Test jij mee met de nieuwe versie van de Mijn Eneco app? | Eneco Community

Test jij mee met de nieuwe versie van de Mijn Eneco app?

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

De Mijn Eneco app heeft een pittige periode meegemaakt, waarin er (terecht) kritiek was op onderdelen van de app zoals Status Nota en slimme meter data. Het Eneco app-team heeft afgelopen tijd hard gewerkt om deze problemen aan te pakken.

Inmiddels hebben we het punt bereikt dat we jullie kunnen vragen om mee te testen met de beta-versie! Dat kan op woensdag 29 juni en donderdag 30 juni a.s.

Test je met ons mee? Laat dan een bericht achter in dit topic. Zet daarin wel wat voor telefoon je hebt (Android of iPhone) zodat we je de juiste test-instructies kunnen sturen.

UPDATE 29-06-2016 10:50

Installeren van de beta-versie
Heb je je in dit topic gereageerd met het type telefoon dat je hebt? Dan ontvang je een email met instructies om de beta-versie te installeren:
- iPhone gebruikers: je ontvangt de mail van afzender “aFrogleap (via Crashlytics)”. Na installatie heb je twee apps op je telefoon: de huidige en de beta-versie.
- Android-gebruikers: je ontvangt een melding om je huidige Mijn Eneco app te upgraden. Als je dit hebt gedaan is de huidige app de nieuwe beta versie geworden. (LET OP: hier is een Gmail-adres voor nodig, als we dit niet van je hebben dan graag toesturen via forum@eneco.com). Wanneer je niet automatisch een update krijgt, probeer dit dan binnen te halen via https://play.google.com/apps/testing/com.afrogleap.eneco.myeneco

Belangrijke mededelingen:
Belangrijke mededeling vooraf: de app-versie is alleen voorzien van een nieuwe technische fundering. Nog niet alle problemen zijn opgelost, met name die rondom Status Nota. Die pakken we (als alles goed gaat) in een volgende versie op. We hopen wel verbeteringen te zien in de weergave van slimme meter verbruiken. Verder zou de app vooral moeten werken zoals je gewend was.
Tweede belangrijke mededeling: je test een productie-versie van de app, wat betekent dat de wijzigingen die je doet ook echt worden doorgevoerd in de Eneco-systemen! Wil je bijvoorbeeld testen of je je termijnbedrag kan aanpassen, doe dat dan met bijv. 1 euro, of wijzig weer terug naar het oorspronkelijke bedrag.

Wat je kan testen:
1. Log in en probeer eventueel de flow ‘Inloggegevens vergeten’. Android-gebruikers: als je al bent ingelogd, log dan eerst uit via Meer > Uitloggen.
2. Probeer je termijnbedrag te verhogen en/of te verlagen, maar vergeet deze niet terug te zetten naar het oorspronkelijk bedrag.
3. Bekijk je klantgegevens, controleer of ze nog kloppen en probeer eventueel wijzigingen aan te brengen, kijk of dit werkt.
4. Bekijk de pagina Nota’s, klopt dit overzicht en is het mogelijk om een specifieke jaarnota in te zien?
5. Conventionele meter? Bekijk de tab Verbruik, staan in de grafiek de juiste gegevens bij de producten? Klopt het verbruik? Bekijk en controleer deze gegevens.
6. Slimme Meter ? Bekijk de tab Verbruik, staan in de grafiek de juiste gegevens bij de producten? Klopt het verbruik? Is dit nog steeds zo wanneer je dit per uur, dag en maand bekijkt?
7. Selecteer de optie ‘Historisch jaarverbruik’, bekijk en controleer deze gegevens.

Dit zijn slechts wat handvaten. Alle overige feedback is van harte welkom!

Feedback geven:
Feedback geef je via de feedbackknop: voor iOS is dat de gele feedback-button, voor Android zit de feedback-knop in het menu rechts bovenaan. Geef bij problemen aan wat er gebeurt en wat je had verwacht. Ook positieve feedback is welkom! 

Het vervolg:
De test eindigt donderdagavond einde dag. Tot die tijd is alle feedback welkom. Daarna gaan wij met jullie bevindingen (en hopelijk zijn het er niet veel) aan de slag. De definitieve nieuwe versie van de app willen we het liefst volgende week naar de app-stores sturen.

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking!

120 Reacties

Hoi Folkert,

Uiteraard doe ik mee.
Zit in deze versie ook de zaken verwerkt waarvoor ik toen (6 maanden gelden ongeveer) bij Valsplat heb getest?

Ik heb een  Iphone 6 S Plus.
Reputatie 7
Badge +9
Natuurlijk doe ik mee!!
Android toestel hier.. Versie: 5.1.1

Ook beschikking over een Android toestel met Android N. Waarvan ik bèta's test..

Hoor het wel van je Folkert.
Ik wil natuurlijk ook meedoen. Ik beschik over een iPhone 6S Plus
Badge
Graag zou ik mee testen Folkert.

Ik heb een telefoon met android 6.0
Reputatie 3
Badge +4
Ook ik mag op die lijst bijgeschreven worden. Samsung S5 / Android 6.0.1
"Nieuwe" app ook geschikt voor de tablet?
Reputatie 3
Badge
Ik wil ook wel meedoen. Ik heb een Iphone.
Reputatie 4
Badge +4
Ik wil ook mee testen. Huidige app is waardeloos! Ben in het bezit van een iPhone 4S.
Badge +5
Hi Folkert, ik wil ook graag meedoen met de test.
Telefoon  iPhone 6S Software versie 9.3.2
Hallo Folkert,
Ik doe graag mee. Ben in het bezit van een Samsung Galaxy S7 Edge. De app doet het daar al een poosje niet op. Test de nieuwe app graag om ook voor de S7 en S6 gebruikers met Android 6.0.1 jullie van de benodigde feedback te voorzien!
Ik zou graag mee willen testen. Telefoon draait op Android.
Reputatie 3
Badge +3
Stuur maar op 🙂 Samsung S6 Edge + Android 6.0.1
Reputatie 7
Badge +9
@Folkert : Nog geen update te bekennen, of mail ontvangen hierom.
Ik wacht nog ff, ben wel heel benieuwd ernaar!
Reputatie 4
Badge +4
@mAiden,

We hebben om 10:50 een update geplaatst, dit hebben we toegevoegd aan het oorspronkelijke bericht. Rond deze tijd heeft ook iedereen die zich heeft aangemeld een e-mail van ons ontvangen.
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden,

We hebben om 10:50 een update geplaatst, dit hebben we toegevoegd aan het oorspronkelijke bericht. Rond deze tijd heeft ook iedereen die zich heeft aangemeld een e-mail van ons ontvangen.

Mail informatie wel ontvangen, waarin ik word bedankt. Maar Update nog niet gezien. Mijn Eneco ben ik al is uitgelogd en opnieuw ingelogd.. Ik wacht gewoon nog ff af Eva.
Reputatie 4
Badge +4
@mAiden,

Excuses, ik begreep jouw bericht verkeerd. Ik dacht dat je de update van informatie in dit topic bedoelde. De e-mail met de beta-versie komt eraan!
Ik heb de aangekondigde mail voor installatie dummy beta versies ook nog niet gehad.
Zal ongetwijfeld goed komen.
wil wel meedoen,heb iPhone 5s
Reputatie 3
Badge

Wat nu??
Een leuke test hoor!
Gelukkig kon ik geen enkel verschil opmaken in vergelijk met de originele versie.

Alle data was juist ingevuld.
Ook het wijzigen van het voorschot bedrag ging flitsend.
Reputatie 7
Badge +9

Wat nu??

Je dient de installatie van de app te vertrouwen, in de instellingen.. Waar precies durf ik niet te zeggen. Daarna zou je hem moeten kunnen installeren
Klopt. Dit is nu eenmaal de beveiliging van Apple.
Reputatie 7
Badge +9
Een leuke test hoor!
Gelukkig kon ik geen enkel verschil opmaken in vergelijk met de originele versie.

Alle data was juist ingevuld.
Ook het wijzigen van het voorschot bedrag ging flitsend.

Ben benieuwd hoe dat op Android zou zijn.. Ik kan nog niet testen. Zodra ik het weet, laat ik het weten 🙂
Reputatie 7
Badge +9

Dat heeft Android ook.. Bij Android dien je installatie van onbekende bronnen aan te zetten..
Jammer dat bij het historisch jaar overzicht de data ontbreekt.
In de oude bestaande App werkt dat wel!!

Overigens wat is de reactie snelheid supersnel zeg!
Heerlijk om zo te werken met deze App!!
Reputatie 3
Badge

Kun je me ook vertellen hoe ik dat doe op een Apple?

Reageer