mijn eneco problemen | Eneco Community
beantwoord

mijn eneco problemen

• 5 november 2014
  • 7 reacties
  • 312 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
hallo,

In ons nieuwbouw huis verstoken we nog veel gas en electra. Nu het bouwvocht er uit is, gaan we ons meer toeleggen op besparingen. De verbruiksmanager op Mijn Eneco zou een prima hulpmiddel moeten zijn om onze slimme meter dagelijks,wekelijk,maandelijks uit te lezen. Echter, de buttons en links op de site werken voor geen meter. Niet op tablet (Android), als op laptop (IE9)...

Hoe kan dit?

Overgang naar Toon willen we niet omdat deze niet modulerend is met onze Atag e325ec.

We staan op het punt om over te stappen naar Essent...

Dit is dus de laatste poging een fatsoenlijke terugkoppeling te krijgen van de verbruiksgegevens.
Hoe krijgen we de dit voor elkaar, bellen met Eneco heeft niet geholpen.

Mvg, DjoeZty
icon

Beste antwoord door Brandje 5 november 2014, 17:16

Gewoon over stappen dan, want juist de Toon zou een uitgelezen mogelijkheid zijn om je verbruik te monitoren en een besparing te verkrijgen.
Dat zou mijn voorstel zijn!
Bekijk origineel

7 Reacties

Graag gedaan.
Zoals ik al voorstelde gewoon even een zoekopdracht geven.
Heb je het hel topic wat ik je aanreikte geheel gelezen?
Ik lees dat het met de ec dus niet lukt.
Houdt er rekening mee dat je de bedoelde persoon beter een pb'tje kan sturen.
Ik ben bang dat een jaar na dato, die persoon op dit forum niet meer reageert.
Dank voor de reacties!

Ik heb een mede forummer gevonden die al wat verder is.
Hopelijk kan hij verder helpen.

Via mijn eigen installateur kom ik niet verder...

Mvg,
DjoeZty
Gewoon over stappen dan, want juist de Toon z u een uitgelezen mogelijkheid zijn om je verbruik te monitoren en een besparing te verkrijgen.

Ik snap je advies, maar hoe houd ik mijn thermostaat modulerend?
Bij aan/uit regeling via Toon verlies ik juist veel energie.

Of is er een workaround via Toon?
Of is er een remedie om mijn Eneco minder brak te krijgen?

mvg.
DjoeZty

Ik heb zelf de zoekfunctie maar even gebruikt.
Zie https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/opentherm-atag-e325ec-6948

Het lijkt er op dat je pech hebt. Juist de ec uitvoering van jouw ketel zal niet werken op OT.

Dan wordt het misschien toch overstappen.
Badge +5
Contact opnemen met je CV installateur en een opentherm module voor je cv ketel aanvragen welke met Toon moet gaan werken, da's alles.
Eneco is niet brak, wellicht heb je wat meer problemen in de communicatie als gevolg van je oude IE of Android die misschien niet compatible is. Het is maar een gok van me.
Communicatie via dit forum verloop heel goed en kost niets is mijn ervaring en men is heel behulpzaam.

Toon regelt met mijn Vaillant heel keurig de temperatuur en geeft geen overshoot als ik hem zijn programma laat doen.
Er zijn meerdere energie managers dan alleen die van Eneco maar probeer eerst zelf je weg te vinden in wat jij en je gezin kunnen besparen zodra je in Toon ziet waar je kunt besparen.
Dan heb je voorlopig al leuke pret genoeg.
Succes met je besluitvorming.
Als je toch geïnteresseerd bent dan moet je de zoekfunctie hier gebruiken om te kijken of Toon met Je Atag modulerend kan werken.
Normaliter is dat voor Toon geen enkel probleem bij vrijwel alle CV's, soms dient een extra module in de CV worden geplaatst.

Dus even research doen.
Gewoon over stappen dan, want juist de Toon z u een uitgelezen mogelijkheid zijn om je verbruik te monitoren en een besparing te verkrijgen.

Ik snap je advies, maar hoe houd ik mijn thermostaat modulerend?
Bij aan/uit regeling via Toon verlies ik juist veel energie.

Of is er een workaround via Toon?
Of is er een remedie om mijn Eneco minder brak te krijgen?

mvg.
DjoeZty
Gewoon over stappen dan, want juist de Toon zou een uitgelezen mogelijkheid zijn om je verbruik te monitoren en een besparing te verkrijgen.

Reageer