Eneco.nl VS Eneco app verbruiken vergelijken | Eneco Community
beantwoord

Eneco.nl VS Eneco app verbruiken vergelijken

• 25 april 2019
  • 12 reacties
  • 703 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Goedemiddag,

Ik ben na het lezen van een vraag van een ander zelf eens gaan kijken hoe Eneco met mijn meterstanden omgaat online en in de app. Tot mijn verbazing weet de Eneco app meer dan eneco online.

Kleine voorgeschiedenis, vanaf oprichting Eneco lid. Alles ging jaren lang goed, tot 1 april 2019, waar door een contract verlenging er een periode zat van 2 april tot 11 april waarin er geen energiecontract was gekoppeld aan mijn adres. Dit alles opgelost contractueel en alles draait nu weer goed.

Nu heb ik op Eneco.nl de volgende grafieken verzameld.

Zoals te zien gaat het rond 1 april mis. Hierna zijn de verbruik gegevens niet meer op datum dd-mm maar staat er enkel een getal van 7 tot 13.

Dit zorgt ervoor dat de te downloadde data ook mis gaat zie onderstaande foto;

Wanneer ik dan in de Eneco app kijk zie ik dat er gewoon een verbruik staat geregistreerd. zie foto;

Nu zou ik graag willen vragen wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. En vooral hoe dit opgelost kan worden zodat de verbruiksdata weer normaal inzichtelijk is. En de data voor het downloaden weer normaal functioneert.

Mvg,
icon

Beste antwoord door DeniseMR 7 juni 2019, 15:14

@Eneco_gebruiker

Toevallig heb ik hier net een collega over kunnen spreken! We zijn bezig met een aantal verbeteringen in Mijn Eneco waar deze grafiek één van is. Naar alle waarschijnlijkheid zullen deze verbeteringen in de loop van deze zomer worden doorgevoerd, maar een exacte verwachting kan ik niet geven. Nog even afwachten dus!

Groet, Denise
Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Eneco_gebruiker bedankt voor het delen van jouw data ervaring rondom de Mijn Eneco online en - app omgeving. Goed dat je hier scherp op bent. De technische werking van beide is inderdaad iets afwijkend van elkaar maar de bron blijft te allen tijde onveranderd en dat is jouw slimme meter. Alle data halen wij dan ook hieruit en we zijn afhankelijk van de werking van dit systeem. Wat ik namelijk zie is dat wij geen data hebben doorgekregen en/of kunnen ophalen vanuit jouw slimme meter van 2 t/m 11 april. Dit komt door de tussentijdse afmelding welke inmiddels is hersteld waarover je zelf ook schrijft.

Uit de afbeeldingen die je toestuurt is het voor mij niet direct zichtbaar wat er niet klopt of ontbreekt. Wellicht wil je dit voor mij beschreven? Of bedoel je dat er toch verbruiksgegevens in de app en online staan over de periode die ik zojuist benoem?
Reputatie 2
Badge +2
Hallo @Erica ,

Dit klopt. In de periode 2 - 11 april was er geen contract dus kan Eneco niets zien.

Maar het gaat mij nu om alle dagen vanaf de 12e. Ik zie dit niet terug in het gedownloade Excel bestand.
Ook valt het mij op dat de verbruiksbalken in de grafieken niet meer veranderen. Dit blijft 7 tot 13 zonder maand.

Bij de eerdere maanden zie je dd-mm als datum aanduiding.

Ik wilde graag controleren of alles nu wel weer goed werkt. Want ik wil straks met een gerust hard weer even 3 jaar weg kunnen kijken, zonder steeds te moeten nadenken of alles wel klopt.

Mvg,
Reputatie 7
Badge +4
@Eneco_gebruiker

Duidelijk, bedankt voor de toelichting!

Dit lijkt om een fout te gaan in Mijn Eneco zelf. Om de weergave zo spoedig mogelijk weer accuraat te krijgen, maak ik hier melding van bij onze experts. In de tussentijd raad ik je aan gebruik te maken van de Eneco-App voor je inzicht.

Groet, Denise
Reputatie 2
Badge +2
Hallo @DeniseMR ,

Bedankt voor je reactie.
Inderdaad vandaar mijn vraag op het forum.

Ik zie in de Toon en Eneco app alles zeer accuraat. En hierdoor merkte ik ook dat er iets op de website misging. Ik hoop dat jullie het kunnen oplossen.😋.

Mvg
Reputatie 2
Badge +2
Hallo @DeniseMR ,

Ik wilde graag informeren of er al wat bekend is over de situatie.
Weten de experts wanneer de meterstanden weer correct worden weergegeven in het Excel bestand en in het verbruiksoverzicht op eneco.nl?

Dit omdat ik laatst de afrekening kreeg van het vorige contract en hier geschatte waardes voor verbruik waren aangenomen. Na telefonisch contact is er een verzoek om wijzigen van de afrekening voorgesteld. Dit op advies van de medewerker omdat er veel meer verbruik was aangenomen. En de kans bestond dat het nieuwe contract in ging met lagere meterstanden waardoor je "dubbel" het verbruik zou betalen.

Dit probleem kwam omdat er blijkbaar geschatte waardes zijn aangenomen terwijl we slimme meters gebruiken die real time de correcte standen zouden moeten doorgeven aan eneco.

Ik hoor graag van je!
Mvg,
Reputatie 5
Badge +5
@Eneco_gebruiker ik zal collega Denise vragen of zij jou al kan voorzien van een update maar vermoed dat dit nog niet het geval is. Wat een uitzoekwerk allemaal hé 😉 Dank voor je engelengeduld!
Reputatie 7
Badge +4
@Eneco_gebruiker

Op het moment nog geen nieuws, dus ik moet je vragen nog even geduld te hebben. Zodra er nieuws is, deel ik het in dit topic met je.

Groet, Denise
Reputatie 2
Badge +2
Beste @DeniseMR ,

Er is nu alweer een maandje verstreken dus ik dacht ik check het eens.
Is het probleem al gevonden en/of verholpen binnen Eneco?
Ik zag online dat er nog geen verandering in de situatie is namelijk.

Ik hoor het graag van je,

Mvg
Reputatie 7
Badge +4
@Eneco_gebruiker

We zijn inderdaad een tijd verder. Ik had graag gezien dat er al nieuws was, maar helaas is er nog geen duidelijkheid. Sorry!

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +4
@Eneco_gebruiker

Toevallig heb ik hier net een collega over kunnen spreken! We zijn bezig met een aantal verbeteringen in Mijn Eneco waar deze grafiek één van is. Naar alle waarschijnlijkheid zullen deze verbeteringen in de loop van deze zomer worden doorgevoerd, maar een exacte verwachting kan ik niet geven. Nog even afwachten dus!

Groet, Denise
Reputatie 2
Badge +2
Hallo @DeniseMR ,

Goed dat jullie bezig zijn met verbeteringen!
Dan wachten we af tot die tijd.

Maar het probleem met de meterstanden dat deze nu niet geregistreerd worden door mijn Eneco is iets anders dan de verbetering van de grafieken voor iedereen.

Zou je kunnen controleren of Eneco op dit moment wel de meterstanden kan uitlezen van mijn slimme meters en of deze dan kunnen worden gebruikt voor eventuele rekeningen etc. Dat ik het dan niet kan zien in mijn Eneco omgeving is niet belangrijk.

Dit vraag ik naar aanleiding van een nieuwe post over correctie van mijn meterstanden waar ik je in heb getagged. Want ik zou graag bevestigd willen hebben dat Eneco in ieder geval inzicht heeft in wat ik verbruik. I.P.V. geschatte waardes gebruiken in de tussentijd..

Mvg,
Reputatie 5
Badge +5
@Eneco_gebruiker de meterstanden kunnen wel uitgelezen worden van de slimme meter en worden ook gebruikt voor bijvoorbeeld een jaar- of eindnota. Dit staat dan ook los van bovenstaande besproken issue aangaande de grafieken. Als de meter een verstoring laat zien wanneer we willen uitlezen om de jaarnota op te maken, dan wordt de meterstand geschat. Een geschatte meterstand kan tot 6 maanden na jaarnota nog gecorrigeerd worden. Daarover zou ik me dus geen zorgen maken 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen