Gegevens in Toon en in mijn Eneco kloppen niet. | Eneco Community
beantwoord

Gegevens in Toon en in mijn Eneco kloppen niet.

• 1 juli 2016
  • 9 reacties
  • 431 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 87 reacties
Hallo allen,

In Toon staat voor de maand mei
geschat 248 kwh verbruik 69 kwh

In mijn Eneco staat voor de maand mei
Geschat249kwh
verbruik 199kwh ( normaal 65kwh en laag 134 kwh )

Gas in Toon maand mei
Geschat 36M3
verbruik 0 m3

In mijn eneco maand mei

ingeschat 32m3
verbruik 10m3

Verbruik in Toon mnd juni

ingeschat 236 kwh
verbruik 232kwh

in mijn Eneco mnd juni

ingeschat 215kwh
verbruik 225kwh ( normaal 102kwh laag 123kwh )

Gas in toon mnd juni
ingeschat 20m3
verbruik 13 m3

in mijn Eneco mnd juni

geschat 18m3
verbruik 13m3

Dus iets klopt er niet.

Folkert misschien wil ( kun ) je maandag even kijken zal toon open zetten voor het geval dat.
icon

Beste antwoord door Folkert 4 juli 2016, 11:29

@HJR

In de maand mei zijn er slimme meters geplaatst, helaas heeft dit als gevolg dat het verbruik in deze maand niet juist is geregistreerd door Toon.
Wanneer je nu kijkt in Mijn Eneco zie je dat er ook voor elektra 232 kWh is geregistreerd in de maand juni, de stand van 01-07-2016 was nog niet binnengekomen op het moment dat je je reactie geplaatst hebt. Ik heb je verbruiken aangepast naar 3343 kWh en 729 m3. Dit heeft geen effect op je maandelijks bedrag, dit blijft hetzelfde. Wel kan het maandelijkse ingeschatte verbruik nog steeds iets afwijken. Mijn Eneco en Toon hanteren niet exact dezelfde badkuip, zij verdelen het ingeschatte verbruik niet helemaal op dezelfde wijze over de 12 maanden in het jaar.
Bekijk origineel

9 Reacties

Heb je al eens gekeken bij de pagina Status Overzicht bij de letter I op Toon®️ wat het geschatte jaarverbruik is wat naar je Toon®️ gepushed is?

Heb je dat vergeleken met je gekozen streef verbruik bij Mijn Eneco.

Ik schat in dat die waardes niet over een komen.
Reputatie 3
Badge +3
Hallo Brandje,

Ingeschat in Toon is stroom 3273kwh Gas 732 m3

In mijn Eneco stroom 3343kwh Gas 729m3

Werk voor folkert 🙂 en bedankt voor de feedback.
Graag gedaan uiteraard.

Maar het hangt er van af, wie wat moet doen en wat juist is.
Dat geef je niet aan.

En het streefverbruik in Mijn Eneco kan je zelf aanpassen namelijk. :8
Reputatie 3
Badge +3
Denk als ze het streefverbruik van in mijn Eneco ( stroom 3343kwh Gas 729m3 ) naar de toon sturen dat het wel zou moeten kloppen.

Als ik het streefverbruik zelf wijzig dan pakt Toon dat toch niet vanzelf op?

p.s heb net streefverbruik gekeken stond op deze waarde 3343kwh Gas 729m3 nog maar een keer extra opgeslagen.

Als ik het streef verbruik zelf wijzig dan pakt Toon dat toch niet vanzelf op?

Klopt helemaal, maar Folkert moet wel weten hoe of wat.
In beide gevallen moet inderdaad een moderator pushen.

Nu is het duidelijker!
Reputatie 3
Badge +3
Brandje bedankt voor je tijd, we wachten maandag maar even af komt allemaal weer goed.
Reputatie 3
Badge +3
@ Folkert,

Is het misschien mogelijk om het volgende geschatte verbruik van 3343kwh en Gas 729m3 naar de toon te pushen?

Aanpassen van electra naar 3400 kw/pj en gas op 800m3/pj incl. evt. aanpassing van het maandbedrag wat daar bij hoort mag ook.
Toon klanten service staat open mocht dit nodig zijn.

Bedankt alvast.
Reputatie 7
Badge +6
@HJR

In de maand mei zijn er slimme meters geplaatst, helaas heeft dit als gevolg dat het verbruik in deze maand niet juist is geregistreerd door Toon.
Wanneer je nu kijkt in Mijn Eneco zie je dat er ook voor elektra 232 kWh is geregistreerd in de maand juni, de stand van 01-07-2016 was nog niet binnengekomen op het moment dat je je reactie geplaatst hebt. Ik heb je verbruiken aangepast naar 3343 kWh en 729 m3. Dit heeft geen effect op je maandelijks bedrag, dit blijft hetzelfde. Wel kan het maandelijkse ingeschatte verbruik nog steeds iets afwijken. Mijn Eneco en Toon hanteren niet exact dezelfde badkuip, zij verdelen het ingeschatte verbruik niet helemaal op dezelfde wijze over de 12 maanden in het jaar.
Reputatie 3
Badge +3
Dank je wel Folkert, ga als ik thuis ben weer even kijken.

Reageer