Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst! | Eneco Community
Sticky

Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

• 10 januari 2019
  • 235 reacties
  • 34125 Bekeken
Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

Toon eerste bericht

235 Reacties

Badge +2

Ik heb dezelfde probleem op mijn nieuwe toestel. Wat ik maar doe, kan ik niet inloggen op de toon app. Terwijl gebruikersnaam/ww goed zijn. Want mijneneconwerkt wel. Iemand enige opplossing?

Badge +2

Ik heb een nieuw toestel  en kan niet inloggen op de Toon app. Heb van alles geprobeerd, helaas niks. Op de website lukt het wel met mijn eneco. Wat is er mis met de app? 

@donk

Welkom op het forum! Heb je de router en Toon al een reset gegeven ? 

Thanks. De router wel; Toon niet want die was gisteren opgeleverd en alles werkte lokaal. Kan er alleen niet op de app inloggen of via mijn.eneco.nl. Echter ik meen ergens te hebben gelezen dat inloggen op mijn.eneco.nl enkel werkt als je ook energie via Eneco afneemt en dat wanneer je enkel Toon hebt dit niet werkt. Is die aanname correct?

Verder las ik ook iets van activatiecode voor Toon, maar die heb ik niet gehad. Ik ben verder klant geworden op de 6e als dat iets mocht helpen.

Reputatie 7
Badge +2

@donk 

Je kan zelf een Mijn Eneco account aanmaken. Ook als je alleen klant bent voor het abonnement op Toon kan je inloggen op Mijn Eneco. 

De activatiecode voor Toon is gebruikt door de monteur bij het installeren. 

Groeten Chantal 

Reputatie 5
Badge +5

@Lucirmagoed dat je dit meldt. Er is niet iets mis met de app maar er is aan de Toon kant wel een update geweest waardoor in sommige gevallen niet meer ingelogd kan worden. Ik ga een verzoek indienen om jouw account te resetten zodat je je opnieuw kunt registeren (Mijn Eneco registratie) zodra dit is gelukt kun je met die gegevens ook weer inloggen op de Toon-app en in Mijn Eneco maar ook eventueel op de Eneco app. Wil je je klantnummer dan nog even invullen in je privéprofiel?

@Jill ook voor jou ga ik een reset aanvragen van jouw account. Heb je geprobeerd om je wachtwoord op te vragen? Want je hebt al een account waarbij een ww reset mogelijk uitkomst biedt.

@Lucirmagoed dat je dit meldt. Er is niet iets mis met de app maar er is aan de Toon kant wel een update geweest waardoor in sommige gevallen niet meer ingelogd kan worden. Ik ga een verzoek indienen om jouw account te resetten zodat je je opnieuw kunt registeren (Mijn Eneco registratie) zodra dit is gelukt kun je met die gegevens ook weer inloggen op de Toon-app en in Mijn Eneco maar ook eventueel op de Eneco app. Wil je je klantnummer dan nog even invullen in je privéprofiel?

@Jill ook voor jou ga ik een reset aanvragen van jouw account. Heb je geprobeerd om je wachtwoord op te vragen? Want je hebt al een account waarbij een ww reset mogelijk uitkomst biedt.

Ook dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg dan steeds geen e-mail om mijn wachtwoord te resetten... 

Reputatie 7
Badge +5

@Jill 

Oké, ook niet bij je Spam toevallig?

Groet, Denise

Schijnbaar is mijn bericht weggehaald?

Enfin aanvulling op eerder verstuurd bericht: Wachtwoord vergeten gedaan op eerder aangemaakte Mijn Eneco account. Er wordt dan echter geen wachtwoord verstuurd (uiteraard gekeken in spam).

Vervolgens een nieuw account aangemaakt met een ander e-mailadres en dan stuurt ii me door naar: We hebben even wind tegen op https://www.eneco.nl/authorization-code/callback

Begin me enigszins zorgen te maken over de kundigheid van Eneco en m’n Toon aanschaf als ik al 10 uur mee bezig moet zijn om uberhaupt te kunnen inloggen.

Blader even terug en daar staat je eerdere bericht toch?

Je kan voor Toon®️ z’n App gewoon inloggen met bv je forum naam als gebruikersnaam en een gekozen WW

@Jill 

Oké, ook niet bij je Spam toevallig?

Groet, Denise

Nee meerdere keren geprobeerd en ook de spambox gecheckt..

Blader even terug en daar staat je eerdere bericht toch?

Je kan voor Toon®️ z’n App gewoon inloggen met bv je forum naam als gebruikersnaam en een gekozen WW

Nee ik had een nieuw bericht geplaatst dat een wachtwoord niet op m’n e-mailadres aankomt (en ook niet in de spam). En verder ja, normaal zou je via de app met je eneco gebruikersnaam en wachtwoord moeten kunnen inloggen zoals ik ook hier ben ingelogd, maar dat gaat dus niet.

FYI, een helpdesker bij Eneco snapte het ook niet en gaat m’n account verwijderen zodat ik na 3 werkdagen (waarom dat zo lang moet duren is mij ook onbekend) een nieuw account kan/mag aanmaken. Nou we zullen zien.

Mag natuurlijk wel de volle maand voor de dienst betalen die ik niet ontvang zeker?

Bij problemen bij een Toon®️ abo en Toon App en geen afname energie bij Eneco is verwijdering van je account idd de meest voorkomende oplossing, die altijd werkt blijkt hier op het forum. 

Op een of andere manier kan ik nu ineens wel inloggen op Toon (niet op mijn eneco verder). Is er een manier dat ik kan doorgeven dat m’n account nu niet gedelete moet c.q. hoeft te worden? Anders ben ik da’k weer een stuk verder. :s

Je melding zal ongetwijfeld morgen door een moderator gelezen worden, die dan het e.e.a. kan beoordelen/nazien. 

Badge +2

Heb Eneco meerdere x gebeld. Moest Toon 3x herstarten, app verwijderen en opnieuw opstarten. WW wijzigen. Niks helpt en zeggen ze aanmelden op de site over 3 dagen. Wat is dit voor onzin? Er moet een manier om te kunnen inloggen op de app op mijn nieuwe toestel. Op de oude kan het wel. 

Reputatie 7
Badge +5

@donk 
Ik heb je bericht verwijderd, omdat je in een ander topic hetzelfde had aangekaart. Zo houden we de Community overzichtelijk. Helaas heeft mijn collega niet goed gehandeld, je account had namelijk niet verwijderd hoeven worden. Dit kan niet meer tegengehouden worden, maar de gevolgen zijn niet groot. Als je straks merkt dat je niet meer kan inloggen in de Toon-App, hoef je enkel opnieuw een account aan te maken. Inloggen in Mijn Eneco/de Eneco App is voor jou niet mogelijk, tenzij je ook gas, stroom en/of warmte bij ons gaat afnemen.

@Jill 
Duidelijk, bedankt! Mijn collega Erica vraagt een reset van jouw account aan. Zodra je een nieuw account kan aanmaken, laten we dit hier weten.

Groet, Denise

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Lucirma 

Je hebt zojuist een nieuw topic gemaakt over een probleem waar je in dit topic al een antwoord over hebt gehad. Hierdoor heb ik je topic verplaatst naar dit bestaande topic. Graag het advies opvolgen, zoals deze hier met je is gedeeld. 

Groet. Urgel

Badge +2

Moest opnieuw registreren, inmiddels gedaan maar de toon app krijg ik nog steeds dezelfde melding dat gebruikersnaam/ww niet klopt. Ik word nu wel moedeloos van. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Trouwens klantnr. . staat in de profiel. 

Goedemiddag,

Sinds enige tijd kan ik niet meer inloggen op MijnEneco.
Wanneer ik inlog op MijnEneco krijg ik de melding dat ik me moet aanmelden als nieuwe klant.
Als ik mijn postcode en klantnummer invul krijg ik de melding dat er al een account bestaat om mee in te loggen.
Bij het inloggen met dit account krijg ik de melding dat de gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is.
Een medewerker van de klantenservice heeft mij een link gestuurd om het wachtwoord te wijzigen.
Ook na het wachtwoord wijzigen kan ik niet inloggen.
Wat gaat hier niet goed?

Reputatie 6
Badge +2

Goedemiddag,

Wanneer ik inlog op MijnEneco krijg ik de melding dat ik me moet aanmelden als nieuwe klant.
Als ik mijn postcode en klantnummer invul krijg ik de melding dat er al een account bestaat om mee in te loggen.
Bij het inloggen met dit account krijg ik de melding dat de gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is.
Een medewerker van de klantenservice heeft mij een link gestuurd om het wachtwoord te wijzigen.
Wat gaat hier niet goed?

Heb je ook geprobeerd opnieuw te registreren?

Goedemiddag,

Wat gaat hier niet goed?

Heb je ook geprobeerd opnieuw te registreren?

Jazeker, maar dan krijg ik de melding dat ik al een account heb. Vervolgens wil ik inloggen met het account maar dat kan niet omdat de gebruikersnaam en/of wachtwoord niet correct is. Ik heb mijn wachtwoord gereset maar deze word niet geaccepteerd.

Ik wil gewoon kunnen inloggen om mijn gegevens en verbruik te kunnen inzien. Ik vind het bijzonder dat de klantenservice mij niet kan helpen en dat ik het moet proberen op een forum om mijn antwoord te vinden.. ik werk ook op een klantenservice en hoef dit op deze manier echt niet te doen, sorry.

Beste moderators na nu nog steeds lopende issue’s betreffende mijneneco en mijneneco app is daar nu ook de toonapp bij gekomen.

ik maak gebruik van de beta app(test) maar kan niet meer gebruikt worden?. Elke keer bij openen moet ik opnieuw inloggen en wordt daarna geleid naar de originele app. De testapp is dan ook niet meer bruikbaar.

Kunnen jullie er voor zorgen dat ik alsnog weer gebruik kan maken van de beta app en dat het inloggen open blijft

@donk 
Ik heb je bericht verwijderd, omdat je in een ander topic hetzelfde had aangekaart. Zo houden we de Community overzichtelijk. Helaas heeft mijn collega niet goed gehandeld, je account had namelijk niet verwijderd hoeven worden. Dit kan niet meer tegengehouden worden, maar de gevolgen zijn niet groot. Als je straks merkt dat je niet meer kan inloggen in de Toon-App, hoef je enkel opnieuw een account aan te maken. Inloggen in Mijn Eneco/de Eneco App is voor jou niet mogelijk, tenzij je ook gas, stroom en/of warmte bij ons gaat afnemen.

@Jill 
Duidelijk, bedankt! Mijn collega Erica vraagt een reset van jouw account aan. Zodra je een nieuw account kan aanmaken, laten we dit hier weten.

Groet, Denise

Nog steeds is het niet opgelost en kan ik nergens inloggen. Zouden jullie hier nu prioriteit aan willen geven, want ik vind de service tot nu toe behoorlijk slecht. Ik wil inzicht in mijn verbruik maar heb dat na 4 maanden nog steeds niet omdat ik maar nergens kan inloggen of een account kan aanmaken. Graag zo spoedig mogelijk een reactie.

Reputatie 6
Badge +2

@Jill 

Groet, Denise

Nog steeds is het niet opgelost en kan ik nergens inloggen. Zouden jullie hier nu prioriteit aan willen geven, want ik vind de service tot nu toe behoorlijk slecht. Ik wil inzicht in mijn verbruik maar heb dat na 4 maanden nog steeds niet omdat ik maar nergens kan inloggen of een account kan aanmaken. Graag zo spoedig mogelijk een reactie.

Goed dat je dit laat weten!
Je hebt van mijn collega nog geen terugkoppeling gehad begrijp ik uit je bericht.
Hopelijk hebben de ontwikkelaars wel al stappen ondernomen.

Wil je eens nagaan of je opnieuw kan registeren?
Dat kan via: https://www.eneco.nl/aanmelden/

Groet, Vincent​​​​​​​

Reageer