+6
-
-
Eneco Moderator
-
7118 reacties
Beste forumleden,
De Mijn Eneco app heeft een pittige periode meegemaakt, waarin er (terecht) kritiek was op onderdelen van de app zoals Status Nota en slimme meter data. Het Eneco app-team heeft afgelopen tijd hard gewerkt om deze problemen aan te pakken.
Inmiddels hebben we het punt bereikt dat we jullie kunnen vragen om mee te testen met de beta-versie! Dat kan op woensdag 29 juni en donderdag 30 juni a.s.
Test je met ons mee? Laat dan een bericht achter in dit topic. Zet daarin wel wat voor telefoon je hebt (Android of iPhone) zodat we je de juiste test-instructies kunnen sturen.
UPDATE 29-06-2016 10:50
Installeren van de beta-versie
Heb je je in dit topic gereageerd met het type telefoon dat je hebt? Dan ontvang je een email met instructies om de beta-versie te installeren:
- iPhone gebruikers: je ontvangt de mail van afzender “aFrogleap (via Crashlytics)”. Na installatie heb je twee apps op je telefoon: de huidige en de beta-versie.
- Android-gebruikers: je ontvangt een melding om je huidige Mijn Eneco app te upgraden. Als je dit hebt gedaan is de huidige app de nieuwe beta versie geworden. (LET OP: hier is een Gmail-adres voor nodig, als we dit niet van je hebben dan graag toesturen via forum@eneco.com). Wanneer je niet automatisch een update krijgt, probeer dit dan binnen te halen via https://play.google.com/apps/testing/com.afrogleap.eneco.myeneco
Belangrijke mededelingen:
Belangrijke mededeling vooraf: de app-versie is alleen voorzien van een nieuwe technische fundering. Nog niet alle problemen zijn opgelost, met name die rondom Status Nota. Die pakken we (als alles goed gaat) in een volgende versie op. We hopen wel verbeteringen te zien in de weergave van slimme meter verbruiken. Verder zou de app vooral moeten werken zoals je gewend was.
Tweede belangrijke mededeling: je test een productie-versie van de app, wat betekent dat de wijzigingen die je doet ook echt worden doorgevoerd in de Eneco-systemen! Wil je bijvoorbeeld testen of je je termijnbedrag kan aanpassen, doe dat dan met bijv. 1 euro, of wijzig weer terug naar het oorspronkelijke bedrag.
Wat je kan testen:
1. Log in en probeer eventueel de flow ‘Inloggegevens vergeten’. Android-gebruikers: als je al bent ingelogd, log dan eerst uit via Meer > Uitloggen.
2. Probeer je termijnbedrag te verhogen en/of te verlagen, maar vergeet deze niet terug te zetten naar het oorspronkelijk bedrag.
3. Bekijk je klantgegevens, controleer of ze nog kloppen en probeer eventueel wijzigingen aan te brengen, kijk of dit werkt.
4. Bekijk de pagina Nota’s, klopt dit overzicht en is het mogelijk om een specifieke jaarnota in te zien?
5. Conventionele meter? Bekijk de tab Verbruik, staan in de grafiek de juiste gegevens bij de producten? Klopt het verbruik? Bekijk en controleer deze gegevens.
6. Slimme Meter ? Bekijk de tab Verbruik, staan in de grafiek de juiste gegevens bij de producten? Klopt het verbruik? Is dit nog steeds zo wanneer je dit per uur, dag en maand bekijkt?
7. Selecteer de optie ‘Historisch jaarverbruik’, bekijk en controleer deze gegevens.
Dit zijn slechts wat handvaten. Alle overige feedback is van harte welkom!
Feedback geven:
Feedback geef je via de feedbackknop: voor iOS is dat de gele feedback-button, voor Android zit de feedback-knop in het menu rechts bovenaan. Geef bij problemen aan wat er gebeurt en wat je had verwacht. Ook positieve feedback is welkom!
Het vervolg:
De test eindigt donderdagavond einde dag. Tot die tijd is alle feedback welkom. Daarna gaan wij met jullie bevindingen (en hopelijk zijn het er niet veel) aan de slag. De definitieve nieuwe versie van de app willen we het liefst volgende week naar de app-stores sturen.
Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking!