Sticky

Kevins App Update #02

Kevins App Update #02
Reputatie 3
Badge +1
Iedere drie weken vindt er een 'sprint' plaats in het ontwikkelteam van de Eneco app. Na zo'n sprint staan er altijd weer nieuwe dingen live. Drie weken geleden trapte Kevin (digital expert in het app team) af met zijn eerste editie van Kevins App Update.

Dit is de tweede editie, waar Kevin in nog geen 45 seconden vertelt welke drie zaken er verbetert zijn in de Eneco app.

Bekijk Kevins App Update #02 en laat hieronder weten hoe jij de app ervaart. Kevin reageert zelf op jouw reactie!

https://www.youtube.com/watch?v=s0NyAU7mh%2Dk

👉 Klik hier voor alle edities van Kevins App Update

9 Reacties

Leuk dat er achter de schermen hard gewerkt word. Ik vraag me wel af wanneer de app Toon vervangt. Zodat we geen geld weggooien aan abonnement kosten voor de Toon (voor 45 euro abonnement kun je 80m3 gas verstoken) en de juiste thermostaat bij de cv-ketel en of warmtepomp kunnen gebruiken. Zodat je ook echt je ketel oid tot in de puntjes af kan stellen.
Ik denk dat de App Mijn Eneco en de App Toon®️ op Afstand 2 verschillende doelen beogen.
De 1 richt zich op klanten vooral zonder Toon®️ en de 2e richt zich vooral op klanten die Toon®️ op afstand willen bedienen. Of........
Reputatie 3
C. de Groot wrote:

Leuk dat er achter de schermen hard gewerkt word. Ik vraag me wel af wanneer de app Toon vervangt. Zodat we geen geld weggooien aan abonnement kosten voor de Toon (voor 45 euro abonnement kun je 80m3 gas verstoken) en de juiste thermostaat bij de cv-ketel en of warmtepomp kunnen gebruiken. Zodat je ook echt je ketel oid tot in de puntjes af kan stellen.

Het is zo dat bijna de helft van onze Eneco app gebruikers een Toon heeft, dus dit is zeker een belangrijke groep voor ons. @Brandje heeft wel een punt dat de Toon app natuurlijk volledig gericht is op Toon gebruikers.

Wij richten ons op de Eneco klant in de breedste zin, vandaar dat wij nu ook aan het onderzoeken zijn hoe we meerdere soorten thermostaten zouden kunnen bedienen vanuit onze app. Denk hierbij aan Toon, Nest, ThermoSmart etc. Momenteel zit er een kleine feature in de app voor het koppelen van de Toon, maar dit was een eerste experimentele stap voor ons.

Het bedienen van meerdere soorten thermostaten is nog wel een beetje toekomstmuziek, maar dat is wel onze visie!
Idd zit er een koppeling in ook met Toon®️.
Helaas ook die werkt niet als je zonnepanelen hebt.
Een ramp is dat niet, want in principe zou je genoeg aan Toon®️ met Zon op Toon®️ moeten hebben.
Oke dus 50% van jullie doelgroep heeft een Toon®️, is er ook bekend hoeveel daarvan weer Zon op Toon®️ hebben?
Reputatie 3
@Brandje bedoel je dat je de Toon helemaal niet kan koppelen of dat er na het koppelen geen verbinding kan worden gemaakt? Dit zou namelijk los moeten staan van of je wel of geen zonnepanelen hebt.

De statistieken van Zon op Toon heb ik niet bij de hand, maar dat soort cijfers zijn voor dit topic ook niet heel relevant denk ik.
Hoi Kevin,

In de App Mijn Eneco zit een mogelijkheid om toestemming te geven voor koppeling met Toon®️.
Helaas als je een PV hebt is dat niet mogelijk.
Reputatie 3
Brandje wrote:

Hoi Kevin,

In de App Mijn Eneco zit een mogelijkheid om toestemming te geven voor koppeling met Toon®️.
Helaas als je een PV hebt is dat niet mogelijk.

Dat zou niet de reden moeten zijn... Ik stuur je even een PM om e.e.a. uit te zoeken!
Top Kevin!
ik ben benieuwd.
Reputatie 3
Brandje wrote:

Top Kevin!
ik ben benieuwd.

Voor de volledigheid zal ik hier de uitkomst ook delen: de manier waarop de Toon van (sommige) veldtesters staat geregistreerd is de reden dat deze niet wordt herkend door de app. Hier gaan we intern mee aan de slag om een oplossing te bedenken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen