Inloggen Mijn Eneco niet mogelijk met nieuw klantnummer | Eneco Community
beantwoord

Inloggen Mijn Eneco niet mogelijk met nieuw klantnummer

• 13 november 2018
  • 11 reacties
  • 2104 Bekeken

Vanuit het verleden ben ik klant geweest, nu ben ik terug en heb ik mijn oude klantnummer gekregen met toevoeging -2. Wanneer ik wil inloggen op mijn eneco, dan herkent de website het oude klantnummer op mijn adres.

Ik kan dus niet inloggen met mijn nieuwe klantnummer, omdat ik telkens onterecht wordt herkend als bestaande klant. Hoe kan ik met mijn -2 inloggen?
icon

Beste antwoord door DeniseMR 13 november 2018, 12:47

Dag @Erique_123,

Welkom op de Eneco Community!

Je klantnummer is hetzelfde gebleven enkel de toevoeging is gewijzigd van -1 naar -2. Dit betekent dat je Mijn Eneco inloggegevens ook hetzelfde zijn gebleven. Je gebruikersnaam is hiervoor je klantnummer, min de toevoeging. Mocht je het wachtwoord niet meer weten, dan kan je hiervoor een resetmail aanvragen via de website zelf.

Overigens hebben we momenteel te maken een storing, waardoor jij niet kan inloggen. Ik raad je daarom aan om het later in de week opnieuw te proberen.

Groet, Denise
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @Erique_123,

Welkom op de Eneco Community!

Je klantnummer is hetzelfde gebleven enkel de toevoeging is gewijzigd van -1 naar -2. Dit betekent dat je Mijn Eneco inloggegevens ook hetzelfde zijn gebleven. Je gebruikersnaam is hiervoor je klantnummer, min de toevoeging. Mocht je het wachtwoord niet meer weten, dan kan je hiervoor een resetmail aanvragen via de website zelf.

Overigens hebben we momenteel te maken een storing, waardoor jij niet kan inloggen. Ik raad je daarom aan om het later in de week opnieuw te proberen.

Groet, Denise
Ditzelfde probleem heb ik dus ook. Wij hadden een zakelijk contract bij jullie waar ook ons privédeel aan gekoppeld zat. We hadden dus een klantnummer met toevoeging -1 voor het zakelijke deel en -2 voor het privédeel. Nu zijn wij sinds een aantal weken verhuisd en hebben wij voor het privédeel een nieuw contract gekregen/moeten sluiten met een nieuw klantnummer. Echter als ik wil inloggen op mijn Eneco met mijn bestaande mailadres, doch met het nieuwe klantnummer, wordt ik telkens doorgelinkt naar het oude contract met de melding u heeft al een account. Heb het inmiddels al met meerdere gebruikersnamen geprobeerd, doch dit lukt dus niet, hij linkt telkens door naar het oude contract.
Hoe kunnen we dit oplossen? Een optie om het oude account te verwijderen is er ook niet, want het zakelijke deel blijft gewoon lopen. Ik hoor graag van jullie. Heb ook al meerdere malen gebeld met de klantenservice maar ook daar kom ik niet verder.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Atty,

Welkom op de Community!

Het klantnummer in je profiel, is dat het nieuwste klantnummer van na de verhuizing?

Groet, Vincent
Nee ik zie alleen steeds de oude gegevens en niet de nieuwe. Het lukt niet om op het nieuwe klantnummer een account aan te maken.
Reputatie 5
Badge +5
@Atty als ik met je meekijk zie ik dat je je wel al succesvol hebt geregistreerd voor Mijn Eneco op 22 mei 2019. De gebruikersnaam is jouw e-mailadres. Deze registratie is gekoppeld aan jouw adres in Utrecht en dan als particuliere aansluiting. Wij hebben vanuit deze afdeling geen inzicht in een eventueel zakelijk contract. Ik zie verder geen bijzonderheden in jouw account.
Badge
Ook hier problemen met inloggen, na contractverandering. Contract stond eerst op mijn naam, nu i.v.m. btw terugvraag zonnepanelen, op naam van mijn vrouw.
Helaas zijn we zo 'dom' geweest om hierbij ons al eerder gebruikte e-mailadres door te geven.
Als we proberen een account aan te maken, krijgen we de melding 'Je kunt (nog) niet inloggen' omdat we geen klant (meer) zouden zijn.
Kan iemand ons hiermee helpen? Ons nieuwe klantnummer staat in mijn profiel.

Ook Toon krijg ik niet aan de gang, omdat deze nog aan ons oude account gekoppeld is.
Daarover zal ik waarschijnlijk in een ander topic moeten reageren, neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +5
@elianmars2

Goed dat je het aangeeft. Kan jij mij een privébericht sturen met daarin het oude klantnummer? Dan zorg ik ervoor dat het oude account opgeschoond wordt, zodat jij met hetzelfde e-mailadres een nieuw account kan aanmaken.

Alvast bedankt!

Groet, Denise
Badge
Hallo Denise,

Dank voor je reactie.
Ik heb een aantal keren geprobeerd een privébericht te sturen, maar ik krijg dan een foitmelding

Kan ik het oude klantnummer via dit topic doorgeven, of is dat niet handig?
Badge
Inmiddels is het toch gelukt om een privébericht te sturen via een andere browser.
Hopelijk gaat het lukken 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Fijn om te lezen, Denise komt bij je terug via PB!

Groet, Vincent
Badge
Inloggen is weer mogelijk. Dank!

Reageer