Bedien je Toon met de Nederlandse versie van Google Assistant! | Eneco Community

Bedien je Toon met de Nederlandse versie van Google Assistant!

• 26 juli 2018
  • 38 reacties
  • 19624 Bekeken

Reputatie 3
Ongeveer een jaar geleden opperde “Coffee2code” op dit forum het idee om een integratie met de Google Assistant te maken (zie oude topic). Dat vonden wij toen ook een geweldig idee, maar helaas was de Google Assistant toen enkel beschikbaar in het Engels. Dus moesten wij allemaal nog even geduld hebben tot Google besloot ook ons kikkerlandje te ondersteunen.

*Tromgeroffel*

Vanaf vandaag is de Google Assistant ook in het Nederlands beschikbaar! En laten wij daar als Eneco nou meteen iets mee hebben gedaan. Heb je een Toon en een Android apparaat met de Nederlandse Google Assistant erop? Dan kun je je Toon toevoegen en als een van de eersten je thermostaat bedienen met de Google Assistant. Iedereen met een iPhone zal helaas nog even moeten wachten tot de Google Assistant app voor iOS beschikbaar komt in de App Store.

Even inloggen en daarna is het mogelijk om je temperatuur aan te passen, een programma in te stellen of simpelweg te vragen hoe warm het in huis is. Bekijk onderstaande video waarin onze Google Assistant expert, Dion, laat zien hoe het werkt!

Dit is natuurlijk nog maar een eerste begin. We zijn heel benieuwd wat jij van deze nieuwe ontwikkeling denkt en hoe we deze nog beter kunnen maken. Wat zouden we volgens jou als volgende moeten toevoegen aan de Google Assistant integratie van Eneco & Toon?

We horen het graag!

38 Reacties

Eindbazen!

Zou zelf ook wel wat willen uitproberen, is de source beschikbaar van de firmware en backend systemen?
Reputatie 3
De broncode van de koppeling die wij hebben gemaakt tussen de Toon en de Google Assistant is helaas niet openbaar. Maar je kunt wel zelf aan de slag met de Toon API en de Google Assistant SDK of DialogFlow, als dat is wat je bedoelde.
De broncode van de koppeling die wij hebben gemaakt tussen de Toon en de Google Assistant is helaas niet openbaar. Maar je kunt wel zelf aan de slag met de Toon API en de Google Assistant SDK of DialogFlow, als dat is wat je bedoelde.
Met de Toon API kan ik niet werken met m'n eigen toon zonder eerst een generieke applicatie waar iedereen wat aan heeft te maken.

Voor de rest wil ik graag met de Toon Firmware aan de slag om te kijken of ik zelf functionaliteit toe kan voegen aan de Toon 🙂

Ik hou van tinkeren met m'n hardware, daarom ben ik ook zo blij als iets open source is!

Voordeel voor jullie, contributies vanuit de community kunnen de toon veel beter maken, en de developers hebben het werk al verzet 🙂
Reputatie 3
Ik zie ook voordelen! Zelf ga ik niet over de Toon API en Developer portal, maar als ik jou was zou ik zeker even contact opnemen met devsupport@toon.eu. Wie weet zijn er mogelijkheden 🙂
Reputatie 7
Badge +8
Helaas is Google Assistant nog niet in Nederland te downloaden via play store.
Dit alles heb ik al geruime tijd draaiend doormiddel van Homebridge, Domoticz, en Siri.
Reputatie 6
Badge +4
Gebruikte tot nog toe de Engelse/Amerikaanse versie. Die is veel duidelijker te bedienen. Wil nog wel eens met de Nederlandse versie spelen.

@mAiden, ik hoefde helemaal niets te downloaden. Taal op NL zetten, en dan home knop lang indrukken en kon Google Assistent zo gebruiken. 'Hey Google' werkt voor mij niet altijd ivm stemproblemen.

Als ik 'praat met Eneco' inspreek, dan krijg ik alleen een pagina met allerlei links naar Eneco te zien. Zelfde als met 'Zet temperatuur naar 20 graden'
Reputatie 7
Badge +8
Helaas...

Reputatie 6
Badge +4
Vreemd, heb ik niet hoeven doen.
Reputatie 7
Badge +8
Denk dat die gene die opgenomen is in filmpje een bèta tester was van Google Assistant (Lucky you).. Officeel Google Assistant is vandaag gelanceerd.
Reputatie 7
Badge +7
werkt dus nog niet voor d,n gewone olander
Reputatie 7
Badge +8
werkt dus nog niet voor d,n gewone olander
Nee inderdaad. Google heeft de belofte gedaan, dat binnen en week elk Android toestel, hoger dan Android 6 Google Assistant moet hebben.
Reputatie 3

werkt dus nog niet voor d,n gewone olanderNee inderdaad. Google heeft de belofte gedaan, dat binnen en week elk Android toestel, hoger dan Android 6 Google Assistant moet hebben.

Klopt! We hopen natuurlijk dat deze belofte waargemaakt wordt en jullie straks allemaal kunnen genieten van de fijne stem van de Google Assistant. De temperatuur wijzigen in huis zal de komende dagen denk ik nog niet echt aan de orde zijn 😉
Reputatie 7
Badge +8

werkt dus nog niet voor d,n gewone olanderNee inderdaad. Google heeft de belofte gedaan, dat binnen en week elk Android toestel, hoger dan Android 6 Google Assistant moet hebben.
Klopt! We hopen natuurlijk dat deze belofte waargemaakt wordt en jullie straks allemaal kunnen genieten van de fijne stem van de Google Assistant. De temperatuur wijzigen in huis zal de komende dagen denk ik nog niet echt aan de orde zijn ;)

Niet? Ik wou net Toon op 35gr zetten. ?
Hier heb ik de google assistent gedownload en draaiend op mijn android tablet.

koppeling was zo zo gemaakt. Veel verder als de chatbot kom je nog niet, maar dat kon ik ook al met de google home en Alexa. Die laatste heeft een koppeling met toon dmv olisto

Google assist
google assist

connectie met Alexa vind je hier
Allexa

Klopt! We hopen natuurlijk dat deze belofte waargemaakt wordt en jullie straks allemaal kunnen genieten van de fijne stem van de Google Assistant. De temperatuur wijzigen in huis zal de komende dagen denk ik nog niet echt aan de orde zijn ;)

Hoi Ricardo,

Werkt de Google Assistent nu nog niet bij jou?
De laatste berichten hadden het over 1 week.
Reputatie 7
Badge +8

Hoi Ricardo,

Werkt de Google Assistent nu nog niet bij jou?
De laatste berichten hadden het over 1 week.

Hoi Ton,

Google Assistent is nogsteeds niet werkzaam bij mij, nee.
Heb de app Google Assistent inmiddels kunnen downloaden vanuit de Play Store, echter kan ik deze nog niet activeren omdat de vereiste Google Update er nog niet is bij mij. Google heeft nog 3 dagen, wie weet in die 3 dagen dat die er opeens is.
Hoi Ricardo,

Kijk dan zit er dus wel schot in.
Eigenlijk jammer dat je nou net zo laat aan de beurt bent.
Laat even weten als het wel gelukt is?
Goedendag,

Ik heb Eneco (Toon ) gekoppeld aan Google assistent. Wanneer ik het commando praat met Toon geef opent de assistent de Eneco assistent. Echter wanneer ik vraag om de temperatuur op 22 graden te zetten gebeurd er of een hele tijd niets of ik krijg de bevestiging dat de temperatuur naar 22 graden is gezet. Echter op mijn Toon gebeurd dan niets. Temperatuur wordt niet verhoogd...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb precies hetzelfde probleem, als ik het vraag krijg ik netjes een antwoord, maar op mijn toon gebeurt er vervolgens niks..
Heb het zelfde probleem, google reageert op mijn opdracht, maar ziet op het scherm van toon niets veranderen, geen wijziging in de temperatuur aanduiding, en ook het icoontje van de verwarming gaat niet aan.
Kan iemand aangeven wat er fout gaat, graag reactie!!
Update, bij een spraakopdracht om de temperatuur te verhogen lukt dit niet, als ik via de app, de verwarming hoger zet, kan ik wel via google home de temperatuur verlagen.
Reputatie 3
Zojuist hebben wij een update live gezet van de koppeling met Toon in de Eneco App. Omdat deze koppeling (API) ook wordt gebruikt door de 'skill' of 'action' in de Google Assistant voor het bedienen van de Toon, zou het probleem hiermee opgelost moeten zijn.

We zien nog wel dat de Google Assistant na het commando wat lang blijft hangen, terwijl de temperatuur op de Toon wel is aangepast. Hier gaan we nog verder induiken natuurlijk. Laat vooral even weten of het nu wel lukt!

Wat was het probleem?
Het lijkt erop dat er softwarematig iets is aangepast in een update van de Toon thermostaat. Hierdoor werd de gekozen temperatuur in de Eneco App/Google Assistant direct weer overschreven door het huidige actieve Programma op de Toon. Na contact met onze collega's van Toon hebben wij het commando richting de Toon API zodanig aangepast dat het actieve Programma wordt gedeactiveerd. Zo blijft de gekozen temperatuur van kracht.
UpdateUpdate: helaas nog geen suk6, moet nog steeds de temperatuur omhoog zetten via de app, versie 3.18, maar kan wel de temperatuur omlaag zetten via google assistent/home.
Eneco is via google assistent/home wel sneller geworden.
Helaas nog niet het gewenste resultaat.
Wanneer ik de stappen uit de video doe wordt ik alleen naar deze pagina gestuurd. Hoe kan ik eneco nu koppelen aan de assistent?
Reputatie 3
Hoi allemaal,

Na lang beraad hebben we het besluit genomen om deze Google Assistant koppeling met Toon offline te halen. Het was voor ons een leerzame eerste stap richting spraakgestuurde diensten, maar in de huidige vorm werkt de koppeling simpelweg niet goed genoeg. Mijn oprechte excuses dat we niet aan de geschapen verwachtingen hebben kunnen voldoen.

We zullen niet stilzitten en jullie zullen in de toekomst zeker meer van ons zien op dit vlak. Ik wil jullie dan ook vragen nog even geduld te hebben en ons een tweede kans te geven. Dan beloof ik dat we er alles aan zullen doen om straks geweldige spraakgestuurde diensten te kunnen bieden!

Reageer