Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst! | Eneco Community
Sticky

Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!

• 10 januari 2019
  • 218 reacties
  • 32495 Bekeken
Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!
Reputatie 4
Badge +3

Eneco is voortdurend in beweging. Niet alleen voor, maar ook achter de schermen. Zo doen we ons uiterste best om de Mijn Eneco omgeving en de apps zo waardevol mogelijk te maken voor onze klanten. Onze digitale teams werken hier hard aan.

Regelmatig krijgen we de vraag dat mensen niet in kunnen loggen in Mijn Eneco, de Eneco app of de Toon app. Soms heeft dit te maken met een storing of een fout aan onze kant. Soms heeft te maken met klanten die hun wachtwoord zijn vergeten of simpelweg een typefoutje maken.

Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen. Als je er niet uitkomt, neem dan contact met ons op. Dit kan door lid te worden van de Eneco Community en hier een bericht achter te laten. Zorg dat je je klantnummer hebt ingevuld in Mijn Profiel. Wij helpen je graag.

Stap 1: Open een browser

Als je niet kunt inloggen op Mijn Eneco of één van onze apps, ga altijd eerst naar onze website in een browser voordat je de volgende stappen doorloopt. Een browser is een programma om websites te bezoeken. Bijvoorbeeld Chrome, Firefox, Internet Explorer, Microsoft Edge of Safari voor je pc of laptop. Voor je smartphone gebruik je meestal Chrome of Safari.

Stap 2: Log in op Mijn Eneco

Mijn Eneco, de Eneco app en de Toon app maken alle drie gebruik van dezelfde methode om in te loggen. Voor het inloggen of registreren hiervan ga je altijd naar https://www.eneco.nl/mijneneco/.
Inloggen (dit is hetzelfde als aanmelden) doe je wanneer je al een Mijn Eneco account hebt. Wanneer je deze nog niet hebt, op dezelfde plek je e-mailadres of gebruikersnaam intypen om een nieuw account te maken. 

Tip bij wachtwoord invoeren: Weet je niet zeker of je goed typt? Klik dan op het kleine oogje helemaal rechts in het veld voor het wachtwoord. Als je nu je wachtwoord intypt, dan is deze zichtbaar.

Bij het inloggen kan het zijn dat je bent vergeten wat je gebruikersnaam of wachtwoord is. Klik op 'toon inhoud' om te lezen wat je kunt doen als dit het geval is.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

Tip: De meeste klanten hebben een e-mailadres als gebruikersnaam.

Als je je gebruikersnaam niet meer weet, vul je gewoon op https://www.eneco.nl/mijneneco in wat je denkt dat je gebruikersnaam moet zijn.

Als die dan niet klopt, word je namelijk gevraagd een aantal gegevens in te vullen waarmee je je hebt geregistreerd. Zoals je adres en je klantnummer. Als die gegevens kloppen, krijg je direct een hint van je gebruikersnaam of e-mailadres. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ben je je wachtwoord vergeten? Ga naar https://www.eneco.nl/mijneneco en voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Klik op ‘Volgende’.  Kies dan “Wachtwoord vergeten?”. Je ontvangt direct een mail met een link. Als je deze link aanklikt, kun je een nieuw wachtwoord opgeven. Geen mail ontvangen? Controleer eerst even je spambox.

Neem in de volgende gevallen contact met ons op:

• Je weet zeker dat je gegevens goed zijn, maar inloggen lukt nog steeds niet.
  • Je hebt je wachtwoord gewijzigd en inloggen lukt nog steeds niet. Als dit niet lukt, heeft het geen zin om dit te blijven proberen.
  • Je hebt geen e-mail ontvangen bij het opvragen van je gebruikersnaam en/of wachtwoord.

Kies je ervoor ons te contacten via deze community, voeg eerst je klantnummer in. Dit doe je in Mijn Profiel.

Tip: Je klantnummer kun je vinden op je jaarnota, in de e-mails die we naar je verzenden en op je afschrijvingen

Met het inloggen kunnen de volgende zaken voorkomen:

Je komt in het scherm: “Registreer je bij Mijn Eneco”

Wanneer je je gebruikersnaam of e-mailadres niet bij ons in het systeem bekend is, dan vragen we je in het volgende scherm te registreren. Hiervoor hebben we je postcode en huisnummer nodig. Met deze informatie controleren we of je klant bent bij ons.

Let op: Pas wanneer je een product van ons afneemt of een leveringsaanvraag hebt lopen kunnen we je gegevens verstrekken. (Lees verderop in dit topic verder over de boodschap “U bent geen klant”.)

Ik weet zeker dat ik een account heb, maar het systeem herkent mij niet

We hebben eind 2018 een opschoningsactie gedaan en gebruikers een e-mail gestuurd met de vraag of ze zich opnieuw wilden registreren. Deze e-mails hebben we verstuurd tussen 22 november en 29 november 2018, met als onderwerp: “Registreer je opnieuw voor Mijn Eneco en bekijk je verbruik”.

Misschien heb je deze mail gemist of is deze in je spambox beland. In het geval dat je zeker weet dat je een account hebt, maar toch in het registratiescherm terecht komt, registreer dan opnieuw. Na je registratie zie je al je gegevens en verbruikshistorie gewoon weer terug en kun je zien wat je precies verbruikt hebt.

Ik krijg een scherm ‘wind tegen’

Als je inlogt op Mijn Eneco en de melding ‘wind tegen’ verschijnt, ververs de pagina dan even in je browser en kijk of het inloggen dan wel lukt.
Blijf je de melding ‘wind tegen’ zien? Klik dan op 'toon inhoud' om de vervolgstappen te bekijken.

• Open de browser in “incognito” modus (Lees hier hoe je dat kunt doen). Via deze weg worden alle cookies en verwante data niet gebruikt en begin je als het ware een “schone” sessie.
  • Indien ‘wind tegen” dan weg is, dan is de kans groot dat het een cache/cookie probleem is. Het beste wat je dan kunt doen is alle cookies wissen. (Lees hier hoe je je cookies kunt wissen.)

Als het probleem na het volgen van bovenstaande stappen toch nog aanhoudt, neem dan contact met ons op.

Ik krijg na het inloggen een melding dat ik geen klant ben

Het kan zijn dat je een melding ontvangt dat je geen klant bent. Klik op 'toon inhoud' om de drie gevallen te bekijken waarbij dit voor kan komen.

a. Je hebt je contract opgezegd
Je hebt je contract opgezegd en je logt in op het systeem. Je kunt dan wel inloggen, maar je gegevens zijn niet (meer) zichtbaar.
Vaak willen mensen inloggen om nog hun jaarnota te bekijken. Deze heb je reeds ontvangen via het door jou aangegeven voorkeurskanaal: e-mail of post. Mocht je toch nog je jaarnota willen ontvangen, laat het ons weten. Dan sturen wij die naar je op. Om je snel te kunnen helpen: voer eerst je klantnummer in in Mijn Profiel.
b. Je bent een nieuwe klant
Je kunt je gegevens inzien vanaf je leveringsaanvraag. Wij versturen een welkomstbrief of welkomste-mail wanneer het zover is. Heb je meer leveringsaanvragen lopen? Dan kan het zijn dat je nog even moet wachten.
c. Je maakt gebruik van een buitenlands adres
Wanneer je een adres hebt ingevoerd dat zich niet in Nederland bevindt en je krijgt de melding dat je geen klant bent van Eneco, neem dan even contact met ons op.

Ik heb al het bovenstaande geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet om in te loggen

We hopen in dit topic zo volledig mogelijk te zijn. Heb je nog tips of aanvullingen? Laat het weten. Heb je nog verdere vragen, reageer dan hieronder.

218 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hier werkt 'Status Nota' ook nogsteeds niet.. Heb ook aangeven in het testen van de Mijn Eneco bèta, dat ik het erg jammer vond dat Status Nota nogsteeds niet zichtbaar is.. Terwijl wel 85% van de problemen daarover gaan..

Verbruik heb ik gedeeltelijk zichtbaar in de app. Het ingeschatte klopt alleen niet, volgens de app mag ik sweekends geen verbruik hebben, want dan staat dit op 0. Erg raar.
Reputatie 3
Badge +4
Even een "schupke". Nog geen antwoord te lezen. Vraag aan de moderators, als het niet op te lossen is dan graag ook even een melding dan ga ik hier verder geen energie meer in steken.
Reputatie 7
Badge +6
@Arno01

Goed dat je hem weer even naar voren haalt deze was aan onze aandacht ontsnapt.

@Allen

Ik vraag de status van dit issue op. Wordt vervolgd.
Reputatie 3
Badge +4
Ik vraag de status van dit issue op. Wordt vervolgd.
Ik denk dat de update naar 2.3.0 het vervolg/gevolg is?
https://forum.eneco.nl/servicevragen-mijn-eneco-meterstanden-andere-vragen-90/mijn-eneco-app-update-230-android-11720
Want nu werkt het goed.
Reputatie 7
Badge +6
@Arno01

Dat is goed om te horen! De eerstvolgende updates staan in het teken van status nota, er wordt nog steeds aan gewerkt, het is nog niet voor iedereen opgelost.
Reputatie 3
Badge +4
Hoe vreemd is het dat ik vandaag een e-mail link naar dit onderwerp kreeg van 6 maanden terug?
Reputatie 7
Badge +5
@Arno01

We zijn de topics aan het opschonen van de laatste tijd. Omdat ik het antwoord gemarkeerd heb, krijg je daar automatisch een melding van. Excuses!
Handig om via omwegen op dit topic te komen.

Reactie op mijn vraag hierover beantwoorden en vervolgens topic verwijderen.

Hoi Mark,

Door de "schoningsactie" inzake "beantwoord, pas ik een makkelijke methode toe:

elk replay-emailtje waar in staat: "beantwoord enz" simpelweg meteen deleten.
Ik selecteer ze en met 1 druk op de knop zijn ze weg.
Reputatie 3
Badge +4
Hoi Mark,

Die snap ik niet. Als er een reactie ( e-maillink) op een topic ( zoals bij dit topic) komt, dan zie ik altijd de volgende tekst:
Beste Arno01,
Brandje heeft een reactie geplaatst in het topic: 'Eneco app werkt bij mij nog steeds niet'.
Bekijk reactie.
Met vriendelijke groet,

En "bekijk reactie" is een aanklikbare link.

Hoi Mark,

Door de "schoningsactie" inzake "beantwoord, pas ik een makkelijke methode toe:

Uiteraard Ton, maar als je van bijna alle reacties een reply krijgt?. Hoe zou het dan niet bij jou zijn. :8

Een e-mail van een reactie gaat hier nog steeds niet goed, vandaar dat ik nu pas reageer.
Als het bekend was van een schoningsactie... Er werden ook directe topics verwijderd, dus vandaar mijn reactie in dit topic
Kan sinds 5 dagen niet inloggen met de juiste gegevens .Na kontakt met 3 medewerkers geen verandering. Wachtwoorden vele malen veranderd Emailadres veranderd op verzoek . bij controle steeds het goede gebruikersnaam . Ze komen er niet uit.
Nu is een bericht intern verstuurt duurt 14 dagen als dan niet werkt weer belllen
Waarom niet deze registratie verwijderen en nieuwe beginnen dat schijnt niet te kunnen
Wie weet een oplossing of een goede verklaring
Rob
Reputatie 7
Badge +5
Dag @Robertino,

Welkom op de Eneco Community!

Het verwijderen van je Mijn Eneco account is niet mogelijk, vandaar dat wij voor je moeten uitzoeken wat er exact mis gaat. Kan je trouwens aangeven of dit betrekking heeft op de webversie van Mijn Eneco? Zo ja, heb je het inloggen ook via de Eneco-App geprobeerd?

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +9
Als je inlog op Mijn Eneco, krijg je dan de melding "Wind tegen"? Zoja, refresh de pagina eens als er wind tegen staat.
Hier log die dan wel in.
Hallo, ik zie niet zo gauw de mogelijkheid om reaktie op een bericht te geven dus maar even zo

DeniseMR tot heden alleen op webpag.wel met 2 comp. en 2 laptops zal vanmiddag app proberen . Ben benieuwd Rob

mAiden refress doe ik altijd Wind tegen is volgens mij al lang geleden Rob
hier speelt dit probleem ook. Ze geven aan dat er een storing is?.

Hier nooit een e-mail erover ontvangen want ook dat kennen ze binnen eneco niet. Krijg zelfs zie mnd overzichten niet.

Smoesjes. Het is momenteel een zooitje binnen eneco op dit gebied.
Badge
Bedankt voor je reactie lees nu idd dat veel mensen hier problemen mee hebben.
Mvg. F Littig
ik heb altijd kunnen inloggen op mijn Eneco maar nu lukt het niet meer .het email adres er in gezet en wachtwoord maar word niet herkend dus wil gebruikersnaam en wachtwoord opvragen lukt ook niet dis is niet bekend bij Eneco ik probeer het nog eens met mijn klant nummer zelfs dat herkent Eneco niet, wat is er aan de hand Eneco, ik vind dit niet kunnen, ik hoor wel als u er wat aan doet anders zoek ik wel een andere leverancier
Reputatie 5
Badge +3
@g.kreeftmeijer,

Welkom op het Eneco forum, ik help je graag dit op te lossen! Zojuist heb ik een e-mail verstuurd waarmee je jouw inloggegevens kunt resetten.

Wil je proberen of het zo wel lukt?

We vernemen het graag, alvast bedankt.
Badge
@g.kreeftmeijer,

Welkom op het Eneco forum, ik help je graag dit op te lossen! Zojuist heb ik een e-mail verstuurd waarmee je jouw inloggegevens kunt resetten.

Wil je proberen of het zo wel lukt?

We vernemen het graag, alvast bedankt.

Hoi Rodney,

Kun je mij ook een dergelijke link sturen - na diverse malen contact via telefoon, twitter en messenger wordt er iedere keer gemeld dat er een storing is, er naar wordt gekeken, met een week het is opgelost... tot op heden kan ik ook niet meer inloggen op mijn Eneco App en Toon App - wel op de web based mijn eneco omgeving, maar kan geen wachtwoord wijzigen, gebruikersnaam wijzigen en geeft sinds vorige week aan dat ik opnieuw akkoord moet geven aan Eneco om mijn slimme meter uit te mogen lezen! Dit doen jullie al bijna een jaar!

Vorige week donderdag wel een mail ontvangen met een link om mijn Registreer opnieuw
voor Mijn Eneco
Klantnummer: xxxxxx

De link hierin brengt me uiteindelijk naar het inlogportaal en gaat het weer precies zoals beschreven...

Als ik uiteindelijk wachtwoord en gebruikersnaam opvraag geeft de site aan mijn email adres niet een te kennen!

Alsjeblieft zorg voor een werkende oplossing op korte termijn - zeker gezien ik de Toon app op deze manier niet meer kan gebruiken!

Alvast bedankt voor je hulp!

Peter
Badge
hallo,

ik kan ook sinds een week niet inloggen in mijn eneco app, kreeg ook een mail van Eneco dat ik mij op nieuw moest registreren, maar dat lukt niet omdat ik al geregistreerd ben, kan ook de wachtwoord niet veranderen,
en het wordt alleen maar erger, sinds vanmorgen kan ik ook niet meer in mijn Toon inloggen,
wat is er aan de hand, dat er een storing is, ja dat weet ik, maar wordt er aan een oplossing gewerkt???????, vindt dit heel frusterend. en wordt hier niet goed van als ik iedere keer als antwoordt te horen krijg van, er is een storing en er wordt aan gewerkt, al een week lang.

groetjes
Castilla
Reputatie 5
Badge +3
Goedemiddag @Castilla & @Pandabeer40,

Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat het erg frustrerend is dat deze omgeving niet beschikbaar is momenteel.

Ook zie ik aan de hand van jullie klantnummers dat hier gister en/of vandaag telefonisch contact over is geweest.

Langs deze weg heb ik hierover helaas geen andere info dan gedeeld door mijn collega's. Het inlogprobleem met Mijn Eneco is bij ons in het vizier en onze technici doen hun uiterste best dit te verhelpen.
Badge +1
ik heb ook paar dagen dat ik nog steeds niet in kan loggen zo wel op de site als op de app meerder keren contact gehad met jullie . Maar probleem blijft.
IK hoop dat dit wel heel erg snel op gelost wordt.
Reputatie 6
Badge +2
Welkom op de Community, @Veronica!

We doen ons best en hopen dit inderdaad zo snel mogelijk opgelost te hebben voor je.
Ik kan ook nog steeds niet inloggen zelfde probleem, ook al over gebeld en het zou allemaal opgelost worden met een week.

Kan Eneco hier eens wat pro-actiever over gaan communiceren. Eneco weet blijkbaar welke accounts wel en niet het probleem heeft dus, zeg dan eens iets. Waarom moet ik zelf overal achteraan, terwijl ik niet vraag om allerlei systeem onzin, en nu wel op de blaren kan zitten.

Bovendien ik betaal wel een abonnement voor Toon, en ik kan nu de app niet gebruiken. Het is niet gratis service, dus dan verwacht ik wel meer dan dit. Het kan niet op het gemak maar weken duren. Hoe moeilijk kan het zijn, simpel de log-in regelen.
Ik verwacht dan ook dat ik geen abonnement betaal voor de maand die het niet werkt!!

Reageer