Update Mijn Eneco februari 2013 | Eneco Community

Update Mijn Eneco februari 2013

• 7 februari 2013
  • 20 reacties
  • 3159 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
  • Oud-Moderator
  • 2785 reacties
Sinds de laatste update op 5 oktober 2012, hier na te lezen, hebben we in totaal 19 problemen opgelost. Met dank aan jullie input weten we welke zaken rondom Mijn Eneco er nog spelen en om verbetering vragen. We zitten er bovenop om de nog lopende kwesties zo snel mogelijk op te lossen zodat jullie optimaal gebruik kunnen maken van Mijn Eneco.

We informeren jullie hieronder graag over de belangrijkste problemen die opgelost zijn sinds de laatste update. Voor de duidelijkheid maken we onderscheid tussen Tussenstand Slim-gerelateerde problemen en ‘reguliere’ Mijn Eneco problemen.

Oplossingen voor Tussenstand Slim (voorheen Telmi)
- Van het downloadbestand van het verbruiksoverzicht hebben we sinds 29 januari 2013 een Excel-bestand gemaakt. Voorheen was dit een CSV-bestand. In het verbruiksoverzicht hebben we een aantal termen zoals ‘offpeak’ en ‘verbruiksprognose’ vervangen door duidelijkere termen. Met betrekking tot het verbruiksoverzicht worden er binnenkort nog enkele wijzigingen verwacht. Een voorbeeld hiervan is het toevoegen van de kolom ‘meterstanden’.
Let op: vooralsnog verschijnt er bij het openen van het bestand een melding waarin wordt aangegeven dat de bestandsindeling niet overeenkomt met de bestandsextensie. De oorzaak is bekend en naar verwachting is dit probleem binnen enkele weken opgelost. Bij de melding kan gewoon op ‘ja’ geklikt worden om het bestand te openen.

- Onder de tab ‘Uw verbruik’, in het drop-down menu, kan je nu weer alle maanden selecteren.
- Als je nu bij ‘Uw verbruik’ op het tabblad ‘gas’ klikt, wordt daar bovenin het juiste verbruik in m³ aangegeven. Voorheen werd hier foutief het kWh-verbruik getoond.
- De verbruiksgegevens in het tabel onder ‘uw verbruik’ worden weer goed weergegeven. Voorheen werd er een te hoog verbruik getoond in het tabel, veroorzaakt door het achterwege laten van de komma tussen de decimalen.
- In de verbruikstabellen worden weer de juiste verbruiksgegevens in de dagoverzichten getoond. Deze kwamen tijdelijk niet overeen met de uitgelezen standen.
Algemene oplossingen voor het reguliere Mijn Eneco:

Algemene oplossingen voor het reguliere Mijn Eneco
- Bij sommige klanten werden verkeerde meldingen gegeven na het aanpassen van gegevens in Mijn Eneco. Bij het wijzigen van het rekeningnummer werd bijvoorbeeld aangegeven dat de betaalwijze gewijzigd was. Dit probleem is verholpen.
- Het wijzigen van het termijnbedrag via Mijn Eneco verloopt weer probleemloos.
- De tariefoverzichten onder producten zijn weer te openen.
Onderstaande problemen zijn bekend bij ons en worden zo snel mogelijk opgelost:

Onderstaande problemen zijn bekend bij ons en worden zo snel mogelijk opgelost
- Bij een aantal klanten worden de tarieven niet getoond onder ‘Uw producten’ . Dit probleem wordt naar verwachting binnen een week opgelost.
- Sommige klanten ervaren problemen met het inloggen in Mijn Eneco, onder andere klanten met buitenlandse adressen.
- Ook klanten met een huurapparaat die zijn weggegaan bij Eneco en inmiddels weer terug zijn, ervaren problemen met het inloggen.
- Teruggeleverde elektriciteit wordt momenteel in het verbruiksoverzicht bij het afgenomen verbruik opgeteld in plaats van afgetrokken.

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Nog steeds geen weergave van gasverbruik in mijn tussenstand slim.
Stroom verbruik werkt wel.
mvg,
jan

Nog steeds geen weergave van Gasverbruik in mijn tussenstand slim.
Stroom verbruik Weergave werkt wel , allen het loopt weer 1 dag achter wat weergave grafiek betreft.
mvg,
jan
Reputatie 5
Badge +3
Hallo jvdl,

Ik heb je bericht gelezen en doorgegeven. Zodra ik hier wat over hoor, laat ik het direct weten. Bedankt voor je melding!
Reputatie 7
Badge +7
Hallo jvdl,

Ik heb je bericht gelezen en doorgegeven. Zodra ik hier wat over hoor, laat ik het direct weten. Bedankt voor je melding!

oke kelly,
net nog even gekeken op mijn tussenstand slim .
maar nog steeds geen gas verbruik weergave .
ook de stroomverbruik weergave is nog van de 9 de.
loopt dus achter.
mvg,
jan
Reputatie 5
Badge +3
@jvdl,
Ik heb het laten nakijken en we zien dat de gasmeter momenteel niet communiceert. Ik adviseer je om dat aan te kaarten bij de netbeheerder (Stedin). Ze zijn bereikbaar via 088 896 3963.

Met de communicatie van de elektriciteitsmeter is niets mis. Naar verwachting zie je aan het eind van de middag het verbruik van 10 februari. De standen worden op verschillende momenten opgevraagd om de load bij de servers te minimaliseren. Dat komt wel vaker voor.

Ik hoop dat de netbeheerder het probleem met de communicatie van de gasmeter spoedig herstelt.

Groet, Kelly
Reputatie 7
Badge +7
@jvdl,
Ik heb het laten nakijken en we zien dat de gasmeter momenteel niet communiceert. Ik adviseer je om dat aan te kaarten bij de netbeheerder (Stedin). Ze zijn bereikbaar via 088 896 3963.

Met de communicatie van de elektriciteitsmeter is niets mis. Naar verwachting zie je aan het eind van de middag het verbruik van 10 februari. De standen worden op verschillende momenten opgevraagd om de load bij de servers te minimaliseren. Dat komt wel vaker voor.

Ik hoop dat de netbeheerder het probleem met de communicatie van de gasmeter spoedig herstelt.

Groet, Kelly

hoi kelly
jammer dat dit niet eerder gemeld is.
ik geef het toch al een poosje aan .!
enne stedin valt toch onder eneco ? of anders om :)
maar goed ik zal morgen het dan maar proberen door te geven aan stedin.
alvast bedankt .
mvg,
jan
Reputatie 3
Badge
Check onderstaand bericht... Soms wat verwarrend maar je moet hiervoor  bij Stedin zijn.

http://managementscope.nl/bedrijf/eneco
Reputatie 7
Badge +7
Check onderstaand bericht... Soms wat verwarrend maar je moet hiervoor  bij Stedin zijn.

http://managementscope.nl/bedrijf/eneco

oke jeroen,
het stukje ff gelezen en weer wat wijzer:)
maar vind het jammer ,  dat ik na dat ik het ongeveer 6 dagen geleden al heb aangegeven.
dat mijn stroomverbruik wel word weergegeven maar Niet mijn Gas verbruik op tussenstand slim.
achter moet komen dat mijn slimme gas meter niet communiceert.
"draaien" doet i wel als een tierelier:)

mvg,
jan
Reputatie 3
Badge
Klopt! Het was alleen even om te laten zien dat het verschillend is. Toen ik in Soest woonde kreeg ik 1 rekening en nu ik in het Westland woon krijg ik 2 aparte rekeningen. Dat vind ik dan weer verwarrend.
Reputatie 6
Badge +1
Klopt! Het was alleen even om te laten zien dat het verschillend is. Toen ik in Soest woonde kreeg ik 1 rekening en nu ik in het Westland woon krijg ik 2 aparte rekeningen. Dat vind ik dan weer verwarrend.

voor jou dan goed nieuws, als alles goed is zijn de energieleveranciers verplicht om vanaf 1 augustus alles op 1 rekening te zetten. Athans ik heb dat van mijn netbeheerder Enexis bericht over gehad. Ik heb dan geen last meer van 2 rekeningen. :) 
Ik ga er vanuit dat dit landelijk is en dus ook voor alle Eneco klanten gaat gelden, of niet moderators?
Reputatie 3
Badge
Zeker goed nieuws omdat ik alles op de eerste van de maand afgeschreven wil hebben en mijn netbeheerder het halverwege de maand doet
Reputatie 6
Badge +1
Zeker goed nieuws omdat ik alles op de eerste van de maand afgeschreven wil hebben en mijn netbeheerder het halverwege de maand doet

Zie nu dat er over dit onderwerp van samenvoegen bedragen leveranciers en netbeheerders een topic was aangemaakt, namelijk:
https://forum.eneco.nl/energieproducten-gas-electra-stadsverwarming-91/gecombineerde-energierekening-verplicht-per-1-augustus-2013-a-5682/

en daarin is ook al door moderators gereageerd. Dus mijn bevestigings vraag was overbodig. Sorry!

maar nu terug on topic
Misschien is het wel handig onder het tabje NOTA'S de openstaande nota's meer naar boven te brengen. Valt het wat beter op.
Nu moet je helemaal naar beneden scrollen. Ik wilde nl. via een mail van Eneco direct betalen maar kon het eigenlijk niet direct vinden.

Of in de nota overzicht een I(ideal) achter de openstaande nota's zetten zodat je gelijk naar betalen kan gaan. Nieuwste nota's dus bovenaan.

Groet,
Elviera
RTL/P/KOA/CON1057/TOON/T1/0413/55
U wilt contact opnemen met mij na ca. 5 weken? Ik had doorgegeven dat ik met vakantie/zakenreis afwezig ben tot 20 augustus 2013.
Dus bellen heeft geen zin - wel na 20 augustus 2013 bent u welkom!
Reputatie 3
Badge
Goed dat je nog even doorgeeft op het forum dat je niet bereikbaar bent. Ik ga er vanuit dat dit je referentie nr is? Zo niet die nog even in een privebericht doorsturen aan de moderators. Dan weten ze waar het over gaat.
Badge +1
Ik heb een vraag waarom lopen de slimme meters 2 dagen achter en laten ze niet de zonneenergie zien die word opgeleverd 

en nog erger waarom moet ik er per toeval achter komen dat de slimmemeter op eneco.nl is  te zien na activatie nu heb ik maanden later pas kunnen activeren .

Moet zeggen een slechte en voor mij een gemiste kans ik denk dat daar Eneco nog veel van kan leren. 

Ook grappig dat we worden aangehouden bij het winkel centrum of we 20% korting willen ik zeg wie niet maar waarom zetten jullie dat niet op de website dat mogen we niet want dan zien onze leden het ook en dat mag niet (maar wel via Colportage? ) Eneco, geef je goede klanten die jullie al jaren trouw zijn een  korting
dan aan al die heen en weer lopers 
Toen je slimme meters geplaatst kreeg heb je toch info daarbij gekregen.
Daar staat de activatie toch gewoon in...........................
Reputatie 7
Badge +6
@Ams123,

Welkom op het forum!

Het kan zijn dat er niet dagelijks een inzage is in de meterstanden op Mijn Eneco. Dit is bij ons bekend.
De teruglevering is te zien in de excelsheet bij 'Gegevens downloaden' onder het overzicht van verbruiken bij 'Stroom'.

Op welkomstbrieven en op de brief voor het termijnbedrag wordt MijnEneco.nl aangekaart waar extra functies en mogelijkheden te zien zijn, zo ook voor de slimme meter waar u achter kwam.

Sommige acties zijn niet regulier en staan daarom niet op onze website. Voor zowel nieuwe als bestaande klanten zijn er verschillende lopende acties die we op straat aanbieden of per post.
In ieder geval bedank ik u voor de terugkoppeling.

Mochten er verder vragen en/of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dit graag.
Mischien dat er wat aan het probleem wordt gedaan met het downloaden van mijn verbruilk als ik het in deze topic plaats. Het downloaden kan al weken niet meer. als het download scherm wordt geopend zie je bij de datum velden staan van 01 jan 2009 tot 01 jan 2009., dit staat er al weken je kan de datum aanpassen maar gegevens downloaden nee hoor. Ik wil nu de standen wel een zien.
Reputatie 7
Badge +7
Mischien dat er wat aan het probleem wordt gedaan met het downloaden van mijn verbruilk als ik het in deze topic plaats. Het downloaden kan al weken niet meer. als het download scherm wordt geopend zie je bij de datum velden staan van 01 jan 2009 tot 01 jan 2009., dit staat er al weken je kan de datum aanpassen maar gegevens downloaden nee hoor. Ik wil nu de standen wel een zien.

oud nieuws:
eerst het forum eens doorlezen dan zie/lees je dat dit dit probleem al langer bestaat .

oud nieuws:
eerst het forum eens doorlezen dan zie/lees je dat dit dit probleem al langer bestaat .
Ik weet dat het probleem al langer bestaat en hoop dat het een keer opgelost wordt, anders is ENECO een klant kwijt die al 40 jaar klant is eerst bij vormalige GEB en nu bij ENECO. Dan gaan we opzoek naar een leverancier met een betere service. En die zijn er dat weet ik.

Reageer