Eneco app en meterstanden komen niet juist door | Eneco Community
beantwoord

Eneco app en meterstanden komen niet juist door

Vanaf 17 januari j.l. is er geen verbruik meer in de Eneco app van stroom of gas.
icon

Beste antwoord door Audrey 19 februari 2019, 10:07

Topic; Eneco app en meterstanden komen niet juist door
Erica's reactie:EricaModerator@fwaleeuw dit is inderdaad een bekend issue. De oplossing hiervoor wordt verwacht in de tweede week van februari. Sorry voor het ongemak

We leven nu in week 4 februari 2019: geen communicatie meer en het probleem is tevens niet opgelost.
Wat kunnen en mogen we nu daadwerkelijk verwachten?

Goedemorgen @H.A. wrote,

Vanaf vandaag is het op Mijn Eneco (web, niet in de app) mogelijk voor klanten om hun MER in te zien en te downloaden. Op tabblad “Verbruik” is een nieuwe link toegevoegd. Wanneer je klikt op de link, komt je uit op een nieuwe pagina waar alle beschikbare MER’s aanwezig zijn voor de betreffende aansluiting. Je kunt er dan voor kiezen om de MER in pdf formaat te downloaden.

Wil je dit proberen?

Groet, Audrey

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @D.m. brienesse,

Goed om je hier op de Community te zien. Welkom!

Jouw meter geeft een foutmelding weer, een storing die door je netbeheerder opgepakt is.
Het kan soms enkele dagen tot een paar weken duren voor de gegevens weer goed doorkomen. Dan kan je daar een beetje rekening mee houden.

Zodra het weer goed loopt heb je weer inzicht via de app.

Groet, Vincent
Bedankt voor de snelle reactie. Dus als ik het goed begrijp blijven de gasmeter en electrameter wel op dit moment verbruik registreren? Alleen het doorzenden van de gegevens werkt nu niet. Klopt dat?
Reputatie 5
Badge +2
Dat heb je inderdaad goed begrepen! Zo zit het helemaal.

Graag gedaan zover!

Fijne dag nog.
De Eneco app laat alleen de meterstand laag zien en niet de normaal stand sinds enkele dagen,alleen het gasverbruik klopt wel, en de bedragen kloppen ook niet meer.Wat is er aan de hand met de Eneco app.???
Hier het zelfde. ( Het lijkt wel of alleen de laag verbruikscijfers worden gebruikt). Via app contact gezocht en tevens telefonisch contact gezocht. Blijkt dat mijn elektriciteit verbruik gegevens bij eneco helpdesk niet overeenkomen met de gegevens op de app. ( Gasverbruik wel juist) .Een verschil van 32Kw vanaf 21-01-2019 t/m 25-01-2019. Hierdoor is dag en maandverbruik niet juist. Tevens is de schatting van het verbruik dus ook niet juist. Hierdoor komt er ook een verkeerde tussenstand. Niet alleen in data gegevens(verbruik) maar ook in geld. Door de helpdesk is eea uitgezet naar de afdeling van de app. Al met al krijg ik als eindgebruiker het gevoel dat ik te maken heb met een gok-stok. Ik voel mij op dit moment enigszins belazerd. ( een site en een app die niet overeenkomen??) Als de data vanuit een bron(server) komt dan kan en mag het toch niet zo zijn dat de website, de app en de info van de helpdesk niet overeenkomen. Ik wil graag sturen op energieverbruik en daarvoor de tools gebruiken van de leverancier, maar dan wel met de juiste data. Hopelijk kunnen de ontwikkelaars op basis van de aangeleverde gegevens de bug achterhalen en de eindgebruikers weer voorzien van stuurinformatie waar ze wat aan hebben. Nu levert de app informatie die helaas onbetrouwbaar is. Dan kan nooit de bedoeling zijn van een ontwikkelaar en of de eindgebruiker. Suc6 met de oplossing. Graag een reactie van Eneco. Vrgr H.A.😟
Reputatie 5
Badge +3
@nico557 & @H.A.,

Bedankt voor jullie bericht. Hoewel de app als indicatie geldt en dus niet leidend is voor de jaarnota (dit blijven de meterstanden op de energiemeters) begrijp ik goed dat jullie hier graag wat duidelijkheid over hebben.

Onze ontwikkelaars kijken graag mee. Ik nodig jullie daarom uit de vraag in de Mijn Eneco-app zelf voor te leggen. Via Menu > Feedback vind je de optie die hiervoor is ingericht.
Goedemorgen @Rodney
Dank voor je reactie. In bovenstaande review staat echter dat ik al contact heb gezocht met de app afdeling via het menu Feedback.
Men is dus op de hoogte.
Ben benieuwd naar de reactie van de ontwikkelaars.
Echter ik zie en lees ook dat er meerdere gebruikers met dezelfde "storing" te maken hebben. Het is dus geen individueel probleem. Vrgr HA
@Rodney ,

De Eneco app komt aardig overeen met de jaarnota als het goed werkt wat niet het geval is,ik had met de betreffende afdeling hierover al telefonisch contact gehad met deze storing,maar helaas ze zwijgen in alle talen,het wordt tijd dat je de klanten toch echt serieus gaat nemen met hun klachten,we betalen toch elke maand €4,50 en dan mag je wel verwachten dat alles werkt zoals het hoort,en niet met een kluitje in het riet gestuurd worden.
@Rodney ,

Ik heb mijn vraag gistermorgen in de Feedback gesteld,en zoals ik al verwachte is het nog steeds niet gelezen.Dus het daarin zetten heeft geen zin blijkt nu wel.Ze zijn volgens mij met de winterslaap bezig.
Badge
In de app, android, worden alleen de tellerstanden elektra teller 1 getoond en berekend. Dit is al maanden zo. Wanneer wordt dit aangepast. Destijds al het advies gekregen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Op deze wijze is de app het niet waard.
Reputatie 5
Badge +5
@fwaleeuw dit is inderdaad een bekend issue. De oplossing hiervoor wordt verwacht in de tweede week van februari. Sorry voor het ongemak.
Reputatie 5
Badge +5
@nico557 @H.A. het is via die route drukker dan normaal. Dit omdat het probleem wat jullie ook ervaren een bekend probleem is. Hier wordt aan gewerkt. Er wordt hard gewerkt om iedereen van antwoord te voorzien deze week. Bedankt voor het geduld.
Erica's reactie:
Erica
Moderator
@fwaleeuw dit is inderdaad een bekend issue. De oplossing hiervoor wordt verwacht in de tweede week van februari. Sorry voor het ongemak

We leven nu in week 4 februari 2019: geen communicatie meer en het probleem is tevens niet opgelost.
Reputatie 5
Badge +3
Erica's reactie:EricaModerator@fwaleeuw dit is inderdaad een bekend issue. De oplossing hiervoor wordt verwacht in de tweede week van februari. Sorry voor het ongemak

Goedemorgen @H.A. wrote,

Vanaf vandaag is het op Mijn Eneco (web, niet in de app) mogelijk voor klanten om hun MER in te zien en te downloaden. Op tabblad “Verbruik” is een nieuwe link toegevoegd. Wanneer je klikt op de link, komt je uit op een nieuwe pagina waar alle beschikbare MER’s aanwezig zijn voor de betreffende aansluiting. Je kunt er dan voor kiezen om de MER in pdf formaat te downloaden.

Wil je dit proberen?

Groet, Audrey
@Audrey Zojuist de Mer ( maand energie rapport ) zonder problemen kunnen downloaden. vrgr HA
Reputatie 5
Badge +3
@Audrey Zojuist de Mer ( maand energie rapport ) zonder problemen kunnen downloaden. vrgr HA

Wat fijn dat je dit nog even aan mij laat weten @H.A. 😀
Woensdag avond verrassing, de app werkt weer. Plotseling zijn de dag kWh van 7 tot 21 uur van maandag tm vrijdag gevuld. Ook de maand januari is nu plots gevuld. Thx voor de oplossing. App is nu weer bruikbaar om te sturen op energie gebruik. HA

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen