Verschillen Eneco app / Toon app | Eneco Community
beantwoord

Verschillen Eneco app / Toon app

• 9 maart 2019
  • 3 reacties
  • 360 Bekeken

De Eneco app is niet accuraat. Op iphone en Ipad verschilt de informatie op dezelfde app. Bovendien wijkt de informatie af van de info op de Toon. Dus drie keer verschillende info over mijn verbruik. Wie heeft hier ook last van?
icon

Beste antwoord door Brandje 9 maart 2019, 12:14

De info op Toon®️ kan je niet 1 op 1 vergelijken met de App Mijn Eneco.
Toon®️ werkt realtime en zonder vaste kosten.
Mijn Eneco werkt met minimaal 2 dagen achterstand van het verbruik en is wel inclusief alle kosten.
Bekijk origineel

3 Reacties

Dat is Appels met Peren vergelijken.

Je hebt Zon op Toon®️? Dan wordt het verbruik van eigen productie ook bij het verbruik opgeteld.
Logisch want het totale verbruik is nodig om op de Statuspagina te kunnen bepalen of je wel of niet in de pas loopt met je ingeschatte jaar/maand verbruik.

De App Mijn Eneco is nog onvoldoende te gebruiken bij een PV. De teruglevering wordt weliswaar in principe goed geregistreerd, maar het verbruik van eigen productie juist weer niet.......
De App kent die data niet.

Heb je de teruglevering van Toon®️ ook met de site Mijn Eneco gecontroleerd? Je kan het daar ook downloaden; incl de meterstanden.
Je ziet dan een opstelling zoiets als dit:

Ook bij wijkt het enorm af. Op toon heb ik bv in augustus 523 kWh verbruikt en 664kwh teruggeleverd en in de app heb ik 344 kWh verbruikt en 484kwh teruggeleverd. Wat is nu de juiste ?
De info op Toon®️ kan je niet 1 op 1 vergelijken met de App Mijn Eneco.
Toon®️ werkt realtime en zonder vaste kosten.
Mijn Eneco werkt met minimaal 2 dagen achterstand van het verbruik en is wel inclusief alle kosten.

Reageer