Sticky

Kevins App Update #05 -- de laatste ontwikkelingen van de Eneco App --

Kevins App Update #05 -- de laatste ontwikkelingen van de Eneco App --
Reputatie 3
Badge +1
@KevinD is Digital Expert bij Eneco en houdt zich bezig met de Eneco App, samen met een team van zo'n twaalf collega's. In deze vijfde update koppelt Kevin terug wat er gedaan wordt met jullie antwoorden op de vraag 'wat zou jij doen als baas van de app?' en hij vertelt over de laatste wijzigingen in de app, waarvan de meeste gelden voor de Android versie van de app.

Wil je meepraten over de Eneco App of heb je een vraag aan Kevin? Laat het hieronder weten!

https://www.youtube.com/watch?v=05K00fXadlY

Als de video niet afspeelt in dit scherm, bekijk deze dan direct op YouTube.

? Klik hier voor alle edities van Kevins App Update

19 Reacties

Niets nieuws dus. Problenen met de app worden simpelweg niet serieus genomen. Hier nig steeds gepruts met data. Onjuiste tarieven. Onjuiste verbruik.

nu 3wkn verder 8 medewerkers of meer die het nog steeds niet oplossen.

je kunt uiteraard heel leuk xo’n video blogje doen, maar zou zeggen Eneco los eerst de echte serieuze problemen van de app op voordat er iets nieuws naar voren komt die half gebakjen is.

ps de nieuwe app gebruik ik dus niet meer.
Gelukkig hebben wij Toon®️ Mark.
Daar is de status berekening gelukkig wel goed en veel belangrijker: real time.
Klopt Ton. Op toon staat het gelukkig wel goed. Dus waarom het in de app niet kan is mij dan ook een raadsel?. Concurerende aanbieders hebben wat betreft aplicatie het veel beter op orde.
Volstrekt van de klant los om te showen met nieuwe features zolang de basic meterstanden niet in de app werken en dat al wekenlang
Reputatie 1
ik heb zonnepanelen en kan de teruglevermeterstanden hiervan niet in de app invullen, en zelfs niet de gewone verbruiks meterstanden omdat ik dan de melding krijg dat de meterstanden afwijken van de verwachting.

kun je er niet voor zorgen dat bij de volgende update deze invoer wel mogelijk is, zodat de app bruikbaar wordt?
Kan je vergeten !??
Lees eerdere versies van hem maar eens terug.
Sinds dat deze App er is probeer ik dat geregeld te krijgen.
Gelukkig is er Zon op Toon?
Reputatie 1
Brandje wrote:

Kan je vergeten !??
Lees eerdere versies van hem maar eens terug.
Sinds dat deze App er is probeer ik dat geregeld te krijgen.
Gelukkig is er Zon op Toon?

Mmm. Ik zie de discussies daarover, en antwoorden gaan er vooral over dat de financiele verwachting berekenen zo complex is. Daar wil ik graag vanaf zien 😉. Wat mij betreft is de app al bruikbaar als ik de app alleen maar als "registratie-instrument" kan gebruiken, waarbij ik eventueel "# kwh nog te verbruiken tot jaarafrekening" kan zien. Zelf kan ik wel inschatten wat mijn zonnepanelen opleveren / terugleveren in de komende periode (tot de jaarafrekening). Voor een energie-leverancier die zich profileert als groen, mag je toch wel iets verwachten? @KevinD Een minimal viable product voor zonnepaneel bezitters is toch niet teveel gevraagd?

Overigens heb ik geen slimme meter, en ook geen Zon op Toon, dus gewoon klassiek handwerk (aflezen meterstanden en inkloppen)
Geen slimme meter is nu nog qua saldering identiek; straks 2020/21 bij wijziging ElectriciteitsWet is een Slimme meter nodig om de terugleversubsidie te ontvangen.

Stel dat Kevin de implementatie rond krijgt, dan is er straks ( en dat duurt niet lang meer) qua PV en deze App weer een totaal andere situatie.
Nu lever ik 51,8 % van de opwek terug aan het Net, dat zal straks bij mij bv aanzienlijk lager moeten om je rendement hoog te houden. Dat is info die straks (bij stoppen saldering) nog veel belangrijker wordt.

Dus ik zou het zelf monitoren voor eigen inzicht maar mooi continueren en daar op blijven vertrouwen.
Reputatie 5
Badge +3
Hi @mpleizr,

Bedankt voor je reactie en feedback. Zoals in de video wordt besproken gelukkig ook een hoop zaken die wél al opgelost zijn! 😉 Hopelijk behoren de door jou specifiek benoemde zaken ook snel tot het verleden en kunnen we je snel weer verwelkomen in de app.

Blijf de video's vooral volgen en we lezen je vragen en opmerkingen graag terug.
Reputatie 7
Badge +8
Hoe moet ik mijn mening over de Mijn Eneco diplomatiek en beroepsmatig vertellen ?.

Beste Kevin,

Hoe de huidige Mijn Eneco app in elkaar steek, ben ik allerminst tevreden mee, dit gaat om de volgende punten:

Mijn jaarnota komt normaal in December, maar is spontaan opeens in Oktober al gekomen, en dit blijf voortaan ook Oktober (Vreemd, niet waar?!). Ik leef alweer bijna in December, mijn tussenstand laat nogsteeds een glazenbol zien, waar is mij tussenstand? Ik zal geen genoegen nemen met dat dit x maanden duurt alvorens dit weer zichtbaar is.

Verbruik wat Mijn Eneco laat zien, wijk erg af met wat Toon laat zien. Ik weet dat Mijn Eneco met vaste kosten reken en Toon niet, maar als ik die kosten af haal van wat Mijn Eneco laat zien zal het gelijk moeten lopen, helaas is dat niet zo. Toon loop 1000% zeker goed en gelijk.

De nieuwe interface als je via welke willekeurige bekende browser naar https://mijn.eneco.nl/ gaat. Je krijg een login schermpje, daarna heeft notebene een windmolen de wind tegen (ik vind het knap.), maar wat schep mij verbazing, door de pagina te refreshen word je opeens automatisch door geleid naar jouwe persoonlijk mijn Eneco omgeving, helemaal geen wind tegen. Denk dat dat wat schoonheidsfoutjes zit in het script.

Dat was hem wel, ik ben het eens met mpleizr, eerst iets goed maken alvorens je nieuwe functies wil implementeren. Alvorens moet ik daar wel mij petje voor af doen, team van Mijn Eneco voeg tenminste nieuwe functionaliteiten toe aan haar app, daar kan het gehele Toon team inclusief Quby nog wat van leren, veel beloven en zeggen maar niets waar maken.
Reputatie 3
ArjenM wrote:

Mmm. Ik zie de discussies daarover, en antwoorden gaan er vooral over dat de financiele verwachting berekenen zo complex is. Daar wil ik graag vanaf zien 😉. Wat mij betreft is de app al bruikbaar als ik de app alleen maar als "registratie-instrument" kan gebruiken, waarbij ik eventueel "# kwh nog te verbruiken tot jaarafrekening" kan zien. Zelf kan ik wel inschatten wat mijn zonnepanelen opleveren / terugleveren in de komende periode (tot de jaarafrekening). Voor een energie-leverancier die zich profileert als groen, mag je toch wel iets verwachten? @KevinD Een minimal viable product voor zonnepaneel bezitters is toch niet teveel gevraagd?

Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens @ArjenM. Als Eneco zijnde is het natuurlijk apart dat we in de app nog zo weinig te bieden hebben voor duurzame gebruikers met zonnepanelen. Wat je noemt als minimal viable product (lees: eerste versie met minimale functionaliteiten) komt overeen met wat ik sinds het maken van deze video's vaker heb gehoord op het forum. We willen het hier misschien nogal eens te ingewikkeld maken, maar het is helemaal geen gek idee om zonnepaneel bezitters zelf hun geschatte jaaropwek en/of teruglevering in te laten voeren. Dan hebben jullie in ieder geval iets en kunnen we ondertussen nadenken over een verbeterde versie. Dit ga ik bespreken in het team met onze designers en ontwikkelaars, kom ik op terug!

@mAiden bedankt voor je uitgebreide en uiterst diplomatieke reactie. Wat betreft je Tussenstand en afwijkende verbruik: als je mij in een PM je klantnummer stuurt loop ik graag e.e.a. voor je na om te kijken wat er achter de schermen allemaal gebeurt. Ik ben het met je eens dat je anno 2018 mag verwachten dat iets als de Tussenstand gewoon het hele jaar door werkt. En geloof me, dat willen wij ook.

Daarnaast ben ik heel blij dat jullie allemaal zo betrokken reageren op de video's. De reden dat we hier mee zijn begonnen is om jullie zoveel mogelijk inzicht te geven in waar we aan werken. Met name zodat er een open gesprek kan plaatsvinden over de prioriteit van bepaalde functionaliteiten. Jullie opmerkingen worden namelijk in het team besproken, waardoor we nu bijvoorbeeld veel meer focus leggen op het verbeteren van de Tussenstand en het doorgeven van meterstanden dan een paar maanden terug. Ook wordt het door deze topics heel duidelijk dat we achterlopen qua dienstverlening voor zonnepaneel bezitters.

Ik besef me dat het soms lang kan duren, wij zijn ook maar een 10-koppig team in een grote organisatie, maar ik zie deze topics als een mooie eerste stap voor Eneco om beter naar jullie te luisteren en een betere app neer te zetten. Blijf dus vooral jullie eerlijke mening delen!👏
KevinD wrote:

We willen het hier misschien nogal eens te ingewikkeld maken, maar het is helemaal geen gek idee om zonnepaneel bezitters zelf hun geschatte jaaropwek en/of teruglevering in te laten voeren. Dan hebben jullie in ieder geval iets en kunnen we ondertussen nadenken over een verbeterde versie. Dit ga ik bespreken in het team met onze designers en ontwikkelaars, kom ik op terug!

Hoi @KevinD,

Drie maanden geleden in de Kevin’s update #1 geef ik deze tip reeds. Zie mijn laatste volzin.
Dus ik begrijp dat het (invoeren ingeschat PV jaaropwek) nu pas serieus wordt opgepakt/besproken???
Reputatie 3
Brandje wrote:

KevinD wrote:

We willen het hier misschien nogal eens te ingewikkeld maken, maar het is helemaal geen gek idee om zonnepaneel bezitters zelf hun geschatte jaaropwek en/of teruglevering in te laten voeren. Dan hebben jullie in ieder geval iets en kunnen we ondertussen nadenken over een verbeterde versie. Dit ga ik bespreken in het team met onze designers en ontwikkelaars, kom ik op terug!

Hoi @KevinD,

Drie maanden geleden in de Kevin’s update #1 geef ik deze tip reeds. Zie mijn laatste volzin.
Dus ik begrijp dat het (invoeren ingeschat PV jaaropwek) nu pas serieus wordt opgepakt/besproken???

Haha zeker niet, maar het heeft wel een iets lagere prioriteit dan het oplossen van de grote problematiek rondom de Tussenstand en het doorgeven van meterstanden. Dus des te vaker ik dit onderwerp in het team benoem en aangeef dat meer gebruikers er behoefte aan hebben, des te eerder het in gang wordt gezet 😉
Oké, dat is duidelijker!
Uiteraard begrijp ik dat er meer op jullie bordje ligt, maar een invoer mogelijkheid implementeren van de ingeschatte opwek zou relatief makkelijk kunnen zijn toch?
Ik ben benieuwd, maar je begrijpt ik blijf als PV eigenaar sceptisch......
Reputatie 1
@KevinD Bedankt voor je uitgebreide reactie, en ik ben ben benieuwd!🙂
Leuke app, ik zou zelf graag een manier zien om aantekeningen te maken zodat ik dit niet in een aparte agenda hoef te doen.

Off-topic: Mooi font heeft dit forum.
StéphanL wrote:

@KevinD is Digital Expert bij Eneco en houdt zich bezig met de Eneco App, samen met een team van zo'n twaalf collega's. In deze vijfde update koppelt Kevin terug wat er gedaan wordt met jullie antwoorden op de vraag 'wat zou jij doen als baas van de app?' en hij vertelt over de laatste wijzigingen in de app, waarvan de meeste gelden voor de Android versie van de app.

Wil je meepraten over de Eneco App of heb je een vraag aan Kevin? Laat het hieronder weten!

Wij zijn redelijk tevreden over Toon en de Toon app. Tot nu echter !! Komt er een update van de app, wil je dat gaan doen, krijg je van je telefoon als antwoord, dat deze niet compatibel is!! Na 37 min in de wacht bij Eneco/Toon krijg je als antwoord "u heeft een "oude" telefoon, want de software moet minimaal 5.0 zijn. Dus u moet een nieuwe telefoon kopen, want de oude app kunt u dadelijk niet meer gebruiken". Wat is dit voor ongein? Kunnen de app makers er niet voor zorgen dat ik, met mijn Samsung Smartphone van amper 6 jaar oud, gewoon de Toon app kan blijven gebruiken?. We leven in een weggooi maatschappij, maar dit is toch wel bizar.
De Toon®️ App en de App Mijn Eneco zijn 2 verschillende App’s. De laatste App werkt toch ook op een oude mobiel?
Dit topic over meer over de gebruiks-mogelijkheden en het werken aan nieuwe mogelijkheden van de App Mijn Eneco.

Je kan beter een nieuw topic starten om je ongenoegen over de geheel andere App Toon®️ op Afstand daar uiten.
Reputatie 7
Badge +8
Jokes wrote:

StéphanL wrote:

Wij zijn redelijk tevreden over Toon en de Toon app. Tot nu echter !! Komt er een update van de app, wil je dat gaan doen, krijg je van je telefoon als antwoord, dat deze niet compatibel is!! Na 37 min in de wacht bij Eneco/Toon krijg je als antwoord "u heeft een "oude" telefoon, want de software moet minimaal 5.0 zijn. Dus u moet een nieuwe telefoon kopen, want de oude app kunt u dadelijk niet meer gebruiken". Wat is dit voor ongein? Kunnen de app makers er niet voor zorgen dat ik, met mijn Samsung Smartphone van amper 6 jaar oud, gewoon de Toon app kan blijven gebruiken?. We leven in een weggooi maatschappij, maar dit is toch wel bizar.

Je geef de verkeerde de schuld. Google verplicht ontwikkelaars om minimaal Android 5 te ondersteunen 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen