Wordt het zo wat meer inzichtelijk voor je?
@Eneco

Hoi Eneco,

Nee, het is zeker niet duidelijke. Daar staat capaciteitstarief. Heb ik de Eneco nog nergens horen zeggen. (Onderdeel van het rookgordijn?) Er staat niet vastrecht. Op onderstaand heb ik nog steeds geen antwoord. Dat ik voor het gas van 10 wegwerpaanstekers 254,60 euro betaal kunnen jullie ook niks aan doen. Dat ligt aan de acm.nl welke de vastrechtskosten in verhouding tot het gebruik hebben laten vallen/ Maar wat mij wel tegenstaat is dat de Eneco mij 17 euro per maand laten betalen terwijl ze zeker wisten dat dit sowieso al te weinig was... OF niet en dat is de vraag. Ik zou daar heel graag een antwoord op hebben. En dan liever niet, is het zo duidelijk maar gewoon met rekenvoorbeelden hoe jullie bij die 17 euro komen. Ik kan best wat over het hoofd zien maar kan het nog niet ontdekken

goede morgen @eneco @Danielle De telefonische helpdesk melde mij dat ook. Ik gebruik 4 m3 gas per jaar dat maakt dus (12 maanden * 21 euro) PLUS (4 m3 * 0,65 cent) = 252 euro PLUS 2,6 euro = 254,60 euro
iemand enig idee?
Reputatie 2
Badge
Je kunt natuurlijk zelf je termijnbedrag voor de zekerheid verhogen.
Reputatie 7
Badge +6
@Marnixveldman,

Sorry voor mijn late reactie.
Ik leg je graag uit waar de €17,00 uit bestaat:

€10,04 zijn de transportkosten (ook wel capaciteitstarief genoemd) voor gas en €2,55 berekenen we voor verbruik + vastrecht.
Voor stroom rekenen we €13,44 voor verbruik + vastrecht en €21,96 voor transportkosten.
Maandelijks gaat er €30,99 aan Energiebelasting af per maand en blijft er €17,00 over.
Eigenlijk begrijp ik de ts niet. Voor dit bedrag aan kookgas zou ik meteen overgaan op elektrisch koken.
@Danielle: Dank je wel voor deze uitleg. Het is al weer een stukje helderder...
Maar we zijn er nog niet:-(
Jij schrijft
€2,55 berekenen we voor verbruik + vastrecht
en
€13,44 voor verbruik + vastrecht

Welk percentage in beide bedragen is nou het vastrecht en wat is het voorschotbedrag?

@brandje: Electrisch koken kan niet. Kost teveel geld. Gasmeter moet worden afgekoppeld anders betaal je nog steeds je vastrecht...

@brandje: Electrisch koken kan niet. Kost teveel geld. Gasmeter moet worden afgekoppeld anders betaal je nog steeds je vastrecht...

Als je het simpel houdt en niet meteen voor inductie gaat, valt het op den lande duur toch wel mee?
Maar uiteraard is het jouw keuze.
Ook een speciale voorziening voor 380 volt is ook tegenwoordig niet nodig. Ook op 2x230 Volt gaat het ook prima.

Dat vastrecht is uiteraard logisch, maar een afsluiting is volgens mij gewoon gratis; niet bijzonders verder.
Het elektrisch koken zal wel meevallen ja maar je b;lijft met je vastrecht voor gas zitten. Ook wanneer je het niet afneemt.
Afsluiting is gratis maar het is een huurhuis welke ik wanneer ik weg ga weer moet opleveren met een werkende gasaansluiting en dat kost wel heel veel geld:-) Als ik nou zeker zou weten dat ik er nog 10 jaar woon is het het overdenken waard maar wellicht ben ik over 2 jaar weg..

Ik hoop snel een duidelijk (hopelijk) laatste antwoord te hebben van Eneco..
Reputatie 7
Badge +6
@Marnix,

De kosten voor vastrecht zijn €2,32 per maand voor gas en hetzelfde voor stroom. Je betaalt €0,23 voor het verbruik van gas en €11,12 voor stroom per maand.

Reageer