Foutieve weergave betalingen en nota’s op Mijn Eneco | Eneco Community

Foutieve weergave betalingen en nota’s op Mijn Eneco

• 11 oktober 2012
  • 12 reacties
  • 1699 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
  • Oud-Moderator
  • 2785 reacties
We hebben van jullie signalen ontvangen dat de nota’s en het openstaande saldo zoals dat nu op Mijn Eneco worden getoond, niet kloppen. In het overzicht van de openstaande nota’s op Mijn Eneco, staan nota’s die in werkelijkheid bijvoorbeeld wel betaald zijn. Daarnaast staat op alle nota’s in Mijn Eneco nu het woord TEST. De bedragen op deze (jaar)nota’s kloppen ook niet. We pakken deze problemen nu met de allerhoogste prioriteit op. Sorry voor het ongemak wat jullie hierdoor ervaren. Als er meer bekend is over een eventuele oplossing, laten we dat hier aan jullie weten! We hopen dat de problemen snel verholpen zijn.

12 Reacties

Okee, bedankt voor de uitleg.
Hopelijk is het snel opgelost, want dit is voor veel mensen erg schrikken!
Reputatie 5
Badge +3
Update: bovenstaande problemen zijn opgelost. Met de klanten waarbij zich nog wel enkele problemen voordoen, nemen wij binnen enkele dagen via e-mail contact op.
Reputatie 3
Badge
Fijn dat jullie dit snel hebben willen oplossen. Gelukkig aangezien het weekend ook al snel dichterbij komt. Scheelt een hoop stress bij mensen.
Bij mijn eneco staan nog steeds openstaande facturen die al we betaald zijn, op 21 december 2012 zelfs.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo tam/kira

Welkom op ons forum. Op 13 december 2012 hebben we de laatste betaling ontvangen. Een betaling van 21 december 2012 vindt ik niet terug. Als je wel op 21 december 2012 een betaling hebt verricht, vraag ik je het betaalbewijs via het vragenformulier op onze website toe te sturen. We bekijken dan graag waarom we de betaling niet hebben ontvangen. Zoals we het nu zien, is er geen sprake van niet verwerkte betalingen of een storing op Mijn Eneco.

Groet,
Mike,
Badge
Tam praat over 2012
Mike over dec 2013!
Reputatie 4
Badge +1
Klopt! Ik heb het gelijk even aangepast. december 2013 duurt nog wel even ;)
Bedankt voor je oplettendheid Hans.

Groet,
Mike
We hebben van jullie signalen ontvangen dat de nota’s en het openstaande saldo zoals dat nu op Mijn Eneco worden getoond, niet kloppen. In het overzicht van de openstaande nota’s op Mijn Eneco, staan nota’s die in werkelijkheid bijvoorbeeld wel betaald zijn. Daarnaast staat op alle nota’s in Mijn Eneco nu het woord TEST. De bedragen op deze (jaar)nota’s kloppen ook niet. We pakken deze problemen nu met de allerhoogste prioriteit op. Sorry voor het ongemak wat jullie hierdoor ervaren. Als er meer bekend is over een eventuele oplossing, laten we dat hier aan jullie weten! We hopen dat de problemen snel verholpen zijn.

Vreemd dat dit probleem wel bij jullie bekend is. Ik heb namelijk de betalingen vaak via Ideal gedaan en dit ging altijd goed totdat ik via afschriften zag dat er een fout bedrag was afgeboekt. Hierdoor kreeg ik een aanmaning die ik niet had verwacht. Hierover gebeld met de klantenservice en de beste man van Eneco deed net alsof het helemaal nieuw was voor hem. Hij zou in overleg gaan met de verantwoordelijke en kwam met de boodschap dat Eneco niet wil afzien van de 20 euro aanmaningskosten. Toch vreemd dat je als klant netjes wil betalen en niet in de gaten hebt dat er een ander bedrag wordt afgeschreven. En vervolgens 20 euro aanmaningskosten krijgt in DEZE TIJD!!
Reputatie 5
Badge +3
Beste robenans,

Welkom op ons forum. Het probleem wat je nu citeert, ontstond in oktober vorig jaar. Althans, toen kregen wij de signalen binnen van klanten over saldo-overzichten op Mijn Eneco die niet klopten. Dit probleem is al opgelost. De aanmaningskosten waar je nu naar refereert zijn van 15 januari 2013, in rekening gebracht omdat we onvoldoende betalingen hebben ontvangen. Er is bij ons niets bekend over problemen met iDEAL. Vandaar ook dat de medewerker aan de telefoon hier niets over kon zeggen.

Natuurlijk kan er een keer iets mis gaan en kan ik me voorstellen dat je dan graag een coulante houding van ons ervaart. We zijn bereid de aanmaningskosten te crediteren, op voorwaarde dat je het huidige openstaande saldo aan ons overmaakt. Op het saldo-overzicht op Mijn Eneco kun je zien om welk bedrag het gaat. Ik verneem graag van je wanneer dat betaald is, dan laat ik de aanmaningskosten dit keer vervallen.

Hoop dat ik je daarmee tevreden stel.

Groet, Kelly
Beste Kelly,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb direct alles betaald via IDEAL na mijn telefoontje met uw collega. Hierin zaten ook de aanmaningskosten van 20 euro. Als het goed is moet het bij jullie binnen zijn want er staan geen openstaande posten meer.

Wel wil ik nog even opmerken dat wij al geen acceptgiro's meer krijgen en dat wij zelf via Mijn Eneco betalen. Er is wel degelijk iets fout gegaan met IDEAL. Openstaande bedragen die op mijn eneco staan correspondeerden niet met de IDEAL betalingen. Dit kun je ook zien aan de betalingen met kenmerknummer van de openstaande posten.

Zonder veel ophef te maken ben ik blij met jullie standpunt om ons de aanmaningskosten kwijt te schelden. Wellicht kunnen deze in mindering gebracht worden op onze maandelijkse termijnkosten.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 5
Badge +3
Hallo robenans,

De betaling is dan nog onderweg naar ons. Ik hou het in de gaten en zodra de betaling er is, laat ik de kosten vervallen. Ik zal je nog even laten weten of het tegoed kan worden verrekend of dat we het uitbetalen (hangt er vanaf of de nota voor februari 2013 al klaar staat). Je hoort nog van mij!

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Beste robenans,

De betaling is binnen. Het bedrag van 20 euro wordt aan je teruggestort binnen enkele dagen.

Reageer