Verbruiksgegevens worden niet bijgewerkt | Eneco Community

Verbruiksgegevens worden niet bijgewerkt

• 10 april 2016
  • 39 reacties
  • 1522 Bekeken

Waar blijven de verbruiksgegevens vanaf 1 maart?

39 Reacties

Wat bedoel je?

Via de App's
Via Mijn Eneco
Op Toon.........
Ik bedoel via Mijn Eneco.
Heb je slimme meters? Zo ja, sinds kort?
Zijn die geactiveerd?
Ik heb een slimme meter sinds mei vorig jaar en kreeg op Mijn Eneco de verbruiksgegevens tot maart en daarna stopte het.
Kijk nu is het duidelijk!
Dan kan je slimme meter in storing staan.
Je zou dan je Netbeheerder moeten benaderen om die storing op te heffen.
Eneco zou dat inmiddels ook ontdekt moeten hebben en dat ook al gemeld hebben bij je Netbeheerder.

Wacht even tot maandag zodat een moderator kan controleren of dat vermoeden van een storing klopt!
Bij mij is het ook begin maart gestopt. Heeft het altijd gedaan, maar nu dus niet meer!
Badge
Bij mij is het tot 8 april geupdated. Daarna tot nu niet meer.
Ben ook geabonneerd op Energiemanageronline, dit werkt als een tierelier.
S' morgens direct na 10 uur is het verbruik van de vorige dag verwerkt.
Dus volgens mij ligt het niet aan Netbeheerder in mijn geval Liander.
Als het bij jou werkt, wil dat nog niet zeggen dat het bij een ander ook moet werken.
De slimme meter kan in storing staan; er kunnen communicatie problemen zijn bij het ophalen van de meterstanden.
Dit dient Eneco ook te merken als er geen standen opgehaald kunnen worden.
Dit soort storingen zijn vaak genoeg behandeld op het forum.

Van de 2 forumleden hiervoor is niet bekend of ze wel lid zijn van het portal, want dan zou het meteen duidelijk zijn.
Immers als het portal niet kan ophalen, dan geldt dat ook Eneco en weet je zeker dat je de Netbeheerder achter de broek moet zitten.
Badge
Nee dat zal wel.
Maar de gegevens die naar Energiemanageronline wordt gestuurd zal niet afwijken van zie de resenwat naar Eneco binnen krijgt. Dus de gegevensverwerking door Eneco is waarschijnlijk niet correct.
Heb de app van de computer gehaald. Dit is een drama. Zie de recensies op de app.
Uiteraard is er geen afwijking in de opgehaalde meterstanden; mijn stelling is dat als er geen meterstanden bij Eneco verwerkt worden, dan kan het aan het verwerken binnen Eneco liggen, maar ook aan het simpel bij www.edsn.nl niet aanwezig zijn van de meterstanden om dat bij de klant er een storing in z'n slimme meter zit.
Dus het SlimmemeterPortal kan daarbij behulpzaam zijn om dat aan te tonen.

Zelf ben ik daar ook aangemeld en maak hier op het forum dan ook veel "reclame" voor ze.
En uiteraard terecht gezien de gratis service van ze!
Badge
Het zal allemaal wel. Maar voorlopig heb ik nu een week geen gegevens binnen gekregen.
Heb in het recente verleden vaker een periode geen gegevens binnengekregen maar herstelde zich binnen een paar dagen. Maar duurt nu wel relatief lang.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Bij iedereen in dit topic worden de standen wel opgehaald maar wordt het verbruik op Mijn Eneco niet bijgewerkt, ik heb dit doorgegeven aan de beheerders. we hopen op een snelle oplossing!
Ook ik kan geen gegevens meer zien via Mijn Eneco Slimme Meter sinds een dag of 10. Gas staat zelfs deze maand nog steeds op 0.
Reputatie 1
Ook ik kan geen gegevens meer zien via Mijn Eneco Slimme Meter vanaf 8 april
Het is een bekend gegeven.
In een ander topic heeft Folkert aangegeven dat hij hoopt dat het binnen 1 week is opgelost.
Goedenavond,
Omdat mijn slimme meter in storing stond heeft Stedin bij mij op 17 februari jl zowel de slimme elektriciteitsmeter als de slimme gasmeter vervangen. Ik heb een tijdje gewacht maar ik zie op Mijn Eneco vanaf februari geen bijgewerkte meterstanden meer?

Doen de nieuwe meters het nu ook niet of ligt het aan Mijn Eneco?

mvg
RitchieB
ik probeer al 14 dagen via mijn eneco mijn gebruiksgegevens op te halen, maar dat lukt niet b.v.b. als ik verbruik van 1 week wil ophalen dan krijg ik maar 2 dagen te zien i.p.v. 7 dagen, is er een storing, en bij contact kan ik het invulformulier niet invullen omdat volgens website problemen zijn.
wie kan mij hierbij helpen.
Heb je het bericht van de moderator Folkert hiervoor gelezen?
Van de eerste 4 maanden van dit jaar heeft Mijn Eneco nu al bijna 3 maanden de gebruiksgegevens niet weergegeven (eerst 2 maanden achter elkaar en nu vanaf 7 april). Ik heb er zo genoeg van dat ik gisteren een abonnement bij energiemanageronline.nl heb afgesloten. Met dank aan Melvis voor het idee!
Badge
Ik kan nog steeds niet de dagstanden van gas en stroom inzien via mijn eneco slimme meters. Sinds dat er een storing is geweest en eneco heeft aangegeven dat het binnen twee weken zou zijn opgelost, kunnen wij dat als gebruikers niet zien en moeten maar gissen hoe eneco aan de standen komt. Alleen voa de dagstanden is te zien dat eneco niet middelt of de slimme meterstanden dagelijks gebruikt om de maandstand bij te werken.
Ik kan nog steeds niet de dagstanden van gas en stroom inzien via mijn eneco slimme meters. Sinds dat er een storing is geweest en eneco heeft aangegeven dat het binnen twee weken zou zijn opgelost, kunnen wij dat als gebruikers niet zien en moeten maar gissen hoe eneco aan de standen komt. Alleen via de dagstanden is te zien dat eneco niet middelt of de slimme meterstanden dagelijks gebruikt om de maanstand bij te werken.

Ik lees niet dat je geprobeerd hebt je dagstanden te downloaden, want via downloaden op Mijn Eneco is dat pas inzichtelijk.
Reputatie 7
Badge +6
@Joop558,

Bedoel je dat je het verbruik in de app niet ziet?
Op mijneneco.nl zie je wel de dagelijkse meterstanden. Kun je dat nagaan?
Badge
Ik kan nog steeds niet de dagstanden van gas en stroom inzien via mijn eneco slimme meters. Sinds dat er een storing is geweest en eneco heeft aangegeven dat het binnen twee weken zou zijn opgelost, kunnen wij dat als gebruikers niet zien en moeten maar gissen hoe eneco aan de standen komt. Alleen via de dagstanden is te zien dat eneco niet middelt of de slimme meterstanden dagelijks gebruikt om de maanstand bij te werken.

Ik lees niet dat je geprobeerd hebt je dagstanden te downloaden, want via downloaden op Mijn Eneco is dat pas inzichtelijk.

Downloaden lukt alleen maar voor stroom niet voor gas. Als je gas selecteert krijg je stroom.
Badge
@Joop558,

Bedoel je dat je het verbruik in de app niet ziet?
Op mijneneco.nl zie je wel de dagelijkse meterstanden. Kun je dat nagaan?

Als ik in mijneneco slimme meterstanden de dagstanden opvraag voor gas moet ik weer inloggen, maar de inlog blijft gewoon hangen. Ik zie wel de maandstand, maar het gaat mij om de dagstanden. Bij het downloaden lukt dat wel voor stroom, maar als ik gas kies krijg ik gewoon weer stroom in de de gedownloade gegevens. Dit is al sinds de problemen in Maart/April.
Reputatie 7
Badge +6
@Joop558,

Als je inlogt op mijneneco.nl/ en dan kiest voor 'Verbruik' en dan gas aan klikt, moet het goed gaan. Dan kun je kiezen voor maand/week/dag. Ook als ik het Ecelbestand open, zie ik de standen voor zowel stroom als gas. Heb je er anders voorbeelden van d.m.v. foto's? Dan kan ik kijken waar het bij jou mis gaat.

Reageer