Eneco App en zonnepanelen | Eneco Community
beantwoord

Eneco App en zonnepanelen

Sinds vandaag heb ik zonnepanelen op het dak van appartementen complex
via de woon cooperatie.
Mijn vraag is moet/kan in de instelling op de Eneco app zo instellen zodat ik b.v.
de opbrengst van deze panelen kan zien of is dat niet mogelijk ?
ben in bezit van slimme meter.

BVD voor reactie
Harry
icon

Beste antwoord door Brandje 31 oktober 2018, 23:22

Dan is de vraag mbt inzicht App ook beantwoord.
De App, die hiervoor door mpleizr werd getoond, werkt/krijgt zn data vanaf Toon®️. Dus ook de opwek van de panelen via een in je groepenkast gemonteerde kWh-verbruiksmeter.
Er bestaat geen koppeling met Eneco en je Netwerkbeheerder met eerder genoemde verbruiksmeter.
Eneco heeft alleen koppelingen met hun eigen systemen en uiteraard NetbeheerNederland.

Je zal dus moeten monitoren met de App op je eigen inverter voor nader inzicht.

Bekijk origineel

5 Reacties

Hoi @Harry de Koning welkom op het forum

Het is zeker mogelijk om je opbrengst/teruglevering van je pv systeem zichtbaar te krijgen op toon.

Je kunt kiezen voor zonoptoon. De kosten zijn hiervoor €99,00 voor 1fase en €199,00 voor een 3fase aansluiting

Voor dit geld komt een monteur een kWhmeter plaatsen en krijg je extra sw op toon en je app

Van belang is een directe aansluiting inverter / meterkast

Zo ziet het er dan uit op de app en toon

Sinds vandaag heb ik zonnepanelen op het dak van appartementen complex
via de woon cooperatie.
Mijn vraag is moet/kan in de instelling op de Eneco app zo instellen zodat ik b.v.
de opbrengst van deze panelen kan zien of is dat niet mogelijk ?
ben in bezit van slimme meter.

BVD voor reactie
Harry

Ik denk het niet!
Of bedoel je dat de opwek van deze panelen wel via de groepenkast in jouw meterkast loopt....
Toon is voor mij niet zo interessant, om dat ik in een huurhuis woon met blokverwarming.

De opwek van de panelen loopt inderdaad via de (slimme) meterkast.
Dan is de vraag mbt inzicht App ook beantwoord.
De App, die hiervoor door mpleizr werd getoond, werkt/krijgt zn data vanaf Toon®️. Dus ook de opwek van de panelen via een in je groepenkast gemonteerde kWh-verbruiksmeter.
Er bestaat geen koppeling met Eneco en je Netwerkbeheerder met eerder genoemde verbruiksmeter.
Eneco heeft alleen koppelingen met hun eigen systemen en uiteraard NetbeheerNederland.

Je zal dus moeten monitoren met de App op je eigen inverter voor nader inzicht.
Bedankt voor deze uitleg.

M Vr Gr
Harry

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen