Oude Eneco app: Tussenstanden op app werken nog steeds niet | Eneco Community
vraag

Oude Eneco app: Tussenstanden op app werken nog steeds niet

• 31 januari 2019
  • 13 reacties
  • 898 Bekeken

Vanaf 1 januari werkt de tussenstand app niet. En vandaag krijg ik een mail met daarin “maak gebruik van de tussen stamnd app” om jouw maandlasten aan te passen. En dit terwijl je geen idee hebt hoe je er voor staat. Graag zsm een werkende app

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Vanaf 1 januari werkt de tussenstand app niet. En vandaag krijg ik een mail met daarin “maak gebruik van de tussen stamnd app” om jouw maandlasten aan te passen. En dit terwijl je geen idee hebt hoe je er voor staat. Graag zsm een werkende app

Hi GEESSIE,

Uiteraard balen dat de tussenstand niet werkt. Ik heb je meterstanden er even bijgepakt en ik zie dat je op de goede weg zit qua verbruik. Met het verbruik dat je nu hebt zou je bij wijze van je termijnbedrag kunnen verlagen naar 13 euro. De app kan momenteel geen berekening wanneer het adviesbedrag zo laag is. Hierdoor is je tussenstand dus niet beschikbaar. Ons excuses voor dit ongemak.

Groet, Audrey
Op de site wordt ook aangegeven dat je de tussenstand kan zien of dat je goed bezig bent via de app.
maar helaas moet ik toegeven dat ik alleen mijn termijn bedrag kan aanpassen!!

waarom kan ik ook niet duidelijk zien of ik juist mijn bedrag drastisch moet verhogen of verlagen?
En kan hier wat aan gedaan worden??

( Ps: informatie over mijn bedragen graag via DM )
Reputatie 6
Badge +2
De app kan momenteel geen berekeningen maken wanneer het adviesbedrag/verbruik zo laag is.
Mogelijk komt hier nog verandering in.

Intussen kunnen wij desgewenst een handmatige berekening voor je maken.
Ik dacht dat wij toch Big spenders waren. Wat is dan de ondergrens aan adviesbedrag\verbruik?

Deze zou ik dan graag willen ontvangen. 🙂 alvast vriendelijk bedankt
Reputatie 6
Badge +2
Onder de €50 gaat dit spelen.

De berekening van Audrey komt uit op €13.
beste Vincent,

ik had even het topic gepikt van Geessie voor mezelf.
Reputatie 6
Badge +2
Asjemenou!
Ik kan niet ontkennen dat het wat later is geworden gisteravond 😁

In jouw geval is er heel iets anders aan de hand, Peter!
De meter zelf staat in storing waardoor verbruiksgegevens niet goed doorkomen. De storing is bekend bij je netbeheerder die hier aan werkt op de achtergrond.
De oplossing laat soms even op zich wachten en dat kan soms enkele weken in beslag nemen, dan kan je daar een beetje rekening mee houden.

Groet, Vincent
Als het maar gezellig is geweest :)

Kan jij toevallig zien sinds wanneer? Ik vermoed zo begin januari, sinds dien heeft Toon er even uitgelegen. Maar deze functioneerd nu wel gewoon.

Hoe kan ik nu checken of mijn maand bedrag correct is en of ik veel bij moet betalen en/of terug krijg?
afgelopen maand is er reeds wat veranderd in het huishouden en gebruik.
Reputatie 6
Badge +2
Dat was het zeker! 😉

Heb je voor mij de huidige standen? Dan bereken ik dit voor je.
Beste Vincent,

ik heb even contact gehad met Enexis (netbeheerder) en deze geven aan dat er geen storing op mijn meter is. Tevens hebben zij vandaag nog de standen uitgelezen en doorgegeven.

Zij gaven aan dat ik dit weer terug bij Eneco moest neerleggen met de vraag, waar zit nu de storing?

is het goed als ik mijn standen en gegevens via een DM verstuur?
Reputatie 6
Badge +2
Yes! Ik ben wat verder gaan kijken en zie gegevens van gisteren. Je hoeft niets door te geven!

Hiermee heb ik willen rekenen maar ik zie dat je teruglevering hebt, waardoor de combinatie met de Tussenstand niet mogelijk.
Ik kan je dan zelf ook geen advies geven.

Over de afgelopen weken heb ik gekeken naar het verbruik zelf en hier uit maak ik niet op dat er iets veranderd is. Het verbruik is vrijwel hetzelfde van december tot nu.
Er lijkt wel een dip te zitten medio januari, dat kan liggen aan de storing (want in de afgelopen week ligt het totaal iets hoger).

Om wat voor verandering gaat het precies?
OK, Dus door de combinatie teruglevering en gebruik kan ik deze gegevens niet maandelijks bekijken begrijp ik nu van je?

Sinds eind december/begin januari is er achter in de tuin een mantelzorgwoning volledig in gebruik genomen. Nu had ik deze wel al een beetje in mijn aanvraag/calculatie meegenomen bij het afsluiten van het contract. Alleen heb ik toen per direct mijn maandbedrag al drastisch naar beneden gedaan.

Nu wilde ik weten of ik redelijk op koers lig qua betaling en/of ik toch echt rekening moet gaan houden met fiks bijbetalen.

Het is niet echt gemakkelijk om dit even uit terekenen!! Vandaar mijn abonnement op Toon en tevens natuurlijk gebruik makend van de Eneco app.
Reputatie 6
Badge +2
Aha! Duidelijk, Peter.

Je zou inderdaad verwachten dat dit impact heeft.

Bij gas zie ik wel dat je een piek bereikt van 50m3 in de laatste week van januari, maar het scheelt niet veel met de weken ervoor.
Eind november zat je op 40m3 in de laatste week. Wellicht was het toen ook wel een stuk minder koud.
Bij elektra zie ik niet een vergelijkbaar verschil.

Het lijkt dus mee te vallen, maar wel goed om in de gaten te blijven houden, desnoods handmatig.