Kan niet inloggen op Mijn Eneco | Eneco Community

Kan niet inloggen op Mijn Eneco

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Probleem: ondanks het gebruik van de correcte gebruikersnaam en het correcte wachtwoord krijg ik bij het inloggen op Mijn Eneco voortdurend de melding 'De gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist'. Ben hier al 5 dagen (v.a. 19 nov.) mee aan het worstelen. Heb 2 maal telefonisch contact gehad, maar dit heeft niet veel meer opgeleverd dan dat er wellicht een storing is.
Probleem alleen op pc, app op iPhone is ok.
Wachtwoord diverse malen gereset/vervangen, helpt niet.
Gezien op 2 verschillende pc's.
Gezien met zowel Chrome als Edge browsers.
In browser (Chrome) History, cache, passwords, etc. verwijderd, helpt niet.
Diverse extensions in Chrome uitgezet, helpt niet.
VPN verbinding uit gezet, helpt niet.

24 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @iheyboer,

Welkom op de Community!

Je mag voortaan ons ook wel eerder aanhaken dan pas na 5 dagen 😉

Wil je voor mij je klantnummer toevoegen aan je profiel?
Dat is dan alleen voor ons Moderators zichtbaar en zo kunnen we direct met je meekijken naar een oplossing.

Groet, Vincent
Reputatie 1
Badge +4
Ik heb dit probleem ook, alleen kon ik alleen in de app met mijn credentials en vanaf gisteren alleen in Mijn Eneco en niet meer in de app. Heel vervelend dit.
Reputatie 4
Badge +3
ITWillie wrote:

Ik heb dit probleem ook, alleen kon ik alleen in de app met mijn credentials en vanaf gisteren alleen in Mijn Eneco en niet meer in de app. Heel vervelend dit.

@ITWillie

Er is helaas sprake van storing. Helaas is het niet bekend wanneer dit wordt opgelost. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak.

Groet, Audrey
Helaas heb ik hetzelfde probleem al ITWillie. Ik begrijp nu dat er sprake is van een storing.
Maar wat ik ook heb in Mijn Eneco op de PC is dat ik wel mijn klantgegevens zie, maar niet het verbruik. Het akkoord wat ik ooit gegeven heb voor de slimme meter lijkt verdwenen, als ik dan weer op akkoord klik, gebeurd er niets.
Maakt dat ook deel uit van de storing?
Reputatie 7
Badge +4
@JanB

Het lijkt erop dat dit er ook mee te maken heeft (we horen meer van dit soort geluiden), maar dit moeten wij nog onderzoeken.
Beste Eneco moderator

Het is blijkbaar nog niet gelukt om de problemen op te lossen.
Nu heb ik ondertussen wel een tweetal vragen:
  • Binnenkort moet ik mijn jaarafrekening krijgen. Op Mijn Eneco lijkt het alsof ik geen toestemming heb gegeven voor het lezen van de slimme meter. Dat heb ik al bijna een jaar geleden wel gedaan. Het lukt in ieder geval nu niet om toestemming te geven. Kunnen jullie nog wel de slimme meter lezen of moet ik straks zelf toch de meterstanden doorgeven?
  • Binnenkort loopt mijn huidige contract af. Eind oktober heb ik bij jullie weer voor een nieuw jaarcontract afgesloten. Ik zie dat nieuwe contract niet bij mijn producten staan in Mijn Eneco, kan dat kloppen of is er daar ook iets mis?
Reputatie 5
Badge +3
@JanB,

Bedankt voor jouw reactie. De ontbrekende weergave van je verbruik zit ditmaal in de meter zelf. De uitleesfunctie staat in storing.

Jouw netbeheerder is hiervan op de hoogte en werkt aan een oplossing.

De kans bestaat hierdoor dat je binnenkort, ondanks de aanwezigheid van slimme meters, een e-mail ontvangt om jouw meterstanden door te geven.

Zo kunnen wij jouw jaarnota alsnog tijdig maken. Ontvang je hiervoor geen verzoek, dan kun je ervan uitgaan dat de standen weer op afstand uitleesbaar zijn en de storing is verholpen.

Rond 15 december wordt jouw jaarnota verwacht.

De nieuwe overeenkomst vind je in Mijn Eneco terug nadat deze gestart is, na afloop van jouw huidige energiecontract.

Vragen? Stel ze gerust!
Het is nu ruim 2 weken geleden dat ik dit probleem (niet kunnen inloggen op mijn Eneco op de PC) voor het eerst gezien heb en gemeld heb. Het enige wat ik tot nu toe weet is: er is een storing. Is er al enig zicht op een oplossing of een datum waarop een oplossing verwacht wordt?
Reputatie 5
Badge +4
@iheyboer enorm vervelend dat je nog altijd niet kunt inloggen op je online Mijn Eneco account. Jouw klantnummer heb ik zojuist gedeeld met onze beheerders. Binnen een aantal dagen weet ik of het issue is of kan worden opgelost en binnen welke termijn. Sorry voor het ongemak en hopelijk heb je nog een laatste restje geduld.
Beste Eneco moderator,

Het is inmiddels 8 december. De datum van verlenging.
Gisteren zag ik in Mijn Eneco dat er helemaal geen productgegevens zijn, ook niet de oude. In de hoop dat dat vandaag wel goed zou komen, tot vandaag gewacht.
Maar ook vandaag staat er de boodschap 'Er zijn geen producten gevonden'.
Gelukkig heb ik nog wel stroom en gas.
Maar er is iets goed mis dus.

Verder is er nog geen vraag om mijn meterstanden gekomen, ik neem dus aan dat jullie wel de slimme meter kunnen lezen. Ik zie mijn verbruik in Mijn Eneco echter nog steeds niet.
Als je geen automatisch aanbod voor een nieuw contract hebt gehad kan je beter gaan bellen met 088 895 59 55
De tijd dringt want per 1 januari zullen de prijzen weer verder stijgen.
@Brandje

Ik heb op 30 oktober mijn nieuwe contract al ontvangen. Ingang 8 december, dat was ook de laatste datum van mijn oude contract.
Snap dus niet dat het product niet in Mijn Eneco te zien is.
Oké, dan valt dat of onder de storing op Mijn Eneco of na het weekend verschijnen de gegevens van je nieuwe contract.
Ik zou het even aanzien.
Reputatie 7
Badge +4
@JanB

Er gaat iets mis achter de schermen, waardoor jouw Mijn Eneco momenteel niet optimaal werkt. We gaan hiermee aan de slag en ik laat het je in dit topic weten zodra er nieuws is.

De meterstanden kunnen wij inderdaad digitaal aflezen.

Groet, Denise
Er zijn inmiddels weer 13 dagen verstreken sinds de laatste reactie van moderator Erica op mijn vraag of er zicht is op een oplossing en wanneer deze verwacht wordt. Het antwoord toen: "Binnen een aantal dagen weet ik of het issue is of kan worden opgelost en binnen welke termijn. Sorry voor het ongemak en hopelijk heb je nog een laatste restje geduld."
Dan zou ik nu wel eens willen weten hoeveel dagen "een aantal dagen" is en hoeveel dagen een "laatste restje geduld" omvat.
Ook hier problemen met inloggen via app iOS sinds een klein maandje.

Reputatie 5
Badge +3
@iheyboer,

Bedankt voor jouw geduld allereerst. Ik ben zo vrij geweest om jouw wachtwoord zelf aan te passen en merk dat het inloggen hierna gewoon lukt. De aanpassing zal ik via een privébericht met je delen, we vernemen graag of je met de correcte inloggegevens ook weet in te loggen. 😉
Reputatie 5
Badge +3
@Majomo,

Bedankt voor jouw bericht, ik zie onder het klantnummer dat er momenteel geen sprake is van een account.

Wil je daarom de registratie voor Mijn Eneco (opnieuw) doorlopen? Via de volgende link kun je dat doen.

www.eneco.nl/aanmelden
Rodney wrote:

@Majomo,

Bedankt voor jouw bericht, ik zie onder het klantnummer dat er momenteel geen sprake is van een account.

Wil je daarom de registratie voor Mijn Eneco (opnieuw) doorlopen? Via de volgende link kun je dat doen.

www.eneco.nl/aanmelden

Helaas lukt dat niet met huidig mailadres. Ik wordt dan ingelogd op mijn eneco in de browser. Moet ik dan een nieuw mailadres aanmaken alleen voor de eneco App?
Reputatie 7
Badge +4
@Majomo

Bedankt, dan gaan wij ermee aan de slag voor je. Je hoeft geen nieuw e-mailadres/account aan te maken enkel voor de App.

Groet, Denise
Het oorspronkelijk door mij gemelde probleem (op de pc niet kunnen inloggen op Mijn Eneco, ondanks het gebruik van de juiste gebruikersnaam en wachtwoord) is inmiddels verholpen. Ik weet niet precies wat er achter de schermen is gebeurd, maar in ieder geval werkt het weer naar volle tevredenheid.
DeniseMR wrote:

@Majomo

Bedankt, dan gaan wij ermee aan de slag voor je. Je hoeft geen nieuw e-mailadres/account aan te maken enkel voor de App.

Groet, Denise

Tot op heden kan ik helaas nog steeds geen gebruik maken van de app. Zijn jullie er nog mee bezig?

groet, Mario
Sinds gisteren ook geabonneerd op Toon. Ook in de Toon app kan ik niet inloggen. Als ik gebruikersnaam en wachtwoord wil opvragen krijg ik alleen mn gebruikersnaam in mail, geen mail met reset wachtwoord
Majomo wrote:

DeniseMR wrote:

@Majomo

Groet, Denise

Tot op heden kan ik helaas nog steeds geen gebruik maken van de app. Zijn jullie er nog mee bezig?

groet, Mario

Zojuist ook telefonisch contact gehad met Eneco. Ook zij snappen het probleem niet. Alles al geprobeerd. Ook een link gekregen voor bevestiging aanmelden mijn eneco met een validatiecode. Ook dit werkt helaas niet, zie foto. Wil toch wel graag snel een oplossing zeker ik nu ook geabonneerd ben op Toon, een dienst waarvoor ik betaal maar geen gebruik van kan maken.

hoop snel wag te horen nu van jullie.
groeten, Mario

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen