Wachtwoordmanager in Firefox wordt niet meer getriggerd bij vernieuwde Mijn Eneco | Eneco Community
vraag

Wachtwoordmanager in Firefox wordt niet meer getriggerd bij vernieuwde Mijn Eneco

• 5 december 2018
  • 6 reacties
  • 159 Bekeken

Bij het inloggen van de vernieuwde Mijn Eneco inlogpagina wordt in de Firefox webbrowser de wachtwoordmanager niet meer ingeschakeld. Hiermee worden inloggegevens automatisch ingevuld (want wie kan tegenwoordig zelf al z'n wachtwoorden onthouden?) en dat is wel zo handig.

Echter bij de Firefox-webbrowser werkt dit niet meer. In Google Chrome werkt het wel, en Internet Explorer of Microsoft Edge gebruik ik nooit, want ik gebruik sinds jaar en dag een computer met Ubuntu Linux. Het zou zeer fijn zijn als dit euvel verholpen kan worden, want Firefox is mijn "daily driver" als het op surfen op het internet aankomt.

Bovendien worden de cookies van de vernieuwde Eneco webpagina's niet onthouden door Firefox. Steeds weer op de welkomstpagina en de inlogpagina verschijnt de popupmelding "dat de Eneco-website cookies gebruikt". Tsja... Het klikken op ja of nee maakt dus geen verschil. Mijn browserinstellingen zijn sinds jaren onveranderd, en alle andere websites "werken wel gewoon". Als gebruikers moeten gaan onthouden welke webbrowser bij welke website hoort, dan is dat een behoorlijke achteruitgang. 🤔

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als het op Chrome wel werkt, op Firefox niet. Is dit meer een tekortkoming van Firefox. 😁
Als het op Chrome wel werkt, op Firefox niet. Is dit meer een tekortkoming van Firefox. 😁

Ik denk dat de tekortkoming ergens anders ligt. Als webontwikkelaars zich blindstaren op één enkele webbrowser, dat krijg je ook dit soort fratsen. Dat gedoe begon al meteen toen Het Internet opkwam met de eerste websites, en er plots ook andere webbrowsers dan Internet Explorer beschikbaar kwamen.

Maar goed, misschien verwacht ik wel iets teveel van de software developers bij Eneco. De Eneco App voor Android is ook al zo'n doorslaand succes met maar een 2.8 (*proest!*) uit 5.0 als gebruikersbeoordeling. Leuk toch, als jij als klant gewoon als testkonijn wordt gebruikt?
Reputatie 6
Badge +7
Het nieuwe inloggen bij mijn eneco is zo ie zo drama … Blijft ook niet meer ingelogd staan . En logt ook wel eens uit tijdens een sessie ...
Geldt hier idemdito voor Chrome.
Inlog werkt prima maar omslachtig; ik krijg 3 a 4 schermen voordat ik daadwerkelijk naar het forum wordt omgeleid.
De migratie is dan wel klaar, maar InSided cq ICT’ers Eneco moet juist aan de inlog nog wel wat sleutelen.
Ook hier af en toe zo maar een uitlog.....
Reputatie 7
Badge +9
Zowel lokaal als op mij Citrix Sessie blijf ik ingelogd staan op het forum (Gebruikte browsers: Chrome & Internet Explorer, Firefox is ten boze op mij werk, staat overigens ook volledig geblockt.)
Ik blijf ook normaliter ingelogd; dat is verder niet zo’n probleem. De spontane uitlog is gelukkig slechts af en toe.
Maar de omslachtige inlog dat moet verbetert worden. Het lijk er op dat het via de jnlogserver van Eneco dus plaats vindt. Vroeger was dat van belang ivm een toegang gekoppeld aan je Eneco account. Dat is verlaten, dus een vereenvoudigde inlog zou erg welkom zijn.

Reageer