Verschillende "Mijn-Eneco's" | Eneco Community
beantwoord

Verschillende "Mijn-Eneco's"

Toon eerste bericht

41 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hellemaal duidelijk Kelly
Badge
Dus ik heb geen domme meters, maar slimme meters, maar niet slim genoeg, want zonder P1 uitgang :rolleyes:
Zolang er geen P1 poort is heb je toch gewoon domme meters??
Of verzendt jouw meter wel degelijk data naar Eneco e.d.?
Badge
Door het schermvoorbeeld voor de MijnEneco op de inlog-pagina verwacht je natuurlijk wel dat het scherm er ook zo uit hoort te zien (met postcode-vergelijking).
Badge
Ja Brandje, dat heb ik al een keer eerder proberen uit te leggen. Ik heb wel een slimme meter, maar geen slimme meter met P1 poort.  Die P1 poort is niet voor data naar Eneco, maar die kan je gebruiken om als gebruiker de data uit te lezen of verbinding te maken met apparatuur zoals Toon.

Volgens mij stuur mijn meter geen data naar Eneco maar naar Stedin

In het oude "MijnEneco" kreeg ik verbruiksoverzicht van Telmi Energiebalans en kon ik maandelijks een sms krijgen met mijn verbruik, zodat ik niet hoefde te loggen.
Reputatie 6
Badge +1
even geknipt en geplakt uit een ander topic, omdat een moderator graag op 1 topic wilde doorgaan.

Als je slimme meters hebt en gebruik maakt van 'Tussenstand slim' zie je een ander verbruiksoverzicht dan wanneer je de zogenaamde 'domme' meters hebt. Bij de domme meters wordt nog een vergelijking gemaakt met het postcodegebied.

Daarop reageerde jvp

Dank je wel Kelly.

Echter waarom word er met een domme meter wel een vergelijking gemaakt met het postcode gebied en met een slimme meter niet. Want het kan wel een stimulans tool zijn om nog zuiniger om te gaan met energie. Wat is het idee daarachter?

Kelly heeft daarop geantwoord in een vorig topic

@jvp,

Logische vraag, dat wordt nog even uitgezocht/nagevraagd. Ik weet niet of daar een idee achter zit of dat dit een technische reden heeft. Ik hoor dat hopelijk zo snel mogelijk. Ik stel trouwens voor dat we de 'discussie' over het wel of niet tonen van een vergelijk met een postcodegebied, even verhuizen naar dit topic en het daar voortzetten. Dan houden we het een beetje bij elkaar
Ja Brandje, dat heb ik al een keer eerder proberen uit te leggen. Ik heb wel een slimme meter, maar geen slimme meter met P1 poort.  Die P1 poort is niet voor data naar Eneco, maar die kan je gebruiken om als gebruiker de data uit te lezen of verbinding te maken met apparatuur zoals Toon.

In het oude "MijnEneco" kreeg ik verbruiksoverzicht van Telmi Energiebalans en kon ik maandelijks een sms krijgen met mijn verbruik, zodat ik niet hoefde te loggen.

Waar een P1 poort voor is tja dat snap ik natuurlijk. 
Maar ik vroeg of je meter data verstuurt in jouw geval naar Stedin en daarna naar Eneco. 
Kijk als je net als ik een tijdje op het forum zit dan weet je vaak niet meer hoe het bij een ieder in elkaar steekt. 
Vandaar dat sommige hier met een voetnoot werken daaromtrent. 
Badge
@Brandje, wordt de informatie van jouw "MijnEneco" dan via Toon doorgegeven. De netbeheerder heeft immers geen mogelijkheid om een en ander op afstand af te lezen? Haha, iedere keer als ik weer iets leer, heb ik ook weer nieuwe vragen.
Reputatie 6
Badge +1
even geknipt en geplakt uit een ander topic, omdat een moderator graag op 1 topic wilde doorgaan.

Als je slimme meters hebt en gebruik maakt van 'Tussenstand slim' zie je een ander verbruiksoverzicht dan wanneer je de zogenaamde 'domme' meters hebt. Bij de domme meters wordt nog een vergelijking gemaakt met het postcodegebied.

Daarop reageerde jvp

Dank je wel Kelly.

Echter waarom word er met een domme meter wel een vergelijking gemaakt met het postcode gebied en met een slimme meter niet. Want het kan wel een stimulans tool zijn om nog zuiniger om te gaan met energie. Wat is het idee daarachter?

Kelly heeft daarop geantwoord in een vorig topic

@jvp,

Logische vraag, dat wordt nog even uitgezocht/nagevraagd. Ik weet niet of daar een idee achter zit of dat dit een technische reden heeft. Ik hoor dat hopelijk zo snel mogelijk. Ik stel trouwens voor dat we de 'discussie' over het wel of niet tonen van een vergelijk met een postcodegebied, even verhuizen naar dit topic en het daar voortzetten. Dan houden we het een beetje bij elkaar

Dank je wel Kelly Ik wacht je antwoord af en hoop dat ze het ook beschikbaar kunnen maken voor mensen met een slimme meter. Lijkt me een handige Tool.
@Brandje, wordt de informatie van jouw "MijnEneco" dan via Toon doorgegeven. De netbeheerder heeft immers geen mogelijkheid om een en ander op afstand af te lezen? Haha, iedere keer als ik weer iets leer, heb ik ook weer nieuwe vragen.

Ik schat je wat slimmer in dan je je nu voor doet en zal daar maar geen antwoord opgeven. 
Ik houd de discussie nog maar even aan waarbij ik een ander probeerde uit te leggen hoe je in mijn geval de vergelijking in cijfers en percentages kan zien op Mijn Eneco!
Badge

Waar een P1 poort voor is tja dat snap ik natuurlijk. 
Maar ik vroeg of je meter data verstuurt in jouw geval naar Stedin en daarna naar Eneco. 
Kijk als je net als ik een tijdje op het forum zit dan weet je vaak niet meer hoe het bij een ieder in elkaar steekt. 
Vandaar dat sommige hier met een voetnoot werken daaromtrent. 

Kijk eens... een handtekening!

Kijk nou wordt het ineens voor een ieder iets duidelijker!
Compliment dat je het meteen gewijzigd hebt!
Reputatie 4
Badge

Slimme meter zonder p1 poort, maar dat had je toch al gezegd?
Maar nu het in je handtekening staat is het inderdaad wel duidelijk 😕
Badge

@Toontjelager Ja dat had ik wel gezegd, maar zo hoeft Brandje het niet te onthouden. Vindt hij handig zo! Ik ben makkelijk hoor (nou ja) en breed denkend!
Reputatie 4
Badge
haha je bent een goed mens 😮

@Toontjelager Ja dat had ik wel gezegd, maar zo hoeft Brandje het niet te onthouden. Vindt hij handig zo! Ik ben makkelijk hoor (nou ja) en breed denkend!

Nou Kaat, ik en andere die straks op het forum (voor de 1e keer) komen zullen er ook baat bij vinden.
In ons begin kwamen we er al gauw achter dat we dezelfde vragen (weer) gingen stellen, die ooit al beantwoord waren.
Toen bleek al gauw dat deze (handtekeningen) voetnoten zeer verhelderend zijn.
Dus ik verzocht het aan jou, maar nogmaals je doet het voor vele anderen!
Dank zij jouw breed gebaar scheelt dat straks weer onnodige vragen.
Heb ik mijn verzoek zo voldoende toegelicht?.......................

Reageer