stroom/gasverbruik 2013 op Mijn Eneco | Eneco Community
vraag

stroom/gasverbruik 2013 op Mijn Eneco

• 3 februari 2013
  • 7 reacties
  • 988 Bekeken

Ik zie op mijn stroom en gasverbruik dat ik in 2013 al evenveel heb verbruikt als in het jaar 2012.
Hoe kan dat?

7 Reacties

Reputatie 3
Badge
Mijn Eneco werkt nog niet altijd zoals het had moeten zijn. Heb je de papieren jaarnota niet bij de hand? Ik bewaar zelf altijd de laatste 2 en kan dan een vergelijking maken.
Reputatie 3
Badge
Ook zou je de laatste 2 jaarnota's via mijn eneco moeten kunnen openen.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Suzanne,

Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'diensten' omdat je vraag over Mijn Eneco gaat. Ook heb ik de titel iets verduidelijkt.

We hebben onlangs de jaarnota over de periode 2012 gemaakt. Deze ontvang je deze week per post maar is ook al te zien op Mijn Eneco. Het verbruik wat je nu bij 2013 ziet staan, is eigenlijk het verbruik op de recente jaarnota (voornamelijk over 2012) herleid naar een volledig jaar.

Omdat dit niet heel 'logisch' is, gaan we kijken of dit kunnen aanpassen. We weten nu natuurlijk nog niet wat je verbruik in 2013 wordt. Je moet de tabel dus even anders lezen, de laatste tabel geeft in werkelijkheid het verbruik van 2012 aan. Voor de jaren daarvoor geldt hetzelfde, de tabel waar nu 2012 bij staat, geeft het herleid verbruik over 2011 aan.

Als we de tabellen aanpassen, vermelden we dit op het forum.

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is voor je.

Groet, Kelly
Daar begrijpt toch niemand meer wat van. Ik niet ten minste.
Reputatie 5
Badge +3
@Toon Econoom,

Wat begrijp je niet?
Het verbruik dat wordt aangegeven voor 2013 is het verbruik over 2012 dat is herleid naar een volledig jaar.
2013 is echter maar een maand oud, dus 1/12 deel, dan zou het verbruik (als je met aannames werkt en niet met werkelijk verbruik) in die eerste maand toch berekend moeten worden naar het over een heel jaar herleid verbruik over 2012 gedeeld door 12.
Of worden hier inschattingen en werkelijk verbruik door elkaar gehaald.
Reputatie 5
Badge +3
@Toon Econoom,

Op de jaarnota die TS ontvangen heeft, brengen we 2 dagen verbruik van 2013 in rekening. Hierdoor wordt het verbruik van deze jaarnota in de tabel weergegeven als zijnde het verbruik over 2013, maar dat is natuurlijk niet juist. Het verbruik op de jaarnota die TS ontvangen heeft betreft voornamelijk het verbruiksjaar 2012. Dat verbruik (maar dan herleid naar een volledig jaar) is nu zichtbaar in de tabel, echter staat er dan 2013 onder. Zoals ik aangaf, zijn we ons ervan bewust dat die benaming van de tabel niet gewenst is, want het verbruik van 2013 is natuurlijk nog niet bekend. We gaan dus kijken of we dit voor de duidelijkheid aan kunnen passen.

Groet, Kelly

Reageer