Inloggen Mijn Eneco werkt (weer) niet. | Eneco Community
vraag

Inloggen Mijn Eneco werkt (weer) niet.

• 29 december 2018
  • 17 reacties
  • 420 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Goede middag, ik probeer in te loggen op Mijn Eneco maar elke keer springt de pagina terug naar de begin pagina waar gevraagd word naar mijn inlognaam.
Verschillende browsers geprobeerd maar allen werken niet.
Via email al nieuw wachtwoord aangemaakt maar helaas geen succes.
Is er een storing of wat is er aan de hand?
Iemand ideeen?

Sander

17 Reacties

Goede middag, ik probeer in te loggen op Mijn Eneco maar elke keer springt de pagina terug naar de begin pagina waar gevraagd word naar mijn inlognaam.
Verschillende browsers geprobeerd maar allen werken niet.
Via email al nieuw wachtwoord aangemaakt maar helaas geen succes.
Is er een storing of wat is er aan de hand?
Iemand ideeen?

Sander

Wens je veel succes ! Eneco gaat je niet helpen is mijn ervaring. Die hebben echt geen enkele boodschap aan een serieuze klacht van een klant.
Reputatie 1
Badge
Haha, dank je, die ervaring heb ik helaas ook van voorgaande gemelde problemen.
Eneco blijkt hier inderdaad weinig om te geven.
Haha, dank je, die ervaring heb ik helaas ook van voorgaande gemelde problemen.
Eneco blijkt hier inderdaad weinig om te geven.

Ben al aan het aanmelden bij Disqus (RADAR) om het daar maar eens te gaan proberen. Zodra die aan de bel gaan trekken beweegt men meestal wel.
Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @S. der Weduwen,

Goed dat je al je klantnummer aan je profiel hebt toegevoegd!

Ik zie namelijk dat je alleen gebruik maakt van een Toon Abonnement. Hierbij is het wel nodig om een Mijn Eneco account te hebben, om gebruik te kunnen maken van de Toon app.
De Mijn Eneco app kan je echter pas gebruiken als je ook actief levering hebt voor gas en elektriciteit.

Groet, Vincent
Reputatie 1
Badge
Goede morgen,

Waarom kan ik hier dan niet inloggen? Alleen met Facebook login! Toon is een onderdeel van Eneco en het forum zou daarom wel bereikbaar moeten zijn. Met de inlog van Toon lukt het niet!

En zoals ik zei probeer ik in te loggen en krijg dan geen foutmeldingen. Mijn gebruikersnaam word zelfs herkend. Als ik WW invul springt hij weer terug naar de login pagina.

Heel verwarrend allemaal.
Gr. Sander
Reputatie 5
Badge +5
@S. der Weduwen vervelend dat het niet lukt zeg. Ik ben nog wel benieuwd op welke omgeving je nu doelt. Mijn Eneco of de Toon-app? Je kunt niet inloggen op Mijn Eneco wanneer je geen stroom en gas afneemt. Wel kun je met de Mijn Eneco inlog gebruik maken van de Toon-app. Inloggen op het forum is wel gelukt gezien je ook berichten kunt plaatsen hier (?)

We helpen je uiteraard enorm graag verder maar voor ons is het ook nog wat verwarrend 🙂
Reputatie 1
Badge
Hallo Erica,

Ik heb een Toon van Eneco.
En er is een Toon forum.
Als ik wil inloggen op het Toon Forum dan word er om een Eneco inlog gevraagd.

Dus zegt u het maar welke inlog daarvoor nodig is?
Dat ik berichten kan plaatsen op dit forum komt doordat ik ingelogd ben via Facebook. Dat is blijkbaar wel mogelijk.
Maar niet met de inloggegevens van Toon zelf.
Beetje raar dit allemaal.
En het blijkt wel dat het allemaal van geen kant klopt want u snapt het zelf ook al niet hoe ik hier terecht kom. En zo te lezen ben ik niet de enige.

Gr. Sander
Reputatie 5
Badge +5
@S. der Weduwen dat je niet kunt inloggen op het Toon forum klopt, deze bestaat niet meer. De beide fora zijn enige tijd geleden samengevoegd. Daarnaast word je automatisch doorgeleid naar dit forum waar je kunt inloggen met je Facebook gegevens of Mijn Eneco inlog, mits je gas en stroom afneemt omdat dit vooralsnog gekoppeld is aan de levering van gas en stroom. Door het samenvoegen zijn er een aantal zaken verandert en wordt er daarnaast nog veel gesleuteld om dit platform te optimaliseren. Ik ga daarom jouw verhaal delen met de ontwikkelaars van onze community om na te gaan hoe het nu precies werkt met inloggen. Tot die tijd kun je dus enkel via Facebook inloggen. Je kunt overigens wel succesvol inloggen op de Toon-app?

Het klopt allemaal wel dus, maar door vragen te stellen wordt het allemaal wat duidelijker 😉
Reputatie 1
Badge
Hallo Erica, bedankt voor je reactie.
Ik ben het niet helemaal eens met je dat alles klopt.
Je kan dus alleen inloggen op dit forum via Facebook als je geen abbo hebt op Eneco gas of stroom. Dus als je geen Facebook hebt kun je niet inloggen.

Wel heb ik een abonnement op Toon van Eneco.
Hier heb ik een Eneco gebruikersnaam voor en wachtwoord. In de Toon app word hier om gevraagd. Zie foto.

Heel verwarrend dus. En omdat de 2 forums samen zijn gegaan moet je toch met de Toon(Eneco) gebruikersgegevens in kunnen loggen lijkt mij.
Gr. Sander

Reputatie 5
Badge +5
@S. der Weduwen klopt helemaal hoor wat je aangeeft. Je zou ook moeten kunnen inloggen met je Mijn Eneco inlog. Niet op Mijn Eneco zelf, maar wel op dit forum en in de Toon-app. Vandaar ook mijn vraag of je wel succesvol kunt inloggen op de Toon-app? Dit helpt bij het onderzoeken van het issue namelijk. Ik lees dit nog graag!
Reputatie 7
Badge +8
Snap niet helemaal waar het nou mis gaat, je heb inderdaad niet de keuze om via Mijn Eneco in te loggen als je geen gas en/of stroom af neemt. Maar je heb wel de mogelijkheid om via Facebook in te loggen, mocht je geen Facebook hebben, dan kan je nog altijd zelf een account aanmaken door op "Maak een account aan" te klikken:

Kortom ook zonder Facebook, kan je prima op het forum komen. Zolang je maar even lees! 😀
Reputatie 1
Badge
@Erica
Inloggen op de app gaat wel.
Inloggen op dit forum gaat niet.

@mAiden
Lekker bijdehand om dat te zeggen dat ik niet goed lees, probeer niet het probleem bij mij weg te schuiven! Er zit gewoon een flinke bug in de site wat jullie niet kunnen(willen) vinden.
Zie foto als ik probeer in te loggen!
Het werkt niet!!
Reputatie 7
Badge +8
@mAiden
Lekker bijdehand om dat te zeggen dat ik niet goed lees, probeer niet het probleem bij mij weg te schuiven! Er zit gewoon een flinke bug in de site wat jullie niet kunnen(willen) vinden.
Zie foto als ik probeer in te loggen!
Het werkt niet!!

Ten eerste ik werk niet voor Eneco.

Ten tweede: er niets bijdehands aan, ik schuif geen problemen naar jou toe, ik constateer wel dat je gewoon niet duidelijk en goed lees wat er staat aangegeven.
Heb duidelijk laten zien met printscreens dat je echt wel een account kan aanmaken zonder dat je hoef in te loggen met een Facebook account.
de inlog optie met Mijn Eneco gaat voor jou niet werken, dit werk echter alleen als je Stroom en Gas afneemt van Eneco.
Voor jou blijven dan 2 opties over.

• Via Facebook inloggen.
  • Via een zelf aangemaakte account, wat ik hierboven uitlegde.
Dat je een Toon account heb, daarmee kan inloggen dat kan prima kloppen. Echter de omgeving Mijn Eneco (http://mijn.eneco.nl/) is voorbehouden aan mensen met ook daadwerkelijk een energiecontract bij Eneco. Waardoor automatisch het inloggen met een Mijn Eneco ook voor deze mensen is voorbehouden. 😉
Reputatie 1
Badge
@mAiden
Waarom denk jij dat ik probeer in te loggen op Mijn Eneco? Omdat dat staat in mijn screenshot?? Klopt omdat de site van forum.eneco.nl dit zelf aangeef!! Lees dit maar!

Een account aanmaken natuurlijk al lang geprobeerd. Maar word al herkent met mn mailadres. 🤔 misschien omdat ik me aan heb gemeld voor de Toon app... met een mijn eneco account?? Maar laat de mensen van Eneco zelf even reageren , die zouden wel moeten weten waar ik het over heb.
Reputatie 7
Badge +8
@S. der Weduwen ,

Nog 1 keer maar nu in jip en janneke taal..

Inloggen via de optie Mijn Eneco is onmogelijk voor jou, aangezien je geen contract bij Eneco heb inzake Stroom en Gas.
Leveringscontract is verplicht wil je kunnen inloggen met de optie Mijn Eneco.

De opties die voor jou overblijven is:

• Via Facebook inloggen.
  • Via een zelf aangemaakte account, wat ik hierboven uitlegde.
Als je een zelf aangemaakte account wil nemen, dan zal je inderdaad een nog niet bestaande e-mail adres moeten gaan gebruiken, aangezien je huidige aan je Toon Abonnement vast zit.
Daarbij loop ik lang genoeg mee, om ook wel alle ins en outs te weten. 😉
Reputatie 1
Badge
@S. der Weduwen klopt helemaal hoor wat je aangeeft. Je zou ook moeten kunnen inloggen met je Mijn Eneco inlog. Niet op Mijn Eneco zelf, maar wel op dit forum en in de Toon-app. Vandaar ook mijn vraag of je wel succesvol kunt inloggen op de Toon-app? Dit helpt bij het onderzoeken van het issue namelijk. Ik lees dit nog graag!
@mAiden
Dus jij zeg dat Erica het fout heeft?
Reputatie 7
Badge +8

@S. der Weduwen klopt helemaal hoor wat je aangeeft. Je zou ook moeten kunnen inloggen met je Mijn Eneco inlog. Niet op Mijn Eneco zelf, maar wel op dit forum en in de Toon-app. Vandaar ook mijn vraag of je wel succesvol kunt inloggen op de Toon-app? Dit helpt bij het onderzoeken van het issue namelijk. Ik lees dit nog graag!@mAiden
Dus jij zeg dat Erica het fout heeft?

@S. der Weduwen ,

Ja, dat zeg ik ja.
De knop "Inloggen met je Mijn Eneco" staat gekoppeld aan de Mijn Eneco omgeving, jij heb geen toegang tot deze omgeving.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen