Toestemming geven om verbruik uit te lezen | Eneco Community
vraag

Toestemming geven om verbruik uit te lezen

• 7 oktober 2019
  • 15 reacties
  • 268 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 10 reacties
Op 'Mijn Eneco' staat bij verbruik dat ik nog toestemming moet geven. Heb ik al gedaan, kan gasmeter niet uitlezen op de app wel.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Hallo @John-vp,

Welkom op de Eneco Community!

Kan jij je profiel aanvullen met je klantnummer? Zo kunnen wij op onderzoek uit.

Groet, Denise
klantnummer aangevuld

geachte Denise,

bedankt dat je het wilt nazien,
op mijn telefoon-app krijg ik wel gasverbruik te zien, via slimme meter
op computer ,wat mijn voorkeur heeft, (app is leuk maar computer heeft mijn voorkeur)
krijg ik een oranje waarschuwingsbalk.
ter info: bovenste foto van mijn broer, wel volledig scherm
onderste foto, mijn schermweergave
hoop dat ik het duidelijke uitleg
Reputatie 5
Badge +5
@John-vp dank voor het aanvullen van je gegevens. Jouw issue is ons duidelijk. We starten graag een onderzoek voor je waarom je verbruik in de app wel zichtbaar is maar niet in je Mijn Eneco omgeving. Heb je al geprobeerd wat een andere browser oplevert? Deze vraag is ook gesteld door onze telefonische klantenservice zie ik. Je hebt namelijk al langer geleden toestemming gegeven, dus de oranje balk zou je niet meer moeten zien en je verbruik zou ook door moeten komen.

Kun je mij nog vertellen ter aanvulling op al het bovenstaande:
Wat voor telefoon heb je?
Welk besturingssysteem zit hierop? Android of iOS
Welke app versie maak je gebruik van momenteel?

Dat je liever Mijn Eneco gebruikt voor inzichten in plaats van de Eneco App is mij overigens duidelijk hoor. Bovenstaande vragen zijn wel belangrijk om te stellen om erachter te komen waarom je in de app wel verbruik ziet en via je Mijn Eneco account niet.
Middag Erica,

op alle browsers zie ik de oranje bal
chrome-mozilla-explorer
ik heb samsung j5 0 F
app versie 4.0.5.
samsung J5 30 F
Reputatie 5
Badge +5
@John-vp dankjewel voor de aanvullende informatie. Wil je, allereerst, de nieuwste versie van de Eneco App downloaden? Ik ben benieuwd of er dan ook via die route gevraagd wordt om mandaat af te geven.

Had je voorheen wel inzicht in je verbruik via Mijn Eneco? Ik zie dat je sinds 22 augustus dit jaar slimme meters hebt gekregen. Ook zie ik dat je van ons ook de maandelijkse energierapportage ontvangt. De laatste is van 8 oktober en gaat over het verbruik en de kosten van de maand september. Deze kun je ook nalopen in de tussentijd zodat je inzicht hebt.
middag Erica,

heb nu app-versie 5.0.4 (125)
geen vraag voor mandaat

op overzicht staat nu wel gas
maar alleen via pdf

ik kon eerder via excel downloaden, maar die excelfiles waren leeg

zie bovenstaande foto.

zie ook eerdere scherm foto van familie, ik wil ook scherm per dag ect. en download mogelijkheid voor excel
Reputatie 5
Badge +5
@John-vp dank voor de extra info! Ik ga de ontwikkelaars vragen dit te onderzoeken. In de tussentijd kun je je verbruik inzien/bijhouden via de losse overzichten of via de app, want deze werkt wel begrijp ik. Zodra ik meer weet over het Mijn Eneco gedeelte kom ik bij je terug.
Reputatie 5
Badge +5

@John-vp bedankt voor je geduld tot zover. Onze ontwikkelaar vraagt of hij een tijdelijk wachtwoord mag instellen om in jouw account te kunnen komen. Dit is nodig om goed te kunnen beoordelen wat er nu mis gaat. Wil je mij laten weten of je hier toestemming voor geeft?

geen probleem

Reageer