Meterstanden doorgeven via de Eneco app lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Meterstanden doorgeven via de Eneco app lukt niet

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Hoi! Al tijdje probeer ik mijn meterstanden via de Eneco app door te geven zodat ik inzicht krijg in mijn gebruik. Het invullen van de "Meterstand warmte II" verloopt soepel, echter bij "Meterstand warmte I" loopt het niet zo soepel: "De ingevulde meterstand wijkt af van onze verwachting, controleer de stand". Ik heb de waarde hiervan meerdere malen gecheckt bij de meter (leesfout) en uiteraard ook bij het invullen op de app (typefout). Maandelijks heb ik deze waarde ook bijgehouden in een Excelletje, en die liep op constante wijze om hoog, dus niks raars zou je zeggen.

De waarde bestaat bij mij uit 3 cijfers voor de domme en 3 erna. Als ik het laatste getal intyp, vergeet hij het eerste cijfer zodat ik maar 5 cijfers over hou. Typ ik een willekeurig getal in met 6 cijfers, dan blijven de 6 cijfers wel gewoon staan... Dit is toch raar? Wie kan mij helpen? De klantenservice heb ik al gebeld maar die konden mij niets vertellen over de app, zij hadden alleen kennis van de website... Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door DeniseMR 10 december 2018, 10:18

Dag @Akire,

Welkom op de Eneco Community!

Zo te lezen dienen wij onze verwachting bij te stellen. Kan je hiervan melding maken via de Feedback knop in de App? Zo kunnen wij, eventueel met behulp van een ontwikkelaar, hiermee aan de slag.

Groet, Denise

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag @Akire,

Welkom op de Eneco Community!

Zo te lezen dienen wij onze verwachting bij te stellen. Kan je hiervan melding maken via de Feedback knop in de App? Zo kunnen wij, eventueel met behulp van een ontwikkelaar, hiermee aan de slag.

Groet, Denise
Hoi Denise,

Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels feedback gegeven via de app. Kan ik in de tussentijd voorlopig ergens anders ook mijn verbruik/tegoed inzien behalve de Eneco app? Ik wil graag weten of ik boven mijn termijnbedrag uit kom met mijn gebruik. Alvast dank! Gr, Akire
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Akire,

Bedankt voor jouw reactie. Op basis van je huidige meterstanden kunnen wij ook nazien hoe je ervoor staat.

Hieruit rolt een advies voor de resterende termijnen tot aan jouw jaarnota, dit is er nog slechts één,

Jouw adviesbedrag hiervoor blijft gelijk aan je huidige maandbedrag. Dat betekent dus dat je een goede koers vaart richting de jaarnota. 😉 Deze wordt in de eerste helft van januari verwacht.
Hi Rodney, dank voor je bericht, fijn te horen dat ik "goed" zit, echter zou ik het gespecificeerde willen weten, hoeveel zit ik er maandelijks gemiddeld onder of boven het termijnbedrag? Kan me voorstellen dat je dit niet op een forum deelt, zou je me hierover kunnen mailen?

Daarnaast ben ik benieuwd wanneer ik de app kan gaan gebruiken (zie eerste berichtje). Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +2
De berekening die we maken is op jaarbasis, @Akire.
Dus je standen en het verbruik tot dan toe doorberekend naar de eerst volgende jaarnota.

Hoe dit dus daadwerkelijk verdeeld is weten wij niet. Ik lees dat je zelf ook de standen bijhoud in een Excel, daar zou je dan wijzer van moeten worden in deze.
Zelfde probleem hier, al 43 dagen "niet wat wij verwachten"
Jammer, kan het natuurlijk ook in excel bijhouden maar waarom brengen jullie dan die app uit.
Reputatie 5
Badge +4
@JLG bedankt jouw reactie in dit topic. Wil je toelichten welke problemen je ervaart met de Mijn Eneco- app?
Het invoeren van warmte 1 geeft de melding dat de ingevulde waarde niet overeenkomt met wat eneco verwacht, schijnt iets met marges te maken te hebben.
Ik gebruik de app nu denk ik een jaar en 80% van de tijd werkt het niet.
Steeds deze melding.
Reputatie 5
Badge +3
@JLG,

Bedankt voor jouw reactie. Naarmate onze levering langer loopt, zal ook het ingeschatte verbruik beter aansluiten op je werkelijke. Dit zorgt er voor dat het invoeren van de meterstanden om je verbruik te monitoren in de toekomst dus ook steeds beter zal lukken.

Voor nu raad ik je ook aan gebruik te maken van de optie Feedback in de Mijn Eneco-app.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen