Update Mijn Eneco app | Eneco Community

Update Mijn Eneco app

• 11 november 2014
  • 41 reacties
  • 3966 Bekeken

Toon eerste bericht

41 Reacties

Ik moet de info er wel uittrekken zeg.............

Apple............
Androit..............
Windows.............
sorry..............iphone Ik heb hem via via een hele omweg binnen gekregen 🙂
Via een omweg.....
Gewoon downloaden van de Apple/store.
Alleen als je nog 7.12 draait kan je niet updaten.
Er zit een fout in de updatestore van Apple.
Je dient dan eerst de App te verwijderen.

Daarom is het handig als je complete info ddogeeft, dan weten we beter gericht antwoord te geven.
maar ik heb hem:-) alleen het volgende probleem dient zich aan........op mijn lappie kan ik prima inloggen op mijn eneco maar als ik via de app wil inloggen zegt hij wachtwoord komt niet overeen,terwijl die wel klopt,denk geen nood maak wel een ander wachtwoordt aan,maar ik zit nog steeds op het mailtje te wachten,met de link om het WW te resetten.......mompeld nu iets van... de mailserver doet denk ik aan de zondagsrust......
maar ik heb hem:-) alleen het volgende probleem dient zich aan........op mijn lappie kan ik prima inloggen op mijn Eneco maar als ik via de app wil inloggen zegt hij wachtwoord komt niet overeen,terwijl die wel klopt,denk geen nood maak wel een ander wachtwoord aan,maar ik zit nog steeds op het mailtje te wachten,met de link om het WW te resetten.......mompelt nu iets van... de mailserver doet denk ik aan de zondagsrust......

Als je een identiek WW gebruikt op de laptop dan MOET datzelfde WW ook op de App werken.
Een server doet voor zover ik weet niet aan zondagsrust; zou anders fraai worden en we hadden ook geen SC.
Sinds de update doet deze app in het geheel niets meer. De melding nog X maanden tot jaarnota zegt mij helemaal niks. wat is X hier? De verbruiksgegevens worden sindsdien ook niet meer getoond. Hier verschijnt wel de melding: uw mandaat is verwerkt en de standen worden opgehaald. Dit kan de eerste keer enkele uren duren. Enkele uren zijn echter al heel lang voorbij. Als ik op t klokje tik krijg ik sinds meer dan n week ook zo'n cryptische melding: Aanmelding in aanvraag U ontvangt na (null) bericht. Wat betekend "null" met een dubbele "L".
Sinds de update doet deze app in het geheel niets meer. De melding nog X maanden tot jaarnota zegt mij helemaal niks. wat is X hier? De verbruiksgegevens worden sindsdien ook niet meer getoond. Hier verschijnt wel de melding: uw mandaat is verwerkt en de standen worden opgehaald. Dit kan de eerste keer enkele uren duren. Enkele uren zijn echter al heel lang voorbij. Als ik op t klokje tik krijg ik sinds meer dan n week ook zo'n cryptische melding: Aanmelding in aanvraag U ontvangt na (null) bericht. Wat betekend "null" met een dubbele "L".

Er loopt een apart topic over de App na de update!

Wat dacht je van:

https://forum.eneco.nl/servicevragen-mijn-eneco-meterstanden-andere-vragen-90/mijn-eneco-app-update-28-september-2015-ios-android-9349
ik heb de eneco app op mij iphone staan maar kan mijn verbruik niet zien.
ik heb een slimme meter.
voorheen kon ik mijn verbruik wel zien in de app maar na de laatste update niet meer.
ik heb de eneco app op mij iphone staan maar kan mijn verbruik niet zien.
ik heb een slimme meter.
voorheen kon ik mijn verbruik wel zien in de app maar na de laatste update niet meer.

Heb je de vorige reactie gezien en de link daar geprobeerd?
Als je dat gelezen hebt ben je op de hoogte.
Ik wilde vandaag de app een update geven, maar hij vraagt nu opeens om toegang tot o.a. de contacten, camera, identiteit, enz.
Erg vreemd voor een app die alleen mijn zaken met Eneco moet regelen en inzicht geeft in het verbruikt...
Dus per direct verwijderd.
Reputatie 7
Badge +6
@R. Westland,

De reden dat er om verschillende zaken toestemming wordt gevraagd, is omdat de app toegang nodig heeft.
Voor de contacten hebben we toestemming nodig omdat wij de Whatsapp functie aanbieden en het nummer van Eneco toevoegen aan je contacten als je daar verder mee gaan in de app.
Voor de camera hebben we toestemming nodig voor de flitsfunctionaliteiten als je via de app de meterstanden door wilt geven en je de zaklamp in wilt schakelen via onze app en voor de Identiteit is dat voor het toevoegen van een account zodat je maar 1 keer hoeft in te loggen.
Meer dan dat is het niet, want verdere gegevens op je telefoon hebben we niet nodig hoor. 😉
@Danielle, dank voor de toelichting.
Reputatie 7
Badge +6
@R. Westland,

Geen dank! Misschien ben je na deze uitleg toch overstag om alsnog de Mijn Eneco app te gebruiken? 😉
@Danielle, ok is goed. Omdat je het zo lief vraagt ;-)
Ik had hem al gebruikt: ik had via de app mijn maandbedrag verhoogt...
Reputatie 1
Badge
Vanaf later vanmiddag is er een update beschikbaar van de Mijn Eneco App voor Android en iOS!

Nieuw in deze versie:
- Verbruiksgegevens van slimme meters per dag, week of maand
- Verbruiksgegevens van conventionele meters per jaar
- Toegang voor MKB klanten (met 1 aansluiting)
- Informatie over uw jaarnota en downloaden van de jaarnota pdf

Mocht u nog foutjes vinden in deze nieuwe versie van de app, dan horen we dat graag en gaan we proberen die zo snel mogelijk op te lossen.

Download de app via de play store (Android) of iTunes (iOS).

De app Eneco & Toon op afstand blijken 'compatibel met al mijn devices' en waren beide geinstalleerd op 2 Android devices. Echter op een van de (Android) devices heb ik beide apps moeten verwijderen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen (om andere redenen).
Het blijkt nu dat deze apps nog steeds gerapporteerd worden als zijnde 'geinstalleerd' (op beide devices), hetgeen uiteraard voor een van de devices niet het geval is. Ik kan deze apps dan ook niet opnieuw downloaden en installeren, ook niet na opnieuw opstarten.
Wanneer ik de app 'Toon op afstand' via een omweg probeer te downloaden van de app store krijg ik de melding 'This item is not available in your country' (!). Ik woon in Italie.
Hoe nu verder ??
Groet,
HH
Vanaf later vanmiddag is er een update beschikbaar van de Mijn Eneco App voor Android en iOS!

Nieuw in deze versie:
- Verbruiksgegevens van slimme meters per dag, week of maand
- Verbruiksgegevens van conventionele meters per jaar
- Toegang voor MKB klanten (met 1 aansluiting)
- Informatie over uw jaarnota en downloaden van de jaarnota pdf

Mocht u nog foutjes vinden in deze nieuwe versie van de app, dan horen we dat graag en gaan we proberen die zo snel mogelijk op te lossen.

Download de app via de play store (Android) of iTunes (iOS).

De app Eneco & Toon op afstand blijken 'compatibel met al mijn devices' en waren beide geinstalleerd op 2 Android devices. Echter op een van de (Android) devices heb ik beide apps moeten verwijderen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen (om andere redenen).
Het blijkt nu dat deze apps nog steeds gerapporteerd worden als zijnde 'geinstalleerd' (op beide devices), hetgeen uiteraard voor een van de devices niet het geval is. Ik kan deze apps dan ook niet opnieuw downloaden en installeren, ook niet na opnieuw opstarten.
Wanneer ik de app 'Toon op afstand' via een omweg probeer te downloaden van de app store krijg ik de melding 'This item is not available in your country' (!). Ik woon in Italie.
Hoe nu verder ??
Groet,
HH

Een bekend probleem als je buiten Ned vertoeft.
Heb je dit al eens geprobeerd?:

https://www.youtube.com/watch?v=Y6eHhLV6--A

Reageer