Verschillende "Mijn-Eneco's" | Eneco Community
beantwoord

Verschillende "Mijn-Eneco's"

Badge
  • Energiekeling (level 11)
  • 358 reacties
Ik lees in andere topics dat mensen ook jaargrafieken/tabellen kunnen zien op "mijneneco" tabblad "Uw gebruik", ik zie daar alleen maar dag/week/maand. Verder las ik dat ik niet de enige ben die dit alleen maar ziet er zijn meerderen.
Tevens kunnen een aantal mensen over de staafdiagrammen hooveren met de muis en zien dan hun verbruik ten opzichte van het verbruik van buurtbewoners, ik zie alleen hoeveel ik verbruikt heb in laag tarief, normaal tarief en bij gas natuurlijk sowieso normaal tarief.

Waarom zijn er verschillen, ik heb alles al geprobeerd, dus het ligt niet aan mijn browser!
icon

Beste antwoord door Kelly 16 mei 2013, 15:45

Hallo,

Er zijn wat onduidelijkheden over Mijn Eneco en de verschillende weergaven daarvan. Met name wat de verbruiksgrafiek betreft en de vergelijking met het postcodegebied.

Als je slimme meters hebt en gebruik maakt van 'Tussenstand slim' zie je een ander verbruiksoverzicht dan wanneer je de zogenaamde 'domme' meters hebt. Bij de domme meters wordt nog een vergelijking gemaakt met het postcodegebied.

Wat het jaarverbruik betreft; wanneer je 'Tussenstand slim' hebt, dan zie je geen jaarverbruik in de grafiek. Alleen het verbruik sinds de laatste jaarnota. We onderzoeken de mogelijkheden dit aan te passen. Hierover dan later meer.

Het klopt dus dat er wat kleine verschillen qua weergave bestaan, maar dit heeft alles te maken met het wel of niet hebben van een slimme meter en het gebruik van Tussenstand slim.

Duidelijk zo of hebben jullie er nog vragen over?

Groet, Kelly
Bekijk origineel

41 Reacties

Reputatie 3
Badge
Volgens mij moet je er zoveel jaar wonen wil je een jaargrafiek kunnen zien.
Badge
Volgens mij moet je er zoveel jaar wonen wil je een jaargrafiek kunnen zien.

Ik woon hier zes jaar en ben al die tijd klant van Eneco!
Reputatie 3
Badge
Ok dan heb ik niets gezegd.
Reputatie 6
Badge +1
Ik lees in andere topics dat mensen ook jaargrafieken/tabellen kunnen zien op "mijneneco" tabblad "Uw gebruik", ik zie daar alleen maar dag/week/maand. Verder las ik dat ik niet de enige ben die dit alleen maar ziet er zijn meerderen.
Tevens kunnen een aantal mensen over de staafdiagrammen hooveren met de muis en zien dan hun verbruik ten opzichte van het verbruik van buurtbewoners, ik zie alleen hoeveel ik verbruikt heb in laag tarief, normaal tarief en bij gas natuurlijk sowieso normaal tarief.

Waarom zijn er verschillen, ik heb alles al geprobeerd, dus het ligt niet aan mijn browser!

en aan mij ook niet. Dat ik het jaarverbruik tabblad niet heb kan kloppen. Ik ben pas klant. Maar de vergelijking met buren is bij mij ook niet geactiveerd en dat is heel jammer
Badge
Zeker jammer Jürgen, ik heb voor het eerst het promotiemateriaal van MijnEneco eens bekeken op de inlogpagina van mijn "MijnEneco" (lekker spraakverwarrend) en het ziet er prachtig uit allemaal, alleen niet zoals mijn pagina's eruit zien.... Ik ga nog eens wat tabbladen bekijken op mijn "Mijn Eneco" ... het spel heet: zoek de verschillen!
Reputatie 7
Badge +7

en aan mij ook niet. Dat ik het jaarverbruik tabblad niet heb kan kloppen. Ik ben pas klant. Maar de vergelijking met buren is bij mij ook niet geactiveerd en dat is heel jammer

Hier al zolang Eneco bestaat en ver daarvoor al klant.
maar ook hier werkt het een en ander op mijn eneco anders dan sommige mede forumers aangeven.
ook was er ineens de aanwijzing verdwenen maandje of wat terug ,
op mijn hoofd verbruik pagina verdwenen van .
u heeft zoveel procent minder gas  en electriciteit verbruikt met een metertje.
dit zonder mededeling tot nu toe.?
Reputatie 4
Badge

maar ook hier werkt het een en ander op mijn eneco anders dan sommige mede forumers aangeven.
Vraag me af of hier een modje op kan reageren van hoe en wat.
Badge

Ik denk dat de werkdag van de moderators nog moet beginnen 😃
Reputatie 6
Badge +1

Ik denk dat de werkdag van de moderators nog moet beginnen :D

nou Kelly is als eerste er weer vroeg bij, als ik de hoofdpagina mag geloven, waar staat wie er online is.
Reputatie 5
Badge +3
@allen,
Ik ga het even nakijken hoe het precies zit. Kom er z.s.m. op terug, in beide topics.
Badge
Fijn Kelly, ik ben heel benieuwd.
@allen,
Ik ga het even nakijken hoe het precies zit. Kom er z.s.m. op terug, in beide topics.

Hoi Kelly,

Kijk daar hebben we wat aan!
Ik ben toch razend nieuwsgierig wat daar uit komt!
Reputatie 4
Badge

nou Kelly is als eerste er weer vroeg bij, als ik de hoofdpagina mag geloven, waar staat wie er online is.
Vroege vogels he 🆒
Badge
Aanvullende vraag:

Het is me opgevallen dat als ik de gegevens download, ik altijd zo'n mooi (doch leeg) kolommetje zie met "gemiddeld gebruik postcode" , mijn vraag aan mensen die die gegevens wel in hun MijnEneco zien, of als ze hun gegevens downloaden, ze hier wel gegevens in zien staan?
Reputatie 4
Badge
Ik heb even voor je gkeken Kaat, maar ik zie ze niet hier.
Volgens mij wil Kaat graag een reactie van een forummer die de gegevens wel ziet staan......................
Reputatie 4
Badge
Volgens mij wil Kaat graag een reactie van een forummer die de gegevens wel ziet staan......................
Goed gezien van je hoor, dus ik mag niet reageren ?
Badge
Ik heb even voor je gkeken Kaat, maar ik zie ze niet hier.

Dank je Toontjelager.

@Brandje, op mijn vraag kan met positief of negatief geantwoord worden hoor!
Reputatie 4
Badge
Graag gedaan kaat.
b.t.w., we hebben het schijnbaar allebei gedaan 🙂

Oké Kaat!
Ik dacht dat je gerichte antwoorden wilde hebben op je gerichte vraag.
Je schreef immers: "of......, ze hier wel gegevens in zien staan?"

Maar jij ziet/zag het breeder..............
Badge

Oké Kaat!

Gelukkig begreep Toontjelager mij wèl! Ik zie het inderdaad breder!

Oké Kaat!

Hoi Kaat,

Gelukkig toch........
Ik lees gewoon je tekst..............
En die was erg duidelijk, maar ik zal het in het vervolg jouw tekst wat breeder lezen.
Scheelt een boel discussie.
Reputatie 4
Badge

Mijn dag is weer goed  😮
Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

Er zijn wat onduidelijkheden over Mijn Eneco en de verschillende weergaven daarvan. Met name wat de verbruiksgrafiek betreft en de vergelijking met het postcodegebied.

Als je slimme meters hebt en gebruik maakt van 'Tussenstand slim' zie je een ander verbruiksoverzicht dan wanneer je de zogenaamde 'domme' meters hebt. Bij de domme meters wordt nog een vergelijking gemaakt met het postcodegebied.

Wat het jaarverbruik betreft; wanneer je 'Tussenstand slim' hebt, dan zie je geen jaarverbruik in de grafiek. Alleen het verbruik sinds de laatste jaarnota. We onderzoeken de mogelijkheden dit aan te passen. Hierover dan later meer.

Het klopt dus dat er wat kleine verschillen qua weergave bestaan, maar dit heeft alles te maken met het wel of niet hebben van een slimme meter en het gebruik van Tussenstand slim.

Groet, Kelly
Hallo,

Groet, Kelly

Nou wat mij betreft is het nu een stuk duidelijker. 
Dus als ik ga vergelijken met een ander forummer dan moet hij/zij ook een domme meter hebben. 
Bedankt voor de uitleg!

Reageer