Overzicht electra, "mijn eneco". | Eneco Community
vraag

Overzicht electra, "mijn eneco".

• 27 november 2012
  • 15 reacties
  • 893 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Beste Eneco,

Ik neem bij jullie gas en electra af. Als ik op mijn eneco bij "mijn producten" kijk, dan zie ik alleen gas staan.
Ik kan het termijnbedrag van gas veranderen maar dat van electra niet, wat ik wel graag zou willen.

Hoe kan dit?

Met vriendelijke groet,
Kevin

15 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo kevin90,

Welkom op ons forum, goed je hier te zien! Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Diensten' omdat je vraag daar thuis hoort.

Ik heb je gegevens bekeken en ik zie dat het contract voor gas al in orde is, maar voor elektriciteit nog niet. Ik ga voor je na waarom elektriciteit nog niet rond is en hoelang het nog gaat duren. Ik laat dit nog aan je weten. Dit verklaart dus waarom je op dit moment voor elektriciteit nog niets terugziet op Mijn Eneco.

Wordt vervolgd...

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Het maandbedrag wordt toch ook met elkaar verekend. Als ik voor 10 euro gas per maand wil betalen en 140 voor elektrischiteit kan bij de jaarnota toch alles verekend worden? De keus heb je trouwens niet eens. Je maandtermijn die je invoer wordt door eneco zelf verdeeld. Waarom moet dit alles trouwens voor de klant zichtbaar zijn?
Beste Kelly,

Alvast hartelijk dank voor je moeite! Misschien voor je ter kennisgeving, ik heb +/- 3 wkn geleden mijn meterstanden electra, telefonisch doorgegeven.

Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,
Kevin90

Hallo kevin90,

Welkom op ons forum, goed je hier te zien! Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Diensten' omdat je vraag daar thuis hoort.

Ik heb je gegevens bekeken en ik zie dat het contract voor gas al in orde is, maar voor elektriciteit nog niet. Ik ga voor je na waarom elektriciteit nog niet rond is en hoelang het nog gaat duren. Ik laat dit nog aan je weten. Dit verklaart dus waarom je op dit moment voor elektriciteit nog niets terugziet op Mijn Eneco.

Wordt vervolgd...

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@kevin90,
Klopt het dat er nog geen elektriciteitsmeter aanwezig is?
Ik stuur je via een privé bericht een ID nummer waarmee je een afspraak bij de netbeheerder kunt maken voor het plaatsen van de meter.

Groet, Kelly
Beste Kelly,

Er is bij ons wel degelijk een electriciteitsmeter aanwezig. Ik heb namelijk op 9 november de electriciteitsstand ook al doorgegeven aan eneco. Ik ook naar aanleiding hiervan een bevestiging per mail ontvangen.

Groet, Kevin

@kevin90,
Klopt het dat er nog geen elektriciteitsmeter aanwezig is?
Ik stuur je via een privé bericht een ID nummer waarmee je een afspraak bij de netbeheerder kunt maken voor het plaatsen van de meter.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@kevin90,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je ook een privé bericht terug gestuurd. Ik ben aan het uitzoeken wat dan de reden is dat de aanmelding voor elektriciteit langer duurt dan gebruikelijk is. Wil je mijn bericht nog even beantwoorden met het meternummer voor elektriciteit?
Ik kan op mijn eneco alleen maar het gas vinden. Waar kan ik het electrisch inzien?

Gaarne een berichtje

Piet
Reputatie 3
Badge
Bedoel jij de pagina waar je het verbruik kunt zien? Daar moet bij staan. Ga naar gas of Ga naar stroom. Ergens bovenaan de grafiek
Reputatie 1
Badge +4
Bij mij is het zelfde probleem. Als ik inlog krijg ik alleen maar GAS te zien. OM mijn electriciteit te kunnen belijken moet ik in de rechter kantlijn kiezen voor "Toon andere aansluiting". En dan krijg ik de keuze uit twee dezelfde adressen (zie onder). Dus gokken maar welke electra is en welke gas. Waarom niet in één?

https://Reageer
@vriespde,

Exact, zo is de werkwijze bij Eneco, als je van 1 soort energie naar 2 soorten gaat.
Je klantnummer wordt dan verlengd met een subnummer en via de keuze andere locatie vind je dit.
Als ze klaar zijn met de afronding van de bijgevoegde energiesoort, dan worden beide zichtbaar op 1 klantnummer en op 1 blz.

Hier na kan pas de Toon geeffectueerd worden.
Ik heb deze procedure ook doorlopen als voormalige NUON klant
Reputatie 1
Badge +4
@vriespde,  Als ze klaar zijn met de afronding van de bijgevoegde energiesoort, dan worden beide zichtbaar op 1 klantnummer en op 1 blz.

Ik ben echter al meer dan 1 jaar geleden overgestapt voor stroom van Nuon naar Eneco en gas had ik altijd al van hun. Hoe lang heeft men nodig voor de afronding?
BIj mij duurde het 2 maanden. Dus met spoed bellen met de klantenservice.
Of een klacht via het formulier op de site. Wordt goed op geanticipeerd is mijn ervaring.
Ik haat 0900 nrs
Reputatie 3
Badge
Sinds de lange wachttijden voorbij zijn is 0900 bellen geen ramp meer voor me. Wil dan wel met 1 telefoontje klaar zijn
Sinds de lange wachttijden voorbij zijn is 0900 bellen geen ramp meer voor me. Wil dan wel met 1 telefoontje klaar zijn

Als je inderdaad snel wordt geholpen, dan zou het kunnen als je haast hebt.
Maar je weet je komt uit bij frontoffice en het gaat om backoffice.

Ik heb goede ervatingen met de reacties op (klacht)mails.
Altijd een codenr via een replay en binnen 3 dagen antwoord.
En dan kan je vervolgens met nadere vragen replayen op het antwoord, omdat er dan een naam aan je case hangt.
Reputatie 3
Badge
Voor de wat uitgebreidere zaken is een eigen verslaglegging ook van groot belang. Voor kleine dingen bel ik liever. maar dat is voor ieder persoonlijk inderdaad.

Reageer