Geen inzicht in verbruik Mijn Eneco- app | Eneco Community
beantwoord

Geen inzicht in verbruik Mijn Eneco- app


Badge +1
Sinds Juni 2018 weer onderdeel vanEneco.
Op MijnEneco kan ik mijn verbruik van 2015 en 2016 inzien.

Maar met het contract wat sinds Juni 2018 loopt is er geen inzicht in het verbruik. Ook niet via de app.

Kunnen jullie controleren of jullie de slimme meters wel kunnen uitlezen en/of het wel werkt?
icon

Beste antwoord door Erica 14 januari 2019, 13:38

@B.P. Vermeulen bedankt voor de foto's. Hier ben ik inderdaad naar opzoek. De EAN codes op de meter komen niet overeen met onze administratie. Ik heb dit om te beginnen gedeeld met de eigenaar van jouw meter, Stedin. Daar heb ik de vraag neergelegd wanneer de meterwissel exact heeft plaatsgevonden. Zodra ik hier antwoord op heb laat ik de aanpassing aan deze kant uitvoeren met terugwerkende kracht. Houd daarom rekening met eventuele correcties op de kosten van de plaatsdatum tot nu. Ik kom weer bij je terug wanneer ik meer te weten ben gekomen.

Bekijk origineel

16 Reacties

Badge +1
Iemand van Eneco die kan reageren? 🙄
Reputatie 5
Badge +4
@B.P. Vermeulen allereerst mijn excuses dat wij eerder niet gereageerd hebben! Er lijkt iets fout te zijn gegaan waardoor reactie vanuit ons is uitbleven. Ik help je graag verder.

Wanneer ik jouw gegevens bekijk zie ik dat jouw meters niet op afstand uitgelezen kunnen worden omdat de meter niet slim is. Vermoedelijk wel digitaal. Dat betekent dat je in de app niet automatisch inzicht hebt in je verbruik. Wel kun je zelf je verbruik bijhouden door regelmatig je meterstanden in te vullen in de app. Hoe vaker je dit doet, hoe nauwkeuriger de berekening.

Na je eerste jaarnota vind je wel het jaarverbruik terug in de online Mijn Eneco omgeving. Dit is ook de reden dat je verbruiksgegevens ziet van 2015 en 2016. Dit zijn afgerekende jaren.
Badge +1
@Erica : Dank voor jouw antwoord. De slimme meter hangt er wel degelijk.
Hoe kunnen we er voor zorgen dat hij wel uitgelezen wordt?

Reputatie 5
Badge +4
@B.P. Vermeulen bedankt voor deze info en de foto. Het lijkt erop of dit niet bij ons bekend is. Dit is informatie die de netbeheerder met ons moet delen na een wijziging of aanpassing. Kun je mij vertellen (want niet leesbaar op de foto) wat de EAN code is (dat zijn de cijfers van de streepjescode) en wanneer deze meter is geplaatst. Ik kan deze details dan controleren en ervoor zorgen dat dit als nog juist wordt geregistreerd.
Badge +1
Hoi @Erica, als het goed is bedoel je deze detailfotos. De een van de elektrameter en de ander van de gasmeter. Ze hebben voor zover ik weet in 2016 eea aangepast.

Badge +1
Daarentegen laat de slimmemeterportal weer andere codes zien. Maar daar weten julkie vast welke wel of nietkloppen.

Reputatie 5
Badge +4
@B.P. Vermeulen bedankt voor de foto's. Hier ben ik inderdaad naar opzoek. De EAN codes op de meter komen niet overeen met onze administratie. Ik heb dit om te beginnen gedeeld met de eigenaar van jouw meter, Stedin. Daar heb ik de vraag neergelegd wanneer de meterwissel exact heeft plaatsgevonden. Zodra ik hier antwoord op heb laat ik de aanpassing aan deze kant uitvoeren met terugwerkende kracht. Houd daarom rekening met eventuele correcties op de kosten van de plaatsdatum tot nu. Ik kom weer bij je terug wanneer ik meer te weten ben gekomen.
Badge +1
Erica wrote:

@B.P. Vermeulen bedankt voor de foto's. Hier ben ik inderdaad naar opzoek. De EAN codes op de meter komen niet overeen met onze administratie. Ik heb dit om te beginnen gedeeld met de eigenaar van jouw meter, Stedin. Daar heb ik de vraag neergelegd wanneer de meterwissel exact heeft plaatsgevonden. Zodra ik hier antwoord op heb laat ik de aanpassing aan deze kant uitvoeren met terug werkende kracht. Houd daarom rekening met eventuele correcties op de kosten van de plaatsdatum tot nu. Ik kom weer bij je terug wanneer ik meer te weten ben gekomen.


Helemaal goed! Ik wacht rustig af 🙂
Badge +1
Hoi @Erica, heb je toevallig nog iets gehoord?
Reputatie 5
Badge +2
Hallo @B.P. Vermeulen,

Erica is er vandaag niet en daarom heb ik haar zojuist een mail gestuurd om na te gaan of zij al een terugkoppeling heeft gehad van de netbeheerder.
Ik ga er eigenlijk van uit dat dit nog niet het geval is, anders had je al een reactie van haar gehad.

Fijn weekend alvast, voor nu!

Groet, Vincent
Reputatie 5
Badge +4
@B.P. Vermeulen begrijpelijk dat je vraagt of er al meer bekend is. Ik heb heel laat reactie gehad van Stedin. De meterwissel heeft lang geleden al plaatsgevonden. De correctie is nu in handen van onze afdeling meters en facturatie. Wordt vervolgt! 🙂
Badge +1
Hoi @Erica, ik durf het bijna niet te vragen maar we zijn 15 dagen verder. Is eea nu correct verwerkt?
Reputatie 5
Badge +3
B.P. Vermeulen wrote:

Hoi @Erica, ik durf het bijna niet te vragen maar we zijn 15 dagen verder. Is eea nu correct verwerkt?




Goedemorgen @B.P. Vermeulen,

Mijn collega Erica komt hier zo snel mogelijk bij je op terug. Ik heb haar gevraagd om je van een update te voorzien.

Groet, Audrey
Reputatie 5
Badge +4
@B.P. Vermeulen vragen staat uiteraard vrij. Sorry dat ik je tussentijds niet van een update heb voorzien. De meterwissel schijnt namelijk indertijd correct verwerkt te zijn door Stedin en onszelf. Het probleem zit 'm in de registratie van het type meter. Dit klinkt ingewikkeld maar valt gelukkig mee. Er staat in het meterregister (eigendom netbeheerder) dat jouw meter niet uitleesbaar is op afstand maar dat is met deze meter natuurlijk wel mogelijk. Ik heb Stedin daarom gevraagd dit aan te passen zodat jij gewoon inzicht krijgt, en wij natuurlijk ook. Jammer genoeg zit de snelheid er dus niet echt in. Ook daarvoor mijn excuses.

Dit houdt ook in dat er geen correctie volgt van meterstanden en kosten ondanks mijn eerdere berichtgeving.
Reputatie 5
Badge +3
B.P. Vermeulen wrote:

Hoi @Erica, ik durf het bijna niet te vragen maar we zijn 15 dagen verder. Is eea nu correct verwerkt?




Hoi @B.P. Vermeulen,

Daar zijn we weer. Ik heb namens mijn collega Erica contact opgenomen met de netbeheerder. Het probleem zit niet bij de meters, maar bij de locatie. Dit is namelijk technisch onleesbaar. Hierdoor kunnen we dit niet op afstand uitlezen of verhelpen. De netbeheerder is hiervan op de hoogte en heeft maximaal een jaar de tijd om dit op te lossen. Dit betekent dat een nieuwe meterwissel ook niet zorgt voor een oplossing van dit probleem. Ook de Tussenstand of ander functies met betrekking tot het verbruik in de app werken niet naar behoren. Het is daarom belangrijk om goed op te letten bij de komst van een jaar- of eindnota of de meterstanden niet worden geschat. De meterstanden van de meters zelf zijn wel juist.

Groet, Audrey
Badge +1
Hi @Audrey

Technisch onleesbaar en het ligt niet aan de meter.. Zijn ze een kabel vergeten te trekken ofzo? Ik begrijp dat jullie er niets aan kunnen doen.

Ik ga zelf contact opnemen met Stedin. Maximaal een jaar om het op te lossen... Onacceptabel.

Bedankt voor jullie moeite!

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen