Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst! | Eneco Community
Sticky

Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

  • 10 januari 2019
  • 218 reacties
  • 32421 Bekeken
Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

Toon eerste bericht

218 Reacties

Hallo,

Ook ik heb al bijna 2 maanden last van bovenstaande problemen, Ik heb zelfs gevraagd of ze mijn account konden verwijderen. Dit kon niet, Eneco/toon kreeg een foutmelding bij het verwijderen/wijzigen van het account. Zelf kan ik ook niks wijzigen. (ik kan wel inloggen op mijn Eneco)

Wat ik niet kan:
  • inloggen op de Toon app
  • Verbruik inzien via mijn Eneco (moet steeds opnieuw een machtiging geven, echter gebeurt er niks)
  • account wijzigen
  • Eneco zelf kan niks wijzigen/verwijderen.
Wat wel kan:

  • Maandelijks wordt er netjes het toon ab. afgeschreven van mijn rekening.
  • telkens hetzelfde verteld door de medewerkers. (kunnen de klantenservice medewerkers niks aan doen)
  • reageren op mijn mails wordt er ook helaas niet gedaan, wel wordt er door de medewerkers telefonisch bevestigd dat ze de mails hebben ontvangen.
  • Nu ik net een week weg ben geweest kom ik in een koud huis thuis, omdat ik op afstand toon niet kan bedienen.
Echter vele frustraties maar geen oplossingen, hoe nu verder??
Naar mijn mening gebruikt Eneco niet 1 bestand met user-id en wachtwoord dat door de verschillende platforms van Eneco kunnen worden aangesproken. Voorbeeld: Op mijn Endroid telefoon kan ik wel naar mijn Toon, naar niet naar Mijn Eneco (fout user-di of password). Op mij Ipad kan ik naar Mijn Eneco met mijn user-id n password kan ik mijn verbruik zien na eenmalig toestemming gegeven te hebben. Inloggen bij Toon met dezelfde gegevens, vergeet het maar. Op mijn Windows 10 PC kan ik inloggen maar als ik mijn verbruik wil zien krijg ik de melding dat ik toestemming moet geven. Dit had ik reeds gedaan op mijn Ipad, hoezo eenmalig toestemming geven. Als je dit toch wilt doen dan wordt het niet geaccepteerd, ook niet bij mijn gegevens, hier staat dat je toestemming moet geven. Ik zou de ICT afdeling willen adviseren de verantwoordelijken voor de platforms eens bij elkaar te zetten en een testbank te maken om te zien waar het fout gaat. Dit is een welgemeend advies van een oid ICT-er die 45 jaar in het vak heeft gezeten.
Nog een toevoeging voor het aanmelden op het forum met een user-ID en password. Na het forum te hebben verlaten heb ik gecontroleerd of ik weer in kan loggen op het forum en wat denk je? User id en password zijn weer onbekend. Weer aangegeven dat ik blijkbaar vergeetachtig ben en weer aangegeven dat ik mij wachtwoord niet meer weet, Mail adres ingevuld en wederom een link gekregen om een nieuw wachtwoord in te vullen. Zodra dit is gebeurd ben je meteen in het forum en aangelogd.
Er zit dus wel iets fout in de gebruikte structuur.
Ik had vroeger een uitspraak nl: MTQ hetgeen betekend Managing Total Quality. Eneco mag dit van mij gebruiken.:>)

Na nog een keer inloggen kwam ik erachter dat de usernaam mijn klantnummer was. Na dit veranderd te hebben in mijn zelfgekozen naam gaat het goed op het Forum!
Hallo,

Ik ben al een week bezig om contact met jullie te hebben. Zowel telefonisch als via facebook.
Ik kan wel inloggen op de app maar niet via de pc. Dit is erg vervelend als er dingen geregeld moeten worden.

Telefonisch sta ik super lang in de rij en via messenger vragen jullie 1 ding en dan hoor ik 3 dagen helemaal niks

Jammer
Meerdere keren geprobeerd om het wachtwoord te herstellen. Ik ontvang geen mail met een link. Ergens gelezen dat ik mijn account opnieuw moest activeren. Dit heb ik gedaan maar nog steeds niet kunnen inloggen. Kunnen jullie mij hier mee verder helpen?
Reputatie 7
Badge +5
@Sherney & @ErwinCT

Hebben jullie het bovenstaande stappenplan al doorgenomen?

Groet, Denise
@ DeniseMR,

Ik heb aangegeven van elk platform waar het fout gaat en Eneco zou daar gebruik van kunnen maken.
Groet, George44.
@ DeniseMR,

Al meerdere keren, graag een oplossing. Nogmaals 2 maanden lang zie ik geen verbruik etc, of kan ik toon gebruiken op afstand.

Groet,
Probeer ook in te loggen op 'mijn eneco'.
Alle mogelijkheden geprobeerd, maar helaas blijf in een cirkeltje hangen van registreren en inloggen.
Al meerder keren wachtwoord gewijzigd, maar iedere keer zonder resultaat.
Ook via klantenservice probleem geprobeerd te verhelpen.
Na twee maal een link gekregen te hebben om wachtwoord te wijzigen, ook hier geen resultaat.
Laatste keer dat klantenservice hier over gebeld te hebben werd er gewoon gezegd ik weet het niet meer. Misschien werkt het morgen weer. Maar helaas ook dit werkt niet!
Dus wie weet nog een ultieme oplossing?
Is er nog iets met een browserinstelling? Gebruik chrome en edge. Ook al diverse keren geschiedenis gewist. Zelfs via een 'incognitovenster' lukt het niet!

Groet,
Waling
Sinds november probeer ik gebruik te maken van de dienstverlening zoals Eneco die mij toegezegd heeft toen ik afgelopen zomer klant werd. Nadat ik op jullie verzoek opnieuw moest registreren voor Mijn Eneco / app, werkt er echter vrijwel niets meer. Ondanks mijn telefoontjes en berichten hier op dit forum, krijg ik totaal niet het gevoel dat jullie enig idee hebben wat er mis is, laat staan dat het op korte termijn opgelost kan worden.

Je voelt je als klant amper serieus genomen op deze manier... Volgens @Rodney zou er sinds 14 december een onderzoek gestart zijn naar mijn account en hij gaf op 18 december aan dat ik hierover een terugkoppeling ontvang. Helaas hoor ik niets... behalve dan dat Eneco het klantvriendelijk vindt om te vragen om de problemen nógmaals, onder dit topic, te vermelden. Ik heb bovenstaande stappen doorlopen.

Hierbij nogmaals de problemen die ik al 2 maanden ervaar:

  • inloggen op de app geeft foutmelding (Je gebruikersnaam en/of wachtwoord kloppen niet)
  • inloggen op de site lukt wel met dezelfde inloggegevens
  • wachtwoord resetten via de app heeft geen effect (ontvang geen reset email)
  • als ik op de site inlog, zie ik geen verbruik ("We hebben uw toestemming nodig om u inzicht te geven in uw verbruik")
  • als ik toestemming wil geven voor slimme meter, wordt dit niet opgeslagen. dit heb ik in verschillende browsers en incognito-schermen geprobeerd
  • ik ben niet eerder klant bij jullie geweest (en zal dat naar verwachting ook niet lang meer blijven...)
Reputatie 6
Badge +2
Beste george44,E. Rozenberg,Watte,J.J. Boersma,
Ik heb zojuist jullie gevallen, wederom, bij de ontwikkelaars onder de aandacht gebracht!
Zo hoop ik er voor te zorgen nu sneller tot een blijvende oplossing te komen.

Groet, Vincent
Hello, sorry in advance for writing in English but my Dutch isn't that good yet.

Yesterday I received the contract for gas/electricity but I don not know where I can find my klantnummer. Additionally, I created an account at MijnEneco but I did not receive an confirmation email in order to have access to my profile. When I try to log in at my profile the website always sent me to the initial log-in screen. When I try to log in with the EnecoApp I get this message: "Er lijkt iets fout te gaan met het inloggen. Laat een bericht achter op het forum of neem tijdens kantoorun contact op met de klantenservice." So, here I am..

I have already reset my password three times and double-checked the username - so there is no doubt about that. I guess the problem lies with the absence of my confirmation email..
Beste @StéphanL

Ik werd door @Erica doorverwezen van mijn originele topic ( https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/kan-niet-inloggen-op-de-eneco-app-20650 ) naar dit topic. Hier zie ik dat ik dezelfde issues heb als @J.J. Boersma hierboven. Zijn / Haar post stemt mij niet erg hoopvol...

Ik heb het stappenplan doorlopen, dit is het resultaat:

Stap 1: Open een browser
Ik gebruik Google Chrome als mijn browser in Windows 10.

Stap 2: Log in op Mijn Eneco
Inloggen gaat zonder problemen.

Omdat dit mij helaas niet verder heeft geholpen hier nogmaals mijn vraag:

Sinds begin december 2018 probeer ik in te loggen op de eneco app op mijn mobiele telefoon. Dit doe ik met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord waarmee ik inlog op Mijn Eneco via de webbrowser op mijn PC. De app geeft echter steeds de melding:

"Je gebruikersnaam en/of wachtwoord kloppen niet, zou je het nogmaals willen proberen?"

Sinds begin december 2018 heb ik telefonisch contact met de klantenservice. Eerst werd mij verteld dat dit soort problemen vaak binnen 2 weken werd opgelost, vervolgens werd het 3 weken, en in het gesprek dat ik vandaag met de klantenservice had werd mij verteld dat het nu onduidelijk is hoe lang het nog gaat duren.

Zouden jullie een realistische termijn kunnen geven waarin dit probleem verholpen kan worden?

Met vriendelijke groeten,
Arnoud
Onderstaande van eerdere reactie van Rozenberg is dus een bekend probleem wat ik ook heb. Alles al geprobeerd en ook via chrome, gewoon internet etc. Ik sta kennelijk niet geregistreerd volgens de helpdesk. Dan geef ik ze mijn inloggegevens en dan kunnen ook zij inloggen op mijn eneco. Kan dus wel in mijn eneco maar geen wachtwoord wijzigen etc etc

Wat ik niet kan:
  • inloggen op de Toon app
  • Verbruik inzien via mijn Eneco (moet steeds opnieuw een machtiging geven, echter gebeurt er niks)
  • account wijzigen
  • Eneco zelf kan niks wijzigen/verwijderen.
Alle stappen in de communty van mijn Eneco gevolgd, maar kan nog steeds niet inloggen op de website.
En ik wil heel graag mijn termijnbedrag aanpassen.
Ik heb de app niet en ben ook niet van plan die te installeren.

Groet,
Corrie
@ VincentN,

Ik kan weer inloggen op ''Toon'' en mijn verbruik zien op ''Mijn Eneco'', dank voor de oplossing.
Nu heb ik nog 1 vraag, wat was nu het probleem?

Het heeft namelijk 2 maanden geduurd en plots kan ik weer inloggen en mijn verbruik inzien? Vele mensen hebben/hadden dezelfde klachten, het zou fijn zijn als dit kenbaar wordt gemaakt, zodat niet iedereen zolang in onzekerheid zit. (ik denk ook dat de klanten dan meer begrip hebben voor de wachttijd)

Nogmaals dank voor de oplossing.

Gr. Rozenberg
Eneco bedankt voor de mail en de daarop volgende teleurstelling.
@VincentN,
Ik kan nog steeds niet met mijn Ipad op Toon inloggen en ook niet op mijn Eneco.
"Je gebruikersnaam en/of wachtwoord kloppen niet, zou je het nogmaals willen proberen?"

Alleen op mijn PC kan ik aanloggen met Mijn Eneco gegevens MAAR wordt steed aangegeven dat ik toestemming moet geven om het verbruik te zien.
Deze toestemming wordt niet verwerkt in het ENECO systeem.

Zeer irritant, ergens een vinkje zetten door een programma in een bestand moet toch niet zo moeilijk zijn.
Gr. George44
Ik kan niet inloggen ondanks dit topic na drie keer contact gehad te hebben met de klanten service die bij de derde telefoontje mij door verwees hier naar toe.
na brief 22-11-2018 om opnieuw te registeren kom ik op de inlogpagina na E-mailadres en volgende alleen maar op wachtwoord en niet op en registratie formulier
Ik kan niet meer inloggen in de app. Wel op site. Zie screenshot voor de error alert die ik bij inloggen krijg. Plz help!

Er is een hoop mis met dit login process. Ik snap niet hoe het werkt. Dat inloggen mis kan gaan snap ik, maar waarom dat niet normaal gemeld kan worden (Via de website). Dit inlog proces is zo raar, het is om furieus van te worden.
De gemiddelde consument weet tegenwoordig echt wel hoe inloggen werkt en hoe je je moet aanmelden voor een website of account. Please, please maak dit proces gewoon normaal zoals de rest van de wereld, wordt het ook een stuk veiliger van.

Daarnaast is de inlog van dit forum ook niet helemaal 100%. Als ik op dit topic op de inlogknop druk verwacht ik weer op dezelfde pagina uit te komen zodat ik kan reageren. Maar de inlog stuurt je naar de startpagina van het forum.

Alvast bedankt. Kijk uit naar een verbeterde inlog ervaring.
Vvolgens mij is de app vernieuwd. Geen vooruitgang.
Ik word een beetje moe van Eneco. Ik krijg geen mail binnen om ons ww te resetten. Nu een week verder vanaf het 1e bericht via Facebook nog steeds niks wijzer. Telkens pas na een aantal dagen dat je een antwoord krijgt wat niet van toepassing is. Telefonisch contact wordt gewoon letterlijk in het gesprek het contact verbroken. Geen goede service zo lijkt me. Opnieuw registreren werkt ook niet. Dus het probleem ligt duidelijk bij jullie.
Reputatie 5
Badge +3
Vvolgens mij is de app vernieuwd. Geen vooruitgang.

Goedemorgen @Harold K C,

Goed dat je dit aan ons laat weten. Heb je al gekeken naar dit topic : https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/problemen-met-inloggen-in-mijn-eneco-eneco-app-of-toon-app-lees-dit-topic-eerst-20468?

Groet, Audrey
Reputatie 5
Badge +3
Beste @StéphanL

Ik werd door @Erica doorverwezen van mijn originele topic ( https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/kan-niet-inloggen-op-de-eneco-app-20650 ) naar dit topic. Hier zie ik dat ik dezelfde issues heb als @J.J. Boersma hierboven. Zijn / Haar post stemt mij niet erg hoopvol...

Ik heb het stappenplan doorlopen, dit is het resultaat:

Stap 1: Open een browserIk gebruik Google Chrome als mijn browser in Windows 10.

Stap 2: Log in op Mijn EnecoInloggen gaat zonder problemen.

Omdat dit mij helaas niet verder heeft geholpen hier nogmaals mijn vraag:

Sinds begin december 2018 probeer ik in te loggen op de eneco app op mijn mobiele telefoon. Dit doe ik met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord waarmee ik inlog op Mijn Eneco via de webbrowser op mijn PC. De app geeft echter steeds de melding:

"Je gebruikersnaam en/of wachtwoord kloppen niet, zou je het nogmaals willen proberen?"

Sinds begin december 2018 heb ik telefonisch contact met de klantenservice. Eerst werd mij verteld dat dit soort problemen vaak binnen 2 weken werd opgelost, vervolgens werd het 3 weken, en in het gesprek dat ik vandaag met de klantenservice had werd mij verteld dat het nu onduidelijk is hoe lang het nog gaat duren.

Zouden jullie een realistische termijn kunnen geven waarin dit probleem verholpen kan worden?

Met vriendelijke groeten,
Arnoud



Hoi @Arnoud36,

Allereerst bedankt voor jouw geduld. Wil je proberen je opnieuw te registreren? Ik ben erg benieuwd als dit lukt.

Groet, Audrey
Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

Ook ik heb al bijna 2 maanden last van bovenstaande problemen, Ik heb zelfs gevraagd of ze mijn account konden verwijderen. Dit kon niet, Eneco/toon kreeg een foutmelding bij het verwijderen/wijzigen van het account. Zelf kan ik ook niks wijzigen. (ik kan wel inloggen op mijn Eneco)

Wat ik niet kan:
  • inloggen op de Toon app
  • Verbruik inzien via mijn Eneco (moet steeds opnieuw een machtiging geven, echter gebeurt er niks)
  • account wijzigen
  • Eneco zelf kan niks wijzigen/verwijderen.
Wat wel kan:

  • Maandelijks wordt er netjes het toon ab. afgeschreven van mijn rekening.
  • telkens hetzelfde verteld door de medewerkers. (kunnen de klantenservice medewerkers niks aan doen)
  • reageren op mijn mails wordt er ook helaas niet gedaan, wel wordt er door de medewerkers telefonisch bevestigd dat ze de mails hebben ontvangen.
  • Nu ik net een week weg ben geweest kom ik in een koud huis thuis, omdat ik op afstand toon niet kan bedienen.
Echter vele frustraties maar geen oplossingen, hoe nu verder??



Hallo @E. Rozenberg,

Allereerst bedankt voor jouw geduld. We hebben het probleem opgelost. Wil je je opnieuw registreren en ons laten weten of dit gelukt is?

Groet, Audrey

Reageer