Inzicht in verbruik Mijn Eneco -app - Tussenstand | Eneco Community
beantwoord

Inzicht in verbruik Mijn Eneco -app - Tussenstand

• 25 oktober 2018
  • 44 reacties
  • 1943 Bekeken

Ik snap niet waarom jullie de app hebben, zijn nu al paar jaar bij jullie en app werkt niet zo als het zou moeten. Zoals de tussenstand heeft nog nooit gewerkt. Echt schandalig. En maar reclame maken voor de app. Zorg eerst dat het een keer goed werkt.
icon

Beste antwoord door Audrey 19 februari 2019, 10:28

@all,

bedankt voor jullie reactie. De releasedatum is nog niet bekend. Zodra dit het geval is, melden we dit via het forum. Onze excuses voor dit ongemak.

Groet, Audrey
Bekijk origineel

44 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @Melnick,

Welkom op het forum en bedankt voor jouw kritische blik! We hebben de app ontwikkeld om je meer inzicht te geven in jouw verbruik. Ik kan me voorstellen dat je het beu bent wanneer dat in jouw situatie anders uitpakt. Om na te gaan wat er speelt, heb ik direct even met je meegekeken. Op dit moment werkt de Tussenstand niet omdat jouw jaarnota voor de deur staat, medio november kun je deze verwachten.

Kort voor én na de komst van de jaarnota, tonen we in de Mijn Eneco-app geen voorspelling. Laat het gerust weten wanneer je na de jaarnota nog altijd geen Tussenstand ziet. We lossen dat graag voor je op. Je kunt hiervoor overigens terecht in de app zelf, zo kunnen we direct meekijken. Navigeer hiervoor eenmaal ingelogd naar Menu > Feedback.
Reputatie 1
Badge +4
Ik kan ook nog steeds niet de app gebruiken, omdat mijn gegevens niet blijken te kloppen, terwijl ik wel op mijn Eneco kan inloggen
Hoi,

De eerste 4 dagen van januari heb ik volgens de eneco app. Exact 9 kub gas verbruikt, iedere dag. Ik zie ook in november en december vaak dezelfde aantallen terugkomen.

De staatsloterij heb ik nog nooit gewonnen, daar heb ik net zoveel kans op als dat het waar is dat ik dagen achtereen exact hetzelfde verbruik heb.

Daarbij zie ik als ik bij uren kijk geen data staan op 3 januari.

Rond de app de data af? En wat betekend dit voor mijn jaarrekening??
Reputatie 2
Badge
Hallo ik heb vanaf 5/01/19 geen update meer van verbruik eneco app ,verbruikscijfers zijn van 5 januari staat in app.
Hoi @Roontje

Minimaal 2 dagen achterstand is bij deze App normaal.
Ik zou morgen even afwachten.
Reputatie 2
Badge
Ok ga ik doen even voor de duidelijkheid ,heb hier nooit last van gehad vandaar dat het mij opvalt.
De App rond idd data af.
Voor de jaarnota maakt dat niets uit, want die wordt opgemaakt adhv je originele gasmeter die cumulatief gewoon je verbruik ook in 3 decimalen weergeeft.
Sinds 5 januari 2019 kan ik op de site en op de app mijn verbruik niet meer zien. Heb de app er al opnieuw opgezet. Heb ook al contact gehad met Eneco. Daar zeggen ze dat ze het zelf wel kunnen inzien en er een melding van zullen maken. Het gaat wel ruim 2 weken duren voordat het misschien opgelost gaat worden. Bij Eneco kunnen ze het verbruik wel inzien. Maar het geeft niet want 1 x per maanden sturen ze wel een overzicht van mijn verbruik. Ben benieuwd of meer mensen hier nu last van hebben.
Badge
Bij mij hetzelfde al sinds 5 januari geen activiteit meer in app. Normaal volgende dag bijgewerkt maar nu al 4 dagen verder
Badge
Kan ook geen nieuw feedback bericht meer geven in app. Heb wel bij feedback in oud bericht zelfde vraag gesteld maar daar lijkt geen beweging in te komen
Reputatie 5
Badge +5
@JohnFon bedankt voor je berichten. Door extra drukte kan het langer duren voor je antwoord krijgt dan je van ons mag verwachten via de feedbackoptie in de app. Sorry daarvoor. Gelukkig kan ik ook met jou meekijken.

Op 5 januari hebben wij inderdaad voor het laatst jouw meterstanden kunnen uitlezen van de slimme meter. Soms kan een slimme meter, tijdelijk, niet worden uitgelezen. Dergelijke verstoringen worden automatisch opgepikt door de netbeheerder en verholpen. Onhandig dat je nu geen inzicht hebt in je verbruik maar ik vertrouw erop dat het spoedig opgelost wordt.
Ok ga ik doen even voor de duidelijkheid ,heb hier nooit last van gehad vandaar dat het mij opvalt.
Hoi Roontje,

Net bij mij even gecontroleerd; bij mij is 3 januari 2019 de laatst bij verwerkte dag.
Er zijn dus duidelijk problemen bij Eneco.

Als ik kijk bij www.slimmemeterportal.nl dan zijn mijn standen t/m gister gewoon opgehaald.

Reputatie 7
Badge +8
Hier heeft Eneco ook de grootst mogelijke moeite met mijn verbruik te laten zien. Is voor laatst op 4 januari bijgewerkt, terwijl slimmemeterportal het tm gisteren laat zien.
Ook mijn Tussenstand werkt nogsteeds niet.

@Erica
Reputatie 5
Badge +5
@Roontje @JohnFon @Brandje @mAiden @Drika er is inderdaad een issue geconstateerd door ons met betrekking tot het ophalen van de gegevens uit de slimme meter. Dit issue is inmiddels ook alweer verholpen. De gegevens moeten weer doorkomen binnen maximaal 3 dagen. Dank voor jullie geduld en oplettendheid!
Sinds 5 januari kan ik mijn tussenstand niet meer zien via de app en website. Ook kan ik het verbruik sinds 5 januari niet meer zien. Ik wil graag weten wat er aan de hand is.

Mvg
Badge
de te downloaden verbruiksgegevens gaan niet verder dan 5 januari. Komen de gegevens nog of is er storing. Op Toon zijn ze wel zichtbaar.
Reputatie 5
Badge +5
@V.F. @D. Haagsman waar jullie beide tegenaan lopen in de Mijn Eneco- app is een bekend issue welke inmiddels ook is verholpen. Het duurt nog een paar dagen voor het verbruik weer op gang komt en zichtbaar is. Sorry voor het ongemak en bedankt voor jullie geduld!
Badge
Ondertussen is het dag na melding bijgewerkt maar daarna weer stilgevallen, wat is et asn de hand??
Sedert 4 januari kan ik zowel online als via de Eneco app geen verbruik gegevens meer inzien. Na hierover gebeld te hebben en iets geplaatst te hebben via deze site zijn er gebruik gegevens gekomen online tot 6 januari en op de app tot 7 januari. Er was beloofd dat de issue opgelost was met 3 dagen. Maar helaas nu op 12 januari is daar nog niets van te zien. Als ik mijn gebruik download op de Eneco site krijg ik wel het gebruik tot 7 januari echter met dezelfde begin stand elektra op 6 en 7 januari welke begint met bv 10xxx en eindstand van 13xxx staat er doodleuk achter dat ik 5 Kwh uur verbruik heb en volgens de stand is het echter meer dan 3duizend Kwh. Geen vertrouwen meer in Eneco. Komen de afspraken ook niet na. Of is de oorzaak van dit alles dat mijn slimme meters verouderd zijn. Zijn geplaats begin 2007. Omdat in juni 2019 wederom de gasprijs enorm gaat stijgen en mijn contract afloopt voor het eerst in 45 jaar toch maar overstappen.
Bij mij is het t/m 10 januari bijgewerkt.
Eneco loopt standaard altijd 2 dagen achter, dus zou het nu opgelost zijn.
Badge
Er wordt aangegeven dat het 2 werkdagen kan zijn maar over het algemeen kan je de volgende dag na 9:30 uur de stand van zaken zien . Bij de laatste “shutdown” duurde het 4 dagen. Na deze bijwerking staat het nu dus weer stil (vandaag dus al weer de 4 dagen!

Goedemorgen,

Bij mij werkt de tussenstand nog steeds niet. Staat al weken op hetzelfde bedrag terwijl er fors bespaard is. Ook de verspillingschecher werkt na 2 maanden nog steeds niet! Zou toch niet zo behoren te zijn bij dit abbo....

Mvg,
Mark
Zou dit nagekeken kunnen worden? Bij mijn collega dezelfed issue. Tussenstand staat bij ons beiden al wekenlang op Euro 212.- Lijkt dus op een algemeen probleem bij het uitlezen van Toon. Kan er aangegeven worden waarom dit probleem zich voordoet? Alvast bedankt, Mark
Reputatie 5
Badge +3
Goedemorgen,

Bij mij werkt de tussenstand nog steeds niet. Staat al weken op hetzelfde bedrag terwijl er fors bespaard is. Ook de verspillingschecher werkt na 2 maanden nog steeds niet! Zou toch niet zo behoren te zijn bij dit abbo....

Mvg,
Mark

Hi Mark,

Goed dat je dit bij ons onder de aandacht brengt. Binnen 2 weken volgt er een nieuwe update van de Mijn Eneco app. We gaan ervan uit dat dit met deze update opgelost wordt. Sorry voor het ongemak.

Groet, Audrey
Bedankt voor de reply. Wordt nu toch hoog tijd om dit te fixen. Ik wacht komende week even de update van de app af en zal dan mijn bevindingen laten weten. Mvg, Mark

Reageer