Inloggen mijn Eneco lukt niet na overstap | Eneco Community
vraag

Inloggen mijn Eneco lukt niet na overstap

• 8 januari 2019
  • 6 reacties
  • 226 Bekeken

Badge
Goedenavond,

Wij proberen in te loggen op mijn Eneco maar dit lukt niet. Krijgen steeds het bericht "er is iets mis gegaan" (app) of "je kan (nog) geen gebruik maken van..".

Eerst werkte alles nog. Nieuw wachtwoord aanvragen al gedaan en de toon app met dezelfde inloggegevens werkt wel.

Hoor graag of iemand weet wat te doen.

Bij voorbaat dank!

Willem

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@DeBruinWijk goed dat je dit met ons deelt. Ik informeer je graag! De reden dat je niet kunt inloggen op je Mijn Eneco account is vanwege een overstap naar aan andere leverancier. Dit per 28-12-2018. Zodra de levering stopt, wordt de toegang tot je account ontzegd. Ben je je bewust van de overstap?
Badge
Hi Erica, dank voor jou reactie. De overstap is mij echter niet bekend?!. Wij hebben geen andere / nieuwe overeenkomst met een andere leverancier. Begrijp dus ook niet waar dit op gebaseerd is..?
Reputatie 5
Badge +5
@DeBruinWijk enorm vervelend natuurlijk dat je je niet bewust bent van een overstap, maar deze heeft wel degelijk plaatsgevonden op 28-12-2018. Vanwege wetgeving rondom privacy en concurrentie kunnen wij niet inzien naar welke leverancier je bent overgestapt. De netbeheerder mag jou deze informatie wel verstrekken als neutrale partij. Jouw netbeheerder is Stedin. Voor contactinformatie kun je terecht via deze link.
Wanneer je weet wie nu de leverancier is kun je deze partij benaderen en verhaal halen. Is de aanmelding onterecht? Dan kun je ze verzoeken het kosteloos terug te draaien. Succes hoor!

Indien je nog vragen hebt, laat het mij dan weten.
Badge
Beste Erica, ik heb contact gehad met Stedin en heb een reactie gekregen. Best appart verhaal dit. Hieronder de reactie en alvast ter verduidelijking, de overeenkomst staat / stond op naam van mijn vrouw (aanvullend ter info, ik heb vandaag geprobeerd telefonisch contact te krijgen maar na 10min in de wacht heb ik het opgegeven.. ):

Bedankt voor jouw reactie. Ik zie inderdaad mevrouw als voormalige contract. Wat ik zie is dat er iemand zich heeft aangemeld op jouw adres. Om dit recht te trekken kan jij contact op met Eneco en een heran verzoeken. Eneco zal jou dan met terugwerkende kracht weer aanmelden.

Ik verneem graag de reactie en daarbij hoe het mogelijk kan zijn dat iemand anders zich aanmeld op ons adres en dat dit zonder bericht naar ons zo wordt doorgevoerd!!

Alvast mijn dank,

Groet, Willem
Badge
Iemand nog een reactie? Vindt het serieus een raar verhaal. Wij hadden een mooie overeenkomst. Is dit misschien een manier om klanten met vaste bedragen weg te werken? Echt absurd.
Reputatie 5
Badge +5
@DeBruinWijk graag voorzie ik jou van reactie. Door drukte is het niet altijd mogelijk direct te reageren. Hopelijk heb je daar begrip voor. Vanuit jouw situatie begrijpelijk en uiteraard wel wenselijk dat er snel reactie komt.

Wat Stedin jou aangeeft is niet helemaal correct. Als zij aangegeven dat iemand zich heeft aangemeld op jouw adres dan is dat de oorzaak, goed dat dit nu opgehelderd is. Zoals in mijn vorige bericht aangegeven kunnen wij geen heraansluiting (heran) opstarten: "vanwege wetgeving rondom privacy en concurrentie kunnen wij niet inzien naar welke leverancier je bent overgestapt". De gegevens van de persoon die zich op jouw adres heeft aangemeld mogen wij niet inzien of gebruiken en wij kunnen ook niet inzien naar welke energieleverancier het is overgezet. Om die reden is het voor ons niet mogelijk een heran op te starten. Wij gaan daarmee namelijk tegen de regels van de AVG en ACM in. Ik vind het dan ook meer dan vervelend dat Stedin claimt dat wij dit wel kunnen doen. Zij kunnen inzien wie nu de leverancier is op jouw adres en die partij kan de heraansluiting opstarten, omdat daar een aanmelding is gedaan welke onterecht door hen is doorgevoerd.

Graag wil ik aan dit verhaal nog toevoegen dat dit geen manier is om 'vaste bedragen weg te werken', al begrijp ik niet helemaal wat je hiermee precies bedoelt. Een consument die zich aanmeld op jouw adres, met zijn of haar eigen persoonsgegevens, is iets waarop onder de leveranciers geen extra controle wordt uitgevoerd. Dit kan dus helaas gebeuren. Enorm vervelend maar zeker niet iets wat bewust gedaan wordt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen