Engergieprijzen Mijn Eneco anders dan op contract. | Eneco Community
vraag

Engergieprijzen Mijn Eneco anders dan op contract.

• 1 mei 2015
  • 2 reacties
  • 322 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 21 reacties
Ik zie net dat de prijzen in Mijn Eneco, anders zijn dan op het contract dat ik heb afgesloten tot oktober 2017.

Volgens mijn Eneco:
Dubbeltarief normaal € 0,2131 per kWh
Dubbeltarief laag € 0,1967 per kWh
Normaal tarief gas meter € 0,62017 per m3

Volgens mijn contact (Premium Q3 14 tot 1102017):
Dubbeltarief normaal € 0,2102 per kWh
Dubbeltarief laag € 0,1938 per kWh
Normaal tarief gas meter € 0,6147 per m3

Waarom zijn de tarieven in Mijn Eneco anders dan de tarieven waar ik een contract voor afgesloten heb?

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Minette,

Scherp opgemerkt 😉 Er gelden volgens het contract inderdaad de volgende tarieven: € 0,2102 en 0,1938 per kWh. Dat er toch nog een verschil zit ten opzichte van de gegevens op Mijn Eneco, is correct. Graag leg ik je uit dat de belastingen en heffingen nog steeds kunnen worden aangepast door de overheid. Zo zijn per 2015 de Energiebelasting en de Opslag Duurzame Energie gestegen. Op Mijn Eneco vind je dus altijd de actuele tarieven.

Ik hoop dat ik je hiermee een duidelijk antwoord geef.

Groet,
Mike
Hi Mike,

Dank je voor je antwoord!
Jammer dat het in Mijn Eneco nergens terug te vinden is, met nog 2½ jaar te gaan op het contract en waarschijnlijk nog 2 keer een jaarlijkse stijging van de energiebelasting en kosten opslag DE wordt het allemaal een beetje onoverzichtelijk als je alleen je contract maar hebt om de bedragen in Mijn Eneco te vergelijken.

En als ik dan toch bezig ben met vertellen wat ik mis: ik vind het erg jammer dat ik in Mijn Eneco wel de opbouw van mijn maandelijkse termijn in bedragen voor gas en elektra kan zien, maar niet welk verbruik bij die bedragen hoort.

Groet, Minette

Reageer