Verhoging energiebelasting 2019 ook over 2018 doorgevoerd in de Mijn Eneco app? | Eneco Community
beantwoord

Verhoging energiebelasting 2019 ook over 2018 doorgevoerd in de Mijn Eneco app?

• 11 januari 2019
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

Waarom wordt er op de app de verhoging van 2019 ook over 2018 gerekend?
icon

Beste antwoord door Erica 11 januari 2019, 11:19

@Guuske1980 welkom op de Eneco Community 🙂 Goede vraag ook! Er ligt een technische reden ten grondslag aan doorvoeren van de energiebelasting over zowel 2018 als 2019. De app kan namelijk niet alleen vanaf 2019 een dergelijke wijziging accepteren. Wat wel goed is om te weten hierbij is dat je deze verhoging niet daadwerkelijk betaalt over 2018. Op de jaarnota zie je achteraf netjes de uitsplitsing hiervan over het juiste jaar.
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Guuske1980 welkom op de Eneco Community 🙂 Goede vraag ook! Er ligt een technische reden ten grondslag aan doorvoeren van de energiebelasting over zowel 2018 als 2019. De app kan namelijk niet alleen vanaf 2019 een dergelijke wijziging accepteren. Wat wel goed is om te weten hierbij is dat je deze verhoging niet daadwerkelijk betaalt over 2018. Op de jaarnota zie je achteraf netjes de uitsplitsing hiervan over het juiste jaar.
Vorig jaar ben ik zeer zuinig geweest. Elka maan d onder de 60 euro (ik kijk echt dagelijks) en 3 maanden er net boven. Nu is mijn nieuwe contract ingegaan en als ik terug kijk naar 2018 is mijn goedkoopsge maand 70,-. Hoe kan dit?
Reputatie 5
Badge +5
@C. de Groot goed dat je je vraag met betrekking tot de kosten met ons deelt. In dit topic staat uitgelegd wat de reden is van de verhoging die nu zichtbaar is over 2018. Dit heeft een technische reden en je wordt hierop niet afgerekend op de jaarnota.
Wordt het is niet een keer tijd om te stoppen om van mensen te plukken met al die shit verhogingen en belastingen.
Hoe help je mensen in de problemen in deze maatschappij.
Wordt het is niet een keer tijd om te stoppen om van mensen te plukken met al die shit verhogingen en belastingen.
Hoe help je mensen in de problemen in deze maatschappij.

Een flauw antwoord maar wel realiteit:

Daarvoor moet je in Den Haag zijn.

De energiemaatschappijen innen en dragen meteen weer af in ‘s rijks schatkist. 😉

Reageer